Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Рециклиране, боядисване и монтаж на задни дискови спирачки.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Рециклиране, боядисване и монтаж на задни дискови спирачки.

    Поставяне на задни дискови спирачки на Браво/Брава/Мареа, които са оборудвани заводски с барабани отзад.При описания метод не се налага смяна на целия заден мост.Ще покажа с помощта на снимки няколкото етапа през които се минава.В полето под всяка снимка има описание на процедурите.Първо се намира донор с задни дискови спирачки.При мен това е Алфа 146ti.Старите спирачки разбира се не са в добро състояние, което се вижда още от пръв поглед.След демонтажа се оказа, че има скъсани уплътнения, а и дисковете са много износени. Реших да закупя нови накладки и дискове и да рециклирам апаратите, като ги и боядисам между другото.На снимката се виждат ремонтните комплекти закупени от ул. "цар Симеон", новите дискове и накладки от АХМ Ауто, маркучи от Александър Ауто и жила от Т&Н кар.За да стане боядисването качествено си трябват някой неща, като грунд, боя за спирачки, обезмаслител.Започваме с разглобяването - демонтира се планката за ръчната спирачка.Посредством планката за жилото и имитация на дърпане на ръчната се изважда буталото.Самото бутало се оказа доста мръсно и леко ръждясало.Този проблем се решава с шкурка 2000.Самото бутало има доста части, които трябва да се разглобят и почистят.Това става с махането на зегерката и лагера под нея, както и вадене стеблото на нещо като клапан.Поглед на съдържанието в кутийката с ремонтния комплект.Почистват се внимателно всички разглобени части, подменя се уплътнението на клапана и с помоща на свредло се прочиства малкото отворче скрито в жлеба на прашника.Закупих си и специална грес - устойчива на вода, за водачите и друг вид за клапана.На снимката по-долу се вижда една зегерка, която пречи да се извади другата част на механизма, намираща се в цилиндъра.Ваденето става посредством отверка. Тя се вкарва в ушите на зегерката и се завърта с клещи. Внимателно се дръпва нагоре отверката и зегерката се освобождава от единият край. После се повтаря процедурата с другия край.След освобождаването и се избива внимателно вътрешността.Всичко се почиства.Сглобяват се и се смазват всички елементи по буталото. Поставя се лагера и зегерката.

    #2
    Апарата се почиства много хубаво с телена четка и шкурка.Отстранява се всичката мръсотия.Следва грундиране на всички детайли. На апарата се запушват всички отвори за да не влезне боя. Голямия най- лесно се затваря с гума от стара ксенонова крушка.Боядисване и резултата.Цялостно сглобяване със смазване. Поставят се всички уплътнения.Важно е да съвпадне пъпката с отвора в цилиндъра.И после се поставя гадната зегерка. За целта използвахме тръба с помощта на която стана много лесно.Поставя се уплътнението, намазва се буталото с грес и се надява маншона (прашника).Закрепва се буталото към цилиндъра и с помоща на ключ от ъглошлайф се навива да край.Гресират се всички уплътнения с цел хидроизолация и се слагат гумите.Внимателно и с много грес се намазват водачите, като преди това сме им поставили новите гуми.Всичко се сглобява и ето крайния резултат.

    Коментар


      #3
      Демонтаж и замяна на барабана с дискова спирачка.Изваждаме барабана, развиваме гайката на главината и ги махаме всичките неща.Развиваме двете болтчета и премахваме последната част от барабанната спирачка.Поставяме новата планка, придвидливо свалена от стария мост, както и заменяме голямата шайба с по - тънката от дисковите спирачки.Монтираме главината, стягаме и занитваме гайката против развъртане.Почистваме главината от ръжда за да не бие диска и преди да поставим апарата се слага диска.Слагаме накладките и закачаме апарата.Подменят се тръбичките с такива от другия мост и се закачат маркучи, жила и т.н.Крайния резултат. И ръбовете участвали в действията, както и кибиците.radoslavpкибик + 1115Цени:1. Апарати - подарък от Бобо.2. Ремонтни комплекти - 30лв.3. Бояджийски материали - 30лв.4. Жила ръчна - 30лв.5. Накладки и дискове - 80лв.6. Нови маркучи - 20лв.7. Грес - 6...7лв.---------------------------------------Тотал 196лв.А тук има много още снимки от този процес.Цък

      Коментар


        #4
        Ръба документирал събитието трябва да съм аз. Дано снимковия материал ви хареса, а и направеното. Скоро очаквайте монтаж на предни четирибутални Brembo апарати и рециклиране на предни дискови спирачки я на Stilo, я на Господ знае какво.
        Прикачени файлове
        '08 Alfa Romeo 147 Q2
        ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V

        Коментар


          #5
          Ще питам в тази тема ,а после ще трия ако трябва.Виждам ,че нямаш АБС при наличието на такъв доколкото виждам от снимките няма нужда донора да е с АБС нали защото главината си остава същата и въпроса е датчика ще пасне ли на планката която поставяш?
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Tornado написа:
            Ще питам в тази тема ,а после ще трия ако трябва.Виждам ,че нямаш АБС при наличието на такъв доколкото виждам от снимките няма нужда донора да е с АБС нали защото главината си остава същата и въпроса е датчика ще пасне ли на планката която поставяш?
            Ами ако има АБС, то и донора трябва да е със същите датчици (има 2 вида).На планката се вижда отвора за голямия вид датчик - в червено.
            Прикачени файлове

            Коментар


              #7
              Аз имам няколко въпроса Искам да попитам, как е ръчната сега ?иии как аджиба да я накараме да хваща както трябва !?ии тези големите апарати, какви дискове ще им сложиш ... много добре изглеждат От какво ги свали ??
              ALFA ROMEO 145 1.9JTD '99 DIESEL IS COOL
              vs Stilo jtd
              vs 145 1.8 ts
              Alfa Romeo 156 2.4jtd '99 (бившата)
              (скапани критерий за подпис ) ооффф.....

              Коментар


                #8
                DiabL0 написа:
                Аз имам няколко въпроса Искам да попитам, как е ръчната сега ?иии как аджиба да я накараме да хваща както трябва !?.....
                Не случайно буталото има такъв идиотски механизъм отзад. Нормалните бутала на предните спирачни апарати са едни прости цилиндри. Както се вижда и на снимките има една планка за, която се закача жилото за ръчната. При дърпане на ръчната винтообразен механизъм закачен за планката избутва буталото напред. Някой да ме поправи, ако греша! Браво за точната и добре илюстрирана тема!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  И аз от много време искам да си направя тази трансплантация на моята брава.Само,че мислех,че трябва да се сменят и носачите.Като прочетох темата разбрах,че не е така.Имам един въпрос:За брава 1.6 16в.със АБС, от какви коли мога да взема всички тези чаркалаци?Благодаря предварително!!!
                  FIAT BRAVA 1.6 16v

                  Коментар


                    #10
                    bg_bombeto написа:
                    И аз от много време искам да си направя тази трансплантация на моята брава.Само,че мислех,че трябва да се сменят и носачите.Като прочетох темата разбрах,че не е така.Имам един въпрос:За брава 1.6 16в.със АБС, от какви коли мога да взема всички тези чаркалаци?Благодаря предварително!!!
                    От подобна Италианка с АБС.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      bg_bombeto написа:
                      Благодаря на Tornado за "изчерпателния" отговор.Добре,че беше той,защото аз тъкмо се бях запътил към ТКЗС-тода свалям едни апарати от един трактор с редосеялка.
                      Ами така де то е близо до акъла.Типо,Браво,Мареа седан или Уикенд,Алфа 146 и други.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Дааааам - тук наистина се натъкнахме на сериозен проблем - съвместимостта с датчиците за ABS! Ето я планката за типо! И като гледам нямат нищо общо отворите за датчика с тези от снимката на Ваньо!
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #13
                          дискове

                          Здравейте.Темата е много интересна за мене,още повече ,че и на мене ми предстои подобна операция.Имам фиат уно 1.0файер с крив заден мост от удар -тъй го купих ище му слагам мост от уно турбо със дискове отзад.Дисковете и накладките са в много добро състояние и няма да ги сменям,купил съм маркучите,жила за ръчната днес поръчах в ахм-ауто,но не мога да намеря ремонтен комплект гумички и...помагайте-дайте някоя фирма където мога да си ги поръчам по нета .Мерси.Поздрави

                          Коментар


                            #14
                            Re: дискове

                            rokoko написа:
                            ......емонтен комплект гумички и...помагайте-дайте някоя фирма където мога да си ги поръчам по нета .Мерси.Поздрави
                            Тези дни ще мина по Симеон и ще кажа телефон и адрес на фирмата - там има огромен избор от ремонтни комплекти.Мисля, че има за всички коли.По въпроса за разликата на мостовете - мисля, че не е проблем и това с типото - просто при мареа датчика се хваща за моста, а тук за планката.Ако четирите важни отвора съвпадат, вероятно всичко ще е ок.

                            Коментар


                              #15
                              diskove

                              Коментар

                              Working...
                              X