Здравейте, колеги!В петък преживях ПТП, при което доброто старо Типо бе жестоко разбито. На пръв поглед не изглеждаше толкова зле, но купето е яко осукано, предното окачване е на кайма, както и доста тенекии. За мое щастие, виновен беше другият участник, така че, въпреки липсата на каско, ще си получа парите от неговата гражданска. За още по-голямо щастие, работя в застрахователната фирма, където е неговата гражданска и всичко беше изчислено и придвижено много бързо. Щетата е тотал и парите ще си ги взема преди края на седмицата. И тук започват въпросите:1. За колегите от Бургас, тъй като колата е там: Какво са възможностите в нашия любим град колата да бъде продадена на морга за части и какви пари ориентировъчно мога да очаквам?2. За всички: Тъй като се двоумя за бъдещата кола, като избора ще бъде между Брава/Мареа и Алфа 146, но на пръв прочит в Алфа форума останах с впечатлението, че поддръжката им е невероятно скъпа, та ще бъда доволен ако някой има по-достоверни впечатления и опит по въпроса...Засега това, при възникване на други питанки, ще дописвам в темата...Предварително благодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Дилеми след катастрофа
Collapse
X
-
с нищо не мога да помогна, но ако ти трябва място за прибиране - пред моята къща в двора имам свободно едно паркомясто...За колегите от Бургас, тъй като колата е там: Какво са възможностите в нашия любим град колата да бъде продадена на морга за части и какви пари ориентировъчно мога да очаквам?Fiat Punto 1.1-Синята птица
Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp
-
имаш късмет в тази ситуация- донякъде. в морга няма да ти дадат пари- дори да се навият да я вземат, което много ме съмнява, няма да ти дадат повече от морга-200 лв средно. ако двг е здрав го свали и го дай на части или целия, купето на морга, а вътрешните пластмаси и такива неща пак на части. така ще вземеш пари.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Ясно ми е, че е по-далавера на части, но просто нямам място, където да разфасовам колата, а и няма как да стоя в Бургас за да се занимавам, така че трябва да я махна цялата, независимо от цената. 200 кинта е твърде малко, все пак, ако се продаде за вторични суровини дават 300, така че това е последния вариант.Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
-
офф аз с тези морги яко обърках нещата- значи исках да кажа на вторични, че ще ти дадат около 200 според зависи колко се купуват сега де, а на морга първо едва ли ще ти я купят- те части си внасят на много смешни цени, а иначе не знам колко биха ти дали. но аз съм се пробвал и отвсякъде ми отказаваха да я купят, въпреки, че имаше проблем само с единия ботуш на купето всичко друго беше ок. пак ти казвам сваляй двигателя и като е така разкарвай на вторични купето, пък двг ако го продай 300-400 лв може и да му земешLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Според мен на 146-цата поддръжката едва ли е по-скъпа от на Марея примерно.Знам поне, че окачването е почти като на Типо.Типо 1.4i.e. ex again
Alfa Romeo 156 2.0 The Precious!!!!!! ex
Fiat Punto MK2- 1,9 JTD - the city car. ex
Alfa Romeo 159 1.9 JTDm ex
Lancia Musa 1.4 16V Aut ex; JEEP Grand Cherokee 2.7 CRD ex;
BMW X3 3.0D Aut
Коментар
-
Мерси за проявения интерес!Всъщност, на мен нищо ми няма, освен че една нощ не спах от нерви. Ударът беше странично на нивото на гумата и явно енергията е отишла в друга посока, така че мен само ме разтресе. Късмет, че не беше 50-60 см. по-назад, че щеше да ми дойде на гости през вратата. Е, поне още един повод да черпя на 14.12, че съм се отървал лекоАааа колега, мани ги тия ламарини, как си ти след това ПТП?
Четох някакви цени в алфа форума, че само ремъците и ролките се връзват към 300, а комплект свещи е над 100, което си е убийствено, това все пак са консумативи...Ще трябва сериозно да поразуча нещата, че не ми се ще да изоставям италианските марки, но трябва да си направя и сериозна сметка, че изобщо не ми беше в плановете да купувам кола точно сега...Според мен на 146-цата поддръжката едва ли е по-скъпа от на Марея примерно. Знам поне, че окачването е почти като на Типо.Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
-
1380 кинта взех, но както вече споменах, аз съм с връзки, така че ми платиха 80%. В нормалния случай, биха дали 70, максимум 75%. Не че 10 % са много пари при тая стойност деТоталната щета през гражданската отговорност, на колко пари ти оцениха колата?
Shit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
-
Ами зависи към кои двигатели си се ориентирал .Окачването е Типо ,частите са на прилични цени по ходовата част.Боксера и стария ТД имат по-евтина поддръжка ,но майсторите на боксер са рядкост . На TwinSparkа си е скъпичка ,а на JTD вече си е сериозна цифра ако не е поддържана добре .Колегата jtt_sl може да ти отговори най-добре ,понеже има Брава и 146 .Аз лично съм за 146цата :Pivjordan написа:Все още стои питанката за Алфа 146Fiat Punto Mk1 & Alfa Romeo 147 JTD
Коментар
-
Ейй, лично за мен това е много гадно.Оценяват ти колата на 1700лв тотал. Ако количката си е перфектна, то нека си я намерят за 1700лвivjordan написа:1380 кинта взех, но както вече споменах, аз съм с връзки, така че ми платиха 80%. В нормалния случай, биха дали 70, максимум 75%. Не че 10 % са много пари при тая стойност деТоталната щета през гражданската отговорност, на колко пари ти оцениха колата?
А по какво се оценява колата? Шваке?И предполагам ако е по Шваке, то се взима сигурно най-ниската цена?
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Да, по Шваке, но в моя случай се взе най-високата цена, така че почти съм на далавера. Лошото в случая е, че 15 годишна кола има 7% остатъчна стойност и ако като нова е струвала двадесет и няколко хиляди, какъвто е случая с типото, няма как да минеш 1500-1600 остатъчна стойност и като ти платят 70% от това, взимаш 1200. Както и да е, толкова дават, толкова, лошото е, че аз март месец правих основен ремонт на мотора, което няма как да си го върна.И предполагам ако е по Шваке, то се взима сигурно най-ниската цена?Ами, след много дълго четене май и аз почвам да клоня към 1,6 боксер. Вярно, че може да излезе по-скъпо от бравата, но, поне според мен, алфата е доста по-красива, а и определено има много спортен дух в нея. Отделен е въпроса, дали ще мога да си намеря що-годе запазена алфа, като се има предвид, че тия двигатели не ги правят от 1996г., но сега целта ми е да проуча обстойно няколко възможни варианта (Брава 1,6, Марея 1,8, Алфа 146 1,6 боксер и днес се сетих, Ланча Делта/Дедра 1,8 с повечко екстри и след 1997г.), а пък като събера паричките ще почна да оглеждам и каквото от изброените ми легне на сърцето. Вече съм почти на 100% сигурен, че ще остана в италиянското семейство, тъй като японските ми идват по-скъпички, а на немска кола се качвам само ако е баварец, а за такъв няма да ми стигнат паричките.Ами зависи към кои двигатели си се ориентиралShit happens, sometimes...
Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
Marea 1.8 HLX - червена като аватара
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар