Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Безопасно шофиране - техники и споделен опит

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Безопасно шофиране - техники и споделен опит

    Ще бъде полезно да обменим опит по безопасно шофиране.Известна ми е фирма в България в която интензивно използват в работата си служебни автомобили. Тая фирма плаща на професионални инструктори за да обучават служителите и на безопасно и на екстремно кормуване. Като акцентът е на безопасно кормуване.На шофьорските курсове се получават някакъв минимум от знания как да се държи под контрол автомобила и да се спазват знаците.Обаче мисля че 70 процента от опита се придобива с практика. И това вече зависи от характера и нагласата на човека - строго индивидуално за всеки.Безопасното шофиране зависи от много фактори - състоянието на колата, настроението, интензивността на трафика. Сигурен съм че всеки може да добави още нещо.Желанието ми е в тая тема да се споделя личен опит - кой как постъпва и какви са мотивите му в различни ситуации на пътя.Напримера как влизате в кръстовище - при червен, жълт и зелен сигнал на светофара и без светофар. Какво точно гледате, знаете ли колко точно ви е спирачният път, ако скочи пешеходец ще успеете ли да спрете или оправданието е че сте с предимство.Убеден съм че ако темата не потъне в спам ще бъде полезна за много колеги с по-малък или по-голям опит. Срещал съм хора които шофират от много години обаче за елементарни ситуации разсъждават повърхностно.Сигурен съм че ако темата се получи като наръчник за безопасно шофиране ще привлече и хора които не са от форума.Добре е да не се впускаме в много теоретизиране, да споделяме само практически опит и мотиви поради които постъпваме по определен начин в дадена ситуация. И целта е не толкова да цитираме правилника ами да споделяме личен опит - позитивен и негативен за да си помогнем самите на себе си и на колегите около нас на пътя. Ще се опитам да изброя ситуации които бихме могли да обсъждаме:- как навлизате в кръстовище със или без светофар - какво правите когато в града искате да карате със 50 обаче отзад ви притиска друга кола.- от какво разстояние давате мигач при престрояване, давате ли мигач, колко време трябва на околните за да видят че давате мигач- като правите завой на кръстовище и сте с предимство гледате ли дали другите няма да ви отнемат предимството- мислите ли че сте в състояние с един поглед да прецените скоростта на автомобила който ви идва отстрани- при изпреварване можете ли да прецените правилно времето и разстоянието което ви трябва, ако не ви стигне разстояние какви варианти имате- при престрояване например в съседната лява лента наясно ли сте как ви е разположена сляпата зона, какво правите за да сте сигурен че там няма автомобил- като изпреварте автомобил наясно ли сте как му е разположена сляпата зона и стремите ли се да излезете от нея или нямате време за такива подробности- при движение в колона спазвате ли дистанция която ви позволява да спрете безопасно или натискате предната кола за да се включите в зеления светофар- защо с автобуси стават по-малко катастрофи - защото са по-големи и инстиктивно се съобразяваме с тях, защото карат по-бавно , защото си знаем че при сблъсък с тях нямаме шанс, защото големият винаги е по-добър, защото водачите им са по-добре подготвени за безопасно шофиране- лесно ли се нервирате като шофирате и лесно ли се успокоявате- разбирате ли мотивите на шофьорите около вас за маневрите които правят- ако пред вас има каруца, имате непрекъсната линия и зад вас голф, джип и мерцедес бихте ли предприели неправилно изпреварване за да не задържате колоната, чувствате ли се гадно ако всички зад вас изпреварят неправилно а вие останете зад каруцата- случва ли ви се сутрин като седнете в колата да си поставите за цел - "днес искам да карам максимално безопасно"- ако направите реверанс на колега на пътя това помага ли ви за по-добро настроение - следите ли не само предната кола ами 1-2 коли преди нея- ако някой се движи в съседната лента очаквате ли да се престрои във вашата, наблюдавате ли го, оставяте ли му възможностт или бързате да се възползвате от предимството си въпреки че лентата му се затваря и той трябва да спре- като спирате внезапно имате ли навик да поглеждате отзат и тогава да преценявате колко да натиснете спирачката или сте убедени че водачът отзад е длъжен да ви пазиАко продължавам сигурно ще се получат няколко пъти по толкова въпроси.Приветствам всички коментари които могат да ни помогнат да шофираме безопасно. Премествам темата в Общи приказки. Правя я важна.Ще я държа под око, и всеки ненужен спам или пререкания ще бъдат директно изтривани без предупреждение.САМО ПОЛЕЗНИ СЪВЕТИ ЗА БЕЗОПАСНО ШОФИРАНЕ, МОЛЯ!Модераторски екип на fiat-bg.org
    Bravo 1.6 / 16

    #2
    Re: Безопасно шофиране - техники и споделен опит

    - какво правите когато в града искате да карате със 50 обаче отзад ви притиска друга кола.Поне в нашия град, улиците, които нямат по 2 ленти за една посока не позволяват скорост, по-висока от 40-50 и никой не ме натиска. По останалите си карам, пък който иска да бърза - прав му път. Карам обаче винаги в лявата лента, най-вече с цел да избегна постоянното заобикаляне на паркиралите неправилно в дясната лента автомобили. При престрояване предимство има движещия се по лентата, в която искате да влезете, така че карайки само в лявата лента избягвам освен постоянното заобикаляне, и спирането за да пропускам движещите се в лявата лента. Който иска да кара по-бързо - да си намери място да мине отдясно. Не се счита за изпреварване преминаването в дясната лента с по-висока скорост отколкото движещите се в лявата лента. Стига да може да прехвръкне през наспиралите в дясно коли де. - от какво разстояние давате мигач при престрояване, давате ли мигач, колко време трябва на околните за да видят че давате мигачМигач подавам винаги доста от далече. Станал ми е навик и понякога подавам мигач дори там, където не трябва (например на обикновен завой на пътя)- като правите завой на кръстовище и сте с предимство гледате ли дали другите няма да ви отнемат предимствотоПреди години така натресох един, който не спря на стоп. А можеше да го избегна... но тогава бях млад и зелен Сега оглеждам всички.- мислите ли че сте в състояние с един поглед да прецените скоростта на автомобила който ви идва отстраниДА. Ако не можете да преценяте скорост и разстояние - върнете си книжката в КАТ и не се качвайте зад волана. Друг съвет не мога да дам.- при изпреварване можете ли да прецените правилно времето и разстоянието което ви трябва, ако не ви стигне разстояние какви варианти иматеОбщо взето правилно преценям разстоянията и скоростите през деня, и не съм правил грешки. Нощем е по-трудно, защото се виждат само фарове, но не знаеш тези фарове дали са на лека автомобил, камион, или 2 мотоциклета. Нерядко има автомобили с по един светещ фар и тогава става още по-трудно.Вариантите - по-добре не изпреварвайте, ако не сте сигурни!!!Ако вече сте започнали изпреварване, но виждате че няма да успеете да го завършите - нямате много варианти. Зависи от скоостите, от терена, от това доколко познавате автомобила, от спирачките, от мощността.Най-добрият вариант е в момента, в който усетите, че става напечено да натиснете спирачки и да се опитате да се приберете обратно зад изпреварваното МПС. Така дори да не успеете, удължавате времето до евентуалния сблъсък, както и намалявате скоростта, с която ще се блъснете, ако и отсрещния водач не започне да намалява!!! Паралелно с всичко това огледайте и терена отляво, дали няма да е по-добре да покарате из нивата, отколкото да претърпите челен удар. Вариантът да превключите на по-ниска предавка и да увеличите скоростта не е за препоръчване, щото ако не успеете изходът ще е трагичен. Щом не сте успели да прецените преди да започнете маневрата, може да не успеете да прецените и сега, така че по-добре спирачки и назад.Когато се намирам отсреща - т.е. срещу мен видя че някой изпреварва рисково, първата ми работа НЕ Е да започна да мигам с фаровете, а ДА ОТНЕМА ГАЗТА И ДА НАТИСНА СПИРАЧКАТА. Ако се налага - минавам плътно в дясно, дори в банкета, като здраво държа волана, щото промяната в настилката дърпа рязко надясно.- при престрояване например в съседната лява лента наясно ли сте как ви е разположена сляпата зона, какво правите за да сте сигурен че там няма автомобилНагласил съм си огледалата така, че почти нямам сляпа зона. СЪВЕТ - залепете си върху страничните огледала от онези малки панорамни огледалца. Така сляпата зона става почти нулева. При престрояване винаги изчаквам движещите се в лентата, в която искам да вляза. Ако е в задръстване в голяма град, правя знак с ръка през прозореца да ме пуснат, и обикновено ме пускат. И аз пускам колегите.- при движение в колона спазвате ли дистанция която ви позволява да спрете безопасно или натискате предната кола за да се включите в зеления светофарОпитвам се поне. Никога не бързам за зелен светофар. Дори като видя, че остават 1 или 2 секунди, дори спирам да изчакам следващия, щото някои от напречните улици понякога тръгват още на жълто.- лесно ли се нервирате като шофирате и лесно ли се успокояватеМного лесно се нервирам, псувам, викам...след 5 секунди ми минава. Не е добре така, ама... сангвиник съм, ко да направя. Кръвта ми кипи - разбирате ли мотивите на шофьорите около вас за маневрите които правятЧесто не мога да ги разбера Всъщност почти винаги познавам, когато кара жена. Без да обидя колежките - следите ли не само предната кола ами 1-2 коли преди неяСледя всичко което става на пътя и покрай него. Излишно е да напомням, че като видите деца, старци, животни или пияни покрай пътя, да намалите. Отделно, винаги заобикалям велосипедистите на такова разстояние, че ако случайно реши да пада като минавам покрай него, да не го сгазя.Ако автомобил пред мен спре, винаги заобикалям на разстояние такова, че ако оня е идиот и отвори вратата, да не му я отнеса, заедно с ръката му.- ако някой се движи в съседната лента очаквате ли да се престрои във вашата, наблюдавате ли го, оставяте ли му възможностт или бързате да се възползвате от предимството си въпреки че лентата му се затваря и той трябва да спреТой ТРЯБВА да спре, защото по закон аз съм с предимсто. Въпреки това имам едно на ум, че може да е идиот или да си е купил книжката и да си мисли, че мигача му осигурява предимство. Общо взето им свирвам с клаксона да ги подсетя, че трябва да спрат и да ме пропуснат. И кракът ми е на спирачката - като спирате внезапно имате ли навик да поглеждате отзат и тогава да преценявате колко да натиснете спирачката или сте убедени че водачът отзад е длъжен да ви пазиАз не само съм убеден, но и закона е на моя страна. Въпреки това, освен ако не е внезапно спиране- винаги поглеждам отзад. Извън града ако ми се наложи да намаля рязко, пускам аварийните за движещите се отзад, да разберат че нещо става отпред.Повечето от горните неща ги правя машинално, първосигнално, като дишането и ходенето. Ще допълвам, каквото ми дойде на акъла по-нататък.

