Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Да поговорим за електромобилите
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Студ и електромобил...
 https://www.vesti.bg/tehnologii/avto...radusa-6135630FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
 Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 А за алтернатива автомобил с горивна клетка какво ви е мнението? Ето малко факти: https://roadhunter.bg/2020/04/28/вод...-клетка/ , http://conf.uni-ruse.bg/bg/docs/cp09/4/4-17.pdfFIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
 Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Това е много по-добро от стандартен електромобил. Въпроса е дали ще се развие автомобилостроенето в тази посока. Тук в Русе има тенденция да се вкарат автобуси с такива клетки, като ще бъде изградена и водородна станция, използваща соларни клетки за производтво на ел. енергията необходима за производството на водород. Дано не е просто поредната схема за източване на европари.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Снощи гледах по Аутомоторспорт лекция на някакъв немски спец за сравняване на автомобили на ток и водород. Най-голямо впечатение ми направи сравняването на КПД на двата вида. Имайки в предвид себестойността на производство на двата вида плюс енергията за тях, за електромобилите КПД е 70%, а за водородните едва 17%. КПД-то го смята от началото на производствените процеси до отдаването на енергията за задвижване на колелата на колата. Едно от обясненията за голямата разлика е все още скъпата технология на производство както на автомобила, така и на водорода. Вече електормобил можеш да си купиш и за 15К евро, докато водородните отиват над 60К.FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
 Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Рекламнотоmuns61 написа: Преглед на мнениетоКое производство на електричество е с КПД 70%?
  
 Само от преноса се губят поне 60%. Никой не отчита загубите по проводниците на далекопроводите, след това поне 2 трансформатора с КПД около 50% на траф за да го понижат до мрежово напрежение, КПД на инвертора за заряд на батерията ... и то КПД не му остана Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа. Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Да, така е, ако смята само след зареждането на батерията какво се случва. И пак не съвсем. За справка - един електромотор има около 80% КПД, инвертора който го управлява също има някакви загуби - отдадена мощност в околната среда - това е топлинната енергия която отдава. Тоест, елементита загряват и отдава топлина, затова им трябва охлаждане. Там отиват още около 20% загуби, батерията си има някакво вътрешно съпротивление, което е един вид консуматор - ползваш или не колата, батерията се саморазрежда от това. Студът зимно време си оказва влиянието... Стига, че много загуби на енергия се натрупаха. И пак не ми излизат тия 70 % КПД. Всичко е маркетингова политика. Трябва да пробутаме нещо ново на калпазаните - едно рекламно филмче и готово. Малко помощ от правитесвото и някое друго НПО, и всичко си идва на мястото.NikMar написа: Преглед на мнениетоНезнам как го е смятал германеца, но са това стойностите които каза, доколкото си спомням.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Въпрос на политика.
 
 След 20 години ще има...опа грешка. Електромобилите не стават.
 
 Водородните автомобили са новото зелено 
 
 Трябва да се продава бе хора, ако не доброволно, то насила. Ето нали до 2030 искат да забранят ДВГ.
 И след това и да искаш и да не искаш купуваш електричка, защото...няма какво друго == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp == Fiat Stilo == 1.6 16V 103 hp
 
 На света съществува една единствена гигантска машина, която се командва от пигмеи и това е бюрокрацията. (Оноре де БАЛЗАК)
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Що бе? Имаш алтернатива-пеш че не тръскаСлав написа: Преглед на мнениетоИ след това и да искаш и да не искаш купуваш електричка, защото...няма какво друго  , или колело.
							
						FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети! , или колело.
							
						FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
 Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Ел. моторът заедно с инвертора често достигат над 90% КПД сумарно.Dido_Lyubenov написа: Преглед на мнениетоЗа справка - един електромотор има около 80% КПД, инвертора който го управлява също има някакви загуби
 Заряда на батерията с прав ток отива отива към 85% КПД.
 Така, че напълно нормално е общото КПД да е 70%.A20DTH ЖТД ама не баш ЖТД ама не баш
 1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава ; 182A8.000 Брава
 Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
 Коментар
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	

 
 


Коментар