venco67 написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ПРАВЕН ПРОБЛЕМ
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Член 15 от ЗДП ми се струва напълно ясен и недвусмислен:Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.); 2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 кm/h;------------Т.е. - дали има две, три или 7 ленти - която ми харесва - в нея мога да се движа, в населено място, стига да не се движа с по-малко от 30 км/ч.
-
Изпеварване и движение са две коренно различни неща, като грабеж и кражба.Недвусмислен е членът, който казва, че изпреварването става само от лявата страна.ogi28b написа:се движа с по-малко от 30 км/ч.venco67 написа:Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Реално в този случай нямаме изпреварване, а движение в удобна на теб лента.SUS SCROFA написа:Изпеварване и движение са две коренно различни неща, като грабеж и кражба.Недвусмислен е членът, който казва, че изпреварването става само от лявата страна.ogi28b написа:се движа с по-малко от 30 км/ч.venco67 написа:Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?
Коментар
-
Колега SUS SCROFA - не те разбирам какво искаш кажеш? Колегата venco 67 задава конкретен въпрос за движение в определена лента. Аз му давам конкретен отговор, с цитат на конкретния текст от ЗДП. Не разбирам за какво изпреварване говориш и кой е задал въпрос за изпреварване? Кой кого изпреварва? Може би в някой от предишните постове? Извини ме, ако е така, но тях ги пропуснах, защото са на повече от 3 години възраст. Прочетох само най-новото. Ставаше въпрос дали на булевард като ... например Шипченски проход, в София, мога да се движа в лявата лента, ако са свободни и двете. Да, мога. Ако някой се движи в лявата и кара по-бавно от мен - аз не му бибиткам, нито му присветвам. Отивам си в дясната лента и се движа с каквато си искам скорост. Както той прави същото в лявата, защото е позволено. Стига да не е с по-малко от 30 де, както казах, защото така минава в категория "бавнодвижещо се".
Коментар
-
Моля, да бъда извинен, разсеях се и допуснах техническа грешка.ogi28b написа:Колега SUS SCROFA - не те разбирам какво искаш кажеш? Колегата venco 67 задава конкретен въпрос за движение в определена лента. Аз му давам конкретен отговор, с цитат на конкретния текст от ЗДП. Не разбирам за какво изпреварване говориш и кой е задал въпрос за изпреварване? Кой кого изпреварва? Може би в някой от предишните постове? Извини ме, ако е така, но тях ги пропуснах, защото са на повече от 3 години възраст. Прочетох само най-новото. Ставаше въпрос дали на булевард като ... например Шипченски проход, в София, мога да се движа в лявата лента, ако са свободни и двете. Да, мога. Ако някой се движи в лявата и кара по-бавно от мен - аз не му бибиткам, нито му присветвам. Отивам си в дясната лента и се движа с каквато си искам скорост. Както той прави същото в лявата, защото е позволено. Стига да не е с по-малко от 30 де, както казах, защото така минава в категория "бавнодвижещо се".
Грешния бутон цитат съм натиснал. Предходните коментари, с които е затихнала темата са неверни.
ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Ето това е подвеждащо мнение, и е правилния цитат, за който се отнася моят коментар.ogi28b написа:абсолютно точния и правилен отговор на колегата ////Punto//// ! При движение в града наличието на 2 и повече ленти позволява на водачите да се движат в която лента пожелаят. Извън града - задължително в дясната ленат, а лявата само за изпреварване. Извън града - при наличие на знак не знам си кой номер, за 3 и повече ленти, водачът може да се движи отново в която пожелае, като е забранено да навлиза в лявата ако не може да развие максималната допустима скорост за тази лента (например тир в крайно ляво на магистрала е абсолютно забранено!)не съм казвал но ще повторя: мигачът не дава предимство! При така описаната ситуация, учебният автомобил е 100% в нарушение и при настъпило ПТП е 100% виновен. стига да не направи маневрата твърде бързо, и ПТП-то да стане удар отзад. Тогава колегата с водещия пост е виновен за неспазване на дистанция, несъобразена скорост и каквото още му измислятППЗДП, глава 14, раздел 1, чл. 81, ал.2 написа:Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза.
