Не мога да схвана на какво основание искаш да плащаш по-малък данък?Нямаш катализатор, а в закона си пише, че намалението важи за автомобили оборудван с такъв.Нали знаеш - имаш крава пиеш мляко това е.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос относно данък
Collapse
X
-
Точно и по тази логика аз карам без катализатор, защото плащам за без катализатор, а катализатора си стои прибран и чака някой славен ден в който ще въведат данък по евростандарти и жигулите и москвичите ще почнат да плащат повече от мен. До тогава не ползвам това, което казват, че моята кола не притежава.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
С това трябваше да започнеш- киловатите на твоята кола :D .ЗМДТ: Чл. 59. (1) (Изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г.) За превозните средства с мощност на двигателя до 74 kW вкл., снабдени с действащи катализаторни устройства, данъкът се заплаща с 50 на сто намаление.А иначе ето я таблицата, по която се изчислява данъкът:Чл. 55. (Изм. - ДВ, бр. 45 от 2002 г., в сила от 01.01.2002 г., изм. - ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г., изм. - ДВ, бр. 100 от 2005 г., в сила от 01.01.2006 г., изм. - ДВ, бр. 106 от 2004 г., в сила от 01.01.2005 г., изм. - ДВ, бр. 110 от 2007 г., в сила от 01.01.2008 г.) (1) За леки автомобили общинският съвет определя размера на данъка с наредбата по чл. 1, ал. 2 съобразно мощността на двигателя, коригиран с коефициент в зависимост от годината на производство, както следва:1. до 37 kW включително - от 0,34 до 1,02 лв. за 1 kW;2. над 37 kW до 55 kW включително - от 0,40 до 1,20 лв. за 1 kW;3. над 55 kW до 74 kW включително - от 0,54 до 1,62 лв. за 1 kW;4. над 74 kW до 110 kW включително - от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW;5. над 110 kW - от 1,23 до 3,69 лв. за 1 kW.В зависимост от годината на производство данъкът се умножава със следните коефициенти:Брой на годините от годинатана производство, включително годината на производство Над 14 години коефициент 1Над 5 до 14 години включително коефициент 1,5До 5 години включително коефициент 2,8Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Защото живеем в България за това.По някога нещата не са много логични, ама като не можеш да си позволиш да плащаш лизинг за нов автомобил, то трябва да има друг вид облекчение.Ако се направи представителна извадка и се установи, че дохода е достатъчен за ХХ% от населението да може да си позволи нов автомобил, то ще стане обратното.Просто трябва малко да се помисли.Lane Staley написа:Винаги съм се чудел защо трябва да се плаща по-висок данък за нов автомобил, а за дърт таралясник да се плащат стотинки?A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Такава е логиката на сегашния ЗМДТ-фискална и в някаква степен с ЕКО-насоченост (отстъпката за маломощни коли с катализатор). За по-мощен и/или нов автомобил, за който се предполага, че е и по-скъп, се плаща по-голям данък. Обърнете внимание и на данъка за киловат: при всички случаи е в интервала (от X - до 3X) . Всяка община с наредба определя дали за един и същ автомобил плащате X, 1.5X, 2X ... или 3X лв. на KW.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Колега, това е таблицата, няма друга. С тази таблица работят и в София, и в Горно Нанадолнище. За твоя данък има значение колко лв. на KW е приела с наредба твоята община в рамките на законовите граници X-3X, киловатите и годината на производство на твоята кола и за какъв период плащаш.MartoModev написа:По коя таблица трябва да го изчисля точно за да излезе 75лвКолата е 75кв и е производство 1997г.И какво е това от 1,10 до 3,30 лв. за 1 kW?Как се разбира дали е 1.10 или 3,30лвTonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Отговорът се съдържа в самия въпрос :D Защото е данък върху собственост, а не екотакса. И следователно, колкото ти е по-голяма стойността на собствеността, толкова повече плащаш. И не питай сега :D защо не го плащаме на база, например, стойност по Eurotax Schwacke - въпрос на презумпция е, че колкото е по-мощна и по-нова колата, толкова и стойността й е по-голяма.Lane Staley написа:Винаги съм се чудел защо трябва да се плаща по-висок данък за нов автомобил, а за дърт таралясник да се плащат стотинки?She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Значи сега последно.Колата е 70кв.95кс.год.на производство 1997г.Ходих пак в общината и излиза че колата е без катализатор.За да се докаже че имам монтиран такъв е нужна бележка,от технотест(който не правят преглед на дизели)От къде да искам да ми издадът такъв документ?От пунктовете за ГТП ми казват че нямат апаратура и не издават такива неща.Освен да ида до Гернания за такава бележка? Деба
Коментар
-
Ти нали преди 1 месец си махнал катализатора, как смяташ да докажеш, че имаш такъв? За какво изобщо се пънеш не мога да разбера вече?MartoModev написа:Значи сега последно.Колата е 70кв.95кс.год.на производство 1997г.Ходих пак в общината и излиза че колата е без катализатор.За да се докаже че имам монтиран такъв е нужна бележка,от технотест(който не правят преглед на дизели)От къде да искам да ми издадът такъв документ?От пунктовете за ГТП ми казват че нямат апаратура и не издават такива неща.Освен да ида до Гернания за такава бележка? Деба
Коментар
-
Не е проблем да си го сложа пак.Той си бачка.Ама явноняма смисъл.Тъпото е че 3години се води че е без,а то е имало,и съм шрил напразноAirfan написа:Ти нали преди 1 месец си махнал катализатора, как смяташ да докажеш, че имаш такъв? За какво изобщо се пънеш не мога да разбера вече?MartoModev написа:Значи сега последно.Колата е 70кв.95кс.год.на производство 1997г.Ходих пак в общината и излиза че колата е без катализатор.За да се докаже че имам монтиран такъв е нужна бележка,от технотест(който не правят преглед на дизели)От къде да искам да ми издадът такъв документ?От пунктовете за ГТП ми казват че нямат апаратура и не издават такива неща.Освен да ида до Гернания за такава бележка? Деба
Коментар
-
mnpenchev
В много хубава страна живеем, за 133 кс. лек автомобил с катализатор в Бургас се плащат над 250 лева. На същия автомобил в София се плащат 202 лева данък, а в Ямбол 161 лева. Следващия ми автомобил ще бъде регистритан в града с най-нисък данък.
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар