Абсурд е да се каже, че 4000об. са много за браво, много са за мерцедес, защото при тези обороти е над 160км./ч. ама при условие, че нашите кочини при 140 са на тези обороти , значи е нормално.
Вашите "кочини" може и да са на 140 на тези обороти, но моят "луксозен хотел на колела" при тези обороти е точно на 160 при тези обороти (на 5та). Не всички италианки са с еднакви скоростни кутии (мойта е като на Мерцедес или по-точно - на Мерцедеса е като на Дедрата Иначе оборотите не са никакъв проблем за колата.А на Делтата вариатора сработва при 5000 оборота, което означава че от там нататък започва сериозното вървене
Immortal човека питаше за браво за това си позволих да вмъкна израза "нашите кочини", защото и аз съм с такава с къси предавки, инжинерна недоизмислица на фиат, която в следващите години оправят.
--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Хаха аз на 4000 оборота прибирам задкрилките и излитам, оставяйки шофьорите зад мен да се чудят как и от къде толкова бързо е паднала тая гъста мъгла Мойто дизелче няколко пъти съм го карал на ~4000 оборота, но само за минута-две, че почва лекичко да прегрява За бензинов двигател тия обороти са нищо.
Fiat Punto 1.7TD Mazda 626 2.0 Fiat Croma 2.4 Multijet
А на Делтата вариатора сработва при 5000 оборота, което означава че от там нататък започва сериозното вървене
Сработва доста по-рано вариатора, то това му е и целта при по-ниски обороти по-висок въртящ момент и конЬОги.
Не ми се спори, ела на гости, ще те кача в Делтата и ще усетиш кога сработва. Точно на 5000 оборота, точно когато си мислиш че колата вече не може повече, изведнъж дръпва напред и те залепва на облегалката...и така до 6500...Идеята на вариатора е, точно обратна на това което си написал - когато колата не се нуждае от мощност и се кара в ниските обороти, да се отваря по-късно клапаните и по-малко, от там и забележително ниския разход ако колата се кара леко (извънградско - около 6.4/100).При нужда от мощност, когато колата я настъпиш и влезе във високите обороти, тогава сработва вариатора - клапаните се отварят по-рано и повече, влиза повече гориво, съответно и въздух, и на колата това "й дава криле" И съответно лапа двойно и тройно...При различните коли може това да се случва при различни обороти, но при Делтата (двигателя е 183.А.1000) това става при 5000 оборота.Но да не цапаме темата повече, ако трябва да отворим нова?ЕДИТ: OK, донякъде си прав! След справка тук (http://en.wikipedia.org/wiki/Variator) се оказа, че при ниски обороти, около 1500-2000 вариатора включва, а при 5000 изключва. Но точно тогава колата почва да върви повече Всъщност са две положения с различни настройки. Кое е включено и кое изключено е спорно
Амм ... все си мислех за това което казах по-горе. А и аз съм с А.1000, това че си бие шута след 5000 оборота е така, но подобно нещо го прави и след 3000. Прав си стига цапахме .п.п. http://clubalfaromeo.com/forum/showt...E8%E0%F2%EE%F0
Днес на околовръстното карах може би 1 км с около 4500 оборота .Интересувам се вредно ли е за двигателя да карам дълго на такива обороти???Да не му изтъркам преждевременно буталцата на бравчо?П.П. Успях да вдигна към 40 км/ч на задна.
Ама то има ли по-малко обороти от 4000, аз не съм карал там...
BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Бравата 1,6 16V на 5-та при 4000 оборота се движи с около 130-133 км/ч (с гуми 195/50 R15) ...Като са най-големи Нютонметри в тия обороти не следва ли това да е най-икономичната скорост?Или да ама не заради съпротивлението на въздуха ?
С горният пост залитаме към една доста дълга тема тук Дедъра ми е със къси скорости и 4000 е нормално за него,към 4500 сменям предавка.Иначе при по-ниски обороти като се опитам да ускоря малко икономайзера ми удря червеното.Бтв късите скорости не са недомислица както спомена един колега по-горе.Харесвам си бързото ускорение на бързите ми скорости Виж на магистралата е ташак Ама в италия кой ти мисли за магистрали :D Виж швабите с тяхните аутобани няма как да не си плеснат едни дълги скорости.Ама то по нашите магистрали рискува ли се с по-големи скорости В крайна сметка 4000 са си перфектни!
Коментар