абе ако е служебна колата,ако ще и на самолетно гориво да е неме бърка
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
дизел или бензин за Градско Каране ?
Collapse
X
-
Humppa -
Прочетох внимателно поста ти, да не би да не съм разбрал нещо, ама не. Та доколкото ми стана ясно - Сменил си дебитомера. Добре, на бензиновата кола пък започваш със стъпков мотор. А много модели също имат и дебитомер. После си сменил някакви датчици. Какви ? Температурен? Запалване? Километраж? Нима такива датчици няма и в бензиновия автомобил? Сменил си турбина. Бензиновите коли нямат ли турбини? В дизеловия двигател има 1 помпа и 4 (5 в някои модели, 6 в други) дюзи. Помпа - 2000 лева, примерно, дюзи - 1000 лв/бр. Обаче те са разчетени така, че при зареждане с качествени горива да изкарат поне колкото, или дори да надживеят двигателя. Както и турбината, тя също е изчислена да живее колкото двигателя. Какво друго е по-различно? Алтернатор? Компресор климатик? Водна помпа? Термостат? Хидравлична рейка? Каквото имаш в бензиновата, имаш и в дизеловата. Тези неща не питат дали са в бензинов, дизелов, водороден, парен или някакъв двигател. Просто се износват и се чупят. И се подменят. Нито накладките са по-различни, нито волана е по-кръгъл. А ти просто си попаднал на лошо поддържана кола - рядко е сменяно маслото, зареждано е от нафта от ллокомотиви, карано е продължително време на високи обороти, и после колата е гасена, което е унищожило турбината (примерно). Или пък не са сменяни ремъците, в резултат на което буталата и клапаните са се срещали отблизо. С две думи - Дизел -> скъпа поддръжка - шикалки!milen4o написа:Колега май не си ме разбрал,не казвам нищо лошо за дизела аз гласувах за дизел и в момента имам дизел който карам всекидневно!просто казвам защо поддръжката му е по-скъпа.А щом поддръжката на една кола е да си смениш консумативите,значи грешката е в мен :D,аз все си мислех,че като се счупи трябва и да се оправи но явно греша
А можеби вашите коли не се чупят?
Коментар
-
[quote="ogi28b"]milen4o написа:Прочетох внимателно поста ти,....С две думи - Дизел -> скъпа поддръжка - шикалки!
Няма смисъл да се четат подобни постове....
Кое му е по-скъпото бе анкоолу.... или е казано в кварталното кафене, че е по скъпа и точка.... по-скъпа е!!!! ???? Eх как искам един път да видя една точна калкулация на тази "по-скъпа поддръжка", ама никой не я показва, само кварталния парламент я казва!
SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4
Коментар
-
Хората просто бъркат поддръжка с ремонти. То онова Браво от днешната катастрофа му е най-скъпа поддръжката като се замислим - сега ново трябва да си купят.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
А бе няма смисъл да се обясняват 100 пъти едни и същи неща.Кой нормален човек би дал повече пари за един дизелов автомобил , като си го купува нов, с цел възвръщане на инвестицията в бъдеще.Всеки знае, че един дизелов автомобил определено е по-скъп от аналогов бензинов.п.п. Само за сведение ще кажа, че един дизелов агрегат е много по-добре да се кара студен от колкото един бензинов, защото май темата беше за нещо такова като въпрос
---- Грешно -----п.п. Имаше изказване, че дизеловия студен двигател харчел много повече от един студен бензинов. По-точно не като сравнение а като сравнение в процентно отношение за един двигател когато е студен/топъл.Нещо от рода, че примерно ако един бензинов двигател ако е студен харчи да речем повече с 10% от колкото ако е бил топъл.Следователно един дизелов двигател би харчил да речем 20% повече от колкото ако е загрял.------ Грешно ------Ако изключим съвременната електроника, един абсолютно "чист" дизелов двигател, разликата в консумацията между студен и топъл е приблизитено 0%Вземете малко и прочетете просто за това що е то ДВГ, какви процеси стават вътре и тогава си давайте категоричното мнение.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ей вие ще ме изядете!
