Няма какво да опреснявам. Обсъждаме 2 неща. Ти каза, че твърдението на дидо по въпроса на бо не е вярно. Точно това ти успорих. Другото е трябва ли извънградско изпреварвания да осрави място за пре иране на изпреварващия. Оцветявахти в син цвят и ти си го тълкуваш както си знаеш.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за предимство
Collapse
X
-
Не е описано такова задължение, но не е задължително всяка една ситуация да бъде упомената в закона.В случая е достатъчна фразата "да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин.".Ако виждаш, че идва насрещен автомобил и изпреварващия няма как да завърши маневрата безопасно, а ти можеш да му направиш място, то ти си длъжен да му направиш такова, според този текст.gamma, аз бих му скочил, хич не ме вълнуват законитеLane Staley написа:посочете къде законът ми вменява задължение да оставя " място всяка една кола, която те изпреварва да може да се прибере"?
"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
BO написа:1. Спираме две коли зад един рейс. Пътя е с по две ленти в посока. Давам ляв мигач и започвам да чакам всички от съседната лява лента да минат, за да заобиколя спрелия рейс. Зад мен спира втора кола и тя дава мигач за същото като моето движение. Колите в лявата лента свършват. Да, ама задния има около 2 секунди преднина, докато изчакам колите и за мен да свършат. Кой има предимство? Аз нещо не успях да схвана. Не би ли трябвало ти като първа кола да имаш две секунди преднина?
Коментар
-
Какво си оспорил е едно, какво си доказал е друго.Ти не можеш да дадеш доказателство с цитат от закона за нито едно от твърденията си.Kay_ написа:Няма какво да опреснявам. Обсъждаме 2 неща. Ти каза, че твърдението на дидо по въпроса на бо не е вярно. Точно това ти успорих. Другото е трябва ли извънградско изпреварвания да осрави място за пре иране на изпреварващия. Оцветявахти в син цвят и ти си го тълкуваш както си знаеш.like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Боже, боже, и вие книжки иматеM5kov написа:Не е описано такова задължение, но не е задължително всяка една ситуация да бъде упомената в закона.В случая е достатъчна фразата "да не пречи на изпреварването по какъвто и да е друг начин.".Ако виждаш, че идва насрещен автомобил и изпреварващия няма как да завърши маневрата безопасно, а ти можеш да му направиш място, то ти си длъжен да му направиш такова, според този текст.gamma, аз бих му скочил, хич не ме вълнуват законитеLane Staley написа:посочете къде законът ми вменява задължение да оставя " място всяка една кола, която те изпреварва да може да се прибере"?
like a man in silk pyjamas shooting pigeons from a deckchair
Коментар
-
Ок, каква е твоята гледна точка по този въпрос?Ще "накажеш" изпреварващия, че не си е преценил възможностите?"Без сърца, сме просто машини"
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI
Коментар
-
Lane Staley написа:За пореден път, в качеството си на водач на автомобил с дължина под 5 метра, питам - посочете къде законът ми вменява задължение да оставя " място всяка една кола, която те изпреварва да може да се прибере"?Има такова задължение, но за МПС и състави с дължина над 7 метра.(2) За улесняване на изпреварването по двулентовите двупосочни пътища извън населени места водачите на пътни превозни средства или състави от пътни превозни средства с дължина над 7 метра, с изключение на случаите, когато те извършват изпреварване, трябва да поддържат такова разстояние между своето превозно средство и движещото се пред него друго превозно средство, че изпреварващите ги пътни превозни средства да могат безопасно да заемат място между тях.23. "Пътно превозно средство" е съоръжение, придвижвано по пътя на колела и използвано за превозване на хора и/или товари. Към пътните превозни средства се приравняват трамваите и самоходните машини, когато се придвижват по пътищата.И понеже сега виждам на къде клониш, специално ти намеквам да обърнеш внимание на съюза, който не е поставен случайно.В този ред на мисли може ли да ми кажеш твоята кола като е под 5 метра води ли си за ППС?За да не съм в заяждащ тон ще ти обясня, че идеята на съюза в случая е, че трябва в състав от ППС, то трябва да оставиш разстоянието от най-предната точка, до предното ППС. Или демек ако теглиш друг автомобил, то не си задължен да оставиш разстояние между теб и този, който теглиш, за да може да се прибере някой, ама си длъжен да оставиш разстояние между теб и ППС-то пред теб.Хайде лека, че с такива колеги е лошо положението на пътя. Дано поне малко си разбрал и друг път някой като иска да се прибере да не го псуваш само и само защото нарушаваш ти закона.33. "Състав от пътни превозни средства" е механично свързани пътни превозни средства, които участват в движението по пътищата като едно цяло.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ти как обори обратното? За това сме хора - мислим и тълкуваме различно. Вече съм 100% сигурен, че не искам да те срещам на пътя. Особенно на дидо думите така ги обори, че не е истина. Хайде сега разясни ни на нас закона по двата въпроса. Ама искам да видя черно на бяло от закпна, че не съм длъжен да оставя дистанция и за на Бо въпроса, че когато сме зад автобуса е кой завари.ФИАТ- Пътят е само формалност
ТОП Анализатор на Фиат Форум България!!!
-----------------------------------------------------
FIAT BRAVA 1,4 12V (LPG) 80---, Powered by nothing (Camshaft - Not replaced)
Коментар
-
Re: Въпрос за предимство
И като са 8 коли, не е ли по-редно 8-мия да изчака да му дойде реда?!?Щото по твоята логика, докато се изнесат 8-мия, 7-мия, 6-тия и 5-тия, ще дойде новата вълна в лявата лента. Зад 4-ти и т.н.до 1-вия ще се натрупат нови 8. После пак така и първия ще тръгне утре.Помисли малко, умен човек си.Lane Staley написа:Хайде да видим ако са 8 коли и чакат първия - това са 8Х5 -> поне 40 метра свободно пространство докато тръгне първия, после излизат следващите. Мислиш ли, че такова излизане ще е по-голямо облекчение за задръстванията? Не, защото докато 5-6-7мия чакат първия вече идва следващата вълна.
Коментар
-
В Зорница е същото положение. Много голям брой от кръстовищата не са регулирани със знаци и би трябвало да важи правилото за дясностоящия. Да, ама не. Нарочили са си някой улици за по-главни и това е. Било то защото се движат направо или защото на предишното или на по-предишното кръстовище улицата е имала знак с предимство. И това означава, че до края и си с предимство, нищо, че следват нерегулирани кръстовища. Много пъти, аз възползвайки се от правото си на дясностоящ, и все пак имайки едно наум, за реакцията на другия, винаги става конфликтна ситуация. Всички си мислят, че едва ли не съм изкочил от черен път на магистрала.krasio_79bs написа:То като е тръгнало да се питаме за предимство ,да питам и аз.Кой е с предимство на това кръстовище?
https://goo.gl/maps/yuuC14uS5YuРедовно ми се случва идвайки от позиция едно,да бъда руган и псуван от идващите от позиция 2. Аз ли бъркам нещо? Лявото с дясното ли бъркам?
Коментар
-
А по въпроса за пресичащата бус лента, останалите ленти, мисля, че на това място ще бъде поставен светофар за колите и такъв който е от тези специалните за автобусите. И по този начин като се появи "бързият автобус", светофара спира колите и той си минава.Някой колеги тук, който не са от Бургас, сигурно не знаят, но градските автобуси в Бургас, ще имат специални светофари, същите каквито имат трамваите в София.На две от къстовищата вече и се използват.
Коментар
-
И къде в закона е казано, че автобусът в бус-лентата е с предимство?!?!?ЩЕ седи и ще чака колкото трябва, докато му дойде реда.gamma написа:Стана още по-интересно. Колегата ме подсети, че всъщност има още една маркировка с жълто. Неговият довод е, че един вид пресичаш бус-лентата т.е. там автобусът е с предимство.
Коментар
-
Още по-голям абсурд ще бъде там да бъде поставен светофар. Нали се сещаш, какво ще се случва на кръговото преди този светофар.Забрави. Там ще си бъде просто една касапница за ламарини. Дай Боже само ламарини да са де.stilo_new написа:А по въпроса за пресичащата бус лента, останалите ленти, мисля, че на това място ще бъде поставен светофар за колите и такъв който е от тези специалните за автобусите. И по този начин като се появи "бързият автобус", светофара спира колите и той си минава.Някой колеги тук, който не са от Бургас, сигурно не знаят, но градските автобуси в Бургас, ще имат специални светофари, същите каквито имат трамваите в София.На две от къстовищата вече и се използват.
Пък светофарите за автобуситеимат по-скоро странен светлинен ефект, отколкото някаква логичност и/или полезност за останалите участници в движението.
A17DTС/S
Когато губим, не знаем какво печелим, а когато печелим, не знаем какво губим !
Коментар
-
Малко е сбъркано изпълнението на маркировката, но реално автобуса е с предимство. Прекъсната линия и интервали.3. (изм. - ДВ, бр. 13 от 2015 г., в сила от 21.05.2015 г.) "Единична прекъсната линия" - М3. На пътните превозни средства е разрешено да я пресичат. Когато линията очертава границата между съседни пътни ленти, тя се изпълнява с дължина на "интервала", различна от тази на "чертата", а когато очертава пътя с предимство в зоната на кръстовища и пътни възли без шлюзове, траекторията на пътните превозни средства при преминаване през кръстовище или специализирана лента за движение, дължината на "интервала" е равна на дължината на "чертата";Либра 1,9 жтд 2000г. LX
Фиат Крома 1,9 2009г.
Ивеко Дейли 2.8 2006г. Ланча Делта 2.0 mjet 2008г.
Коментар
-
И от къде произтича тази реалност?Обясни, моля?Тука нито има кръстовище, нито има път с предимство.Става дума за специализирана лента за движение.k76 написа:Малко е сбъркано изпълнението на маркировката, но реално автобуса е с предимство. Прекъсната линия и интервали.3. (изм. - ДВ, бр. 13 от 2015 г., в сила от 21.05.2015 г.) "Единична прекъсната линия" - М3. На пътните превозни средства е разрешено да я пресичат. Когато линията очертава границата между съседни пътни ленти, тя се изпълнява с дължина на "интервала", различна от тази на "чертата", а когато очертава пътя с предимство в зоната на кръстовища и пътни възли без шлюзове, траекторията на пътните превозни средства при преминаване през кръстовище или специализирана лента за движение, дължината на "интервала" е равна на дължината на "чертата";
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар