Става въпрос за 5 - 6 пъти земното ускорение, което е 9.81 м/сек на втора (степен)! Демек 49 - 59 м/сек на втора! И наистина е със знак минус!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кога сЕ отваря еърбега?
Collapse
X
-
Точно със относителноста трябва да се съобразяваме колега когато искаме да се изразяваме по-разбираемо.Наистина датчика на ербега е неподвижно закрепен към колата и тои получава услорение при удър,но ние правиме сравнение със земното ускорение и трябва да го разглеждаме спрямо пътната настилка/земята/,и в случая си имаме чисто закъснение.И в крайна сметка двете величини физически по абсолютна стойност са еднакви и не е чак толкова от значение как ще ги наречеш.Ако си в колата както и да ги наречеш,пораженията ще са еднакви.bubachko написа:Stefan Hadjov написа:Ускорение и закъснение,чисто физически имат еднакъв смисъл.При внезапно спиране е по-редно да се нарече закъснение отколкото ускорение.Двата термина по смисъл са еднакви,само с различен знак.Airfan написа:Да се чете ускорение или претоварване.Stefan Hadjov написа:закъснение 5-6g
Относителноста колега, относителноста! Ускорение си е според мен, защото спрямо колата датчика е в покой. А когато срещне нещо започва ускорение срямо купето и това засича датчика... защото ми се струва, че ако коата докара 5-6g при внезапно спиране и успее да закове намясто нез спирачен път (без да има сблъсък де) няма да ти е нужен еърбег, а прахосмукачна торбишка, в която да те насипят като тв изкарат от вентилацията и те изчегъртат от стъклото...
Това последното е на майтап, ма за ускорението съм на 99% сигурен, че е ускорение.
Коментар
-
Това ако го кажеш на някой физик, сигурно ще се зарадва много. С единицата g (же) се измерва ускорение, а не закъснение. Ускорението бива с положителен или отрицателен знак спрямо обекта на измерване, но винаги е ускорение (а не драсни-пали-клечица). Ускорение от 5-6g безпроблемно се понася от човешкото тяло, особено ако е краткотрайно.При катастрофа, тялото ни изпитва отрицателно ускорение, тъй като силата му е насочена отзад-напред. В тези случаи ускорението се понася по-трудно и доста по-лесно се получава ефектът на причервеняване, последвано от загуба на съзнание. При положително ускорение отпред-назад, тялото понася значително по-лесно претоварването и по-трудно се постига причерняване и загуба на съзнание и т.н. и т.н., че се отплеснах.
Коментар
-
Колега,това ми е съвсем известно.Ускорение с отрицателен знак в общ разговор може да се нарече закъснение и споменаването му в контекста на някакво събитие,е винаги ясно за какво става въпрос и не променя нещата от чисто физическата им страна.Освен това в поста ми по-горе съм обяснил,че закъснение е фактически ускорение с обратен знак.Airfan написа:............... С единицата g (же) се измерва ускорение, а не закъснение. Ускорението бива с положителен или отрицателен знак спрямо обекта на измерване, но винаги е ускорение.............
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар