Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Възможно ли е някой до го изчисли?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Възможно ли е някой до го изчисли?

    Колеги, някой може ли да изчисли и да каже точно, теоретично колко въртящ момент може да изкара съединител при следните параметри:1. Външен диаметър (на фрикционната част) - 235мм2. Сила на натиск - 600 dNm3. Коефициент на триене - 0.26За съжаление не мога да намеря вътрешната част на феродото, за да изчисля площта на триене, което според мен е важно в случая.Съвсем визуално предполагам, че вътрешния диаметър ще е от порядъка на 190mmТова прави площ на триене от порядъка на 15000 мм2Задачка закачка. :P
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Имам готов MATCAD-овски файл, обаче на обратната задача - по зададен въртящ момент, коефициент на триене и разни други коефициент, дава необходимата сила на притискане.Ако имаш МАТCAD - да ти я пратя да си я обърнеш.Ако не - ще почакаш до утре, че вече ми се спи.П.П. Каква е таз сила, дето се мери в dNm ?!? Виж да не е само dN или N. Иначе си е въртящ момент.

    Коментар


      #3
      Ей го на.Ако приемем, че си имал предвид притискаща сила 6000 N се получава следното:Само че обикновено за максималния въртящ момент, който може да се предава през съединителя се слага един коефициент за запас, който е около 2, че и малко повече. Т.е. получената стойност раздели поне на 2.Ако пък силата ти е 600 N, или пък 600dN = 60 N - то тогава раздели на още 10 или 100...
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        Абе вие работа нямате ли бе калпазани с калпазани гледай само с кво се занимавате
        N.Y. State of Mind

        Коментар


          #5
          То по това време - каква работа А във формулата i=2 - това е броя на триещи се една в друга повърхности.

          Коментар


            #6
            Immortal написа:
            То по това време - каква работа А във формулата i=2 - това е броя на триещи се една в друга повърхности.
            Ба..Значи какво излиза, че на 2.4 двигателя въртящия момент е 304нм а по сметки съединителя издържа 332нм.Много малък запас има.Ще видим довечера вътрешния диаметър на диска, защото ако се получи по-малък, то сметката ще се увеличи Благодаря за отговора.
            A20DTH ЖТД ама не баш
            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

            Коментар


              #7
              Ами то това много зависи от вътрешния диаметър на диска и има още нещо което би могло да прецизира задачата - брой включвания в час! Но това вече е за проверката при прегряване.Значи допустимото повърхностно налягане феродо-чугун (стомана) е 0,1 - 0,2 MPa.

              Коментар


                #8
                ///// написа:
                ... и има още нещо което би могло да прецизира задачата - брой включвания в час!
                Вземи предвид също нивото на река Дунав в 12:00ч. като си тръгнал Yellow_Flash_Colorz_PDT_06

                Коментар


                  #9
                  Mupo написа:
                  ///// написа:
                  ... и има още нещо което би могло да прецизира задачата - брой включвания в час!
                  Вземи предвид също нивото на река Дунав в 12:00ч. като си тръгнал Yellow_Flash_Colorz_PDT_06
                  Колега, ако имаш да кажеш нещо конкретно по темата - ок! Ако ли не - просто не ставай за смях с несериозно изказване. Броя включвания в час е важен фактор при изчисляването и проверката на един съединител.

                  Коментар


                    #10
                    Човек да не се помайтапи с Вас. Съжалявам ...

                    Коментар


                      #11
                      На 1,9 JTD105 e 227 мм външен и 155 вътрешен.

                      Коментар


                        #12
                        Аз се съмнявам, че данните които имаш са ти верни.Първо - не се прави такава задача - прави се, както и по-горе писах обратната - като се знае какъв въртящ момент дава двигателя - се търси силата, с която трябва да се притиска съединителя (т.е. избира се пружина(и).).Как точно разбра, че на JTD притискащата сила е еди колко си?

                        Коментар


                          #13
                          Immortal написа:
                          Как точно разбра, че на JTD притискащата сила е еди колко си?
                          Вероятно го е прочел в някое сервизно ръководство. Например за ЖТД 105 според едно такова е 500 daN, за 2.0 20 В е 485, а на 1.2 - 400. Пак според същото - размерите са 230 външен, на 155 вътрешен за ЖТД 105 и 2.0 20В, а за 1.2 - 190/134.Предвид тези данни, при външен 235 както казва колегата BO, вътрешният по-скоро е около 150, а не 190 , което дава още над 10 000 кв мм площ. Immortal - можеш ли да го сметнеш с d=150 mm ?

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            Immortal написа:
                            Как точно разбра, че на JTD притискащата сила е еди колко си?
                            Вероятно го е прочел в някое сервизно ръководство. Например за ЖТД 105 според едно такова е 500 daN, за 2.0 20 В е 485, а на 1.2 - 400. Пак според същото - размерите са 230 външен, на 155 вътрешен за ЖТД 105 и 2.0 20В, а за 1.2 - 190/134.Предвид тези данни, при външен 235 както казва колегата BO, вътрешният по-скоро е около 150, а не 190 , което дава още над 10 000 кв мм площ. Immortal - можеш ли да го сметнеш с d=150 mm ?
                            Аз измерих на моя стария феродов диск и 230 мм е на целия диск, обаче феродото започва малко по-навътре, така че общ диаметър на феродото е колкото съм посочил по-горе, за вътрешния се колебаех между 154 и 155 мм, тъй като не можах съвсем точно да измеря с наличните измервателни инструменти.

                            Коментар


                              #15
                              С F=500 daN, мю=0,26 и дадените диаметри, излиза максимален теоретичен въртящ момент Mc=250.6 Nm (без никакъв запас). (По каталог на по-слабия 1.9 JTD - 105 к.с. е 255 Nm., на по-мощния - 115 к.с. е 275 Nm - източник www.catalog.auto.ru за кола Lancia Lybra)Не съм сигурен дали коефициента на триене е 0,26 (?), и каква е конструкцията на съединителя. Не ми се рови да търся, но може и да не е с една пружина, а това да е силата на една от пружините. Иначе се оказва, че при тези данни, съединителя няма да може да предаде въртящия момент от двигателя към ходовата част...

                              Коментар

                              Working...
                              X