Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

оптимизация на 1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    оптимизация на 1.6 16V

    Тъй като се налага да отварям двигателя, бих искал да го изпъна колкото може без някакви сериозни хардуерни подобрения (турбо примерно). Какво може да се направи, освен стандартните шлайф, напасване на клапани, евентуално нови сегменти? Как бих могъл да подобря работата на двигателя, спрямо заводските му "настройки", които аз лично смятам, че са далеч от оптималните.
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    И какво излиза - при 1.6 нищо не може да се подобри (видимо) без подмяна на хардуер? Хъм... ще си го възтановя тогава максимално близо до заводското състояние, и ще му продупча колектора.
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    Коментар


      #3
      Synthy написа:
      И какво излиза - при 1.6 нищо не може да се подобри (видимо) без подмяна на хардуер? Хъм... ще си го възтановя тогава максимално близо до заводското състояние, и ще му продупча колектора.
      Ами то не е като да не може просто всеки като види 1.6 и си казва че не си струва и даже не иска да ти пише както виждаш .. иначе до някъде е така малък мотор скъпи части и не кои знае къв резултат кво можеш да направиш.. можеш да портнеш главата ама не мисли че ще литнеш после.. другото е по големи дюзи горивен регулатор ама и след това сигурно ще се наложи ремап на ECU-то спорни валове като чуеш колко пара са съвсем ще се откажеш след тях пък задължително Remap на ECU .. винаги има какво да се направи по една кола ама дали си струва се пита.. най евтино да си портнеш главата и то ако си го правиш ти.. иначе мое мнение стегни си колицата ако се е опрасил тоя мотор с иго оправи и си карай колата
      Fabbrica Italiana Automobili Torino
      F I A T - BraVo 2.0 20V HGT 97
      F I A T - Uno 0.9 85 500 000 km dvg железо! Вече с 1050 кубика Abarth 70 hp
      F I A T - CoUpe 2.0 16V LE Style

      Коментар


        #4
        Най- добрия вариан е да си продадеш АГУ- то и да си напълниш резервоара с хубав бензин.

        Коментар


          #5
          dancoo написа:
          Най- добрия вариан е да си продадеш АГУ- то и да си напълниш резервоара с хубав бензин.
          Ами ако е обикновена газова дори и резервоара няма да може да си напълни при тия цени на бензина.
          FIAT BRAVO 1.6
          FIAT COUPE 1.8-POWER OF LOVE-EX
          LANCIA LYBRA 1.8 SW-NOW

          Коментар


            #6
            Аз агу-то няма да го продам, ами ще го "ъпдейтдна" до ГИ Тази седмица започва разглобяването. Надявам се до петък с по 2-3 часа работа вечер да съм разглобил колата и да се видят пораженията, щото май е прегрявана от предишният собственик. И общо взето - ще гледам да я върна макс. близо до заводското състояние и ще си я карам. Питах за оптимизация, ако може нещо да се подобри. Явно няма какво, а портване на главата не искам да правя, щото само портване май няма да има никакъв смисъл. Така че... ремонт и газ до ламарината.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              Общо взето филма е голям и никога не се свършва само с едно или две неща...винаги ще има и още едно нещо,което може да се направи по дадена кола...
              FIAT Bravo Club Plovdiv
              Con Asistencia di Veloce

              Коментар


                #8
                Synthy написа:
                Аз агу-то няма да го продам, ами ще го "ъпдейтдна" до ГИ Тази седмица започва разглобяването. Надявам се до петък с по 2-3 часа работа вечер да съм разглобил колата и да се видят пораженията, щото май е прегрявана от предишният собственик. И общо взето - ще гледам да я върна макс. близо до заводското състояние и ще си я карам. Питах за оптимизация, ако може нещо да се подобри. Явно няма какво, а портване на главата не искам да правя, щото само портване май няма да има никакъв смисъл. Така че... ремонт и газ до ламарината.
                Всъщност цялата магия е в Главата и това за няманаето на смисъл там да се работи ми звучи доста странно! Напрактика само там може да се съчини нещо...Портване,полиране,челосване на главата са се хубави работи и определено няма да си познаеш колата след тези или част от тези процедури, друг е въпроса дали си склонен да се разделиш с определена сума пари и някой да я свърши тази работа!!! Моя съвет: Имаш раздвижни колела на разпределителните валове и там може да се работи, имаш аванс...там също!!! Всеки втори прави чипове . и след време сигурно ще има тема 1.6 16 харчи много помагайте! Поздрави...

                Коментар


                  #9
                  Какво ще оптимизираш на кола, която се кара на газ?По презумция газта е за икономия със всичките негативи, а всякакъв перформънс и икономия не се връзват в едно изречение.Кой както иска да си го тълкува. И перформънс без пари не става, даже и сам да си правиш всичко. Това е горчивата истина, от тук нататък са само приказки на вятъра и цигански тунинг.

                  Коментар


                    #10
                    Е да, ама аз искам да я оптимизирам, не да я тунинговам да става някаква измислена "бегачка". Иначе ако я направя само на газ мегдан има доста, най-вече сгъстяване, защото газта може да понесе по-висока компресия в сравнение с бензина преди да детонира. А портване и полиране на портовете... това някъде имаше обяснение защо не е желателно да се прави, както и "челосването" (това е напасване на колектора с главата, нали?) - имаше обяснение нещо с механика на флуидите. Обяснението беше, че при тези грапавини на портовете се получава турболенция, като само там е ниска скоростта на газовете, малко по-навътре скоростта е доста по-висока и равномерна, докато ако се полира, се получават слоеве с различни скорости, и като цяло сумарната скорост на газовете е по-ниска, в сравнение с грапав порт (намерих източника: http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=117995 - жокер: постовете на sportТech).За разминаването на колектора с главата - все си мисля, че не може на всички коли серийно да е така, без да има причина. А и няма как да се изметне толкова, че да се разминават всички колектори с главите си, и то еднакво. Чак толкова да не могат да направят една отливка като хората тези от фиат не ми се вярва, или чак толкова да се изметне колектора... той е чугунен, преди това ще се счупи 100 пъти.
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #11
                      Има варианти за немного скъпо леко подобряване на вървежа,примерно полиране на смукателни колектори,права генерация без гърнета(желателно е на мястото на катализатора да се сложи резонатор),презацепване на валовете да отваря по-рано,но забрави за икономия.При тези доработки + конусен филтър на мен в момента ми гори 10-11/100 бензин градско,със същия двигател,но моя е 90 коня.
                      Alfa Romeo 145 Quadrifoglio Verde 2.0 16V T.S. 150hp

                      Коментар


                        #12
                        Моята цел е по-скоро икономия, като под оптимизиране разбирам повишаване по някакъв начин на мощността (без подаване на повече гориво) и от там по-високо КПД като цяло на двигателя. Т.е. доработка на неща, които серийно не са изпипани, точно защото са серийно производство.
                        "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                        Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                        Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                        Коментар

                        Working...
                        X