Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Избор на 500х

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Избор на 500х

    Здравейте, нов съм във форума и моля за мнения и препоръка, задачата е избор на Фиат 500х.
    Доколкото успях да разбера оттук-оттам, най-добрите двигатели слагани на 500х май са: дизел 1,6M-Jet 120 кс, а от бензиновите 1,4 турбо MultiAir пак 120 кс.
    Според вас кой двигател е най-добрия избор и какво ще препоръчате?



    #2
    Здравей, Колега.
    Зависи къде ще караш повече - в града или извън града. За градско бензина според мен е по-добре, понеже дизела има филтър за твърди частици ( ДПФ) . Като се задръсти филтъра - трябва да му се прави регерерация. Но избора е твой , и зависи на какъв екземпляр ще попаднеш - какво ще харесаш.
    Успех с търсенето !
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

    Коментар


      #3
      dobrujanetza написа: Преглед на мнението
      Здравей, Колега.
      За градско бензина според мен е по-добре......
      Така е спор няма, това важи за всички марки.
      Моля за мнение дали 1,4 турбо MultiAir удачен ли е за газифициране.

      Коментар


        #4
        Води се T-JET. А има и такива със заводска газова уредба. Следователно не би трябвало да е проблем да се газифицира и в последствие.
        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

        Коментар


          #5
          Не е Т-джет. Бензиновите мотори на 500Х са два видя. Единия е стария FIRE мотор с Мултиеър системата. Другия е FireFly, който слагат 2019г и пак е с Мултиеър система. По-новия мотор е 3 цилиндров и с нова алуминиева конструкция на блока. Стария мотор FIRE си е ясен от едно време. Стария мотор до колкото знам става на газ, но нз дали си заслужава. Разхода на бензин е доста нисък. Извън града около 5,5-6/100 и в града 8-9/100. Мотора като обслужване е като Т-джет с изключение на филтъра на Мултиеъра, който струва 150лв оригинален и се сменя в диапазона 80к-120к в зависимост дали се кара градско или извън. Не очаквай някакъв състезател, 140 коня е, но ускорението е малко под 10 секунди. Въртящия момент е под 2000 об., скоростите са къси. Това е което мога да помогна от личен опит. Успех в търсенето.
          ФИАТ- Пътят е само формалност
          ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
          -----------------------------------------------------
          FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

          Коментар


            #6
            Мултиаир системата си е сложна и иска поддръжка.
            Ако се повреди , официално няма ремонт - заменя се цялата.
            При покупка на втора употреба е важно как е била поддържана колата.
            Изкупуване на автомобили на добри цени
            /////

            Коментар


              #7
              Така е. Важно е да се знае реална сервизна история на колата. Последно време четох някъде, че ремонтират системите, но с какъв ефект и на каква цена не съм се интересувал.
              ФИАТ- Пътят е само формалност
              ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
              -----------------------------------------------------
              FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

              Коментар


                #8
                Относно системата Мултиеър/MultiAir има някои неща, които е силно препоръчително да се направят след евентуалната покупка на колата:
                • Превантивно да се смени филтъра на MultiAir системата с № 55238665, който в момента може да се намери на цена ~150 лв.
                • Сменя се и маслото на двигателя с такова по спецификация на Fiat, в случая за 1.4 MultiAir тя e: 9.55535-GS1 или MS.90048; SAE 0W-30 ACEA C2 / API SN;
                Горното се прави за да се избегне последващ ремонт на Мултиеър системата.

                Ръководство за смяна на Мултиеър филтъра:
                https://www.mitoregister.com/fileadm...r_Guide_v4.pdf

                Филтъра на MultiAir системата с № 55238665
                Click image for larger version

Name:	55238665.jpg
Views:	237
Size:	138,3 KB
ID:	2760093 Click image for larger version

Name:	55238665 (1).jpg
Views:	190
Size:	87,6 KB
ID:	2760094
                Click image for larger version

Name:	55238665 (2).png
Views:	189
Size:	29,4 KB
ID:	2760095


                Fiat Idea 1.9 8V mJet 'Emotion'
                Fiat Bravo 1.4 16V T-Jet 'Eleganza'
                Fiat Punto 1.2 16V ELX 'Speedgear'
                Fiat Uno 1.0 i.e S - "powered by FIRE 8V"

                Търси се..

                Коментар


                  #9
                  Така е. Важно е да се знае реална сервизна история на колата. Последно време четох някъде, че ремонтират системите, но с какъв ефект и на каква цена не съм се интересувал.
                  Гледах руснак или украинец да се хвали, че я е 'оправил' ама ...
                  Изкупуване на автомобили на добри цени
                  /////

                  Коментар


                    #10
                    Трябва да си доста наивен да купиш мултиеър двигател в този клас. Хем купуваш евтина кола, хем с въможности за доста главоболия и разход на пари. Да взимаш някой по-премиум автомобил да го разбера.
                    Затова единствения, относително смислен избор, би бил 1.6 бензинов двигател.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #11
                      Просто няма да не се хвърля човек на най-евтината нов внос с неясен произход. Нещо което важи за всяка марка и всеки мотор.
                      ФИАТ- Пътят е само формалност
                      ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                      -----------------------------------------------------
                      FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                      Коментар


                        #12
                        Не става въпрос за евтино или произход. Става въпрос за техническо изделие, което по дизайн е обречено не дали, а кога ще се развали. Като има алтернатива, която си залага още на по-стари поколения агрегати. Но пък в крайна сметка колата не е чак толкова евтина, че да кажем ремонт от няколко хиляди лева да е чак голям проблем.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          Какво имаш предвид под "Техническо изделие, което по дизайн е обречено"? Запознат съм в най-общи линии със системата и до колкото знам е важно навременна смяна на масло и то с правилните препоръки, не само вискозитета и смяна на филтъра. За проблеми в дизайнане бях чувал. Предполагам си има някакъв живот и може би след 300-400к км ( примерно) предполагам, че ще е нужна подмяна.
                          ФИАТ- Пътят е само формалност
                          ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
                          -----------------------------------------------------
                          FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)

                          Коментар


                            #14
                            Какво имаш предвид под "Техническо изделие, което по дизайн е обречено"? Запознат съм в най-общи линии със системата и до колкото знам е важно навременна смяна на масло и то с правилните препоръки, не само вискозитета и смяна на филтъра. За проблеми в дизайна не бях чувал. Предполагам си има някакъв живот и може би след 300-400к км ( примерно) предполагам, че ще е нужна подмяна.
                            Хидравлична система, работеща в ДВГ подложена на големи температурни амплитуди и замърсяванията от нормалната работа на ДВГ....
                            Тук няма как да не се съглася с колегата, че това е "Техническо изделие, което по дизайн е обречено" -
                            ако се прецизира - вероятността от повреда след 10 до 12 години е около 100%.
                            Тоест - купуваш 7 годишна кола и до 5 години... или по-скоро ще правиш ремонт за поне 2к Е
                            а резултата ще зависи предимно от сервиза дето прави ремонта.........
                            ....
                            Затова единствения, относително смислен избор, би бил 1.6 бензинов двигател.
                            Легендарния еноишес !!!


                            Изкупуване на автомобили на добри цени
                            /////

                            Коментар

                            Working...
                            X