Здравейте!След многото приказки, които слушах за този проход, и аз най-накрая пътувах по него. Приказките са верни
пътят е долу горе изправен, настилката не е мръднала, а през селата също е слаган асфалт (за разлика от Е-79 на места...).От петолъчката до Котел е даже доста изправен, завоите са северно от Котел.След Витиня, Котел-Омуртаг заслужава второ място по проходимост на Стара планина.Натовареността му също никак не е висока, основно турски и румънски тирове се забелязваха.Дупки, да не кажа голяма дума, но не видях.Някога е било замисляно пътят, започващ от петолъчката да ходи към Върбишкия проход и да се води първокласен, а да има разклон за Котел малко над петолъчката към второкласен път. Следа за това е и официалната номерацията по картата. В момента е направено така - разклонът, където се излиза от първокласния път към второкласния в посока Котел и Омуртаг е изправен за да създава впечатлението, че естествено се продължава във второкласния път без завой. Старият път към върбишкия проход (де юре продължението на първокласния) е ясно означен като отклонение вдясно с табела за някакво село Бероново. 500 метра след този разклон пътят за върбишкия проход става на страхотни дупки, само за offroad, убедих се с очи.

Коментар