ele написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
какво е мигачът и има ли той почва у нас?!
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Тука явно мигачът е сложен, за да е още по-ясна и за неграмотните посоката на движение на насрещния автомобил, но е абсолютно ненужен. По тази логика, защо не отговорите, че е правилно да минете преди насрещния автомобил, защото се движите направо. Освен това и самият знак е сгрешен, тъй като няма улица наляво, така че картинката нищо не означава и не трябва да й се вярва безрезервно и да мислим, че е 100% вярна. Впрочем, спирам да пиша по темата, докато не напишете нещо съществено, но то няма как да е съществено, ако продължавате да защитавате тази позиция, която е абсурдна и противна на всякаква логика, а имайте предвид, че движението е регулирано максимално просто и логично, тоест за прости хора е, за да не се затормозяват в излишни размишления, камо ли да обръщат пътя на логиката.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Допълнителни табели - група ,,Т"Т13 ,,Направление на пътя с предимство в кръстовището"Изразът "път с предимство, който променя направлението си", на едно кръстовище означава, че МПС-то променя направлението си - извършва маневра с предимство, спрямо останалите участници, спрямо които няма да има предимство, при липсата на такова означаване. Преминаването на едно МПС през това кръстовище, при което променя направлението си - извършва маневра с предимство, спрямо останалите, дава основание за извод, че означените маневри - ляв завой за едните и десен за другите са с предимство пред всички останали МПС-та, преминаващи през кръстовището с направление, различно от означеното. Разгледано от тази гледна точка, съгласно Чл. 25. (1) трябва да се подаде мигач.Ако разгледаме ситуацията от прикачената снимка. Според sugarboy автомобил номер 2 продължава направо или завива надясно - това става с десен мигач (и в двата случая напуска пътя с предимство). П.П.: Не се заяждам, просто питам, защото не разбрах това, което си написал, за всички кръстовища ли се отнася или само за Т-образните.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Точно така, и в двата случая - направо и надясно - автомобил 2 ще трябва да продължи с десен мигач, като няма да заблуди предполагаем автомобил, който му се намира в уличката отдясно, който и без това ще трябва да го изчака, понеже нашият автомобил идва от пътя с предимство. Впрочем, оня и да се заблуди, при всички случаи изчаква действията на автомобил 2.Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Аргументът на ele е просто убийствен! Понеже така е нарисувано в листовките, значи е вярно?! А къде е улицата която трябва да е отляво? От там трябва ли да очаквам някой да излезе от тревата? Къде е знакът на отсрещния автомобил? Той как разбира, че е с предимство? Той вижда само обърнат триъгълник, не знае какво пише на табелата. От негова гледна точка той няма предимство, защото пресича пътя на насрещния, а и едва ли предполага че откъм тревата има улица, както е според тази табела. Ами ако насрещният автомобил инма знак, но е без включен мигач, това значи ли че ще продължи направо? Напомням, че според друг въпрос от листовките - ние сме длъжни да го изчакаме, независимо дали мига или не, защото той се движи по път с предимство, а ние - не. Това, което казвам - не е рисунка на някой неграмотен. Така е зададен въпросът, такъв е и отговорът. Така че, колеги, всеки който попадне в такава ситуация - нека не разчита единствено на мигането, винаги се случва на отсрещния автомобил мигачът да е бил забравен, или да не работи, или не дай боже - да са разменени ляв и десен кабел току що в сервиза. За любителите на мигачите: като се движа в София от Лъвов мост към Сточна гара, има кръстовище между Сливница и Раковски. Там Сливница не продължава направо, а завива на около 25-30 градуса наляво. Може би стотици пъти съм минавал от там - не съм видял някой да даде мигач. Защо? Вие давате ли? А то си е типичен пример за главен път на кръстовището, който изменя посоката си. С едно нещо съм съгласен и от двете спорещи страни - и от катаджиите, и от инструкторите ни - не става чеп за зеле
Ако ставаше...
Коментар
-
ogi28bНе съм се включила в спора и нямам намерение. В държава, в която законът за половината шофьори значи малко, а за голямата част от другата половина - нищо, предпочитам да си отварям очите на 4, 8, 10, да се оглеждам, дори когато съм на зелено или съм на път с предимство и си пускам мигача винаги, когато завъртам волана, освен когато пътят завива и няма кръстовище, защото от личен опит знам, че ако веднъж станеш жертва на ПТП, оставаш жертва поне няколко месеца - никой не ти компенсира нервите, нито средствата, за да си върнеш живота от точката, в която е бил. Все пак, ако мислиш, че има грешки в листовките - обърни се към ДАИВсеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
@sugarboy: Случайно да си завършил училище за шофьори?Защото освен теб оги28 и мен - се оказва, че всички останали в тази дискусия са за опреснителни шофьорски курсове.Колеги, пуснах Ви една кукичка и до това мнение стигам до извода, че ВСИЧКИ с изключение може би на колегите sugarboy и ogi28b сте КРАЙНО незапознати със ЗДП и Правилника за приложението му. Сега да Ви светна едно нещо по темата с този казус, който ПАК не е ясен явно на доста хора, особено професорите четящи без да разбират:Знак СТОП: Спри осигури предимствоЗнак номер 1: Пресичане на път с предимствоЗнак Път с предимство + пътя с предимство променя посоката си на движение.От една друга тема знаем вече, че не познавате и не уважавате пътните знаци, освен светофарите - за това и във Варна например наслагаха през 20м такива.Когато се движите по ПЪТ, който променя посоката си на движение и е указан със знак за предимство - всички ОСТАНАЛИ участници СА ДЛЪЖНИ да ВИ изчакат и ОСИГУРЯТ безпрепятствено напускане на кръстовището. Т.е. да ВИ осигурят предимство. И понеже когато са писани законите - са взети предвид и аварийни ситуации примерно неработещи пътеуказатели - са предвидени всички тия РАЗЛИЧНИ знаци. С други думи, кукичката ми, пусната умишлено, предизвика БЕЗУМНАТА дискусия ДОКАЗВАЩА, че много малко от НАС всъщност ИЗОБЩО знаят теорията на движението по пътищата.П.П. Видях, че ОГИ е питал неща за кръгово движение - при навлизането в него - не сте длъжни да подавате ДЕСЕН мигач - просто НЯМА къде другаде да отидете. При излизане от кръгово - сте длъжни да подадете мигач за да е наясно, кога ще го напуснете, при престрояване - също.sugarboy написа:Ама моля ви се - аз не съм файтонджия, че на всеки завой да си показвам ръката, накъдето ще завивам. Оня отсреща, бидейки на път без предимство, чака, пък каквото ще да става, а в случая аз, недавайки мигач, го уведомявам, че си се движа по пътя с предимство, ситуацията е кристално ясна, просто се чудя за какво е тази дискусия тука?!Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Красьо, затвърди мнението ми, че в Бургас единствената ПОСОКА за движение е направо.Хайде сега ми кажи - караш си по път, който няма кръстовища, но има завои - пускаш ли мигалките на всеки ляв-десен-ляв-десен завой?Защото път с предимство, променящ посоката си на движение е точно това - осигурява ти възможността да продължиш напред (ляво, дясно, в страни, каквато е посоката на предимство) без да спираш, намаляваш или мислиш за пътеуказване. Както по-горе писах - всички участници в движението по пътя ТРЯБВА да се съобразяват с предимството. Щото как ще пуснеш ЛЯВ мигач ако ти е счупен/изгорял, а селянина отсреща схване показаната ти лява ръка като "хайде, мини пред мен"...krasio_79bs написа:СИГНАЛИ, ПОДАВАНИ ОТ УЧАСТНИЦИТЕ В ДВИЖЕНИЕТОЧл. 28 (1) За предупреждаване на останалите участници в движението за намерението си да извърши маневра, водачът на пътното превозно средство подава следните сигнали: 1. ляв пътепоказател или лява ръка, изпъната хоризонтално встрани - за завиване наляво или за отклонение наляво; 2. десен пътепоказател, дясна ръка, изпъната хоризонтално встрани, или лява ръка, сгъната в лакътя и насочена нагоре - за завиване надясно или за отклонение надясно.(2) Като допълнителен сигнал при маневра водачът може да използва превключването на светлините, а извън населените места - и звуков сигнал.Няма предимство,няма други глупости.Ей ви го черно на бяло.Завиване или отклонение.Туй то у закона.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Хе-хе-хе, какво училище за шофьори, бре, Женшене? Не съм предполагал, че изобщо може да възникне спор около една такава напълно недвусмислена ситуация, в която няма и нищо заплетено, при това - просто това са основни правила за движение по пътищата. И неслучайно, аз още в началото, отговаряйки на въпроса на Оги, казах, че мнозинството от пребиваващите на пътя, дори и не употребих шофьори, не знаят за какво се намират там и я карат на абсолютен автопилот. Всичко това е много тъжно, също така, защото ясно показва, че у нас самите цари пълен безпорядък, като се колебаем дори в правилата за движение по пътищата, какво остава за някакви по-извисени ценности или идеали...jenshen73 написа:@sugarboy: Случайно да си завършил училище за шофьори?Fiat Marea Weekend 1,6 16V
Коментар
-
Тук си абсолютно прав! За съжаление и аз се обърках вече, защото както споделих с един приятел въпреки, че по смътен спомен не е задължително да мигам на главен път...аз го правя вече! Правя го защото рискувам някой бързак да ме удари, като е решил че аз ще продължа направо в случай ,че не съм подал мигачsugarboy написа:... че у нас самите цари пълен безпорядък, като се колебаем дори в правилата за движение по пътищата, какво остава за някакви по-извисени ценности или идеали...
Това е положението, търсих и конкретно тълкуване за задължително подаване на светлинен сигнал при път означен с Т13, но не намерих!Аз също ще питам катаджии , за да съм сигурен как трябва да шофирам в Пловдив...не как е правилно, а как да шофирам, за да не съм санкциониран при ПТП/не дай си боже/ ... разликата е очеизваждаща?!п.п. какви светлинни сигнали ще подадете, ако се движитe по главния път указан с Т13 , долу на pdf-a....???
Прикачени файловеПежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
PyMu
И аз искам да знам къде го пише, защото прерових всичко и не го намерих...BO написа:Нека привържениците на теорията, че не са длъжни да дават мигач, когато пътя с предимство изменя посоката си на движение това да ги освобождава от задължението да подават мигач, да посочат в закона къде го пише това.
Значи в този случай:
ако съм със синия автомобил и искам да да продължа направо, трябва да пусна десен мигач?
Ще се опитам да го обясня на червения, докато ме псува, след като ми е влязъл отдясно. :D Но няма да е лошо някой Чл. и Ал. да го уточняват черно на бяло!
А сега даже ще го доукрася: ако пък отляво ми идва жълт да речем и иска да продължи направо, трябва да пусне ляв?! Значи всички си мигаме с мигачите, кой с десен, кой с ляв, но си караме все напред... Много сложно става, не може да е така, предвид, че всеки кретен се урежда с книжка... Аз вече преди такова кръстовище ще вися по 5 минути пред знака, за да предугаждам действията на всички участници. Ако а) знае това правило и даже да мига, ще кара направо и б) ако не знае и мигача, означава че наистина ще завие, а няма да продължи... Това е някакъв пълен ужас...
А ако искам наистина да завия надясно? В този случай десен мигач означава завиване надясно и продължаване направо едновременно? Що за закон ще поставя нещата така, че светлинния сигнал да се тълкува двусмислено? Такъв друг случай няма?! Сигурни ли сте?
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар