nikolovvd написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Абсолютно точно!Дори, по категорично казано, с бездействието си [невключване на светлинен указател или протегната ръка], водача с предимство показва, че ще продължи направо..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Единият с бездействието си (не е подал мигач) и с действието си (извършва ляв завой) предизвиква ПТП.Другият с действието си (потеглил) и отнел предимството на първия и му помогнал за ПТП-то. :D В близко време ще ви кача клип от кръстовището.Lane Staley написа:не ми е ясно, какво значи виновни са и дваматаНяма начин да няма начин!

Коментар
-
Разгеле. Ама след тебе - още 10 страници има. На недоучили шофьори, които не са наясно, че и правият път с предимство, имащ пресечки - тия пресечки са кръстовища...Колеги - само + образното кръстовище ли е такова или и T и Y???kiro_of_the_day написа:Движещите се по път с предимство НЕ трябва да подават мигач ако този път променя посоката си.Така е по закон - всичко друго са глупости на недоучили шАфьори.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Bo, моите уважения, но правиш ли се или наистина си несхватлив? Хипотетичната ситуация на пътя с предимство променящ посоката си на движение е следната - път с предимство, който се пресича Т образно от улички регулирани със знак номер 1, а някои от тях със знак СТОП - ти си караш направо, а пътя ти лакатуши и/или завива като на някой завой - си имаш и Т образно кръстовище - ще пуснеш ли мигач, че си караш по твоя път? Определено не схващате идеята, какво е път с предимство променящ посоката си на движение. Това е път по който независимо, че завиваш - ВСЕ ЕДНО караш направо - не маневрираш, не се отделяш от ОСНОВНИЯ си маршрут. Както неведнъж писах - законотворците са го измислили това, че такива като недоучилите колеги - да не се чудят. Когато си на път с предимство (освен в Бургас) караш си и не се оглеждаш. Когато си на път без предимство (освен в Бургас) изчакваш да се освободи кръстовището от движещите се по пътя с предимство пред твоя и тръгваш. Освен в Бургас - за тях знак СТОП е с друго значение.Във Варна има едно интересно кръстовище с промяна на посоката на предимство - Y образно е - чудно ми е що никой не си пуска мигачите по правилния път..., а сетих се - щото кръстовищата са само кръстообразни. И да BO - вгледай се в знака за промяна посоката на движение... да ти напомня нещо??? Непрекъснат от кръстовище път, примерно?Коелги, хайде пак - ЩО Е ТО ПРЕДИМСТВО и има ли то почва в България?BO написа:Кире, дай да видя къде го пише това в закона?Хора, пак ще попитам, нали казвате, че не сте длъжни да подавате светлинен сигнал при завиване по път променящ посоката си на движение. Къде го пише това ваше право в някаква нормативна уредба?Пак ще попитам за ситуацията със светофара.При зелен светофар, даващ ви предимство, ще подадете ли мигач за завиване наляво или надясно? Нали се намирате отново по пътя с предимство!kiro_of_the_day написа:Движещите се по път с предимство НЕ трябва да подават мигач ако този път променя посоката си.Така е по закон - всичко друго са глупости на недоучили шАфьори.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Колега, правилника прилага закона. А в закона нещата са ясни, но на теб не са ти ясни, защото не знаеш що е това път и има ли то почва у нас. Път с предимство пред всички останали пътища се регулира с оня квадратен жълто-бял знак. ПРЕД ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПЪТИЩА. Когато тоя път си променя посоката на движение (завивайки наляво, надясно или наопаки ако щеш) тоя път си остава пътят с предимство - всички останали седят, бъркат си в дупките и чакат движещите се по него да го освободят. След това - правят каквото трябва или искат. Движейки се напред (направо) ти не подаваш мигачи, когато си в кръстовище и продължаваш по пътя с предимство. Движейки се настрани обаче, когато пак си по пътя, дето си променя посоката на предимство - пак не подаваш мигачи, защото не е нужно да УВЕДОМЯВАШ никой - все пак ти си по царския път. Ще ме прощавате колеги, 3-ма, 4-ма сте дето явно 3ти клас ви пречи...steven написа:Другия път като ме спрат куките ще им задам въпрос за 20лв
ogi28b, разбрах какво имаш предвид. Тезата ти произтича от правилника, а не закона - там пише, че маневра е промяна на положението на автомобила спрямо пътя и околните автомобили. Чл. 25 и 26 дето ги цитираш от закона не виждам какво отношение имат, за това не ми беше ясно. Тълкуването, че не си променяш положението спрямо пътя, има някаква идея, но все пак не съм съгласен, че не е маневра. Давайте си мигачите, че ще се изтрепем
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
@Malone: И ти ли Бруте? И на теб ли не ти стига??? Имах друго мнение за теб. И на теб да поясня - НЕ ПРОМЕНЯШ НИЩО. НЯМА МАНЕВРА. Абстрахирай се И ти от ФАКТА, че Пътя с предимство означен с жълто-белия квадратен знак е ЦАРСКИЯ ПЪТ...Malone написа:Да не копирам целия пост Оги.Кое ти дава право да правиш разлика от завой съгласно физичните закони [промяна на положението ти спрямо другите участници в движението] и завой "по смисъла на Закона".Къде в Закона, или където и да е, e описано, че физичния завой не е завой по смисъла Закона.Къде пише, че не е завой, маневра, когато движейки се пресичаш мисления път на друго превозно средство. Без значение дали си или си без предимство.Или ако има разлика, къде пише, че ако си с предимство не правиш завой, а ако не си с такова, правиш.Защото пак по смисъла на всички Закони, ако не е уточнено конкретно друго, завоя си е завой, а именно промяна на местоположението ти спрямо другите участници в движението.От пред него в ляво, променяш местоположението си на пред него в дясно.По друг начин да обясня.Ако застрелям някого ще съм извършил убийство.Убийството си е убийство.Но в Закона е уточнено, че ако недвусмислено и доказано съм го извършил в условие на неизбежна отбрана, в същия Закон не е углавно престъпление, престъпление срещу живота на някого.Тоест убийството не е убийство. Но е уточнено ясно кога.Та ... къде и в кой Закон пише, в кои случаи физичния завой не се третира като завой.ogi28b написа:Не смесвайте физическия завой наляво със завоя по смисъла на закона. И пак по смисъла на този закон - физическото продължение направо се явява десен завой по смисъла на закона и колата пак по този смисъл се отклонява надясно от пътя, нищо че гледано от физическа гледна точка е по права линия....Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
И ти грешиш приятелю. Защото не правиш разлика между пътищата с предимство и пътищата БЕЗ в случя, т.е. пресечките... Или ти карайки си по пътя - винаги когато наближиш пресечка - мигаш с ляв мигач, че да знаят тия от пресечката, че няма да завиеш???peho написа:Колко страници спор и с какви сложни обяснения. Мигач се подава при извършване на маневра. Какво е маневра? Казано беше още в началото на спора: ""Маневра" е изменение на положението на пътното превозно средство спрямо пътя и останалите участници в движението...." На така дискутираното кръстовище, когато се движите по главния път и искате да продължите по него, правейки ляв завой и срещу вас има друга кола на пътя без предимство. То преди да навлезете в кръстовището траекториите на движение на двата автомобила не се пресичат, след навлизането ви в кръстовището, траекторията на движение на вашия автомобил ще пресече тази на другия, така че вие променяте положението си спрямо другите участници на пътя, вие се движете, а не те. Следователно извършвате маневра, без значение на какъв път се намирате. А когато извършвате маневра какво се прави?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Чакай бе пич,какво значи действие бездействие, при законово регламентирано ПРАВО??? Или мислиш, че като аз се движа по път с предимство, а ти си на СТОП линията - можеш спокойно да излезеш, да ме удариш и да си невинен??? Я се образовай малко!Lane Staley написа:Това не ми е ясно, какво значи виновни са и двамата - ако ми лепнат такъв акт веднага обжалвам. Не мога да отнема предимство на някого, който с действие или бездействие показва, че няма да се възползва от него.nikolovvd написа:Нормална практика е при ПТП - виновни да са и двамата участници. Не е важно какво мислим ние, а какво ще решат органите на КАТ.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Морски, ти вместо да си изливаш лошото настроение, убеждавайки ни във високото ти ниво на интелигентност и подготовка няколко пъти вече в темата, защо не вземеш да ни посочиш къде го пише това?Ти и kiro_of_the_day, посочете ми цитат от Закона, Правилника или от където и да е. Съдебно решение също се приема.Къде пише това:jenshen73 написа:недоучили шофьори, които не са наясно, че и правият път с предимство, имащ пресечки - тия пресечки са кръстовища...Ние потвърдихме нашето твърдение с чл. 26 от Закона:Движещите се по път с предимство НЕ трябва да подават мигач ако този път променя посоката си.Никакви условности в първото изречение. Никакви. Няма дори намек за предимство, за движение по път с предимство или каквото и да е.Та ... без много философии и без да се впускаш в коментари колко съм подготвен ... напиши ми.Кое или какво те кара да мислиш, че движението по път с предимство те освобождава от задължението да уведомяваш останалите участници в движението, че имаш намерение да пресичаш тяхната траектория на движение. Особено пък, ако по една или друга причина те нямат никакъв знак указващ кой е с предимство..:: EDIT ::.И понеже гледам, че продължаваш ...Да, с предимство си, това никой не го отрича.Но къде е указано, че като си с предимство, не трябва да подадеш мигач, ако извършваш "каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани"?Чл. 26. Преди да завие или да започне каквато и да е маневра, свързана с отклонение встрани, водачът е длъжен своевременно да подаде ясен и достатъчен за възприемане сигнал. Сигналът се подава със светлинните пътепоказатели на превозното средство, а за превозните средства, които нямат светлинни пътепоказатели или те са повредени - с ръка. Сигналът, подаван със светлинните пътепоказатели, трябва да е включен през цялото време на извършване на маневрата и се прекратява веднага след приключване на маневрата. Сигналът, подаван с ръка, може да бъде прекратен непосредствено преди започване на маневрата..:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
jenshen73, прекалено си самонадеян. Нещата идват от правилника, защото там пише какво е маневра. При всяка маневра се подава мигач. Та там пише, че маневра е когато автомобилът променя положението си спрямо пътя и другите автомобили. Вашата идея, че не е маневра идва от това, че не променяш положението си спрямо пътя, щото той същият продължава настрани. Надявам се разбра какво се опитах да кажа, щото доста ме дразни високомерният ти тон.Тия дето ни пречи 3-ти клас смятаме, че е маневра, най-малкото защото си променяш положението спрямо другите водачи. По-елементарно няма как да ти го кажа и едва ли има смисъл да си давам зор, защото ти си пътят, истината и животът.Brava 1.6 16V 103hp
Коментар
-
Ще се цунете, защото според няколко участника в дискусията, той ще да де десен мигач, понеже напуска пътя с предимство.Ти естествено ще си продължиш напред и наляво, очаквайки той да завие надясно според мигача си, ама той пък направо, ама с десен мигач. Ха ....:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
www.cyxap.com
Коментар
-
Аз само не разбрах, кое е това дето се учи в трети клас и има нещо общо с темата? А на последната картинка е повече от ясно. И двамата са на пътя с предимство, но зеления е десностоящ и е с предимство, независимо накъде ще продължава. Ако червения иска да подължи направо, чака зеления при всички положения.
Коментар
Реклама
Collapse

- Now.

Коментар