Виновният е задминаващият, а не учебният автомобил.
ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
РАЗПОЛОЖЕНИЕ НА НЕРЕЛСОВИТЕ ПЪТНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА ВЪРХУ ПЪТНОТО ПЛАТНО Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка - да използва най-дясната свободна лентаЗДВП - Чл. 8. (1) Водачите на пътни превозни средства използват дясната половина на пътя по посока на движението си, освен в случаите, когато с пътен знак или със светлинен сигнал е указано нещо друго.Така че спрете да карате в лявата лента с 31кмЧл. 22. (2) Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност.ogi28b написа:Член 15 от ЗДП ми се струва напълно ясен и недвусмислен:Чл. 15. (1) На пътя водачът на пътно превозно средство се движи възможно най-вдясно по платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка, използва най-дясната свободна лента.(2) Разпоредбите на ал. 1 не се прилагат и водачът на моторно превозно средство може да използва за движение най-удобната за него пътна лента в следните случаи:1. (отм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.); 2. (изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) в населените места, на пътно платно с две и повече пътни ленти за движение в една посока, обозначени с пътна маркировка или пътен знак, по които е разрешено движението на пътни превозни средства със скорост не по-голяма от 80 кm/h;------------Т.е. - дали има две, три или 7 ленти - която ми харесва - в нея мога да се движа, в населено място, стига да не се движа с по-малко от 30 км/ч.venco67 написа:Моля да бъда извинен, че изрових тази стара, стара тема, но възникна въпрос точно по разсквания в тази тема казус. Тъй като спорех с моя син, който в момента кара шофьорски курс, се наложи да препрочета отново ЗДВП и ППЗДВП и да преровя форума за тази тема. Та въпросът е : при движение в населено място по път с ДВЕ ленти за движение в една посока къде трябва да се движи водачът на пътното превозно средство. Тук в тази тема се твърди че той има право на избор в коя лента да се движи при определени условия - наличие на знак Д1. При по-внимателен прочит обаче на правилника това се отнася САМО при наличие на 3 и повече ленти за движение в една посока. Т.е. при наличие само на 2 ленти той /водачът/ е длъжен да спазва чл. 67, ал.1 от ППЗДВП и да се движи в най-дясната свободна лента. Е?Fiat Brava 1.8 16V GT
Коментар
-
Слушал съм даже и съм чел някъде че в чужбина водачите спазват стриктно едно правило че подадеш ли мигач да се преустроиш в друга лента ,то тия които са в лентата в която ти се преустройваш намалят скороста и ти дават възможност да се престроиш. Примерно път с три ленти и ти си в най дясната но на предстоящото къстовище трябва да завиеш наляво то подаваш ляв мигач и постепенно се изнасяш наляво като тия автомобили в лявото платно намалят за да се включиш нормално в тяхната лента. После от средната пак ляв мигач и вече отиваш в най лявата и на кръстовището завиваш наляво. Естествено водача който извършва тая маневра следи колите в лентата в която се преустройва и тогава отива в нея. В случая става нещо като изпреварване от дясната страна което е забранено, но по какъв начин би се престроил за да завиеш наляво ? За софиянци бих посочил примера движейки се по бул България по посока Банкя в най дясното платно и наближавайки пресичането на бул Гоце Делчев трябва да се завие наляво то щеш нещеш трябва да изпревариш тия от средното платно отдясно и после да се преустроиш в най лявото и да завиеш наляво .
Ако нещо греша поправете ме защото често го ползвам тоя маршрут и винаги щом съм подавал ляв мигач за престрояване съм попадал на съвестни водачи и те са намаляли и са ме пропускали , за да мога да премина в най лявата лента .
Коментар
-
Получава се нещо, като "от крайно лево до крайно десно"коцев написа:Слушал съм даже и съм чел някъде че в чужбина водачите спазват стриктно едно правило че подадеш ли мигач да се преустроиш в друга лента ,то тия които са в лентата в която ти се преустройваш намалят скороста и ти дават възможност да се престроиш. Примерно път с три ленти и ти си в най дясната но на предстоящото къстовище трябва да завиеш наляво то подаваш ляв мигач и постепенно се изнасяш наляво като тия автомобили в лявото платно намалят за да се включиш нормално в тяхната лента. После от средната пак ляв мигач и вече отиваш в най лявата и на кръстовището завиваш наляво. Естествено водача който извършва тая маневра следи колите в лентата в която се преустройва и тогава отива в нея. В случая става нещо като изпреварване от дясната страна което е забранено, но по какъв начин би се престроил за да завиеш наляво ? За софиянци бих посочил примера движейки се по бул България по посока Банкя в най дясното платно и наближавайки пресичането на бул Гоце Делчев трябва да се завие наляво то щеш нещеш трябва да изпревариш тия от средното платно отдясно и после да се преустроиш в най лявото и да завиеш наляво .
Ако нещо греша поправете ме защото често го ползвам тоя маршрут и винаги щом съм подавал ляв мигач за престрояване съм попадал на съвестни водачи и те са намаляли и са ме пропускали , за да мога да премина в най лявата лента .
))))))))))))))))))))))))В темата се коментираше съвсем друг случай. При теб има приближаване към светофар, в близост до него линиите са непрекъснати и бля бля бля. Да не говорим, че самото движение там е сбъркано и ненормално. Въпросът тук беше, дали задминаващият отдясно е в правото си? За мен не е. Говоря за началото на темата.
, която била на три годишна възраст. а аз я захапах като пресен салам.
ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
-
Аз го приемам като аналогичен случая с колегата от преди три години с тая разлика че инструктора движейки се в лявата лента подава мигач да се престрои в дясната и колегата вместо да му се кара според мен е трябвало да намали и му даде път .Друг е въпроса ако инструктора подавайки мигач веднага преприема посока на дясно, а е трябвало да се увери ,че ще бъде допуснат безпроблемно да премине в лявата лента . Поне аз така изтълкувах написаното от колегата.
Коментар
-
В този архивен случай от инструктора са нарушени следните на пръв поглед правила:Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка - да използва най-дясната свободна лентаЧл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1.Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Няма понятието "трябва". Даваш мигач и чакаш, това е. Ако друг те пусне добре, възползваш се, ама има закон и се водиш по него. Да си мислил по-рано за къде отиваш и къде трябва да се престроиш.коцев написа:Аз го приемам като аналогичен случая с колегата от преди три години с тая разлика че инструктора движейки се в лявата лента подава мигач да се престрои в дясната и колегата вместо да му се кара според мен е трябвало да намали и му даде път .Друг е въпроса ако инструктора подавайки мигач веднага преприема посока на дясно, а е трябвало да се увери ,че ще бъде допуснат безпроблемно да премине в лявата лента . Поне аз така изтълкувах написаното от колегата.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Първото и основно нарушение е извършено от задминаващия от дясно. Има си цял раздел в закона. Тук имаме един основен нарушител. Нямаме три ленти-чл. 69 отпада.BO написа:В този архивен случай от инструктора са нарушени следните на пръв поглед правила:Чл. 67. (1) Водачът на пътно превозно средство е длъжен да се движи възможно най-вдясно на платното за движение, а когато пътните ленти са очертани с пътна маркировка - да използва най-дясната свободна лентаЧл. 69. На пътно платно с три и повече пътни ленти за движение в една посока, сигнализирани с пътен знак Д1, водачът на моторно превозно средство не е длъжен да спазва изискванията на чл. 67, ал. 1.Чл. 81. (1) Престрояването е преминаване от една пътна лента в друга, за да се продължи движението направо, да се завие или да се излезе от платното за движение.(2) Преди престрояване водачът е длъжен да пропусне пътните превозни средства, движещи се в лентата, в която той навлиза. Когато се извършва едновременно престрояване на пътни превозни средства от две съседни пътни ленти, сигнализирани с пътен знак Д1, първи се престроява водачът, който се намира в дясната пътна лента.ОЦЕЛЯВАТ НЕ ПО-СИЛНИТЕ (И/ИЛИ ПО-УМНИТЕ), А НАЙ-ПРИСПОСОБИМИТЕ.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар