ivel написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Бензин vs. Дизел - поредната тема
Collapse
Заключена тема
X
X
-
Динамиката е като вчера, като ония ден, като миналата година, прекалено дълго я карам, че да усетя ако има проблем с динамиката.Антифриза като загрее изпарителя общо взето не ми прави впечатление дали ще карам на - 20 или +30, все си върви еднакво.Кабели не сменям, защото съм с бубини, свещи сложих преди година иридиеви, дето им дават едни 100К километра каране, аз съм мина към 10К, май има още доста време докато свършат.ГИ беше настроен прецизно преди около 2 години и повече не е пипан, няма хълцане, няма клатене сутрин, всичко е ОК.Багаж - място има достатъчно, че да мога да си закарам семейството до всяка точка в БГ.Безопасност - 8 години карам на газ и до сега не съм имал никакви екстремни ситуации с тази допълнителна система, а и безопасността е много относително явление, защото и докато си гледаш телевизия у вас, хапвайки нещо може да се задавиш и пак да стане беля, това значи ли от утре да спрем да ядем ?Колите са направени освен да вършат работа да доставят и някакъв кеф, според зависи от характера на човека, ако не сменяш докато не получиш кефа, който търсиш, дали ще е с бензин, дизел, газ, ацетон или марината от кисели краставички е без значение
punto HGT
-
То верно излиза, че си хваля само бензинката, ама интересно пък защо правиме сравнение м/у атмосферен с/у турбо дизелов мотор, ми дай да изравним нещата и дайте атмосферен дизел, че то по принцип и на бензина слагат турбини.С тоя прехвален въртящ момент голям праз, без него няма емоция така ли ?? ... возил съм се на хонда 5-та генерация с насаден мотор Б20 с в-тек глава от 1.8 на около 220к.с. на мотор, чиста атмосферка - ми нютоните са доста по малко от напомпаните дизели ама да ти кажа емоцията е доста повече от това да се качиш на дизел и да превключваш на 4000 оборота
, мани това не е за мене.
punto HGT
Коментар
-
Всеки си има предпочитания
https://www.youtube.com/watch?v=1pK6JE0M0AY , кво като са му под 200Н.м.
ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Разликата е че дизела освен оборотомера пълни и скоростомера.GaTio2 написа:Колата едва ли ще се кара повече от 10-15к км на година, ако намеря кола с газ още по-готино, хептен няма да ме бърка да си правя безцелни разходки както в момента. Иначе не знам наистина, не съм имал толкова много проблеми с газта, а съм с обикновена газова на кола с пълна инжекция... Дето в един сервиз ми казаха е това не може да върви така, след като колата е с монтирана газова от италия още и си е вървяла винаги на газ... Ще преценя за сега тази алфа не знам, чакам видео от колегата trace да ми покаже неговата и ще видя, дали ще смъкна още от цената и евентуално ремонтирам или ще се откажа от нея.По принцип не обичам високите скорости, най-много съм карал 160, харесва ми НМ
за това може доста да ме грабне дизела, ще видим, но пък друго си е с бензин да напълниш оборотомера и звука...
Спрете се с тия съединители и маховици,не сме сменят през 10к,не са направени от масло ...
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 200 hp Q-tronic
+ Alfa Romeo 156 1.9 JTD 1++ hp 2003,Inside Facelift.
- Now.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 150 - The beautiful devil. - еx. // Stilo 1.9 JTD 1++ hp - еx
Вълкът е по-слаб от лъвът и от мечката, но никога не играе в цирка !!!
Коментар
-
Между двата типа агрегата, никога няма печеливш.
. В голямо автомобилно предаване например като top gear обаче, водещите не случайно избират бензинови двигатели при представянето на екзотични коли а и не само, иммено защото са по-интересни като динамика, могат да си правят шоуто с тях, като то в последно време е приоритет за предаването, защото няма какво интересно да покаже на дизел, макар и напомпан с мощност. Както и да е много взехме да се отдалечаваме от смисъла на темата.
Коментар
-
а хайде да сравним атмосферен дизел и атмосферен бензин с еднакви коне.вярвай ми ,че ще бъдеш засрамен и то много.и още нещо -въртящият момент е един от най -важните параметри на съвременния двигател,съответно,колкото е по-голям и постигнат на по-ниска честота на въртене на коляновия вал,толкова по-добре.дизеловият мотор постига именно това.а и се замисли защо бензиновия мотор има около 25процента кпд,а дизеловия 40-45.имаш вече над какво да мислиш
Коментар
-
Като гледам, темат тотално се измести на бензин срещу дизел.Бензина, с ГИ, тотално бие дизела, и то не само по финансови причини.Защо никой не мисли за екология?? И изобщо не е прав колегата, че в Лондон нямало пропан-бутан. Има и се насърчава даже.В България, заради бедността и икономията, масово се слага газ на бензинките. Но без да искаме правим колите си много по екологични. Което е много добре.При дизелите е обратно. Доказа се, ( WV ) че със всички системи за ограничаване на вредните емисии, пак замърсяват доста. А в България всичко се премахва и стават наистина много замърсяващи. рано или късно трябва да помислим за това.
Коментар
-
Туй също пълни скоростомера,че пита и за още много :D :D :D https://www.youtube.com/watch?v=O_tmClYuzRgPrinco написа:Разликата е че дизела освен оборотомера пълни и скоростомера.GaTio2 написа:Колата едва ли ще се кара повече от 10-15к км на година, ако намеря кола с газ още по-готино, хептен няма да ме бърка да си правя безцелни разходки както в момента. Иначе не знам наистина, не съм имал толкова много проблеми с газта, а съм с обикновена газова на кола с пълна инжекция... Дето в един сервиз ми казаха е това не може да върви така, след като колата е с монтирана газова от италия още и си е вървяла винаги на газ... Ще преценя за сега тази алфа не знам, чакам видео от колегата trace да ми покаже неговата и ще видя, дали ще смъкна още от цената и евентуално ремонтирам или ще се откажа от нея.По принцип не обичам високите скорости, най-много съм карал 160, харесва ми НМ
за това може доста да ме грабне дизела, ще видим, но пък друго си е с бензин да напълниш оборотомера и звука...
Спрете се с тия съединители и маховици,не сме сменят през 10к,не са направени от масло ...EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Един от последните астматици (атмосферни) дизели даже с електронна помпа е 1.9sdi на ФолксВагините и е със 64к.с и мижавите 125 Н.М,щом толкова са важни те http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8847 Да вземем бензинов негов събрат с приблизителен ходов обем http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8851 или айде по-слаб http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=8715 Дори и асматика с 1.4 обем и 60к.с има по-добро ускорение до 100км/ч,а пък за максималната скорост да не говорим.И по-какъв начин,ще бъдеш засрамен с атмосферната сажда :P не ми стана ясно.А пък изобщо не искам да си припомням 90-те,когато имах Форд Орион 1.6д с 54к.с,после се ъпдейтнах с непалещия по-цяла зима 1.8д.После минахме на Пасат 3 (прасе) мод 88г с гадния 1.9 75к.с ААЗ мотор.След година пак Пасат 1.6 ТДИ 82к.с мотор.Мареята малко по-биваше с нейното ЖТД,ама и там нищо съществено.Дизела е за тракторите на нивата и за кариерните камиони,какъвто карам в момента-смотан Мерцедес Актросivel написа:а хайде да сравним атмосферен дизел и атмосферен бензин с еднакви коне.вярвай ми ,че ще бъдеш засрамен и то много.и още нещо -въртящият момент е един от най -важните параметри на съвременния двигател,съответно,колкото е по-голям и постигнат на по-ниска честота на въртене на коляновия вал,толкова по-добре.дизеловият мотор постига именно това.а и се замисли защо бензиновия мотор има около 25процента кпд,а дизеловия 40-45.имаш вече над какво да мислиш
.За ниската честота на въртене на битумника няма как да е иначе,защото е физически невъзможно стар дизел с индиректно впръскване да се форсира над 5000-5500 об/м,а за съвременните кандилници не повече от 4000 об/м.Даже вече има сажди и на 3500 об/м.Е на такъв бавноборотен тропалник на колко об/м трябва да му е пика на въртящия момент? Туй с КПД-тата и аз много се кефих навремето като излезе Алуди 80 ТДИ с първия си дизел с директно впръскване и 90к.с и 3,9 литра на 100км :P .Мечта върви,пуши като кебабчийница,на място на светофара,може ако държиш волана от тресене може артрит на ръцете да получиш
.Нафта тогава онея години бол,само наливаш на саждата и си ти.Що ли сега не ме интересуват КПДтата и колко %от топлината на дизеловия двигател се губи с изгорелите газове,колко се губи в охладителната уредба и колко има от непълно изгаряне.Саждата си остава сажда и не напразно по цял свят искат,ако не да ги спрат,то поне да им намалят производството наполовина.Мръсни гадни комини
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Колегата itan75 ти го каза и аз ще ти кажа, че въртящия момент не е най важния, защото бензинки с доста по малко нютони ще ти сипят доволно ако се пробвате на някой светофар.Разгледай каталозите и виж какви времена дават на сходни дизели и бензини и ще видиш, че ускорението до 100км/ч е с почти секунда и нагоре по добро за бензина, че има напомпани и направени дизели има, ама при равни условия дизела си припада и това еivel написа:а хайде да сравним атмосферен дизел и атмосферен бензин с еднакви коне.вярвай ми ,че ще бъдеш засрамен и то много.и още нещо -въртящият момент е един от най -важните параметри на съвременния двигател,съответно,колкото е по-голям и постигнат на по-ниска честота на въртене на коляновия вал,толкова по-добре.дизеловият мотор постига именно това.а и се замисли защо бензиновия мотор има около 25процента кпд,а дизеловия 40-45.имаш вече над какво да мислиш
punto HGT
Коментар
-
Абе човек, една кола не е само въртящ момент, има още доста куп други фактори, които също не са по-маловажни, ама то при дизела освен с въртящ момент друго няма с какво да се похвалиш, за това и всички дизелджии само с това се хвалят.Ти как съпоставяш два автомобила, като говорим за ускорение ??, паркираш ги един до друг и им правиш външен оглед ли ??punto HGT
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар