Тъй като е изписано доста по въпросите и няма кой знае какво да добавя, ето една случка. Прав участък извън града и от далече тръгвам да изпреварвам камион. След като вече съм си подал мигача и съм се изнесъл в насрещното, бях изненадан доста неприятно по следния начин. На около 150-тина m пред мен има отбивка и там имаше спряна кола, която потегли без мигач. Наложи се да скоча на спирачките и да се върна зад камиона, че беше доста дълъг. Не знам дали този отсреща въобще ме беше видял като стъпи на платното. Идеята ми е, че като се включваме в пътя от отбивка, е хубаво да се гледа и напред, а не само назад за тия, които са в нашата посока. Това за мигача изобщо не искам да го коментирам.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Безопасно шофиране - техники и споделен опит
Collapse
X
-
Crasy написа:Тъй като е изписано доста по въпросите и няма кой знае какво да добавя, ето една случка. Прав участък извън града и от далече тръгвам да изпреварвам камион. След като вече съм си подал мигача и съм се изнесъл в насрещното, бях изненадан доста неприятно по следния начин. На около 150-тина m пред мен има отбивка и там имаше спряна кола, която потегли без мигач. Наложи се да скоча на спирачките и да се върна зад камиона, че беше доста дълъг. Не знам дали този отсреща въобще ме беше видял като стъпи на платното. Идеята ми е, че като се включваме в пътя от отбивка, е хубаво да се гледа и напред, а не само назад за тия, които са в нашата посока. Това за мигача изобщо не искам да го коментирам.Виж бейби не сме глупаци,
ние сме отбор от здравеняци.
Да бъдеш с нас знам, че го желаеш,
така че качвай се на дансинга и започвай да играеш!
http://www.youtube.com/watch?v=UDWnMXzgeZo
Коментар
-
fiatmaniak написа:Crasy написа:Тъй като е изписано доста по въпросите и няма кой знае какво да добавя, ето една случка. Прав участък извън града и от далече тръгвам да изпреварвам камион. След като вече съм си подал мигача и съм се изнесъл в насрещното, бях изненадан доста неприятно по следния начин. На около 150-тина m пред мен има отбивка и там имаше спряна кола, която потегли без мигач. Наложи се да скоча на спирачките и да се върна зад камиона, че беше доста дълъг. Не знам дали този отсреща въобще ме беше видял като стъпи на платното. Идеята ми е, че като се включваме в пътя от отбивка, е хубаво да се гледа и напред, а не само назад за тия, които са в нашата посока. Това за мигача изобщо не искам да го коментирам.
Коментар
-
Crasy написа:Тъй като е изписано доста по въпросите и няма кой знае какво да добавя, ето една случка. Прав участък извън града и от далече тръгвам да изпреварвам камион. След като вече съм си подал мигача и съм се изнесъл в насрещното, бях изненадан доста неприятно по следния начин. На около 150-тина m пред мен има отбивка и там имаше спряна кола, която потегли без мигач. Наложи се да скоча на спирачките и да се върна зад камиона, че беше доста дълъг. Не знам дали този отсреща въобще ме беше видял като стъпи на платното. Идеята ми е, че като се включваме в пътя от отбивка, е хубаво да се гледа и напред, а не само назад за тия, които са в нашата посока. Това за мигача изобщо не искам да го коментирам.Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power
Коментар
-
dobrujanetza написа:Crasy написа:Тъй като е изписано доста по въпросите и няма кой знае какво да добавя, ето една случка. Прав участък извън града и от далече тръгвам да изпреварвам камион. След като вече съм си подал мигача и съм се изнесъл в насрещното, бях изненадан доста неприятно по следния начин. На около 150-тина m пред мен има отбивка и там имаше спряна кола, която потегли без мигач. Наложи се да скоча на спирачките и да се върна зад камиона, че беше доста дълъг. Не знам дали този отсреща въобще ме беше видял като стъпи на платното. Идеята ми е, че като се включваме в пътя от отбивка, е хубаво да се гледа и напред, а не само назад за тия, които са в нашата посока. Това за мигача изобщо не искам да го коментирам.Краси
Коментар
-
Лошото е че в такива ситуации изпреварващият няма начин да докаже че онзи е бил спрял в отбивката. Идват куките, виждат те че си в насрещното и случаят е приключен. Също така, ако този е дори в твоята лента, и пак се изнесе от отбивка - достатъчно е да заеме място в платното, а ти като спрещ в него - после ходи доказвай какво е станало... Пишат че си го ударил отзад, и се спасявай както знаеш... Тъпа работа...
Коментар
-
mnpenchev
ogi28b написа:Лошото е че в такива ситуации изпреварващият няма начин да докаже че онзи е бил спрял в отбивката. Идват куките, виждат те че си в насрещното и случаят е приключен. Също така, ако този е дори в твоята лента, и пак се изнесе от отбивка - достатъчно е да заеме място в платното, а ти като спрещ в него - после ходи доказвай какво е станало... Пишат че си го ударил отзад, и се спасявай както знаеш... Тъпа работа...
Коментар
-
Малко да вдигнем темата.......Голям проблем по мое лично мнение е несъобразената реакция на пътя, ненавременното реагиране спрямо евентуална опасност по пътя появила се ненадейно, и неспособноста на водача да "предвиди" евентуална ситуация, и да подготви евентуална своя реакция........в наши дни и по нашите пътища, колкото по голям "ясновидец" е драйвера, толкова по малко кахъри ще има.......Кое е едно от нещата който пречат на това.......Движите се в града, или извън него.......нормален нашенски път, тук таме дупчици.......вие внимавате за тях, и умело ги избягвате......това като цяло не е проблем, скороста също.......със 100 кмч всеки нормален драйвер може да види дупка или неравност от 30-40 метра и да я избегне.......дотук нищо смущаващо......проблема идва от това че постоянното движение по калпави и надупчени пътища, който изобилстват на всякакви дупки, по пътищата често се търкалят камъни с приятно големи размери, по незнайни причини шахтите стърчат 5 - 10 санти или нагоре или надолу, и от това на драйвера се насажда убийствения навик неговото централно зрение, което е определящо за реакцията зад волана да е насочено 30-40 метра напред, до мястото и КЪМ мястото където той очаква да види дупка, и съответно да избегне.......малко от вас предполагам са се замисляли като карат по път, къде точно им е изграден навика да гледат - 100 - 200 метра напред, където кръгозора на шофера е много по обхващащ, или 30-40 метра напред, забит в асфалта, търсещ поредното препядствие за избягване.......не - не сте се замисляли предполагам......някой от вас ще отрекат че това е така, и гледат навсякъде......оки, радвам се че е така, чудя се тогава как виждате овреме дупките......Когато шофера гледа много по напред пътя който трябва да измине, то той може да види много по рано дадена опасност, или още повече, да предвиди дадена опасност, и да подготви реакцията си спрямо нея.......мда, знам че има неща който няма как да предвидиш, като например кой мърсолан ще излезе иззад автобуса, и ще ти се натресе......но пък ако видиш че пред теб на 100 метра има камион правещ каква да е маневра, или травмай, или какво да е, можеш докато приближаваш да видиш има ли хора наоколо, очаква ли се опасност, и можеш да реагираш.....и има хиляди подобни примери, когато съобразената реакция може да помогне много повече отколкото съобразената скорост - термин с който се злоупотребява юнашки......скороста не е причина за катастрофите и жертвите - тя е необходимост - никой не катастрофира с 0 кмч - катастрофирал е щото не е преценил ситуацията, и взел неадекватно решение, моля разни философи да не ми изтъкват разни примери че видиш ли като караш с 200 е трудно да се вземе адекватна и съобразена реакция......и катастрофата е в резултат на тва че хайвана кара с 200 - мда, чисто и сухо теоретично е така, но тва че е карал с 200 е плод на несъобразена реакция спрямо средата, условията, и възможностите на колата и пътя.......Дълго време се опитвах да се отуча от това като карам да гледам пред колата, избягвайки дупки, и прочее........гледам колкото се може по напред, гледам всичко пред мен, и гледам да предвидя всичко което може да стане.......малко повечко огъвам жантарите, но това е нещо което мога да преглътна.....Alfa 156 2.0 TS
Alfa 156 20VTurbo
Fiat Coupe 2.0 20VTurbo
Locost TF1 3.0V6
Коментар
-
tarabas
С продължение на стажа зад волана някои хора развиват добри рефлекси и от ден на ден стават по-внимателни, но има и хора които цял живот не могат да се научат да пазят не само себе си, но и другите на пътя. Примери има много! Например като хора, които карат на заден, искарват колата от паркинга и не гледат назад. Ако не го видиш на време и резултата е на лице. Друг пример са заслужилите майстори на спорта по магистралата, които не признават ограниченията и ти пресветват на дълги да им направиш път, сякаш са царе. Един вид какво излиза? Че ти не си важен, а е важен той и бързата му кола и нещеш ли ако не му направиш път или НЯМА как да се дръпнеш в дясната лента започват заплахи и закани. Никаква колегиалност и култура няма да се оправим поне още 50 години...Поздрави!
Коментар
-
И аз да добявя малко от моя опит зад волана на Бравока. Относно кактво правя когато ме натискат одзад има 2 решения: или пускам стопа за магла когато ми се е лепнал за бронята и при първа възможност го спитам ламбата и се прибирам вдясно или ако няма къде да му направя път продължавам да карам с пуснат стоп за мъгла докато не се дръпне назад и направи дистанция. в 90% от случаите действа безотказно и дистанцията се появява, но някой остават зад мен и почват да премигват с дългитеи затова плавно спирачка спирачка спирачка че чак тогава загряват горките за какво говорим. Често карам по пътя за Пампорово и там спазването на дистанция е много важно тъй като често има паднали скали по платното или някой бързал който стига бавно заради изпуснат завой. Мигачи пускам възможно най-рано. Когато карам назад се обръщам да гледам през задното стъкло, някак на бравото страничните са малки но достатъчни ако се движиш напред. Тъй като съм от Асеновград там има няколко правила които трябва да знаете:1) Пуснатия мигач означава с предимство съм (ако изобщо някой ползва мигачи там освен мен...)2) Имам работа тук и тук си оставям колата имам право да паркирам навсякъде дори по булевардите, нали има още едно платно...3) Видя ли комшията спираме 2те коли една до друга и мохабета почва какво като запушихме цялата улица нали градски... и още много много "селски" тарикатлъци така че колеги минавате ли през Асеновград очите на 4 и километража на 30-40км/ч особенно в натоварени дни!Лично на мен ми е трудно психически да ги търпя, явно съм си свикнал с Пловдивския трафик и толерантност
with SGNote & HTC Wildfire 8G
FIAT Bravo Club Plovdiv
Fiat Bravo 1.4 12v 80hp 9л/100км градско
с Анти Гравотационно Устройство (АГУ)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар