Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как работят тахографите?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как работят тахографите?

    Здравейте, може ли някой, който си е имал работа с товарни автомобили, да обясни на какъв принцип действа това чудо, в какъв формат генерира данни и по-специално за старите тахографи с т.нар. шайби. Какви консумативи използват, къде се зареждат, как се разчитат..Скоро видях устройство, което все едно печаташе касова бележка на централната конзола, възможно ли е това да е тахограф?Допълнено заглавиеМодераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    в тахографа се пъхат едни хартиени кръгли шайби със елипсовиден отвор в средата ама има много и различни така че ако кажеш какъв е и ако може го снимай ще ти кажа ако мога

    Коментар


      #3
      Да, може да е тахограф. Старите бяха с шайби, новите са дигитални и печатат на лента като касов апарат.
      like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair

      Коментар


        #4
        Аз принципно питам как се записват данните върху тази шайба и как се разчитат после.На спирала ли се пишат или само по 1 окръжност?По скоро ще се радвам някой да снима, аз тоя дето го гледах, е от новите явно - с касов апарат, но бележката почти не се движеше, или го прабеше много бавно.На аналогов принцип ли записват (новите и старите) или на цифров, демек по точка през интервал от време, или постоянно върви нещо механично и записва според скоростта?

        Коментар


          #5
          постоянно върви нещо механично според скоростта като въртенето е пълен оборот за 24 часа на шайбата

          Коментар


            #6
            Мда, това е доста конкретен отговор, благодаря.А консумативи за принтера на това чудо има ли?Записва ли се престой, или само върви в движение на машината?

            Коментар


              #7
              Записва всичко - скорост, пробег, почивки. По този начин следят шоферите дали спазват скоростта на пътя, времето за шофиране и времето за почивка. ДАЙ-яджийте разглеждат показаниятя и пишат глобички за неспазване на почивки и т.н.Чувал съм, че се кракват....

              Коментар


                #8
                fuoco,не казваштираджия ли си намислил да ставаш... Това ,дето си видял,най-вероятно е тахограф от новите.Те работят с "чип карта",която се издава на шофьора индивидуално.Самото устройство е умно и прави разпечатки,когато му кажеш.Не непрекъснато.По старите работят с шайби с "крушовидна дупка".Тука се опитах да ти нарисувам примерно...Един писец(по-точно не един) е свързан със скоростомера и рисува по шайбата.Затова е задължително да се сменя същата на 24 часа.Дано добиеш представа.
                Прикачени файлове
                ===============================
                // ..."Денят не си личи по сутринта"... //
                ===============================

                Коментар


                  #9
                  Ето я шайбата с показанията:Ето и старият тахограф:Ето и за дигиталните и картите: http://dtc.jrc.it/tachograph_cards_status.html

                  Коментар


                    #10
                    Мерси колега humpa, снимката дава доста добра представа за което питах.

                    Коментар


                      #11
                      Ама как ’ше се глобяваме, как ’ше се глобяваме ...Че май техните [на ДАИ] глоби първи стигнаха европейските размери.Трудно ми е да приема, че е редно да има възможност на пътя да има посредствен шофьор, управляващ над 20 тона, че да е и недоспал.
                      .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
                      www.cyxap.com

                      Коментар


                        #12
                        Аз да се похваля, сглобих си дигитален тахограф с gpx файловете на гармина и този сайт: http://utrack.crempa.net/Прави добри отчети на пътуванията, също както шайбите на тахографите, а и не само за скорост.

                        Коментар


                          #13
                          По принцип отчита всичко както казаха и колегите по нагоре. Старите имат опция да ги излъжеш в показанията на скоростта, но нали се сещаш, че ти показва час на тръгване.............. и при една проверка проверяващият ако събере 2 и 2 веднага може да пресметне с каква скорост си се движил. Някой карат с по няколко шайби, но и това е пунта мара, при отваряне на тахографа писеца прави една голяма черта от горе до долу. Общо взето това с лъгането са митове В бачкането закупиха няколко нови камиона и те са с новите карти. Понеже наш шофьор ги докарва на ход от Германия и имаше куриоз с първият.Тръгва и никакво спиране и след няколко часа започва да му мига нещо в червено по дисплея и камиона влиза като в сервизен режим и не върви. Обаждания по телефона, идване на мобилни групи при камиона да видят какво е станало понеже ганьо не може да разбере какво му казва на немски и се оказва, че просто е изтекло времето за шофиране и затова така става. Без карта камиона не може да се запали и има още куп неща има които са направени с цел да се спазват законите.

                          Коментар


                            #14
                            Интересно звучи, ами то си е така, не трябва да се преуморява човек с каране..Аз, не че се хваля, но ето ходенето ми до новия мол миналата събота:Забелязва се ниска средна скорост, но и липса на слизания под 12.5 километра в час, дано това да се отразява добре на разхода
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #15
                              Много смешно ми стана какво се забелязва на графиката Шумен - Варна,личи от пръв поглед къде е новият път и къде са дупките:
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Working...
                              X