Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на поленовия филтър - за въздуха в купето

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    За всички онези, които нямат пластмасовата рамка, която държи поленов или обикновен филтър предлагам следното решение: От AlCuMg3 (дурал) или друг подходящ материал изработвате рамката публикувана по-долу. Използвате филтър от абсорбатор с въглен или без такъв. Поставяте го на отвора и захлупвате с рамката. Използвате Перчата гайка М6 - леко сплесната. Чертежа на рамката BRAVO_C.zip, а резултата - в снимката. Успех на всички.
    Прикачени файлове
    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

    Коментар


      #32
      Колега, а сигурен ли че плътността на този филтър е, като на оргиналния и няма да товари мотора, ако е по-плътен?
      Frontera Sport, X20SE март 1998

      Коментар


        #33
        Ще отговоря като депутат: Благодаря за тоя въпрос! А сега сериозно! Ако вентилатора е поставен във много добре изолиран въздуховод, със сигурност ще трябва да изчисляваме потока. Ще трябва да следим за налягането на изхода и да предприемем коригиращи действия при едно такова своеволие. Точно в тоя случай не трябва да подхождаме толкова научно по проблема. Принципно, но само принципно си прав. Натоварването на един вентилатор от тоя тип е пренебрежимо малко при липса на поток от флуид с ниска визкозност. Единственият проблем в случая при по-голяма плътност на филтъра ще доведе до по-малък дебит, което също не е такъв проблем. Мнението е лично. Филтъра е доста рехав.
        Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

        Коментар


          #34
          Аз не бих рискувал да товаря мотора допълнително, но това е мое мнение Поздрави за добрата изработка на рамката!
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #35
            Благодаря! Все пак това работя! Забравих да допълня, че абсолютно същият тип противопрашни филтри се поставят пред вентилаторите при охлаждане на промишлена електоника.
            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

            Коментар


              #36
              Vladim написа:
              Аз не бих рискувал да товаря мотора допълнително, но това е мое мнение Поздрави за добрата изработка на рамката!
              нищо не се товари , моя филтър на темпрата оригинално е такъв /като вълнен плат/ даже и рамката е подобна само че пластмасова
              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
              UNO 1.0 FIRE

              Коментар


                #37
                Има разлика между оргинално и home made. Ясно е, че плътноста на първото е точно такава, каквато трябва да бъде!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #38
                  То е същото като говорим за филтър, който не е сменяван когато трябва... Застава като тапа на входа и ефекта е същият, като да сложиш парче одеяло там - дори по-лошо. За този тип турбина не е никакъв проблем като първо и второ местата от където може да влиза въздух при запушен вход не са едно и две. Всичкото останало е наука но за случая както казах и преди - не "пее"...! Разбира се колегите от БАН сигурно ще имат различно от моето мнение!
                  Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                  Коментар


                    #39
                    Бах и тъпотията. И аз като махнах кората и се оказа че нямам никакъв филтър, а директно перката си смуче от външния въздух. Перката е яко прашна и дори имаше изсъхнали листа !!! А аз се чудя защо постоянно ми смърди на изгорели газове и защо веднъж ми излезна половин листо от решетката на духалката
                    "What shall it profit a man, if he should gain the whole world and lose his own soul"
                    Кара любимата червена Brava 1,4 12V

                    Коментар


                      #40
                      killertoon написа:
                      Бах и тъпотията. И аз като махнах кората и се оказа че нямам никакъв филтър, а директно перката си смуче от външния въздух. Перката е яко прашна и дори имаше изсъхнали листа !!! А аз се чудя защо постоянно ми смърди на изгорели газове и защо веднъж ми излезна половин листо от решетката на духалката
                      Ако нямаш филтър с активен въглен (много малко от нас имат) пак ще ти смърди на изгорели газове. Спасението е, ако ти работи клапата с, която да минеш само на въздуха в купето, или пък... тъси филтър с активен въглен
                      Frontera Sport, X20SE март 1998

                      Коментар


                        #41
                        Vladim написа:
                        killertoon написа:
                        Бах и тъпотията. И аз като махнах кората и се оказа че нямам никакъв филтър, а директно перката си смуче от външния въздух. Перката е яко прашна и дори имаше изсъхнали листа !!! А аз се чудя защо постоянно ми смърди на изгорели газове и защо веднъж ми излезна половин листо от решетката на духалката
                        Ако нямаш филтър с активен въглен (много малко от нас имат) пак ще ти смърди на изгорели газове. Спасението е, ако ти работи клапата с, която да минеш само на въздуха в купето, или пък... тъси филтър с активен въглен
                        този филтър колко струва? и колко време ще изтрае?и замества ли напълно предназначението на клапата?
                        FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                        Коментар


                          #42
                          Колеги на Браво, Брава и Марея разбрах къде се намира поленовия филтър, ами на Темпрата къде е, пак на същото място ли се намира под кората на чистачките или....?
                          Fiat Tempra 1.8 SW 836A5.000 8-клапановата двувалка

                          Коментар


                            #43
                            Marenero написа:
                            Колеги на Браво, Брава и Марея разбрах къде се намира поленовия филтър, ами на Темпрата къде е, пак на същото място ли се намира под кората на чистачките или....?
                            да там е под кората :D
                            TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                            UNO 1.0 FIRE

                            Коментар


                              #44
                              Потвърждавам. На типото махнах кората ( д...ба тия рапидки !) и изпрах филтъра. Беше от две части - едната бяла ( след като я изпрах, беше черна иначе ) и черна, която си остана такава. Едната е плътна-бялата, другата не. За сега не виждам разлики. Ама то и времето се стопли. Моята кола е с климатик.
                              Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                              Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                              Коментар


                                #45
                                Re: Смяна на поленовия филтър - за въздуха в купето

                                dti написа:
                                И аз както повечето непросветени мислех че е нормално да ми запотяват станичните стъкла, а на сутринта и предното. За задните на обсъждам, защото те са си постоянно запотени, пък и не ми пречи. Скоро разбрах, че не инжинерите на фиат са виновни, а някакъв поленов филтър. Тоя филтър за въздуха, който влиза в купето, прецаква цялата работа. Нов такъв струва 20лв. в Александър Ауто, а аз го взех за 12лв от магазина на Стамболийски и канала. Реших да пусна тая тема защото доста се чудих къде под чистачките се слага това чудо.А то изобщо не било трудно. Трябва само една кръстата отверка, за да се отвият две винтчета. Освен смяната, реших да напръскам стъклата отвътре със срей против запотяване. Сега се чуствам като човек ПоздравиКолега, малко преправям картинките и използвам случая, за да ти благодаря за усилието - спестяваш доста въпроси с еднотипни отговори.Zaphod
                                ТИПОТО има ли такъв филтър......???????

                                Коментар

                                Working...
                                X