Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос относно ЗЗП и рекламация

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос относно ЗЗП и рекламация

    Колеги, някой от вас ако е влизал в детайли относно закона за защита на потребителите може ли да помогне? Имам проблем с рекламацията на гаранционен телефон към Виваком - късат ми нервите вече 37 дена. Телефона се прецака, занесох го в магазин на Виваком, от където приеха рекламацията, издадоха ми документ за вписана рекламация и взеха телефона. След това ни вест ни кост 30 дена. През това време 2 пъти се обаждах да питам какво става - отговора беше - в сервиза е, не е готов. На 30-тия ден с документа при тях, и след малко разправии ми пуснаха протокол за замяна на телефона с нов и казаха, че до 48 часа трябва да има одобрение от някой си и ще ми се обадят. Обадиха се, че е одобрена замяната, но нямали точно този модел в технич магазин и трябвало да изчавак да доставят. На следващия ден се обадиха, че нямали такъв модел вече нов в мрежата и щели да ми го заменят с друг модел по мой избор. Избрах си друг тел и пуснаха пак заявка за одобрение на замяната и вече 5 дена - само чакам, уж всеки момент трябвало да стане, ама този момент трая 5 дена и вече яко ми късат нервите. През ден им звъня и нищо... Та в тази връзка има ли законово установен срок, в който трябва да ми върнат парите или да ми дадат същия или подобен продукт, след изтичане на 30-те дни, в които трябва да се ремонтира? Четох закона и не става ясно...
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    #2
    Има. 30 дни.Трябвало е просто да си искаш парите, без да приемаш други условия. Най-малкото с парите ще си купиш нов телефон, на който отново започва да тече гаранция от 2 години. А на новия-заменен остава в сила стария гаранционен срок.До сега съм ползвал КЗП няколко пъти и все са ми помагали. Не е сложно да си пуснеш случая през тях. Всичко става онлайн и не е нужно да се разкарваш. Приготвяш всички документи, които имаш и с тях си пусни жалбата.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Пусни една жалба писмено с обратна разписка или по куриер, не в офис, може и онлайн през сайта им - последно там пусках, и проблемът се реши много бързо. От това съм намирала най-голяма полза, от КЗП веднъж ми отговориха, че направили каквото могат, повече не можели, да съм завеждала дело, повече към тях - тц. В такива случаи проблемът обикновено е в служителите - някой не си е свършил работата или не са се разбрали кой какво да направи.
      Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

      Коментар


        #4
        BO написа:
        Има. 30 дни.Трябвало е просто да си искаш парите, без да приемаш други условия. Най-малкото с парите ще си купиш нов телефон, на който отново започва да тече гаранция от 2 години. А на новия-заменен остава в сила стария гаранционен срок.До сега съм ползвал КЗП няколко пъти и все са ми помагали. Не е сложно да си пуснеш случая през тях. Всичко става онлайн и не е нужно да се разкарваш. Приготвяш всички документи, които имаш и с тях си пусни жалбата.
        Ами честно казано... това го знам за връщането на парите, но телефона беше закупен с двугодишен план и допълнителна промоция с виваклуб карта и цената по касова бележка е доста по-ниска от реалната цена при свободна продажба. По касова бележка сумата е 330лв, но телефона на свободна продажба тогава беше към 600лв, а дори и в момента в онлайн магазините е над 400. Така че това не ми е оферта. Иначе за КЗП знам.. обаче и техния срок за разглеждане на жалбата е 30 дена, а то през това време най-вероятно ще е приключило всичко. А искам нещата да се случат възможно най-бързо.
        Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

        Коментар


          #5
          ele написа:
          Пусни една жалба писмено с обратна разписка или по куриер, не в офис, може и онлайн през сайта им - последно там пусках, и проблемът се реши много бързо. От това съм намирала най-голяма полза, от КЗП веднъж ми отговориха, че направили каквото могат, повече не можели, да съм завеждала дело, повече към тях - тц. В такива случаи проблемът обикновено е в служителите - някой не си е свършил работата или не са се разбрали кой какво да направи.
          Пуснах онлайн през сайта им оплакване още на 30-тия ден - и нищо. Никой не ми е звънял, или нещо да са се разбързали - местят си го явно в другия крачол. Явно ще ги сменям като оператор, не че имам голям избор.
          Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

          Коментар


            #6
            Те отговарят на сайта - виж дали не са ти пуснали отговор. Все пак отговорът на жалба по закон е 30 дни, на мен там ми отговориха след 5, ако не се лъжа.Другият вариант е всеки ден да ходиш в техен офис и да им звъниш, за да ги тормозиш, докато не свършат работа.
            Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

            Коментар


              #7
              Ако телефонът до 30-я ден не е отремонтиран трябва или да го сменят със същия или такъв със същите(приблизително) характеристики или да ти върнат парите... Ама както знаем - кръв повръщат, пари не връщат... Така че пре спокойно можеш да си пуснеш една жалба в КЗП...
              Fiat Stilo Multi Wagon 1.9JTD 85KW/115к.с. '03 powered by emzo
              Fiat Punto SX mk2 1.2 44KW/60к.с. '00
              EX : Fiat Tipo 1.6 i.e DOHC 149C2.046 1585cc. 66KW/90к.с -6250об./мин. - Изповядващ религията FIAT

              Коментар


                #8
                Пуснах и жалба в КЗП - да видим. Чудя се, в крайна сметка дори и да си получа новия апарата, след като съм подал жалба и тези коп....а от виваком са в очевадно нарушение на закона - ще им наложат ли някаква санкция от КЗП? Ако не им налагат, в такива случаи като моя е супер безсмислено да се подава жалба.
                Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                Коментар


                  #9
                  По принцип КЗП е създадена с цел да защитава потребителите, а не да сезира компанията на по-високо ниво.Обикновено след тяхната намеса се намира решение на конкретния казус, пък ако толкова компанията се дърпа, то те биха я санкционирали.Моята практика показва, че след всяка жалба, винаги във възможно най-кратък срок след като КЗП се свърже с компанията, то компанията става доста активна и настоятелна да реши проблема.По спомен до сега съм подавал 4 пъти оплаквания, като в 2 от тях съм излизал "напред". Да кажем ме излъгаха с време на доставка на диван, като след жалбата същия беше доставен веднага и с бонус възглавница като "комплимент".
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    BO написа:
                    По принцип КЗП е създадена с цел да защитава потребителите, а не да сезира компанията на по-високо ниво.Обикновено след тяхната намеса се намира решение на конкретния казус, пък ако толкова компанията се дърпа, то те биха я санкционирали.Моята практика показва, че след всяка жалба, винаги във възможно най-кратък срок след като КЗП се свърже с компанията, то компанията става доста активна и настоятелна да реши проблема.По спомен до сега съм подавал 4 пъти оплаквания, като в 2 от тях съм излизал "напред". Да кажем ме излъгаха с време на доставка на диван, като след жалбата същия беше доставен веднага и с бонус възглавница като "комплимент".
                    А в какъв срок отговарят на жалбите. По принцип говорим, иначе допустимия срок си го пише на сайта им.
                    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                    Коментар


                      #11
                      Ами нещо различно. Не мога да кажа със сигурност. Явно зависи от това колко работа имат. Понякога за 3 дни, а понякога за 2 седмици.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #12
                        Същата история с един приятел адвокат. Скъсаха му нервите, пусна им една нотариална покана и веднага "решиха" проблема и го помолиха да я оттегли.
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #13
                          Току що се обадиха да отида да си взема новия телефон..... абе важното е да ти скъсат нервите.
                          Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

                          Коментар


                            #14
                            В това отношение Глобул са доста по-напред. Телефона си ми работеше, но снимките излизаха едни лилави (известен проблем при HTC One M7) и след 8-9 дни ми върнаха телефона ремонтиран, като ремонта беше правен в Полша (или Унгария не помня точно)
                            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                            Коментар


                              #15
                              spark написа:
                              В това отношение Глобул са доста по-напред. Телефона си ми работеше, но снимките излизаха едни лилави (известен проблем при HTC One M7) и след 8-9 дни ми върнаха телефона ремонтиран, като ремонта беше правен в Полша (или Унгария не помня точно)
                              В страни от темата, но преди години ми приеха за гаранционен ремонт в Технополис ( от там го купих де) телефон на НТС EVO 3D. Без хън, без мън ми го приеха, но ми казаха, че от София ще прецизират дали ще ходи до Румъния или не. В крайна сметка отиде до Румъния и след 10 дена беше у мен с решен проблем и описани в опис( на румънски) повреди. Само месец след гаранцията му обаче се внедрих с друг проблем - започна да прави невъобразими по качество снимки и видео. Язък за 3Д камерата му и теглото, което имаше заради тези си "възможности".
                              A17DTС/S
                              Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !

                              Коментар

                              Working...
                              X