Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвети за начинаещ шофьор ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съвети за начинаещ шофьор ?

    Здравейте, имам книжка от съвсем скоро и вече се престрашавам да се движа и сам. Молбата ми е да ме посъветвате за някой неща, които инструктура или баща ми може да са пропуснали. Не се интересувам от номера с въртене на гуми или други подобни. Просто се надявам на съвети за безопастно и безаварийно придвижване.Благодаря предварително.П.П Извинявам се, ако темата не е за този раздел, още съм начинаещ в този форум.

    #2
    Не пробвай дали колата ти може да вземе завай с 100 , а го вземи с тази скорост с която смяташ че ще е най- безопасно. Не забравяй че не си само ти в колата, спазвай дистанция.Като ти се прейска да настъпиш колата, да дръпнеш ръчна отиди на място където ще си само ти и няма възможност да удариш някого. Внимавай!сигурно колегите ще ти кажат още хиляда неща но на прима виста това ми идва на ум
    FIAT - TIPO 2.0i.е

    Коментар


      #3
      Спазвай правилата за дв-е по пътищата, не превишавай скоростта защото белите стават за секунди и най-важното не карай пил.
      BRAVA 1,4 12V
      Nissan Navara

      Коментар


        #4
        виж тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=417&highlight= какво има за теб....
        Fiat Punto 1.1-Синята птица
        Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
        Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

        Коментар


          #5
          Аз пък ти препоръчвам да прочетеш Безопасна Скорост на Собеслав Засада.Много добро четиво, човека е бил неколкократен европейски рали-шампион а книгата е излязла в далечната 1977г.Може би ще ти помогне да намериш твоята безопасна скорост там. Тя не винаги е тази на знака пред теб.Аз лично доста неща съм научил от там, а и стила ми на каране доста повлиян от тази книга.
          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

          Коментар


            #6
            Абе стила на шофиране може и да не го копираш от него. Малко не пасва на съвременния автомобилvital, тайната на безопасното шофиране е: гледай на пътя пред теб и около теб като на стратегия. Преценявай скоростите и посоките на движение на всички автомобили и пешеходци. Прецени и всички възможни внезапни маневри които могат да предприемат. Всички възможни места от които може да изкочи някое хлапе. На база на всичко това прецени, коя е безопасната траектория и скорост при която можеш да спреш. Всичко е математика
            no pain no pain

            Коментар


              #7
              С времето тези неща ще започнеш да ги правиш с първосигналната си система, т.е. няма да осъзнаваш дори че ги правиш. но това става с много каране, и не при всички шофьори Никой не е застрахован от беля на пътя, но рискът намалява, ако спазваш правилника и не се правиш на "мъж". Когато си в колата знай, че единият ти крак е в гроба, а другия - в болницата. Същото се отнася и за хората в колата ти. Това обаче в никакъв случай не трябва да те притеснява. Почти в същото положение си, когато се возиш на автобус, вървиш пеш по тротоара или седиш на фотьола в къщи (може да стане земетресение).Просто, преди да направиш нещо (нередно), помисли какви могат да бъдат последствията за теб и околните.НИКОГА не си прави експеримента да караш пил. Ама НИКОГА! Не се хваляй пред приятел(к)и колко голяма скорост можеш да вдигнеш. (Всъщност хваляй се колкото искаш, но не го изпробвай, особено с приятели в колата).Навремето имаше едни триъгълници "внимание", които се лепяха на стъклата на "новите" шофьори и трябваше да стоят там, докато направят 2 години стаж. Не че изведнъж след 2 години ще станеш добър шофьор, но ако караш постоянно, долу-горе това е срока, след който ще постигнеш онова, за което писах в началото на поста ми.УСПЕХ !

              Коментар


                #8
                Обади се като стигенш
                FIAT - TIPO 2.0i.е

                Коментар


                  #9
                  1. Карай, колкото се може повече. 2. Никога, ама никога не сядай да караш пил. Дори и една бира.3. Не знам как са те учили, но когато караш, опитай се да не гледаш един обект. Не си фиксирай погледа на определено място и ще виждаш всичко. Като усетиш че гледаш нещо определено, първо намали скоростта и след това разбери защо го гледаш. 4. Противно на разпространеното мнение, смятам, че мощната кола помага на начинаещите. Разбира се ако се ползва интелигентно. Мощната кола ще ти даде в гадните ситуации няколко десети от секундата, които опитният шофьор би си осигурил предварително. Мощната кола ще ти осигури достатъчна дистанция до тези отзад. Като правило мощните коли имат и добри спирачки.
                  Fiat Ritmo 105TC
                  1600cc 105к.с.

                  Коментар


                    #10
                    AlBundy написа:
                    Абе стила на шофиране може и да не го копираш от него. Малко не пасва на съвременния автомобил
                    Не е точно така, поне в моя случай.Целия ми стаж е на автомобили със задно предаване.Е, с малки изключения
                    I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                    Коментар


                      #11
                      Esper написа:
                      AlBundy написа:
                      Абе стила на шофиране може и да не го копираш от него. Малко не пасва на съвременния автомобил
                      Не е точно така, поне в моя случай.Целия ми стаж е на автомобили със задно предаване.Е, с малки изключения
                      точно затова чакам с нетърпение някоя от новите алфи да е със задно ина че колегата дето пита за шофирането - ше му е трудно с писане да се научи. много по9добре е да земе колата и да кара, като естествено прави само неша за чийто резултата е сигурен. аз наприме когато взех книжка, също не се чуствах уверен и ходих да си тренирам на полигон, после на по ненатоварени пътища и така....
                      "Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
                      (Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)

                      Коментар


                        #12
                        То съвети може да се дават безкрай. Но за мен най -важното е:Карай бавно и внимаателно, зъркелите на 4 и колкото гледаш напред толкова гледай и в огледалата!п.с. Идеята да си сложиш стикер млад шофьор е доста добра, една колежка като се учи да кара в софия сподели че определено околните са станали малко по толерантни към нея на пътя. Или поне са почнали да се пазят повече и да я заобикалят отдалече
                        Alfa 147 1.9 JTDm '07 Q2 - хем червена, хем пуши черно;Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                        ex. Alfa 155 1.7 '93 ### ex, Alfa 147 1.9 JTDm '03 R.I.P. ###Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001,

                        Коментар


                          #13
                          Благодаря на всички. Алкохол пия изключително рядко и никога не бих си позволил да се кача, ако съм пил, защото съм се нагледал на катострофи още от малък.Ограниченията ги спазвам напълно, извън града карам максимум с 90-100км/ч, ако има добра видимост. Имам малко странен въпрос относно настройката на седалката и съответно видимостта напред. Карам Гранде Пунто, което изключително приятно за каране, но има един недостатък, който шофьорите със стаж едва ли биха забелязали. Предния капак е изключително полегат и когато седя на щофьорското място не виждам края на колата по никакъв начин. Седалката се настройва и по височина, а и аз съм около 1.90, но пак не виждам абсолютно нищо. Когато карах курсовете колата беше Мерцедес и естествено звездата на капака ми беше като мерник и нямах такъв проблем. Опитах няколко пъти да спирам точно до определен предмет, примерно бутилка мин вода, но няколко пъти я бутнах. Може ли да препоръчате някакво подобно упраженение за свикване с колата. (Със задната нямам проблем, огледала са големи).А също още нещо, преди съм карал дизел, а Пунтото е на бензин и ми е още ми е малко странно с превключването на скоростите. На дизела усещах точно кога трябва да се превключи, а на мойта си кола ми е малко странно потеглянето - трябва да се натисне доста по-дълбоко газта, а и съединителят е с доста дълъг ход. Превключвам на втора над 3000об, на горе над 3500об. Нормално ли е, или има друга "сиситема". Извинявам се, че питам нещо толкова нормално нещо за всички ви, но за момента няма кой да питам. Всички са накакви състезатели, Голфаджий и други "спортисти", които обясняват колко е важно да карам със силна музика, ръката през прозореца и да гледам лошо. Такива, ако случайно ги кача и почнат да ми говорят така, спирам и им казвам, че ако искат да ги возя няма да коментират как карам и сега да видите колко са спокойни Благодаря предварително. П.П А откъде може да намеря такъв стикер ?

                          Коментар


                            #14
                            Това с "дълбокия" ход на педалите на FIAT си е известно още от старите Жигули. Много неудобно например се кара FIAT с чехли, за разлика от другите марки, на които педалите са доста по-долу и се карат лесно дори на бос крак.Не усещаш колата, защото е нова и доста обезшумена, та затова не чуваш кога двигателят си го "иска" превключването. Съвет - поне в началото не карай на пусната музика, за да чуваш по-добре двигателя). Правилно си се насочил да гледаш оборотомера - 3500 оборота за превключване е добре.За съжаление не мога да ти дам съвет за видимостта на Грандето, дано vesko.t прочете темата ти и даде няколко съвета. (Той има вече доста дълъг стаж на Гранде, а и не е 1.90 висок, така че ще ти даде ценни съвети )Добра идея е да си монтираш "парк асистънт" система - и отпред и отзад. Продават се такива на цени около 200 лева. Сравнено с колата, е нищожна цена, а би ти спестило много неприятности. Аз разбира се не ползвам такава, но за млад шофьор е много полезна вещ.

                            Коментар


                              #15
                              Не стой на светофарите с включен съединител. Слагай си колана.... Постарай се да спазваш съветите които ти дават колегите по горе.Сега изграждаш навици на шофиране които в последствие трудно се променят.
                              Marea Weekend HLX Jtd 110

                              oO(_)____////____(_)Oo

                              Коментар

                              Working...
                              X