Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Безопасно шофиране - техники и споделен опит

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ето малко информация която съм намерил по темата.Мъртви зониСигурно на всеки шофьор му се е случвало да реши да изпревари колата пред него, когато внезапно чуе режещия писък на спирачки и нервния клаксон на друг участник в движението, който се е опитвал да изпревари вас. "Откъде се взе пък този! Току-що погледнах в огледалото и нямаше никого. Нито пък го виждах отстрани. Сякаш изникна от нищото", недоумявате вие. Проблемът е в така наречения мъртъв ъгъл. Това е една ужасна черна дупка в огледалата за задно виждане, в която често се скриват изпреварващите ни автомобили и мотоциклети. Първоначално ги виждате, след това изчезват и не могат да бъдат открити нито директно встрани, нито в огледалото. След мъничко, може би няколко секунди, в зависимост от разликата в скоростите, те се появяват в периферното ви зрение. Няколко секунди, които обаче могат да се окажат с доста драматични последствия. При това мъртъв ъгъл има и от двете страни на автомобила. Инструкторите по кормуване учат начинаещите шофьори да решават този проблем, като се извъртат встрани през рамо. Това обаче разконцентрира вниманието на водача. А освен това множество шофьори не си правят труда да се обръщат встрани. Какво е решението на този проблем. Като начало най-важното е правилното регулиране на огледалата. При подходяща настройка модерните огледала с изпъкнали асферични стъкла могат да сведат мъртвия ъгъл до минимум. При по-старите модели с малки и плоски огледала обаче дори и при най-доброто регулиране ползата ще бъде минимална.В магазините за допълнителни принадлежности може да се открие изобилие от всевъзможни "вълшебни" огледала с различна форма. Много малка част от тях обаче наистина водят до някакъв резултат. Повечето са напълно безполезни боклуци. Автомобилните фирми също не стоят безучастни и работят по създаването на електронни системи за елиминиране на мъртвите зони. "Волво" е първият производител, който от началото на 2005 г. внедри в своите модели така наречената система BLIS. На практика това са миникамери за наблюдение на критичните зони. Когато в тези зони попадне някакво (в този момент невидимо за водача) превозно средство, последният ще бъде предупреден чрез ярък светлинен сигнал в конзолата на огледалото. Първоначално системата ще се предлага само срещу допълнително заплащане.Компанията "Валео", която е един от най-големите производители на компоненти за автомобилната индустрия, планира в близко бъдеще да пусне на пазара система, използваща радар за следене на обстановката зад и встрани от автомобила. Докато това се превърне в реалност обаче, бихме ви препоръчали да си направите труда и да се огледате хубаво, преди да смените лентата на движение. За всеки случай.Време за реакцияВодачът зад волана реагира със закъснение на възникващите опасности:когато ги очаква - за 0,4 сек.когато не ги очаква - за над 1 сек.когато е ядосан, разсеян, уморен и др. - за над 2 сек.При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:14 м. при скорост от 50 км/ч25 м. при скорост от 90 км/ч36 м. при скорост от 130 км/чПоследствияСилата на удара в неподвижно препятствие е равнозначна на удар в земята при свободно падане от височина:10 метра - при скорост от 50 км/ч22 метра - при скорост от 75 км/ч40 метра - при скорост от 100 км/чКогато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:при 30 км/ч - опасността от смъртоносно нараняване е нищожнапри 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходципри 70 км/ч - загиват 100% от блъснатите пешеходциНе се ,,заигравайте
    Bravo 1.6 / 16

    Коментар


      #17
      ЕКО- първото изследване за отношението на шофьорите към пътната безопасност Oct 15, 2009 Близо 70% от българските шофьори се определят като разумни и толерантни, а според представителите на КАТ преобладават самонадеяните водачи, сочат данните от представително изследване на бензиностанции ЕКО. Българинът иска сурови наказания за нарушителите, същевременно е уверен, че ще се измъкне безнаказано при неспазване на правилата на пътя. Изследването, проведено от Market Links, по поръчка на бензиностанции ЕКО и със съдействието на КАТ, e без аналог в страната. В него за първи път се прави съпоставка между гледните точки на шофьори и пътни полицаи. През техния поглед се открояват основните причини за големия брой пътно-транспортни произшествия - близо 8000 годишно - и се очертава профила на водачите, които най-често ги причиняват. Анкетирани са 500 активни шофьори и 50 пътни полицаи.,,Изследването има за цел да навлезе в същността на проблема за увеличаващия се брой пътни инциденти. Вярвам, че данните и тенденциите, които то очертава, ще бъдат полезни за набелязване на конкретни стъпки в посока намаляване на ,,черната
      Bravo 1.6 / 16

