В Наредба Із-1971 от 29 октомври 2009 г., влязла в сила през м. юни миналата година, са посочени изисквания, които трябва да бъдат спазени при проектирането на зони за моторни превозни средства с газови уредби в затворени гаражи.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бензин vs. Дизел - поредната тема
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Това не е вярно. Според закона не се допускат автомобили с газови уредби без да се разграничават пропан-бутан или природен газ.Това е въз основа на регулациите за ползване на такива средства в подземни/закрити паркинги.Закона позволява ползването на такива паркинги ако същите бъдат съобразени с изкискванията отново на закона. Като да кажем няколко пъти на час да се обръща целия въздух в самия паркинг, да имат оборудвани газ-детектори и при наличието на изтичане на газ, то въздуха да може да се обърне за под 8 минути.За това колегата на предишната страница беше споменал защо не били забранени в Германия, значи не били опасни. Именно за това - че техните закони задължават при проектирането на закрити паркинги, същите да бъдат оборудвани с такива системи. А тук не е задължително, а по желание на собствениците. А тези, които не са инвестирали в такава система, то просто не допускат ползването им от автомобили с газови уредби.Отделно - аз лично не мога да разбера как се води спор последните няколко поста, че газта разбираш ли не била опасна. Ако не беше опасна, нямаше да има толкова закони и правилници за нея.Не случайно, когато работих с газови съоръжения, то бях задължен да мина отделни курсове, които ми позволяват да работя с такива съоръжения. Иначе не била опасна по принцип.S_BANKOV написа:изясни си първо разликите между пропан бутан и метан. Да ти обясня че колй с газ не гърми а изгаря от натрупаната газ. Тези на метана са друга бира. Именно тях не пускат в мола.
По време на курса за първи път видях инструктора да си гаси цигарата в бензина, ама да го направиш това в газ е, как да го кажа, приключение. Особено когато газта се отвори към атмосферното налягане и започне да се изпарява, става лудница.А при такава ситуация - да кажем скъсан горивопровод знаете ли каква е мярката за безопасност? Да се запали, за да не се насища въздуха с газ, за да не стане насищане до взривоопасна концентрация. Лично аз ако видя такова изтичане на газ ще го запаля ама друг път.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Първата разлика е в миризмата, пропан-бутана е ароматизиран изкуствено с цел безопасност, а за метана ти трябва газ детектор. Ако ти изпускат бутилките в колата, освен с детектор, няма как да разбереш, а искрено се съмнявам, че някой си носи такъв в жабката на колата. Газ детектора е задължителен, ако използваш природен газ за битови нужди, а там за разлика от автомобилите, високо налягане няма.Ако искаш, мога и с формули да ти напиша всичко. Общото е , че са прости въглеводороди.S_BANKOV написа:Ами обясни де. Що съм виждал да изтича газ и кйто проветря нищо не става а не съм чувал разкази на очевидци на изтичйщи метанови бутки.
207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Вземаш бутилка газ с маркуч пускаш газта и подаваш клечка кибрит, какво става стуята гори но нищо не гърми. Вземаме туба с бензин отварямя капачката и подаве огънче. Какво става бум. Е тия с бензина що ги пускат в мола?Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Аз също нянам намерение да влизам в ролята на даскал за пропуснатите ти уроци по физика и химия. Всеки има глава на раменете си - да. Но трябва да се ползва по предназначение, а не за окачалка на шапки.pplk написа:Киро, кое от това не разбра, за да ти го напиша по-простичко?Нямам намерение да те убеждавам в каквото и да било, всеки си има глава на раменете и може да си прецени сам, но някой да разправя, че риска при използване на течни горива и втечнени газове под налягане при автомобилите е еднакъв, ми, няма да се съгласяVIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Ти четеш ли какво написа ВО? Ако ти изпуска бутилката и си запалиш цигара в колата, кво ше стане? Същото каквото и в мола.S_BANKOV написа:Вземаш бутилка газ с маркуч пускаш газта и подаваш клечка кибрит, какво става стуята гори но нищо не гърми. Вземаме туба с бензин отварямя капачката и подаве огънче. Какво става бум. Е тия с бензина що ги пускат в мола?
207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
а сега обясни как гърми една бутилка за ПБ и една за метан и защо.pplk написа:Първата разлика е в миризмата, пропан-бутана е ароматизиран изкуствено с цел безопасност, а за метана ти трябва газ детектор. Ако ти изпускат бутилките в колата, освен с детектор, няма как да разбереш, а искрено се съмнявам, че някой си носи такъв в жабката на колата. Газ детектора е задължителен, ако използваш природен газ за битови нужди, а там за разлика от автомобилите, високо налягане няма.Ако искаш, мога и с формули да ти напиша всичко. Общото е , че са прости въглеводороди.S_BANKOV написа:Ами обясни де. Що съм виждал да изтича газ и кйто проветря нищо не става а не съм чувал разкази на очевидци на изтичйщи метанови бутки.
Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
-
Га, бях малък, на един приятел майка му правеше подобно нещо. През ноща слагала женат ана плочките в кухнята една запалена свещ. Общо взето е същата логиката. Като мярка за безопастност ако случайно са забравили котлоните. Иначе бях на 12-13 години, когато в съседния вход гръмнаха две газови бутилки. мога да кажа, че в живота си все още по мощна експлозия не съм чувал. Пръснаха се джамци..абе лудница. А апартамента беше станал една голяма стаяBO написа:Това не е вярно. Според закона не се допускат автомобили с газови уредби без да се разграничават пропан-бутан или природен газ.Това е въз основа на регулациите за ползване на такива средства в подземни/закрити паркинги.Закона позволява ползването на такива паркинги ако същите бъдат съобразени с изкискванията отново на закона. Като да кажем няколко пъти на час да се обръща целия въздух в самия паркинг, да имат оборудвани газ-детектори и при наличието на изтичане на газ, то въздуха да може да се обърне за под 8 минути.За това колегата на предишната страница беше споменал защо не били забранени в Германия, значи не били опасни. Именно за това - че техните закони задължават при проектирането на закрити паркинги, същите да бъдат оборудвани с такива системи. А тук не е задължително, а по желание на собствениците. А тези, които не са инвестирали в такава система, то просто не допускат ползването им от автомобили с газови уредби.Отделно - аз лично не мога да разбера как се води спор последните няколко поста, че газта разбираш ли не била опасна. Ако не беше опасна, нямаше да има толкова закони и правилници за нея.Не случайно, когато работих с газови съоръжения, то бях задължен да мина отделни курсове, които ми позволяват да работя с такива съоръжения. Иначе не била опасна по принцип.S_BANKOV написа:изясни си първо разликите между пропан бутан и метан. Да ти обясня че колй с газ не гърми а изгаря от натрупаната газ. Тези на метана са друга бира. Именно тях не пускат в мола.
По време на курса за първи път видях инструктора да си гаси цигарата в бензина, ама да го направиш това в газ е, как да го кажа, приключение. Особено когато газта се отвори към атмосферното налягане и започне да се изпарява, става лудница.А при такава ситуация - да кажем скъсан горивопровод знаете ли каква е мярката за безопасност? Да се запали, за да не се насища въздуха с газ, за да не стане насищане до взривоопасна концентрация. Лично аз ако видя такова изтичане на газ ще го запаля ама друг път. 
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Самата бутилка не гърми и не може да гръмне.Гърми това, когато тя започне да изпуска по някаква причина и въздуха се насити с точно съотношение на газ:въздух. Реално това е най-големия проблем. Точно за това въведоха евро сондите, защото целта е възможно най-близко затваряне на клапаните до бутилката, а не да се затваря газта при двигателя, както беше по-рано. Крайната цел е да се сведе възможността от изтичането на газ до минимум и да се разчита само главно на производствени дефекти - да кажем дефектна гарнитура на фланеца на помпата, дефектен клапан и от този сорт, като външните фактори да се сведат до минимум - да кажем физическо увреждане при катастрофа.Отделно ако не забелязвате между сондата и изхода на тръбите от автомобила то става през едни по-големи гофрирани тръби. Целта е отново такава - ако започне да изтича газ от клапана, то изпаренията веднага да се откарват извън автомобила, защото обема в автомобила е прекалено малък и много лесно се достига до взривоопасна концентрация.А най-якото за безопасност е пълната забрана за вкарването на такива автомобили в гараж, в който има канал. :DA20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Възможно е да гръмне при нагряване или при механично въздействие, но това е валидно при всички съдове под налягане, без значение от съдържанието. А когато съдържанието е лесно запалимо, купона може да е пълен. Виж снимката.BO написа:Самата бутилка не гърми и не може да гръмне.:D207 тиква автомат
новокромаджия 2.4 печка
Коментар
-
Това ясно. Имах предвид ей така да си седи и да гръмне течността вътре от нищото. На теория 1 градус повишаване на температурата на бутилката е равна на 1 бар повишаване на налягането в нея. Точно за това не се пълнят на 100%, защото се оставя пространство, в което да обира това повишаване на налягането в бутилката. Самата газ не се възпламенява, а се разкъсва бутилката от налягането, в следствие на което се възпламеняват изпаренията от температурата. А не гърми бутилката, защото газта се е запалила вътре.Сигурен съм, че и този си е мислил, че колата му е изрядна.pplk написа:Възможно е да гръмне при нагряване или при механично въздействие, но това е валидно при всички съдове под налягане, без значение от съдържанието. А когато съдържанието е лесно запалимо, купона може да е пълен. Виж снимката.BO написа:Самата бутилка не гърми и не може да гръмне.:D
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse

Ей това се случва, когато гръмне бутилката. Дори да не се запали, то ударната вълна ще те претрепа. А това с течни горива не може да се случи.
Коментар