Пак казвам,не казвам нищо лошо за дизела след като карам такъв вече 5 години и нямам намерение да се разделям с него!Бензиновата съм я купил най ваче заради звука(е и кончетата де).Колега ogi28b 2 от датчиците са за регулиране на геометрията,в бензина ги няма :D .Да речем,че дизела е 110к.с.ако вземем бензинова кола с подобни коне,няма да има и турбото.А за поддръжката:ако колата ми е пред разпадане и си сменям масло,чистачки,накладки и т.н.значи карам поддържана кола?Мерси за съвета,от сега нататък ще знам да не давам пари за излишни глупости! :D По темата:естествено,че дизела е по-икономичен.Успехи.
Fiat Coupe 2.0 16V turbo
Коментар
-
Аз съм пробвал и двете и бензин и дизел.Имам си опел вектра 1,8 бензин. градско ми гори 13/100, извънградско 7/100Имам и Брава 1,9D - градско 7/100 а извънградско 5/100 - макар и да е за ’пенсионерско" каране
, съм доволен от разxода.Доскоро имах Fabia 1.9 служебна - разхода пак е градско 7/100 а извънградско 5/100 . И колата много добре си ускорява, след като си има турбо . Да не казвам голяма дума ама не бих се върнал на бензин.
Коментар
-
Няколко месеца след като се сдобих с моето браво купих на майка ми рено меган купе 1.6е двигател 90 коня с газов инжекцион, монтиран в италия. Колата има всички екстри за модела си, но знаех си, че кола с пу*ка на капака не трябва да купувам... Обаче тя ми наду главата точно за тази. Смених и консумативите за 270 лв с труда на майстора. За сравнение моите струваха 500 лв с труда при същия майстор, който и за двете взе еднакво пари и не ми се циганил, че при моя двигател трудът е бил повече. Обаче се почна свещи, прекъсване, играене на обороти, губене на тоци при влажно време, замина й коонтролния блок за управление на перките и климатика... Купих я 4300, а до тук ми излезна 5700... Мойто браво го купих 3800, сменил съм консумативи и веднъж дадох 50 лв за мерене на компресия и реглаж на ГНП... Е изключаем на всеки 8000 км смяна на масло, въздушен и маслен филтър. Сега ще ги сменям за трети път... Та кво стана не надвишава 4500.... Егати и реното егати и бензина...www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
Коментар
-
Колега, ако може да уточниш - конкретно какви датчици имаш и са ти били проблемни, които при бензина ги няма? Не знам какъв дизелов двигател си карал, но се сещам за датчик, който следи налягането в рейката, например. Защото "геометрията" ми звучи като датчик "запалване" и "вазоф" датчик. Не ми се вярва да няма такива датчици, все пак компютъра трябва да знае кое бутало в какво положение се намира, за да подава гориво когато се налага.milen4o написа:Колега ogi28b 2 от датчиците са за регулиране на геометрията,в бензина ги няма :D .
Коментар
-
Става въпрос за геометрията на турбото.Не съм толкова компетентен и може да не съм се изразил правилно,ако не се лъжа става въпрос за 1 датчик и 1 клапан.Колата е Сеат 1.9ТДИ 110к.с.Аз спирам със спора,че доста се отклонихме от темата.ogi28b написа:Колега, ако може да уточниш - конкретно какви датчици имаш и са ти били проблемни, които при бензина ги няма? Не знам какъв дизелов двигател си карал, но се сещам за датчик, който следи налягането в рейката, например. Защото "геометрията" ми звучи като датчик "запалване" и "вазоф" датчик. Не ми се вярва да няма такива датчици, все пак компютъра трябва да знае кое бутало в какво положение се намира, за да подава гориво когато се налага.milen4o написа:Колега ogi28b 2 от датчиците са за регулиране на геометрията,в бензина ги няма :D .Fiat Coupe 2.0 16V turbo
Коментар
Реклама
Collapse

понто 1.2i
Коментар