      Коментар


        #18
        до КукуБраво колега,напълно споделям твоето мнение,не мога и аз да дам съвен на никого.Работата ми е свързана с много каране често сменявам автомобилите които са 3 на брои.И всеки един от тях си има своите особености.Когато се возя за удоволствие виняги се съобразявам с правилника и със закона за движение по пътищата.Но когато съм притиснат от времето,повечето от правилата директно ги погазвам гледаики да не преча или да застрашавам другите движеши се по пътя,естествено и КАТ не са ми останали длъжни но съм и против да се правим на света вода не напита и да се правим на най съвестните шофьор.Истината е че колкото ти е по мощна колата толкова си по предразположен да извършиш нещо нередно на пътя и често се случва.Относно ПТП-тата това не може да се прогнозира и определя с някаквя "мерна единица" помнете едно когато тръгвате верочтноста да попаднете в ПТП е 50/50 независимо чия е вината това е.

        Коментар


          #19
          И аз се включвам в съветите за безопасно шофиране с няколко метода. Ще споделя първо за извънградското шофиране, което е доста опасно, защото всяка малка грешка може да бъде с фатален край заради по-високите скорости:- Шофирайте с включени светлини - забележете, че превозните средства с включени светлини се забелязват по-добре, дали зад вас или пред вас.- При предприето изпреварване от ваша страна присветквайте с дългите на колоната пред вас за да я информирате за намеренията си, като предварително сте включили мигач който може да оставите включен до приключване на изпреварването.- При изпреварване сваляйте една предавка, особено ако сте карали до тогава в по-ниските обороти до 2500об./мин където двигатела е по-малко еластичен (не важи за Турбо колите)- Спазвайте ограниченията на пътните знаци, защото в повечето случаи означава, че след знака най-верочтно има полицай - Преди потегляне на дълъг път проверявайте налягането в гумите, тъй като дори 0.1 атмосфера по-малко налягане в гумата от предписаната норма за нея, при високите скорости променя значително траекторията ви в завой.- Присветквайте на отсрещните коли, ако видите че в лентата им полицай , твърде бавно движещо се превозно средство, друго препятствие, а може и да сплашвате някой бързак който навлиза в населено място - На магистрала при движене с максимална скорост(и както доста от вас правят с повече от 140, 160км/ч) в най-лявата лента, може да държите постоянно включен левият мигач, за да информирате за задължителното ви изпреврване, както и да присветквате от далече при наближаване на колона, от която някой може да направи непредвидено изпреварване.За сега само за това се сещам.Ето един-два линка със потресаващи снимки от ПТП-та, който не препоръчвам за хора със слаби сърца!!! Най- сериозно ви казвам, че аз едвам прегледах всички снимки и от тогава шофирам по-съвестно! Според мен е ще е в плюс да има подобни материали, за да се взима с по-голямо внимание писаното в темата! http://miravto.com/2007/08/17/samye_...e_smotret.htmlhttp://home1.gte.net/res0ak9f/bike.htm[/url]
          Fiat Coupe 2.0 20V 98g. Pininfarina

          Къде отиваш ти, може би?

          Коментар


            #20
            Re: Безопасно шофиране - техники и споделен опит

            - Kак навлизате в кръстовище със или без светофар?Според кръстовището ако е със светофар който работи не ме интересува дали някой ще ми излети на червено. Въпреки че на ключови такива понякога се оглеждам.- какво правите когато в града искате да карате със 50 обаче отзад ви притиска друга кола.Ако кара бързо и се залепи зад мен ще подам газ ако пътната обстановка го позволява. Ако ми се разсвири ще намаля до 30 и ще запаля цигара.- от какво разстояние давате мигач при престрояване, давате ли мигач, колко време трябва на околните за да видят че давате мигачАко карам по магистрала или булевард давам мигач от далече. Ако карам по софия давам мигач в момента в който започна да намалявам. На един човек му трябват няколко секунди да види че съм дал мигач ако кара нормално и според правилата няма да има проблеми. Ако се е залепил зад мен със сигурност няма да бия мигач и спирачки!- Като правите завой на кръстовище и сте с предимство гледате ли дали другите няма да ви отнемат предимствотоПонякога!- Мислите ли че сте в състояние с един поглед да прецените скоростта на автомобила който ви идва отстраниДа преценявам бързо ли се движи или бавно. Имало е пъти в който съм имал лоша преценка за щастие не са били фатални.- При изпреварване можете ли да прецените правилно времето и разстоянието което ви трябва, ако не ви стигне разстояние какви варианти имате Минаване на ниска предавка и газ до ламарината ако не ми достига разтояние според обстановката ако зад този който изпреварвам вече са се залепипи коли давам настъпвам колкото мога и почвам да сигналицирам на този който изпреварвам да обие скороста. (Било с клаксон или с леко засичане) Но попринжип ако не мога да преценя разтоянието не тръгвам да изпреварвам- При престрояване например в съседната лява лента наясно ли сте как ви е разположена сляпата зона, какво правите за да сте сигурен че там няма автомобилВъртя глава. Но само ако съм изгубил автомобил който съм следял но изведнъж се е скрил- Като изпреварте автомобил наясно ли сте как му е разположена сляпата зона и стремите ли се да излезете от нея или нямате време за такива подробностиИзпреварвам не мисля дали съм в сляпата зона на автомобила който изпреварвам. Колкото по бързо приключи изпреварването толкова по добре- При движение в колона спазвате ли дистанция която ви позволява да спрете безопасно или натискате предната кола за да се включите в зеления светофарНе натискам коли. Свиркам, светкам псувам викам но не ги притискам... . Ако колоната е на магистрала се съобразявам с колата пред мен. Ако пред мен има някой голф 2 то си позволявам по къса дистанция такава каквато да имам време за реакция. Ако колата пред мен е някой нов автомобил пазя по голяма дистанция. Защото голфа спира почти колкото мен а новия спира 2-3-4 пъти по бързо. И все пак не карам на разстояние по малко от 2-3 коли.- Защо с автобуси стават по-малко катастрофи - защото са по-големи и инстиктивно се съобразяваме с тях, защото карат по-бавно , защото си знаем че при сблъсък с тях нямаме шанс, защото големият винаги е по-добър, защото водачите им са по-добре подготвени за безопасно шофиранеПо големи са и се пазя защото ако се ударя нямам шанс, а и шофьорите им са чиста порода пътни селяни.- Лесно ли се нервирате като шофирате и лесно ли се успокояватеЛесно се нервирам. Едно засичане и вече почвам да редя цветни реплики за роднините му, но се успокоявам лесно а успокоя ли се зад волана няма какво да ме нервира- Разбирате ли мотивите на шофьорите около вас за маневрите които правятДа! На всеки му се налага да прави шантави маневри по някога- Ако пред вас има каруца, имате непрекъсната линия и зад вас голф, джип и мерцедес бихте ли предприели неправилно изпреварване за да не задържате колоната, чувствате ли се гадно ако всички зад вас изпреварят неправилно а вие останете зад каруцатаДавам мигач и изпреварвам каруцата. Тези зад мен да се оправят. Каруцата не само забавя скоростта а и създава предпоставка за птп- Случва ли ви се сутрин като седнете в колата да си поставите за цел - "днес искам да карам максимално безопасно"Да. Често.- Ако направите реверанс на колега на пътя това помага ли ви за по-добро настроение Да. Ако ми направят също. Показва че хората все пак са хора.- Следите ли не само предната кола ами 1-2 коли преди неяЗависи къде и кога в града не се занимавам. Извънградско винаги го правя.- Ако някой се движи в съседната лента очаквате ли да се престрои във вашата, наблюдавате ли го, оставяте ли му възможностт или бързате да се възползвате от предимството си въпреки че лентата му се затваря и той трябва да спреАко е джигит и бърза и тръгне да бяга да изпреварва от дясно да се оправя ако там има спрели коли да бие спирачки! - Като спирате внезапно имате ли навик да поглеждате отзат и тогава да преценявате колко да натиснете спирачката или сте убедени че водачът отзад е длъжен да ви пази Когато натисна рязко спирачки не гледам напред а в задното огледало и се моля на всички богове!Ако продължавам сигурно ще се получат няколко пъти по толкова въпроси.Приветствам всички коментари които могат да ни помогнат да шофираме безопасно.
            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP
            -------------------------------------
            1f Y0u C4N rE4D Th1S, i7 1s t1Me T0 7uRn 0FF Y0Ur PC 4Nd Ge7 Life!

            Коментар


              #21
              Най-важното е колата да е в изправност. Airbag- а не трябва да е неработещ и колана задължително. Преди да купите кола - прегледайте с колко е оценена от Euroncap.Безопасната дистанция при шофиране е поне 2 секунди от предната кола. На човек са му необходими 0.7 секунди да регистрира събитие с очите си и 1.3 за да реагира.
              Fiat Stilo 1,9 JTD, 2004
              ----------------------------
              Ignorance is a bliss

              Коментар


                #22
                В допълнение - 2 секунди превърнати в разстояние са равни горе долу на текущата скорост в км/ч, разделена на 2, а резутатът в метри. При движение с 50 км/ч 2 секунди са около 28 метра, при 90 км/ч 2 секунди са 50 метра, а при 130 - 72 метра.

                Коментар


                  #23
                  Тъй като в друг пост вече споделих, че съм с испанска книжка, да поясня - там си карах наново курсовете и изпитите. Има супер много интересни неща, които тук не са ни учили. Ще се опитам да преведа някои по-интересни от учебника. Например - в цяла Европа освен максимална има и минимална скорост, която е 1/2 от max. Без основателна причина нямаш право да се движиш с под минималната. Ако го правиш- си задължен да е на аварийки и като те застигне кола - трябва да отбиеш. Лявата лента е само за изпреварване и по принцип не трябва да изпреварваш повече от една кола. Можеш да го правиш само на път с две ленти в едната посока и ако зад теб няма коли. При изпреварване имаш право да превишиш с 20 км/ч максималната за пътя скорост. Минималното разстояние което трябва да се остави между колите при изпреварване е 1,5 метра (т.е. много пъти в БГ ставам свидетел как някой изпреварва на една боя разстояние). Когато караш по нормален път - трябва да държиш плътно в дясно (в Бг повечето карат на осевата линия). В населено място е забранено карането на дълги, а извън тях е задължително. По принцип карането на задна за каквито и да е маневри е допустимо само до 7 метра. Паркира се винаги назад, с предницата на колата към движението.По нататък като се сетя за още неща - ще допълвам...
                  Fiat Stilo 1,9 JTD, 2004
                  ----------------------------
                  Ignorance is a bliss

                  Коментар


                    #24
                    Мисля да ви споделя нещо от опит. От 3 години избягвам да спирам на жълто, за да не се опита някой да влезе при мен през багажника. Карах си със съвсем нормална скорост от 30 км/ч. и ми светна жълтото. Решавам да спра, защото кръстовището е голямо и не знам кой идиот ще се изреже на жълто. Да ама голяма грешка. Спирам, отпускам си се за около 1-2 секунди и в тоя момент...тряяяяс отзад. Поглеждам в огледалото (в което преди това имаше едни фарове на около 50 метра зад мен) и тоя същия се опитал да ми прави колата хечбек (бях с Лада 2105). Вярно, ламарини и бронята на Ладата излезнаха 300 пъти по-здрави от на Волво 440, обаче се наложи да се изчукваме и дори да сменяме една гредичка, че тя много здрава се оказа и не подлежи на изчукване. Изводът за мен беше - пълен олигофрен, който не знае къде се намира на пътя. Че се опитваше да ме убеждава, че съм бил спрял много рязко. Не знам кой ще е тоя, който може да ми докаже, че Лада има по-здрави спирачки от Волво. Та от тоя момент вече на жълто не спирам (със супер редки изключения). Светне ли - газ, очите на 16 настрани и си минавам.
                    FIAT Bravo GT 1.6/16V

                    Коментар


                      #25
                      coolboby написа:
                      1:1 е и моя случай само, че аз влязох с ръчна в завоя (подбуден от kiler_4o) Резултата беше наляво, надясно..камшици и на тротоара отгоре. Ето нещо подобно http://vbox7.com/play:ea112e38
                      Eeeй, сега хората ще си помислят, че съм някакъв подстрекател...Ще ти кажа само 1 - доста съм карал бавно, преди да почна да правя такива глупости Като човек, който си прави кефа с колата и за мен шофирането не е предизвикателство, а удоволствие - да кажа мои лични разсъждения Първо и най-важно - не приемайте шофирането за даденост - може да карате от 30 години, но всеки път като се качите в колата и минавате по определен път - трябва да ви е все едно е за пръв път... Все едно минавате по един и същи път от 30 години насам и знаете всяка малка пукнатина, но аз лично дори така да е - внимателно следя и такива подробности...Учете се - отивате на широко място (полигон например) и вкарвате колата в екстремни натоварвания (резки завои, ако има локви минавате засилени през тях и т н) - някои хора много биха ме критикували за тези думи, но аз лично ако не дърпах ръчни редовно (образно казано) по завоите - най-вероятно щях да имам поне 2 катастрофи (занасяла ми е колата и съм бил на ръба...).понеже да не кажа всички, то почти всички фиати са с предно задвижване - когато задницата занесе - контрирате леко с волана и най-важното - давате газ, но умерено, защото ако дадете много газ и сте контрирали едновременно с волана - колата ще влезе рязко в пътя и ще направи т.нар. "камшик" (занасяне в обратната посока). Много хора по този начин се удрят, защото някой им казал, че трябва да контрират и да дадат газ, ама това не е всичко...в общи линии - не всеки е роден да става състезател, най-важното е да си знаете собствените възможности и тези на автомобила - за да научите вторите - трябва просто да експериментирате...И всеки прави глупости, но като правите глупости - гледайте да няма трафик, или ако има трафик - преценете си внимателно нещата, дали има риск, или не... Бъдете сигурни, като правите нещо... когато съм влизал в завои с ръчна - почти всеки път като съм се замислял ДАЛИ ще се получи, или не - губя контрол над колата, или поне частично... За това като правите нещо - предварително го обмислете много внимателно... И ако някой ме критикува, че едва ли не съм обяснил как да се правят нещата, които всеки казва да не правим - ем сори, ама поне като ще се правят глупости да се правят обмислени глупости...Ако нещо съм пропуснал, или написал в повече - ем никой не е перфектен

                      Коментар


                        #26
                        Един съвет и от мен, придобит като опит днес от мен лично.Снощи спах съвсем малко, станах рано, пътувах 250 км, обикалях няколко часа из един завод, след това тръгнах обратно.На няколко пъти се усетих как задрямвам, докато карам по магистралата с около 110-120 км/ч. Последния път се стреснах когато колата беше вече наполовина в аварийната лента.На първия паркинг покрай магистралата отбих, пуснах седалката и подремнах около 20 минути. След това си изплакнах очите и тръгнах съвсем ободрен.Съветът: Ако усетите умора и ви натежат клепачите, НЕЗАБАВНО отбийте и си починете 15-20-30 минути. Нямате си и представа колко е ободряващо след това.А и много безопасно!!!

                        Коментар


                          #27
                          Immortal написа:
                          Един съвет и от мен, придобит като опит днес от мен лично.Снощи спах съвсем малко, станах рано, пътувах 250 км, обикалях няколко часа из един завод, след това тръгнах обратно.На няколко пъти се усетих как задрямвам, докато карам по магистралата с около 110-120 км/ч. Последния път се стреснах когато колата беше вече наполовина в аварийната лента.На първия паркинг покрай магистралата отбих, пуснах седалката и подремнах около 20 минути. След това си изплакнах очите и тръгнах съвсем ободрен.Съветът: Ако усетите умора и ви натежат клепачите, НЕЗАБАВНО отбийте и си починете 15-20-30 минути. Нямате си и представа колко е ободряващо след това.А и много безопасно!!!
                          Ахам - и аз така направих навръщане от Копринка веднага след Айтоски проход.Ади една мъдрост и от мен Мисли как ще влезеш в завоя, за да не мислиш как ще излизаш от него. Спирачка се бие преди завоя, а не вътре в него! Една или две предавки по надолу и се излиза с газ!

                          Коментар


                            #28
                            Ще споделя няколко случки.(18+) ) радвам се че съм жив след тези случки ) Значи преди около 1 година тамън бях взел книжка,и на 1 кръстовище си чакам да ми светне зеленичко-чакам си чакам,и хоп светна опитвам се да тръгна но ми изгасна,2-ри опит (колите зад мен почнаха да свиркат) пак ми изгасна.Запалвам я пак а вече половината кола ми се е изнесла на пред(и преча на другите дето ще им светне зелено да минават) поглеждам светофара на мен ми е червено вече ( и нов "убиец" не знам какво да права) настъпих гаста до край ( а да се похвала тръгнах успешно ) и тъкмо се успокоих че съм минал и от там 1 голфче лети към мене( да не кажа голяма дума но сигурно с около 90-1000.Лети към дясната ми страна.....Еми не се ударихе но се разминахме на 10-15 СМ .Извод - МИСЛЕТЕ 2-ра случка - преди 1 месец вече права се на голЕм карач и на сфетофарите(чакам си на червено) 3 ленти-2 за на пред 1 за на ляво и аз газара ще изпреварвам 3-те лента :D светва зелено натискам гаста обаче тоа пич до мене с BMW-цето и тои настъпи и гас гас -вече моята лента свършва а до последно мислех че ще мина обаче хоп в бордюра с 70 (бордюра беше доста висок) на См. от стълба .Извод - МИСЛЕТЕ !!!Щета - Крива джанта,Моста беше избягал доста,леко кривРазходи - 25 лв за рег. на предницата3-та случка преди около 6 месеца седа си аз на светофара а някъв пич с BMW-то за 30 000 явно не му се чака колонката да мине - за това я заобиколи и ме засече.След което не можах да мина аз и чаках следващо зелено - веднага щом светна зелено "запалих гумите" и го догоних - залепих се до него теглих му "една" и си тръгнах . интересното е че карах с мн висока скорост и вобще не бях концентриран.тогава си мислех че мога да промена света и всички да карат по правилата,но уви Извод БОГ НИ ПАЗИ НАС !!!скоро като има още подобни случки ще дописвам

                            Коментар


                              #29
                              Re: Безопасно шофиране - техники и споделен опит

                              Riki888 написа:
                              - как навлизате в кръстовище със или без светофар - какво правите когато в града искате да карате със 50 обаче отзад ви притиска друга кола.- от какво разстояние давате мигач при престрояване, давате ли мигач, колко време трябва на околните за да видят че давате мигач- като правите завой на кръстовище и сте с предимство гледате ли дали другите няма да ви отнемат предимството- мислите ли че сте в състояние с един поглед да прецените скоростта на автомобила който ви идва отстрани- при изпреварване можете ли да прецените правилно времето и разстоянието което ви трябва, ако не ви стигне разстояние какви варианти имате- при престрояване например в съседната лява лента наясно ли сте как ви е разположена сляпата зона, какво правите за да сте сигурен че там няма автомобил- като изпреварте автомобил наясно ли сте как му е разположена сляпата зона и стремите ли се да излезете от нея или нямате време за такива подробности- при движение в колона спазвате ли дистанция която ви позволява да спрете безопасно или натискате предната кола за да се включите в зеления светофар- защо с автобуси стават по-малко катастрофи - защото са по-големи и инстиктивно се съобразяваме с тях, защото карат по-бавно , защото си знаем че при сблъсък с тях нямаме шанс, защото големият винаги е по-добър, защото водачите им са по-добре подготвени за безопасно шофиране- лесно ли се нервирате като шофирате и лесно ли се успокоявате- разбирате ли мотивите на шофьорите около вас за маневрите които правят- ако пред вас има каруца, имате непрекъсната линия и зад вас голф, джип и мерцедес бихте ли предприели неправилно изпреварване за да не задържате колоната, чувствате ли се гадно ако всички зад вас изпреварят неправилно а вие останете зад каруцата- случва ли ви се сутрин като седнете в колата да си поставите за цел - "днес искам да карам максимално безопасно"- ако направите реверанс на колега на пътя това помага ли ви за по-добро настроение - следите ли не само предната кола ами 1-2 коли преди нея- ако някой се движи в съседната лента очаквате ли да се престрои във вашата, наблюдавате ли го, оставяте ли му възможностт или бързате да се възползвате от предимството си въпреки че лентата му се затваря и той трябва да спре- като спирате внезапно имате ли навик да поглеждате отзат и тогава да преценявате колко да натиснете спирачката или сте убедени че водачът отзад е длъжен да ви пази[/color]
                              Ами аз имам една година стаж , но редовно шофиране понеже работата ми го задължава ! На 20 години съм и така .. сега ще отговоря на въпросите на 1вия пост с моя личен опит през тая година ...Когато наближавам световар който свети зелено без секундарник хвърлям по един поглед на човеченцата (световара за пешеходци) .. винаги той светва в червено около 1 секунда преди целия светофар да светне в червено . Така имам около една секунда повече за реакция (което е много , за една секунда могат да станат много неща) .Когато е без светофар но съм по пътя с предимство намалям скороста и така инстинктивно хвърлям по един поглед от двете страни и зад мен !...Когато ме притиска кола от зад особено вечерта наистина побеснявам . Пробвал съм доста неща като да пусна авариини , да върна една скорост и да почна да бягам от него , дори съм спирал на 1вата отбивка за да ме задмине .. но според мен Най-удачното е (особено вечерта) да се натисне спирачката така леко като с почукване и после малко газ да се стигне същата скорост и така задния се стряска при рязкото натискане на спирачката и после пази дистанция поне две коли за мен !! Това върви винаги И аз съм се лепвал за някой максимално но това беше преди да почнат да ми се лепят на мен . Найстина е много гадно и вече избягвам да го правя колкото и да бързам или да ми е нервно ....За мигача зависи от скороста с която се движим ако сме извън града растоянието трябва да е доста по-голямо от колкото в града . В града в малките улички мисля ,че 10-15 метра .. а по главните 50-100 метра някъде !! Никой няма да почне да мери колко остава до светофара ,че да си пусне мигача .. всеки сам трябва да си прецени кога да го пусне и то с времето става инстинктивно без да се мисли много много ! При престрояване ако няма някой да ми пречи в лентата в която ще се престроявам около 1-2 секунди преди да почна маневрата но по-добре е 2-3 секунди (Примерно да се пусне мигача и така да се огледат огледалата и идеялното време минава докато се оглежда човек и може спокойно да започне маневрата). Ако има някой който да ми пречи в лентата в която ще влизам си пускам мигача да мига и намалям скороста , като мине напреде и задния ме пусне да мина пред него минавам ,ако задния не ме пуска , все някой ще ме пусне (2рия ,3тия) ако вече идва пресечката в която ще влизам а още не съм се престроил .. е по-добре да пропусна тая пресечка и да вляза в следващата или там да направя обратен на 1вото възможно място от колкото да стане някоя беля при престрояването . Естествено и аз с пълна газ съм се престроявал за да си вляза там където трябва , но не е правилно и е доста рисковано ...Винаги гледам дали някой няма да ми отнеме предимството или някой няма да спре на стоп (както всички знаем , там където се вижда ,че няма коли никой не спира на стопа , но поне се намаля до максимум .. някой не намалят а направо си минават така,че и там трябва дасе внимава ....В някой от горните постове някой беше казал , че ако неможе да се преценява скороста по-добре дас и върнат книжките и вобще да не сядат да шофират (голяма част от женското общество са точно така и са потенциялни убиици на пътя .. нямам нищо против жена да шофира , но да може да го прави. сякаш им е заложено в гена да не могат да преценят скороста с която се движи даден автомобил както и растоянието пред тях ,зад тях и острани , а това е много важно) ...Да мога да преценя .. горе долу за около една секунда като наблюдавам автомобила отсреща с каква скорост се движи и като си познавам автомобила дали ще успея да направя изпреварването , ако нещо се обърка със спирачка и обратно там от където съм дошъл .. Вечер при изпреварване мигам с дълги и така .. случвало ми се е и да ми свирят като ме изпреварват но аз избягвам да го правя понеже като ми свирнат и човешка реакция е да погледне какво се случва и така може да се обърка цялата операция като не се гледа пътя а изпреварващото ПС ...А за тая сляпа зона никой не ми беше споменал нищо на курсовете . И така аз пресен шофьор ми дадоха един пикап да работя с него и той няма задни стъкла и трябваше доста бързо да се науча да шофирам на огледала и там разбрах, има една зона в която не се вижда автомобила а той се пада точно до автомобила който шофираме и на няколко пътя щеше да има беля но КЪСМЕТ мога да кажа ,че е нямало инциденти . Сега поглеждам огледалата си малко по-отстрани и така се вижда идеялно има ли някой там или не . Не ме мързи да се вдигна и да си мръдна малко главата ,че да погледа там но и такива ги има . ...Чесно казано като изпреварвам някой гледам да стане по-бързо ( Не с бясна скорост но не и едвам едвам ) .... при движене в колона вече не се изнервям ами си пия кафенце ако съм си взел или нещо си гледам през прозореца .. то вече няма за къде да бързам по-добре да хвана следващия светофар (като вече съм изчакал 3-4 пъти) отколкото да ударя предния когато примерно се е случило да се заемат местата отпреде до такава степен ,че да останат коли на кръстовището и 2-3 коли да спрат рязко и да стане нещо .. хубаво е да се наблюдават няколко автомобила напреде ако е възможно ...За нервирането .. вече не се дразня толкова .. в началото доста бързо палех ,но вече свикнах незнам защо така но си карам спокойно .. и аз карам "тъпата някой път" но не от нерви ами от простотия :P Трябва да ставам ,че ми излезе работа друг път ще довърша поста .. лека и карайте внимателно

                              Коментар


                                #30
                                Да добавя някои неща, които не са споменати досега:1. Ако ви се налага по някаква причина да карате бавно, под ограничението и виждате, че зад вас се образува колона, пропуснете я при първа възможност, дори да са 3-4 коли само. Става дума конкретно за насечен терен с малко възможности за изпреварване. Това дори го има в правилника като задължение, но никой не го спазва. Продължителното влачене зад бавно МПС може да изнерви някои от следващите го и да се стигне до прибързан и неправилно съобразен опит за изпреварване, от който може да пострада всеки един в колоната, в т.ч. и вие.2. Когато карате по двулентов път извън града (примерно магистрала) и застигате друго МПС, което пък застига трето, още по-бавно, често се стига до недоразумения поради грешна преценка на разликите в скоростта. Ако се движете с една идея по-бързо от застигания, направете му знак с връщане в дясната лента, че имате намерение да го изчакате, а няма да го забиете зад камиона пред него. Това го правят най-често чужденците, но виждам, че напоследък и много български шофьори. Когато сте в ролята на втория и застигате МПС със скорост близка до вашата, не се изнасяйте току пред движещите се в лявата лента с доста по-висока скорост. Дайте мигач от рано, за да дадете възможност на застигащия ви да ви пропусне спокойно или просто го изчакайте да мине. Не се изнасяйте твърде рано, за да не задържате движещия се в лявата лента прекалено дълго. 3. Регулирайте си редовно фаровете. Облещените нагоре фарове изморяват насрещния и го правят опасен и нервен.4. Не включвайте фаровете за мъгла, когато няма нужда от тях. В сухо време, на прав и гладък път всеки 3-ти е с включени фарове за мъгла. Защо? Да не говорим за задниа червен фар, който буквално пронизва очите на движещия се отзад. Може да стане така, че като натиснете спирчаката и да не може да реагира навреме. Вероятно него ще изкарат виновен, но за вас проблемите с оправянето на щетите си остава.5. Изключвайте дългите светлини много преди заложените в правилника 150 метра до предно или насрещно движещия се. Няма да видите кой знае колко повече, но със сигурност възпрепятствате другия да вижда и може да стане опасно дори за вас.6. Когато видите някой да нарушава правилата във ваш ущърб, винаги си имайте едно на ум, че може да не го прави умишлено, а просто от незнание, невнимание или неможене. Това, разбира се, не го оправдава, но може да опази нервите ви.С две думи - не правете това, което не искате да ви правят на вас. С повече колегиалност на пътя нервите ще са по-малко опънати, а произшествията - по-малко на брой.

                                Коментар

                                Working...
                                X