Реших да отделя малко време и да изкарам средностатистическия пробег на автомобилите, спрямо старостта им.Цифрите са на база репортите на ТЮВ за 2013-та година.Тъй като репортите обхващат 2 години, то избирам средата като отправна точка за сметките. Да речем при автомобили на възраст между 2 и 3 години, то взимам 2.5 години като отправна точка.Та ето и резултата:2.5 години:Среден пробег от 44800 км. Което прави по 18000 км. на година.4.5 години:Среден пробег от 68000 км. / 15000 км. на година6.5 години"88400 / 136008.5 години:108000 / 1270010.5 години:124000 / 11800С това просто искам да покажа, че данните потвърждават, че реално съвсем не е трудно да се намери средностатистически Фиат на 130к реални километра. Дори очакваните километри биха били около тези.Просто статистиката това показва.Така, че да не продължаваме тезата, че разбираш ли тези на запад карали като ненормални и за тях едно 50к на година било нещо абсолютно нормално.Е, статистиката показва съвсем друго.Поздрави.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Среден пробег на автомобилите по възраст.
Collapse
X
-
Тогава как ще обясниш цените примерно в немското и италианското мобиле на коли на по 110-120 хил. км. че са около четири пъти по скъпи от коли на същите километри в България? П.П. Айде пак се почнаха размисли и страсти с неясна цел(безцелни).Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
-
Според мен е точно така. Във всички фирми около мен е така. А пък в семействата обикновено ако има 2 автомобила, по-стария се кара от този, който кара по-малко, или се ползва за работа, или да се ходи до село обобщено казано.Дори във форума често ако някой си купи нова кола, често се пише че старите автомобили остават за бащите, които в 99% карат много по-малко.Това са примерите, които аз виждам.Immortal написа:Или колкото е по-стара една кола, толкова по-малко се кара ли?!?
Коментар
-
Не виждам какво толкова се учудвате и не мога да разбера защо си мислите, че хората на запад не слизат от автомобилите си. Повечето хора, които познавам, изминават не повече от 50-60 км дневно - много от тях имат по 2 коли, едната от които се ползва само за кратки пътувания до училище или детска градина - не повече от десетина км. Примерно като имах 2 коли и като карах и двете, изминавах под 10 000 км на всяка годишно. Сега като си взема новата кола със сигурност ще измина повече от 20 000 км първата година. След това ентусиазмът ми вероятно ще се поизпари и ще мина на нормалните си км за година. Така че не виждам нищо нередно в подобна статистика, нито я намирам за ненормална.Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
Има и друг момент, има хора на запад, които за да работят пътуват постоянно, тоест взима се нова кола от магазина на 0 километра и вече на втората година колата е вече на 100К километра, след което се сменява и се взима пак нова, е хубаво, но тия коли като направят 10-15 години и се докарат в БГ се продават пак на 100К километра ?, статистиката от първия пост за такъв автомобил няма да е много вярна, особенно през първите 2 години.Всичко е много относително и е до човек и самият му начин на живот, единия може да направи 10К километра за 1 година, а друг да ги направи за 10 години, мисля че нещата са доста индивидуални за всеки отделен автомобил, статистиката си е статистика, но винаги има изключения.punto HGT
Коментар
-
Ако искаш да си обясняваме в тази посока, отвори си тема и да разсъждаваме там.Тази тема е с друга насоченост - какво показва статистиката за пробега на автомобилите, а не защо колите в България са били по-евтини от обявите в чужди сайтове.veselin10 написа:Ми противоречи на TUV
П.П. Баш на тебе сега да не ти се обяснява???? Че с какво си зает
Точно за това статистиката е усреднена за даден автомобил, спрямо остаряването му.Има такива, които минават по 100к на година, а има такива, които минават и по 10к на година. Но като теглиш чертата в крайна сметка то се вижда по колко километра средностатистически минава даден автомобил на година.didich написа:Има и друг момент, има хора на запад, които за да работят пътуват постоянно, тоест взима се нова кола от магазина на 0 километра и вече на втората година колата е вече на 100К километра, след което се сменява и се взима пак нова, е хубаво, но тия коли като направят 10-15 години и се докарат в БГ се продават пак на 100К километра ?, статистиката от първия пост за такъв автомобил няма да е много вярна, особенно през първите 2 години.Всичко е много относително и е до човек и самият му начин на живот, единия може да направи 10К километра за 1 година, а друг да ги направи за 10 години, мисля че нещата са доста индивидуални за всеки отделен автомобил, статистиката си е статистика, но винаги има изключения.A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
37 хил км от септември миналата година до днес. В БГ, колата се ползва за нормално, ежедневно каране, без да се работи с нея- да се разнасят стоки или нещо такова.Вие си правете сметка как карат в нормалните държави, където хората работят на 40-50 км от там, където живеят.10 годишна кола на по-малко от 300-400 хиляди няма. Ако е дизел, са още повече километрите!То и на Мареата пише 149 хил на километража, но ми е пределно ясно само по това, което виждам сменяно по нея, че липсват още 150-200 хиляди от тоя километраж. Спирачни дискове и цялото окачване кой сменя на 140 хиляди ?
Коментар
-
В нормалните държави хората не използват толкова много колите си, за да ходят на работа, защото там има доста добре развит алтернативен транспорт, който в повечето случаи е както по-бърз, така и по-евтин. Много хора на запад използват велосипеди, дори само за да отидат до най-близката метро станция, за да си хванат метрото. На запад хората не слагат гориво в колите си повече, отколкото трябва. Просто ние сме гъзари и ходим навсякъде с колите, да не говорим, че може да няма какво да ядем, но ще бъзкаме с колата наляво и надясно... или... в България алтернативният транспорт е на доволно ниско ниво и съответно нито е евтин, нито е бърз. Друг е въпросът дали коли на малко километри се изнасят изобщо за България и дали българските автоджамбази взимат най-очуканите морги пред бракуване, вероятно от фирми, които предвид километрите, ги сменят доволно често, малко замазват положението и ни ги продават като най-великото постижение на автомобилната индустрия за космическа сума.Salvador написа:37 хил км от септември миналата година до днес. В БГ, колата се ползва за нормално, ежедневно каране, без да се работи с нея- да се разнасят стоки или нещо такова.Вие си правете сметка как карат в нормалните държави, където хората работят на 40-50 км от там, където живеят.10 годишна кола на по-малко от 300-400 хиляди няма. Ако е дизел, са още повече километрите!То и на Мареата пише 149 хил на километража, но ми е пределно ясно само по това, което виждам сменяно по нея, че липсват още 150-200 хиляди от тоя километраж. Спирачни дискове и цялото окачване кой сменя на 140 хиляди ?Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.
Коментар
-
От септември до сега имам на моята кола точно 5753 километра с моя автомобил.Абсолютно всеки ден го ползвам, за да ходя на работа с него.Работата ми е горе долу в другия край на София. Демек не работя до нас, където живея.Автомобила на жена ми:За същия период от време са изминати 9615 километра. И тя го ползва за всекидневното си предвижване до работата. И тя не работи там където живеем.И сега какво излиза? Че средностатистическия ни пробег на нас двамата (мен и жената) ни е 7684 километра за тези 9 месеца. Или демек около 10к на година.И сега какво правим? Ето ти имаш една статистика, аз съвсем друга.Също така ми се случва да пътувам в командировка до Германия, за да работя там по някакви въпроси локално.Също така повечето контрагенти си живеят в града и съответно си карат пак така колите като нас.Също така ако им се наложи да дойдат до България да речем, дори и на почивка, то си хващат самолетчето и идват тук, а не правят като нас да пътуват 2 дни, за да спестят 500лв от самолетните билети да речем.Също както и Ели каза, тия използват колела като ненормални. Като ходим вечерта накъде на вечеря, то половината от тях идват с колела. Първия път ми беше много странно. До такава степен е развито предвижването с колела, че чак закони си има и за тях. Да речем най-странния за мен е, че ако те хванат пиян с колелото, то ти взимат шофьорската книжка. Това като го чух за първи път направих така -Salvador написа:37 хил км от септември миналата година до днес. В БГ, колата се ползва за нормално, ежедневно каране, без да се работи с нея- да се разнасят стоки или нещо такова.Вие си правете сметка как карат в нормалните държави, където хората работят на 40-50 км от там, където живеят.10 годишна кола на по-малко от 300-400 хиляди няма. Ако е дизел, са още повече километрите!То и на Мареата пише 149 хил на километража, но ми е пределно ясно само по това, което виждам сменяно по нея, че липсват още 150-200 хиляди от тоя километраж. Спирачни дискове и цялото окачване кой сменя на 140 хиляди ?
Аз си казах, че това няма как да стане в България. Съответно немчетата ме погледнаха и те така -
И ме питаха - е добре де, както караш кола и трябва да си отговорен, така като караш колело пак трябва да си отговорен. Защо да не ви санкционират като направите нарушение? И за тях това си е напълно нормално.Точно за това има статистики, от които изкарах данните и ги пуснах в тази тема.
A20DTH
ЖТД ама не баш
1NZ−FXE
; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар