Vladim, къде бе човек прочете, че отричам и не слагам колан. Изчети всичко от начало до край за да разбереш каква е темата. Четеш избирателно. Мой съвет е да прочетеш само изреченията ми с главни букви от постовете ми. ПС: Вече съм сигурен, че само автора на темата Karloson и Style 34 кореспондират със същинската тема.Vladim, jenshen, Trace, ако сте останали с убеждението, че толерирам непоставянето на колани се извинявам. Може би не съм бил достатъчно ясен. Убедих се, че във форум полемика не може да се води и никой не чете от начало до край.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо коланът е задължителен? (Размисли от един блог)
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Виж... аз имам да ти кажа нещо и по трите въпроса. Първо, дори един обикновен колан през кръста върши работа, ако трябва ще ти намеря кадри за да се убедиш. Не можеш да сравняваш съзтезателни автомобили с обикновенни! При едните вероятността за силен удар е много по-голяма!Какви са тези десет лева не мога да разбера? Или да има глоба, или да няма!?Интересно, как при катастрофата "те е дръпнало" към седалката??? Това става при ускорение, а при разко спиране тялото полита напред. Чупят се ръце в таблото и ребра във волана, главата се забива в челното стъкло, а при по-силен удар политаш!ilko-gd написа:Колега ici като гледам аватара ти явно се занимаваш със автомобилни състезания и можеш да сравниш колана във стандартна кола с този в състезателна. Пък и малко е неуместно сравнението според мен.Колегата ntodorov е прав за темата. Моето мнение го казах в първия си пост - 10лв без никакви точки мисля че е приемливо решение и за двете страни, всеки сам да си реши дали да сложи колан.Колега peho блъсна ме един безсмъртен с бус и добре че съм пълно спокойствие, не някаква паника та намалих до колкото можах силата на удара та не се размазахме тотално. Донякъде овладях поднеслата кола. Тогава не бях защипал колана и ме дръпна към седалката и това ми ограничи силно движенията с ръцете. Иначе интересното е че за моят мозък всичко стана като на забавен кадър, все едно сме се удряли 10 мин, а реално са минали секунди. Това че ти минават моменти от живота пред очите също е вярно.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Владим, по-новите коли използват системи за самонатягане на коланите, пиропатрони и прочие - по този начин колана освен, че се заключва, притиска и тялото до седалката, като обира луфта и предпазва от вторичен, камшичен или както искаш го наречи удар, също така удар във въздушната възглавница и изхлузване на колана
Коментар
-
А ти с това затвърди моето мнение за теб, ако не схващаш с кое още повече го затвърждаваш. Айде един жокер от мен. Винаги говориш дразнещо и пренебрежително към колегите. Защо? Ти си нещо повече от нас ли, що ли? И отговор не търся...ntodorov, както и да го обясняваме някои хора не могат или не искат да разберат, че темата не е "За или против поставянето на колани".jenshen73 написа:Ще ти отговоря само с една дума, надявам се да я схванеш, но ако не успееш ще затвърдиш мнението ми за теб: ОБЩЕСТВО!The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
-
Това разсяснение не разбрах, защо е адресирано към мен!?!? :DKuku написа:Владим, по-новите коли използват системи за самонатягане на коланите, пиропатрони и прочие - по този начин колана освен, че се заключва, притиска и тялото до седалката, като обира луфта и предпазва от вторичен, камшичен или както искаш го наречи удар, също така удар във въздушната възглавница и изхлузване на колана
Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Май само автора на темата и ти Style 34 схващаме същината на въпроса.. Преди да постна нещо исках Женшен да се доизкаже, но ще прибързам малко: Това ОБЩЕСТВО за което говори уважавания от мен колега във форума не се гради с капачки на очите ( от аватара му изхождам) и тапи в ушите. По-рано исках да вметна за него приказката: Де го чукаш, де се пука, но възпитанието ме ограничи. Сега му го казвам и му се ИЗВИНЯВАМ, че току виж ме е разбрал погрешно и отново е затвърдил така важното за мен НЕГОВО мнение.style34 написа:А ти с това затвърди моето мнение за теб, ако не схващаш с кое още повече го затвърждаваш. Айде един жокер от мен. Винаги говориш дразнещо и пренебрежително към колегите. Защо? Ти си нещо повече от нас ли, що ли? И отговор не търся...ntodorov, както и да го обясняваме някои хора не могат или не искат да разберат, че темата не е "За или против поставянето на колани".jenshen73 написа:Ще ти отговоря само с една дума, надявам се да я схванеш, но ако не успееш ще затвърдиш мнението ми за теб: ОБЩЕСТВО!
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Владим, преди малко нямаше нищо против Style 34 да си прерязва вените, ама вкъщи, сега си се задертил за избора на всеки как да си троши главата: Още не си в темата. Изкарваш думите ми от контекста на изреченията. Помолих те: виж за какво иде реч в тази тема или поне прочети изреченията ми с главни букви. Искам да кажа : Обезопасителния колан е полезен, но е личен избор. Разсъдливите като мен и теб ги ползват, на другите глобите няма да им помогнат. С щипки ще карат и пак ще избегнат наказание, но акъл ти и аз не можем да им налеем. Този, който не умее да се съхрани и с колан да е е ще се размаже с 180 км/ч. нейде.Това казвам от 30 поста назад.Vladim написа:А, какво искаш да кажеш? Всеки да си троши главата, както пожелае ли?ntodorov написа:Vladim, къде бе човек прочете, че отричам и не слагам колан...A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
още малко оф топик :D Вярно е че нормален колан не може да се сравнява изобщо с 4 или 6 точков състезателен.Състезателният колан се натяга ръчно от пилота след закопчаването до степен, че да не може да мръдне и два сантиметра напред в седалката.И точно това укрепване на тялото освобождава ръцете и краката от задачата им да се опитват да се запънат в купето и да удържат тялото, вместо да са заети единствено само с прецизно и ненатоварено боравене с педалите и най-вече волана.А ти щом си почувствал ограничаване в движенията, значи си твърде далече от волана като настройка на седалката, с излегната облегалка и караш постоянно с напрежение в раменетеilko-gd написа:Колега ici като гледам аватара ти явно се занимаваш със автомобилни състезания и можеш да сравниш колана във стандартна кола с този в състезателна. Пък и малко е неуместно сравнението според мен.Колега peho блъсна ме един безсмъртен с бус и добре че съм пълно спокойствие, не някаква паника та намалих до колкото можах силата на удара та не се размазахме тотално. Донякъде овладях поднеслата кола. Тогава не бях защипал колана и ме дръпна към седалката и това ми ограничи силно движенията с ръцете. Иначе интересното е че за моят мозък всичко стана като на забавен кадър, все едно сме се удряли 10 мин, а реално са минали секунди. Това че ти минават моменти от живота пред очите също е вярно.
Относно забавения кадър, това се получава защото мозъка почва да работи с невероятна скорост от породилата се ситуация и отделеният адреналин, което всъщност е ключовото състояние за вземане на адекватни решения в такива екстремни ситуации.Сега се сещам, че още преди години при минаване на Словенската митница ни правеха забележка да закопчаваме и коланите на задните седалки
Коментар
-
@style34: Ако си наистина на 34 - срамота за което
@ntodorov: Не трябва да съществува ИЗБОР в употребата на обезопасителен колан, не трябва да съществува и "поносима" глоба. Според мен - в България глобата за непоставен колан трябва да е както в Португалия - 600евро. Ако пък глобите и актовете за превишена скорост са съизмерими със световните нива - ще е още по-добре.Капачките на очите в аватара са ми МНОГОСЛОВНИ, но жалко, че нито съм Темида, нито имам тапи в ушите. И чета всички мнения изцяло. Специално ntodorov желае свободен избор. Същият свободен избор го искат и тези, които карат без книжки, без винетки и без гражданска отговорност. За нещастие - твърде много свободни избори има в тази държава. За нещастие - твърде много пътно-транспортна смърт също.П.П. След като някой доста по-мъдър от нас е преценил, че в градовете скоростта трябва да е 50, по магистрала 120, а извънградско 90 - значи това са ПРАВИЛНИТЕ скорости. Преценени са по много фактори, а не защото колите ни са били по-маломощни или защото каруците са били в повече...Също така всички мерки за ограничаване на шофьорските свободи се взимат за да се ограничат смъртните случаи по пътищата. А увеличението на същите в статистиката се дължи на факта, че с всяка година шофьорите и автомобилите по пътищата се увеличават, но и също защото Българите не обичаме ограниченията и условията. В събота бях малко извън града - в отсечка с максимална скорост 90 - ме изпреварваха автомобили с на 120...
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Естествено, че не съм. Ако си бях написал годините там, всяка година трябваше да си правя нова регистрацияjenshen73 написа:@style34: Ако си наистина на 34 - срамота за което
Иначе срамота за кое? Че имам мнение, което не съвпада с твоето ли? Или че изобщо имам мнение? Останалите примери с тези без книжка и с ограниченията за скорост отново не ти се получиха, защото там се застрашава живота на много хора, докато колана пази само и единствено теб.
The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.
Коментар
Реклама
Collapse

- Now.
Коментар