Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Падна ни бойлера, нанесе материали щети. Какво да правим?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    коцев написа:
    ........За това аз може би вече 30 години от както съм си поставил кран преди входа на водата в бойлера тип такъв с ръчка и си го държа винаги спрян тоест не влиза студена вода в бойлера а крана за топлата вода над мивката ми е пуснат .При това положение и да не изключи релето то в бойлера не може да се получи налягане и да гръмне . Когато влеза да се къпя само врътна ръчката и пускам студена вода в бойлера и се къпя . Свършим ли с къпането пак спирам с ръчката студената вода и си пускам крана за топлата . Верно малко е непрактично но пък за това е 100% сигурноста от гръмване и нанасяне на големи поражения.
    С цялото си уважение към Вас, колега Коцев (че не съм ви на годините най-малкото) ще ми позволите ли да изразя най-голямото си учудване от поста Ви. 1) По инструкция такъв спирателен кран се монтира задължително на входящия щранг на бойлера.2) Също така непосредвствено в/у бойлера (след този спирателен кран), ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се монтира и възвратно-предохранителен клапан, който има за цел да предотврати именно това от което се опасявате, а именно ако се получи свръх налягане да освободи налягането, както и ако спре водата да не се обезточи бойлера.Затова колега Коцев, силно Ви препоръчвам да си монтирате такъв клапан и да не поемата излишно бреме, защото по закона за всеобщата гадост, веднъж ще забравите да си направите ритуала по затваря-отваренто на кранчетата и ще се случи белята...
    Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
    --- в сърцето завинаги... ---
    Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

    Коментар


      #32
      Sandeto написа:
      С цялото си уважение към Вас, колега Коцев (че не съм ви на годините най-малкото) ще ми позволите ли да изразя най-голямото си учудване от поста Ви. 1) По инструкция такъв спирателен кран се монтира задължително на входящия щранг на бойлера.2) Също така непосредвствено в/у бойлера (след този спирателен кран), ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се монтира и възвратно-предохранителен клапан, който има за цел да предотврати именно това от което се опасявате, а именно ако се получи свръх налягане да освободи налягането, както и ако спре водата да не се обезточи бойлера.Затова колега Коцев, силно Ви препоръчвам да си монтирате такъв клапан и да не поемата излишно бреме, защото по закона за всеобщата гадост, веднъж ще забравите да си направите ритуала по затваря-отваренто на кранчетата и ще се случи белята...
      Прав си - клапана е най-елегантното решение.Коцев обаче е приложил определено по-непрактичното, но със абсолютна сигурност много по-сигурно решение.Миналата година си монтирах на село един адски стар бойлер. Над 20 години. Български, поцинкован и т.н.Като сме го сваляли, сме запазили клапаните - навремето не беше един комбиниран каквито са сега, а са два: възвратен и клапан за налягане.Аз реших да си купя нов - все пак сумати години са минали...Ами не ми вдъхнаха ама никакво доверие. Няколко огледах. Дотолкова, че предпочетох да си монтирам старите 2.А не практикувам това, за което говори Коцев, защото бойлера е изнесен извън банята и вече става прекалено неудобна процедурата... Колкото до крана на входа - той се слага с чисто практична насока, свързана с евентуалната му подръжка.На мен например ми е необходим и защото зимата го източвам.Ясно е, че няма абсолютно никакви предпазни функции.В един блок например е абсолютно ненужен.Поне това е моето мнение.
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #33
        Esper написа:
        Прав си - клапана е най-елегантното решение.Коцев обаче е приложил определено по-непрактичното, но със абсолютна сигурност много по-сигурно решение.Миналата година си монтирах на село един адски стар бойлер. Над 20 години. Български, поцинкован и т.н.Като сме го сваляли, сме запазили клапаните - навремето не беше един комбиниран каквито са сега, а са два: възвратен и клапан за налягане.Аз реших да си купя нов - все пак сумати години са минали...Ами не ми вдъхнаха ама никакво доверие. Няколко огледах. Дотолкова, че предпочетох да си монтирам старите 2.А не практикувам това, за което говори Коцев, защото бойлера е изнесен извън банята и вече става прекалено неудобна процедурата... Колкото до крана на входа - той се слага с чисто практична насока, свързана с евентуалната му подръжка.На мен например ми е необходим и защото зимата го източвам.Ясно е, че няма абсолютно никакви предпазни функции.В един блок например е абсолютно ненужен.Поне това е моето мнение.
        Съгласен, напоследък всичко стана доста некачествено в тази държава... Аз лично правя друго нещо вместо възвратно-предпазен клапан... а именно (за вертикален бойлер,за хоризонтален става още по-лесно), купувам две меки връзки по 1,20м (просто защото не съм намирал до сега такива над 2м дълги) връзвам ги последователно и с тях правя едно обърнато U коляно (заметнато и закрепено на височината на горния край на бойлера) , което не позволява при централно спиране на водата бойлера да се обезточи, а пък ако вземе да се повреди термостата, свръх налягането се "саморазрежда" във водопроводната мрежа.
        Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
        --- в сърцето завинаги... ---
        Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

        Коментар


          #34
          Довечера само да не забравя ще ви вдигна снимка да видите за какво става на въпрос :D Имам си го тоя възвратен клапан имам си и на изхода поставен още от завода такъв клапан но аз ви казах че не разчитам на тях а за по сигурно си действам с тоя кран .Той е с ръчка тип бозажийски . :D Правя го това с цел никога бойлера ми да не е под налягане освен само когато го ползвам за къпане . Щях да направя някой спомени през 1988г и за това от тогава карам по тоя начин . Тогава бойлера го включвахме само нощем заради нощната енергия и някъде към 2 часа през ноща започна едно яко свистене като на локомотив свирката . Като влязох в банята то парата беше избила през холендрите а възвратния клапан ,термо релето нищо не беше се задействало. Та има два часа шустя докато излезе всичката пара . Затова сега като го спра тоя кран и съм пуснал топлия на батерията то бойлера не е под налягане и спокойно си го включвам да загрява . :D Въпрос на навик .Естествено ако ползвате топла вода и за друга цел то не става . Аз го ползвам единствено за къпане .Тогава го пускам и после спирам .
          Фиат Панда 1.2 2006година
          Синджира си идва ,а козата я няма...

          Коментар


            #35
            Sandeto написа:
            ... а пък ако вземе да се повреди термостата, свръх налягането се "саморазрежда" във водопроводната мрежа.
            Мда, така един приятел редовно захранва с гореща вода близките си съседи по къща през водопровода - немукает е дотолкова, че го мързи да си монтира ново термореле - счупило се и го шунтирал. И е на "ръчен режим" от доста време.Разправям му че ВиК ще го изненадат лошо в един момент с нормално налягане във водопроводната инсталация и ще излезе в орбита...Ама не слуша!
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #36
              Esper написа:
              Мда, така един приятел редовно захранва с гореща вода близките си съседи по къща през водопровода - немукает е дотолкова, че го мързи да си монтира ново термореле - счупило се и го шунтирал. И е на "ръчен режим" от доста време.Разправям му че ВиК ще го изненадат лошо в един момент с нормално налягане във водопроводната инсталация и ще излезе в орбита...Ама не слуша!
              Няма как да стане т’ва със свръхорбитата... не може един бойлер да направи свръх налягане ако е свързан директно към водопровдната мрежа, пък колкото ще да е нормално там налягането.... А пък твоя приятел просто е друг случай... това че няма термореле на бойлера си и ръчно го изключва обяснява защо топлата вода започва да слиза до съседите като се отплесне в някой мач или се загледа в новините...Ама както и да е... май здраво му оспамихме темата на човека.
              Alfa 156 1.8 TS 16V 144hp
              --- в сърцето завинаги... ---
              Fiat Tipo 1.4 DGT karb. 78hp

              Коментар


                #37
                Ето ги крана възвратния клапан.
                Фиат Панда 1.2 2006година
                Синджира си идва ,а козата я няма...

                Коментар


                  #38
                  Sandeto написа:
                  Ама както и да е... май здраво му оспамихме темата на човека.
                  Ако и автора мисли така - веднага зачиствам отклоненията, няма проблем.
                  I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                  Коментар


                    #39
                    1115 написа:
                    Ако се "пресметне векторно" ще се види, че усилието на планките на опън не е голямо и по-тънки ще издържат.
                    Не е точно така. Усилието на опън, което трябва да понесат планките в горната си опора е много голямо. Говоря за хоризонталните бойлери. При вертикалните положението е друго. Предния ми вертикален бойлер се държеше на две огънати железа, които можеха свободно да се извадят от дупките.Кофти "чертеж", но с paint-а толкова
                    Прикачени файлове
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #40
                      Планката е изчислена да носи пъти тежестта на пълен бойлер. Изискванията за крепежните елементи са същите. В инструкцията за монтаж не пише че трябва непременно да се сложат 4-те болта. А дали долните 2 болта ще носят тежест? Мисля си, че за да носят тежест, ще трябва отворите о болтовете да са поставени на място с точност до милиметър, че и по-млако?
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #41
                        бойлер

                        като гледам планките с много големи прорезите щот неса дупки за вертикално по ставяне и с добавка и за хоризонтално ако болтовете са на снтената като са били планките са виновни ние вкъщи имам един от 79 година от Варна несме го сменяли въобще сега тези неграмотнци ем са мисля часници нищо не могат да направят един Лилипут като Юнга не могат да направат а са с горемо самочувствие
                        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                        Коментар

                        Working...
                        X