    Коментар


      #3
      Аз искам да споделя малко опит от петъчното ми ПТП ... Влязох във ляв 180-градусов завой и заради една дупка, която кривнах колата ми поднесе ! Моята грешка ... когато задницата тръгна надясно, в паниката отреагирах като навих десен волан, за да изправя ... Но все пак колата ми е с предно, а не със задно и там ми беше грешката ... Това което исках да кажа е ... при кола с предно, като тръгне задницата, каквито и други маневри да се правят ми се струват излишни ... просто газ напред и това е Ако бях със задно, като че ли щях да я хвана, но - грешен рефлекс П.С. : Евала за темата - Аресах я
      Fiat Forum Bulgaria

      Прекаленият светец и богу не е драг !

      Коментар


        #4
        малко мои разсъждения...В кръстовище винаги навлизам след като ми е светнало зеленото,като преди това се оглеждам за кретени,които ще останат в кръстовището и ще се изнасят на червено или за спечени тъпаци,които дори може да угасят колата...,което не значи,че колкото и да гледам,някой няма да ми излезе от "нищото" и да ме отнесе...Изпреварване вече правя САМО когато съм уверен,че няма насрещни доста надалеч...Веднъж попаднах в ситуация от собствената си простотия и нервност най-вече,след която не смея да застрашавам живота и здравето на пътуващите с мен!ЗАедно с тази ситуъация досега помня две или три инфарктни такива,за щастие досега реакцията ми е била правилна(дано и Господ продължава да ме пази) единия път изпреварвах без видимост,с идеята,че тоя преди мен ще отнесе калая,ако има насрещен,не щеш ли тоя успя да се прибере на късмет и само навременото набиване на спирачки и връщане в ляво(добре и че тоя зад мен гледаше и ме пусна) ме спаси да цуня автобуса...втория влязох в банкета за да се размина с малоумник изпреварващ без грам видимост в завой...с оглед на скоростта и движещия се зад мен,спирачките бяха немислими,само широки банкет ме спаси тогава.обикновено при престрояване гледам и на огледалото,а и леко извъртам глава с периферно зрение да видя ако има опастност...сега се замислям и за едни малки огледалца над моите,като тия на учебните,за да "обера" и мъртвата точканервен съм и бързо ми минава после,но лошото е,че изнерва ли се само реакциите ми стават по резки и рискови,това трябва да изгладя в себе си...не търпя да ми секат пътя и да ми завиват без мигачи,но затова съм му намерил цаката -един ден купувам зил и тръгвам с негобез да ми пука за тия сечащи пътя ми!мразя някой да ми се лепне зад мен,особено извън града,разсейва ме и ме изнервя,затова обикновено му правя знак с ръка да минава и после за няколко минути му показвам колко е прияноп в огледалата да ти се показва постоянно някой! Ако ли не ме изпревари,подавам леко газ и ако продължава да ми стори "залепен" на първата отбивка спирам,за да му бъда буфер!откровено не мога да разбера какво правят 2/3 от участниците в движението обикновено предугаждам простотията която се канят да направят и се отдалечавам или им оставям място встрани...а ако видя жена,очаквам ВСИЧКО,дори на автомагистрала да си обърне огедалата,тъй,че да вижда себе си,докато се гримира,карайки със 100...случвало ми се е веднъж,такъв стрес и причиних на тая,че вече няма да помее да отдели ръце от волана,докато кара!но в крайна сметка знайте,че пътищата ни са пълни с малоумници,пазете ги,за да предпазите и себе си!!!
        ex.Мареа ТД100

        Коментар


          #5
          Днес ето каква случка. Една улица по която минавам почти всеки ден има потънала шахта. Капакът е потънал с около 5-6 см. Като минават тежки камиони и тухлената конструкция под капака се троши и капакът потъва. Дупката е такава че ако минеш през нея с 50 почти сигурно е че ще имаш някакви поражения. На всичко отгоре е разположена така че ако се караш нормално в лентата трябва да минеш през нея. Аз вече си я познавам и даже сутрин си я поздравявам като минавам. Днес вечерта на връщане минавам покрай дупката, тя ми се пада в насрещното платно. Улицата е с по една лента във всяка посока. Срещу мен кара кола с която се разминаваме точно при дупката. Аз я знам обаче колегата срещу мен не я знаеше. Вариантът му е да я заобиколи като настъпи моята лента или да мине плътно в негово дясно, до бордюра. Вижда я в последния момент и естествено първата му реакция е да настъпи моята лента. Аз благодарение че се познавам с дупката вече бях минал плътно в мое дясно и му оставих място да настъпи моята лента и да избегне дупката. Ето в такава ситуация ако поне единият не познава "терена" може да се случи инцидент. В случая аз познавах терена и оставих достатъчно място на колегата срещу мен въпреки че не бях длъжен. А пък той може въобще да не е разбрал че не случайно имаше достатъчно място и достатъчно комфорт да заобиколи без да си повреди колата.
          Bravo 1.6 / 16

          Коментар


            #6
            Има един "царски" отдушник на всички шофьорски неволи - каруцарското псуване и концентрация!!! Изпитано е - помага! На момента се освобождавате от натрупаният стрес през последните 3 секунди!Решението е разумно каране в ограничената за скорост (за мен +10 отгоре са допустими). Всяко едно шофиране, било градско, инзвънградско или офроуд, е само за себе си и може да ви изненада с немислими за вас до сега ситуации. Всеки път различни. За това дръжте геврека с две ръце, бъдете концентрирани, оставете mp3 плейъра, климатика, паленето на цигара и отвартянето на минерална вода на спътниците! Вашата основна задача е шофирането!Това, което описва Рики888 е конкретна ситуация. Рефлекс. Той се придобива от шофьорите. Аз например мога да предугадя, че пред мен има кретен, който ще предприеме опасно изпреварване, за това намалям скоростта, той изпреварва безопасно, в момента преди разминаването свиря с клаксона и показвам среден пръст! Да си знаете!

            Коментар


              #7
              Re: Безопасно шофиране - техники и споделен опит

              Riki888 написа:
              - как навлизате в кръстовище със или без светофар
              ако има светофар - на зелено ( е понякога настъпва и на жълто).Ако няма - оглеждам се за знаци и винаги намалям и се оглеждам, дори и да имам предимство..
              Riki888 написа:
              - какво правите когато в града искате да карате със 50 обаче отзад ви притиска друга кола.
              Ами ако иска и на челна стойка да застане -не ми пука.Но обикновено, ако мога, се махам в дясно - знам ли го този зад мен къв е..пиян,друсан..
              Riki888 написа:
              - от какво разстояние давате мигач при престрояване, давате ли мигач, колко време трябва на околните за да видят че давате мигач
              В момента, в който разбера че ще правя опит да се престроявам.Кога ще успея, няма значение.
              Riki888 написа:
              - като правите завой на кръстовище и сте с предимство гледате ли дали другите няма да ви отнемат предимството
              М да...Знам ли кой може да ме прати да се потъркалям наколко пъти..
              Riki888 написа:
              - мислите ли че сте в състояние с един поглед да прецените скоростта на автомобила който ви идва отстрани
              Ами не.
              Riki888 написа:
              - при изпреварване можете ли да прецените правилно времето и разстоянието което ви трябва, ако не ви стигне разстояние какви варианти имате
              Ако е в град ми е лесно, обаче извънградско - само на 100% ситуации изпреварвам.
              Riki888 написа:
              - при престрояване например в съседната лява лента наясно ли сте как ви е разположена сляпата зона, какво правите за да сте сигурен че там няма автомобил
              Ако ако не съм сигурен,че няма кола - хвърлям един много бърз поглед назад.
              Riki888 написа:
              - при движение в колона спазвате ли дистанция която ви позволява да спрете безопасно или натискате предната кола за да се включите в зеления светофар
              Да - да му видам задните гуми на асфалта най-малко (така ме учеше даскала) - при натоварен трафик, иначе колкото повече - толкова повече.
              Riki888 написа:
              - лесно ли се нервирате като шофирате и лесно ли се успокоявате
              Малии как псувам понякога
              Riki888 написа:
              - разбирате ли мотивите на шофьорите около вас за маневрите които правят
              Не винаги
              Riki888 написа:
              - следите ли не само предната кола ами 1-2 коли преди нея
              Ами не...
              Riki888 написа:
              - ако някой се движи в съседната лента очаквате ли да се престрои във вашата, наблюдавате ли го, оставяте ли му възможностт или бързате да се възползвате от предимството си въпреки че лентата му се затваря и той трябва да спре
              Обикновенно ги пускам винаги, и те са хора и те душа носят. Изключение правят дебилите с маршрутки.
              Riki888 написа:
              - като спирате внезапно имате ли навик да поглеждате отзат и тогава да преценявате колко да натиснете спирачката или сте убедени че водачът отзад е длъжен да ви пази
              Ами гледам да не ми се налага да спирам рязко, но ако ми се наложи - общо взето нямаш много време да погледаш мисля аз.Или натискам и после гледам сиир
              Браво 1.6 16v 1996
              Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

              Коментар


                #8
                Ichkin написа:
                Аз искам да споделя малко опит от петъчното ми ПТП ... Влязох във ляв 180-градусов завой и заради една дупка, която кривнах колата ми поднесе ! Моята грешка ... когато задницата тръгна надясно, в паниката отреагирах като навих десен волан, за да изправя ... Но все пак колата ми е с предно, а не със задно и там ми беше грешката ... Това което исках да кажа е ... при кола с предно, като тръгне задницата, каквито и други маневри да се правят ми се струват излишни ... просто газ напред и това е Ако бях със задно, като че ли щях да я хвана, но - грешен рефлекс П.С. : Евала за темата - Аресах я
                1:1 е и моя случай само, че аз влязох с ръчна в завоя (подбуден от kiler_4o) Резултата беше наляво, надясно..камшици и на тротоара отгоре. Ето нещо подобно http://vbox7.com/play:ea112e38

                Коментар


                  #9
                  - какво правите когато в града искате да карате със 50 обаче отзад ви притиска друга кола.Чесно да си кажа аз рядко карам с 50... може би с 10/15+, Но ако има някойм който ме натиска отдзад, да ме изпреварва ако иска. но все пак го гледам да не направи някаква простотия.- от какво разстояние давате мигач при престрояване, давате ли мигач, колко време трябва на околните за да видят че давате мигач 10на метра не повече... Но съм забелязал, че толкова съм свикнал с мигачите, че ги пускам на места където не е необходимо - като правите завой на кръстовище и сте с предимство гледате ли дали другите няма да ви отнемат предимството Винги гледам. Винаги съм на щрек, защото като начинаещ шофиор как се наденах на един теглич. Кара си една жена пред мене и остава растояние около 1кола. И поедно време един пич с някакъв мерцедес решава, че ще се мушне в това растояние от 1 кола иииииии какво се случи- Мадамата реши точно тоя докато се мушка, че иска да паркира и дайййй рязко на спирачките идрън дрън дрън и половината ми предница беше крива - при изпреварване можете ли да прецените правилно времето и разстоянието което ви трябва, ако не ви стигне разстояние какви варианти имате Начи правя като колегата. Щом не мога да го изпревара въобще не си и помислям да натискам газта, но всичко е според зависи. В повечето случай натискам спирачката. Когата изпреварвам винаги гледам да имам доста видимост от сорта на 300 метра. Също така винаги гледам когато някой пред мен тръгне да изпреварва, защото тои пък има допълнителни 300 метра видимост при престрояване например в съседната лява лента наясно ли сте как ви е разположена сляпата зона, какво правите за да сте сигурен че там няма автомобил В повечето слъваи лекичнооо се навежда напред за да гледам през огледалото малко по в страни на колата. То и огледалата са ми малко шантаво настроени, така че.. - лесно ли се нервирате като шофирате и лесно ли се успокояватемного, но после се разлигавям Човек много добре трябва да познава колата си и нейните габарити.. Преди една, 2 седмици на пътя между дървеница и младост за малко да се нацепя в една много жестога дупка. Там путя е двулентов и в дясната лента се намира конктертната дупка. Карам си аз и знам за тази дупка, но видиш ли от ляво на мен има някаква ткаси което не ме пуска да я заобиколя и послендния момента минах над нея толкова близко до тротоарам, че ако бях с 2 /3см по в дясно щах да си направа броянята на чертички.
                  Продавам трабант с цвят бананова кора с лек удар от валяк... Ако ви няма мога да ви го пусна под вратата... :D

                  Коментар


                    #10
                    Колеги, тази тема е безкрайна и при определени условия дори лишена от смисъл....Преди да ме нападнете, прочетете защо Всеки човек, повтарям, ВСЕКИ един отделен индивид има различно виждане за пътя, за времето, за скоростта, за стабилността, за спирачките, за габаритите.... за ВСИЧКО. ВСЕКИ има различни физически възможности, рефлекси, мисловна дейност, зрение, слух, тегло и т.н.Невъзможно е аз да дам съвет на Ичкин (само като пример), как да изправи кола с предно предаване в завой, но аз бих я изправил без никакви проблеми Невъзможно е аз да кажа на Паралеса, кога и как да изпреварва, защото моя стил на каране е различен от неговия.Невъзможно е аз да обяснявам на Имортал да гледа 2 коли напред, защото ще изпусне от полезрение най-близката паркирала кола, която тръгва точно в този момент и хоп - ПТП.Най-малкото което е, самите ни коли са технически различни и ако мойта кола няма мощност да изпреварва друга кола за по-малко от 100-150 метра, то на Хумпа колата може и той ще изпревари при идентични ситуации без проблем.Та, мисълта ми е, че не виждам как може аз да бъда полезен на някой колега с моите съвети, защото те са съобразени с мен, с мойта кола, с моя стил на каране, с конкретната ситуация в която съм изпаднал и т.н., а това няма нищо общо с околните шофьори

                    Коментар


                      #11
                      Кики, прав си и не си. Това, което си написал е вярно, но има неща, които са общовалидни и не зависят от кола, мощност и т.н.Като например това, което съм го написал за току що спрените коли. Ами без значение с каква кола си и колко си опитен - най-дорбото решение е да го заобиколиш на по-голямо разстояние. Защото много често след като някой спре, директно следва отваряне на шофорската врата, без преди това да е погледнал в огледалото. И му отнасяш вратата. И по твоята кола поражения, и по неговата, че и по него може да има. Колоездачите са изключително опасно племе. Аз от месец насам активно колоездя, всяка сутрин идвам с колелото от Ямбол до Кабиле, където ми е офиса и вечер обратно до Ямбол. Карам плътно вдясно, и има идиоти, които преминават само на метър от мен. Ами ако в този момент залитна и падна върху него?! С колата винаги ги заобикалям поне на 2-3 метра - колкото позволява пътя. Ако не позволява - намалявам и минавам съвсем бавно. Съвети от типа как да се кара на сняг, в дъжд и т.н. са общополезни, и ако за мен и за Кики те нямат смисъл, щото шофираме от много години и по много и сме си изградили всякакви навици, то има колеги, които са отскоро шофьори, до вчера са играли на Need for Speed и сега са на пътя.Та мисълта ми е, че има смисъл от такава тема. Друг е въпроса, че може би не точно в такъв вид трябва да е. Ето и какво се сетих - изключително много внимавайте в дъжд! Поведението на автомобилите върху мокър асфалт изключително много прилича на поведението им върху сняг и лед. Само дето зимата по-слабите шофьори тръгват с автобуса и няма толкова коли, на дъжда никой не обръща достатъчно внимание. А е изключително опасен.Дори само леко намокрения асфалт също!Никога не разчитайте на нищо, без да сте се убедили че е така. Единствената ми катастрофа по моя вина беше през 1990 год, когато обърнах баба Жигула на врати. Има едно много шибано кръстовище в ЯМбол (на Зъболекарска поликлиника), където има спускане надолу с лек десен завой и обратен наклон. Като е сухо може да се мине с по-висока скорост. Само че както е сухо, там беше текла някаква вода и беше мокро. Аквапланинг - разко завъртане на колата в едната посока - изправям с волана - стъпва на сухо и веднага се завърта като пергел в другата посока - удар във високия бордюр - обръщане по врати и подпиране на мантинелата (иначе щях и по покрив да се обърна). Слава богу, бях с колан (винаги съм карал с колан), приятеля до мен също и бяхме само уплашени... И доста солиден ремонт на Жигулата, естесвено....Та колеги, винаги има ситуации, които могат да ви изненадат. Ето ви друг пример от моя дълъг шофьорски стаж:Подбалканската линия. Пътувам от Казанлък към Сливен. Настигам камион. Няма абсолютно никой насреща километри напред. Тръгвам да го изпреварвам. От ляво на пътя - гъсти храсти. Точно когато съм по средата на камиона, от храстите се подава предницата на някакво Волво. Все още не проумявам как се разминахме на косъм. Той излизал от някакъв черен път, ще завива надясно, и естествено погледнал наляво. Само че аз му идвам от дясно...Съветът - при излизане на главен път - винаги гледайте и в двете посоки !!!

                      Коментар


                        #12
                        Immortal написа:
                        Ето ви друг пример от моя дълъг шофьорски стаж:Подбалканската линия. Пътувам от Казанлък към Сливен. Настигам камион. Няма абсолютно никой насреща километри напред. Тръгвам да го изпреварвам. От ляво на пътя - гъсти храсти. Точно когато съм по средата на камиона, от храстите се подава предницата на някакво Волво. Все още не проумявам как се разминахме на косъм. Той излизал от някакъв черен път, ще завива надясно, и естествено погледнал наляво. Само че аз му идвам от дясно...Съветът - при излизане на главен път - винаги гледайте и в двете посоки !!!
                        Той тоя поне е гледал само вдясно,а знаеш ли колко малоумници срещаме с колегите на ден,обикаляйки постоянно баирите...толкова много тъпанари при достигане на път с предиство и знак стоп,намалят,леко са натиснали спирачката само и започват едно оглеждане...обаче внимание: ОГЛЕЖДАНЕТО ЗАПОЧВА ПЪРВО ВДЯСНО И ПОСЛЕ ВЛЯВО,ДАЖЕ НЯКОЙ ИЗОБщО ЗАБРАВЯТ ДА ГЛЕДАТ ВЛЯВО...А ДОКАТО СЕ ОГЛЕЖДАТ ПЪРВО ВДЯСНО,КОЛАТА ЛЕКА ПОЛЕКА СИ НАВЛИЗА В КРЪСТОВИщЕТО И ДОКАТО ПОГЛЕДНЕ В ДРУГАТА ПОСОКА САМО ЧУВА СВИРЕНЕ НА ГУМИ И ПОСЛЕ УДАР!!! Точно такава ситуация вихме с очите си оня ден на едно кръстовище ,между бакшиш и шкода,тоя със шкодилака изобщо не погледна към бакшиша и сече му пътя и после...шкодата не ставаше за нищо вече,двигателния отсек наполовина го нямаше,а бакшиша поне изкривена и разкрачена ,но успя на ход да я изкара на тротоара!!! Тъй че една молба,ЗА БОГА колеги,като имате знак стоп,спирайте,НЕ приплъзвайте колата и първо гледайте вляво,където първо ще пресечете пътя и после вдясно!!!
                        ex.Мареа ТД100

                        Коментар


                          #13
                          Immortal написа:
                          Ето ви друг пример от моя дълъг шофьорски стаж:Подбалканската линия. Пътувам от Казанлък към Сливен. Настигам камион. Няма абсолютно никой насреща километри напред. Тръгвам да го изпреварвам. От ляво на пътя - гъсти храсти. Точно когато съм по средата на камиона, от храстите се подава предницата на някакво Волво. Все още не проумявам как се разминахме на косъм. Той излизал от някакъв черен път, ще завива надясно, и естествено погледнал наляво. Само че аз му идвам от дясно...Съветът - при излизане на главен път - винаги гледайте и в двете посоки !!!
                          Най-добре всички такива отклонения от първокласни пътища да бъдат затворени/блокирани от мантинели или дълбоки канавки/.Няма как да поддържаш скорост от 90 км/ч и да можеш да реагираш на такива изскачащи автомобили или каруци.
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #14
                            на мен ми влияе това, което виждам по пътищата когато не съм зад волана, по цял ден съм в най голямата лудница в София и честно казано когато седна в колата се опитвам да не правя това заради което цял ден псувам разни некадърни шофьори,най-елементарно:-не спя на сфетофари,на червено не минавам никога(освен ако не е блокирал сфетофара)-опитвам се да паркирам бързо и без да преча-не правя ляв завой от най- дясна лента и обратното-не изпреварвам трамвай от лявата му страна-спирам на пешеходци(въпреки че в повечето случаи ми идва да удуша някои защото се разхождат с темпо костенурка)-пропускам коли идващи от преките и много рядко се заяждам да не пропусна някой и то когато го прави съвсем нахакано и нахално-на бензиностанции зареждам бързо и като се кача в автомобила си не си потдреждам цялата кола а потеглям бързо за да може автомобила зад мен да зарежда-не карам бавно и се старая дане преча(бавно имам в предвид 40-50)-и въпреки всичко се случва да направя някоя глупост и много се ядосвам след това, но винаги благодаря с аварийките(или се извинявам)но понякога си мисля че и страшно кадърен да си не си застрахован от нищо
                            ''Аз знам че нищо не знам, но има такива които и това не знаят.''

                            Коментар


                              #15
                              Едно от нещата за които винаги съм нащрек.Децата по тротоарите.Децата нямат реална преценка, когато играят около улиците, за това покрай деца минавам, ако ще да е на 20 км/часСлучвало ми се е дете внезапно излиза на пътя пред мен, защото е подгонило летящо перце, хартиена ракетка и неща от сорта.Също много внимавам, когато майка води детето си с лява ръка, близката страна на пътя.Винаго може да се откъсне и даръгне на пътя, защото е видяло някаква шарена хартийка.В тези моменти, го отнася майката...Карането по тесни улици също изисква повишено внимание.Все още има рицари на пътя, летящи с по 60, 70, 80 км по такива тесни пътища, без да му пука, че на такъв път с висока скорост, няма почти никаква видимост в страни от пътя.
                              Ползвайте мигачи!
                              Sometimes I feel like screaming

                              Коментар

                              Working...
                              X