Имам такава старт-стоп система на колата и първото нещо, което правя, когато потеглям, е да я изключа. Много ме дразни непрекъснатото гаснене на двигателя при всяко спиране на светофар. Едно време Типото така се гасеше при спиране, но по други причини, та сега съм обременен от онези години с него. Ще запали ли или няма да запали...
Иначе с тази система двигателят се стартира моментално при натискане на педала на съединителя. Използва се втори акумулатор, който е разположен в багажника.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какво мислите за старт - стоп системата на ДВГ.
Collapse
X
-
A разход сравнявал ли си при включена и изключена система?Пак казвам, за малък град сигурно си струва ама за София твърдо "НйЕ"dannybo написа:Имам такава старт-стоп система на колата и първото нещо, което правя, когато потеглям, е да я изключа. Много ме дразни непрекъснатото гаснене на двигателя при всяко спиране на светофар. Едно време Типото така се гасеше при спиране, но по други причини, та сега съм обременен от онези години с него. Ще запали ли или няма да запали...
Иначе с тази система двигателят се стартира моментално при натискане на педала на съединителя. Използва се втори акумулатор, който е разположен в багажника.
Коментар
-
Принципно ефективността на подобна система е точно в големия град, където висиш по задръствания. В малък град е безмислена. Колкото повече светофари и чакане имаш по пътя си, толкова повече ще я използваш. Дават икономия до един литър на сто, което нещо не ме мотивира да я използвам. Реалността не зная каква е. Лично не съм измервал разхода, когато е включена.За мен старт-стоп системите са същият маркетингов "булшит" като хибридните автомобили, където се преследва някаква криво разбрана екологичност.Та с тази система колата ни я водят екологичен модел. Нищо, че има 163 бълващи дизелови коня под капака :Dtodorakiggg написа:A разход сравнявал ли си при включена и изключена система?Пак казвам, за малък град сигурно си струва ама за София твърдо "НйЕ"преди - TIPO
сега - VOLVO XC60
Коментар
-
Моята идея за малкия град беше, че не ти се налага да минеш цариградско на първа, незнам колко пъти ще му се наложи да изгаси и запали. По Малинов посока Младост идвайки от Дружба съм си броял колко пъти натискам съединителя, бяха към 60 пъти (това е до Шела). И чудото ще изгаси и запали 60 пъти зимата... Това имам в предвид под голям град и задръстване.Иначе малко реални примери за новия Приус +, една колежка си го купи преди 3 месеца. В София и харчи около и над 6 бензин. (1.8 мотора е)dannybo написа:Принципно ефективността на подобна система е точно в големия град, където висиш по задръствания. В малък град е безмислена. Колкото повече светофари и чакане имаш по пътя си, толкова повече ще я използваш. Дават икономия до един литър на сто, което нещо не ме мотивира да я използвам. Реалността не зная каква е. Лично не съм измервал разхода, когато е включена.За мен старт-стоп системите са същият маркетингов "булшит" като хибридните автомобили, където се преследва някаква криво разбрана екологичност.Та с тази система колата ни я водят екологичен модел. Нищо, че има 163 бълващи дизелови коня под капака :Dtodorakiggg написа:A разход сравнявал ли си при включена и изключена система?Пак казвам, за малък град сигурно си струва ама за София твърдо "НйЕ"
Коментар
-
Двигателят се гаси единствено при напълно спряла кола, скоростен лост в неутрална позиция, натисната спирачка и пуснат педал на съединителя. Ако правиш това 60 пъти, да толкова загасвания ще има. При разреждане на акумулатора, обаче, системата автоматично се самоизключва до момента, в който всичко с токовете е наред. А за Приуса не се и съмнявам, че в града харчи по-малко (на извънградско си е нормална кола), но от екологична гледна точка си е танто за кукуриго. По-малки вредни емисии чрез намален разход на гориво, но за сметка на това, наличие на батерии, за чието производство и рециклиране..............todorakiggg написа:Моята идея за малкия град беше, че не ти се налага да минеш цариградско на първа, незнам колко пъти ще му се наложи да изгаси и запали. По Малинов посока Младост идвайки от Дружба съм си броял колко пъти натискам съединителя, бяха към 60 пъти (това е до Шела). И чудото ще изгаси и запали 60 пъти зимата... Това имам в предвид под голям град и задръстване.Иначе малко реални примери за новия Приус +, една колежка си го купи преди 3 месеца. В София и харчи около и над 6 бензин. (1.8 мотора е)преди - TIPO
сега - VOLVO XC60
Коментар
-
Ама 6 не е малко според мен, мисля че официално е рекламиран на 4 и малко, но може и да греша (не мога сега да проверя). Иначе извън града сигурно даже и повече дава, като се има в предвид допълнителната тежест от батериите.dannybo написа:Двигателят се гаси единствено при напълно спряла кола, скоростен лост в неутрална позиция, натисната спирачка и пуснат педал на съединителя. Ако правиш това 60 пъти, да толкова загасвания ще има. При разреждане на акумулатора, обаче, системата автоматично се самоизключва до момента, в който всичко с токовете е наред. А за Приуса не се и съмнявам, че в града харчи по-малко (на извънградско си е нормална кола), но от екологична гледна точка си е танто за кукуриго. По-малки вредни емисии чрез намален разход на гориво, но за сметка на това, наличие на батерии, за чието производство и рециклиране..............todorakiggg написа:Моята идея за малкия град беше, че не ти се налага да минеш цариградско на първа, незнам колко пъти ще му се наложи да изгаси и запали. По Малинов посока Младост идвайки от Дружба съм си броял колко пъти натискам съединителя, бяха към 60 пъти (това е до Шела). И чудото ще изгаси и запали 60 пъти зимата... Това имам в предвид под голям град и задръстване.Иначе малко реални примери за новия Приус +, една колежка си го купи преди 3 месеца. В София и харчи около и над 6 бензин. (1.8 мотора е)
Коментар
-
Целта на тази система не е икономичност на автомобила ,въпреки че намалява разхода малко.Целта и е да с намалят вредните емисии от изгорелите газове по възловите кръстовища и районите около тях. Ще си дам пример, ходете на орлов мост когато няма много движение и обърнете внимание на таблото за емисии и показанията му, след това отидете във час пик и пак обърнете внимание на емисиите и ще разберете тази система за какво служи в автомобилите.Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150.

Коментар
-
Мен лично СТАРТ/СТОП системата ми допада доста. Сега на аудито съм я оставил постоянно пусната и ми е много кеф...Преди в София фиата бях свикнал на почти всеки светофар да го гася като го хвана да остават повече от 30-40сек...Малко е дразнещо, че понякога се включва и когато не трябва, но се свиква как да я манипулираш
Като спираш на светофара и остават примерно 2-3 секунди до зеленото за да не гасне просто натискам два пъти(или повече) спирачката и колата не гасне. Достатъчно е само да я чукна леко за да не се задейства системата. Друго хубаво е, че като спра и сложа лоста на Р колата веднага изгасва. Това обаче не пречи на парното и всички други уреди да продължават да си работят нормално.Дали се икономисва гориво? Според мен да. Как ще работи тази система на 10-15 годишна кола обаче ми е по-интересното...Предвид, че повечето нови палят от четвърт оборот, а старичките въртят доволно...Интересно ми е, ако не успява курника да запали след 10-15год какво ще направи системата? Дали има система която да я изключи или ще записва грешка и таблото ще става коледна елха??
Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар