Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

увеличаване на компресията: размисли и страсти

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    увеличаване на компресията: размисли и страсти

    От известно време насам ме тормози нещо, и реших да си кажа, току виж ми олекнало.Вдигане на мощността на колата чрез увеличаване на компресията. Какво би се случило? Според скромните ми познания, ще има следните проблеми: детонация в следствие на високата компресия, и от там нататък всичко идващо след нея - стопени бутала, свещи, клапани и т.н. неприятности описани в темата на ИЦИ за дедра ево. Та това как би могло да се елиминира? Мисля си, че с по-богата смес, донякъде ще намалее самозапалването. Ако също се измести предварението, да пали по-рано сместа, би трябвало и да изчезне детонирането, разбира се в определени граници. След някаква стойност на сгъстяване най-вероятно нищо няма да може да предотврати чупене то двигателя. Говоря за обикновен бензин - това подобия на 95, което продават по бензиностанциите. Също едни раздвижни колела биха помогнали според мен, за корекция на фазите в следствие на повишената компресия и изместеното запалване. Правилно ли разсъждавам?
    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

    #2
    Re: увеличаване на компресията: размисли и страсти

    Synthy написа:
    Ако също се измести предварението, да пали по-рано сместа, би трябвало и да изчезне детонирането, разбира се в определени граници.
    С увеличаване на аванса, нема как да изчезнат детонациите (в смисъла в който се ползва това понятие при бензинови ДВГ-та)-те се появяват така или иначе след подаване на искрата (прочети примерно как работи кнок контрола на един автомобил и ще разбереш, защо това дето го мислиш не е вярно. Не е лошо и да прочетеш какво представляват детонациите в един бензинов двигател, кога се появават, какви са последствията от тях, а и най-вероятно тогава ще разбереш как до няква степен могат да се предотвратят) :D При двигател, който има проблем с високи нива на детонации, с повишаване на аванса единственото, което може да стане е положението да се влоши още повече, поради още по-високото налягане в следствие на по-ранното запалване

    Коментар


      #3
      Някой от разсъжденията са ти правилни ама повишиш ли компресията трябва да слагаш и по-хубав бензин! По принцип като знам качествата на горивата в България.. то трябва да се слага само 100. Другия вариант е да си купиш Bardhal оctane booster и да си месиш бензина с него!! При екстремно високи нива на компресия вече трябва и други химии да се наливат! :D
      ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
      // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

      Коментар


        #4
        степента се качва основно когато се слага вал с по-големи фази, иначе само ако се качи с около 0.5 трябва да се мине от 95 на 100 октана, просто с 95 не може да работи вече без да се появяват детонации а от това страда мощността.С богата смес също няма смисъл защото се губи пак мощност, с много връщане на аванса пак се губи.Има едно гориво Е85 на запад тук-таме по бензиностанциите, но кога ще го видим тук не е ясно, иначе бразилците си карат от едно време с него и колите им заводски са с повишена степен, едни 12:1 примерно
        sigpic
        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
        475HP 11,5/1,9/191
        YouTube

        Коментар


          #5
          Значи ако случайно сложа раздвижни колела, ще мога да вдигна и компресията без да се счупи? Хъм... Тогава обаче трябва да се измести и запалването предполагам, за да се настрои по изместеното пълнене/празнене. Това Е85 не е ли био-.. нещо си (не дизел)? Етанол и бензин май беше био-нещото.
          "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
          Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
          Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

          Коментар


            #6
            Това гориво Е85 което се използва в чужбина е Био етанол и съдържа 85% етанол и 15% бензин. Но доколкото знам за да ти работи колата на това гориво трябва да се преправя нещо май . Сигурно да се бутне нещо по компютъра. А и те автомобилите който го използват си излизат с такива настройки от завода. Това гориво повишава до някаква степен мощността на двигателя сравнено с бензина.

            Коментар


              #7
              Synthy написа:
              Значи ако случайно сложа раздвижни колела, ще мога да вдигна и компресията без да се счупи? Хъм... Тогава обаче трябва да се измести и запалването предполагам, за да се настрои по изместеното пълнене/празнене. Това Е85 не е ли био-.. нещо си (не дизел)? Етанол и бензин май беше био-нещото.
              Пич, ако случайно :D сложиш раздвижни колела на стандартните ти валове, според мен лично недей да очакваш некъф особен (да не кажа никъф) ефект Дори и некой дет разбира си играе няколко часа на дино-то с местене на валовете и настройки по компютъра едва ли ще има положителна промяна като коне и въртящ момент, дет да си заслужават инвестициите А туй нящо Е85 (дето ненам в БГ откъде ше си го набавиш или требе си го забъркаш) изисква премахване на секви алуминиеви и гумени части по горивната система, щото е агресивно към тия материали, трябва и ако си с потопяема горивна помпа, хубаво и се изолира захранването, щот тва гориво за разлика от бензина е проводник, аи най-вече някой трябва хубаво си поиграе с ЕКУ-то ти(трябва ти доста повече гориво-около 40-50% и имаш възможност за повече аванс) за да има ефект от ползването на тая мания Е85 :D (мисля АФР-а при тва гориво е 9:1, за разлика от бензина където е 14,7:1)

              Коментар


                #8
                И значи какво излиза - за да се "сгъсти": смяна на валовете, корекция на паленето, ремап... а ефекта ще бъде.. (тук ти, biser_as допълваш )
                "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                Коментар


                  #9
                  Synthy написа:
                  И значи какво излиза - за да се "сгъсти": смяна на валовете, корекция на паленето, ремап... а ефекта ще бъде.. (тук ти, biser_as допълваш )
                  Ами нищо не излиза :D ............. бъзикам се, ако всичко е направено от човек дет знае кво и как се прави, ще произлезе некои кон отгоре сигурно :D А и ненам що реши, че сгъстяване става със смяна на валове :D аз знам, че става със смяна на бутала :D А и между другото от писането ти ми се струва, че малко бъркаш 2-те понятия: степен на сгъстяване и компресия (дано несъм прав де)

                  Коментар


                    #10
                    бъркам ги.. като не мисля какво пиша имах предвид увеличаване на компресията, и по-точнокакво се прави като се увеличи тя, за да не се счупи двг-то. Валовете се подменят, щото ИЦИ така каза
                    "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                    Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                    Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                    Коментар


                      #11
                      Аз съм правил такова нещо с вала, по грешка - бяха ми зацепили ремъка с пети от Алфа Ромео. Резултата беше, доста по-добра динамика, и по-нисък разход. Но като стана ясно какво се е получило, монтьора се уплаши да не счупим мотора, и върнахме стандартната настройка, с Фиатови пети.

                      Коментар


                        #12
                        Synthy написа:
                        бъркам ги.. като не мисля какво пиша имах предвид увеличаване на компресията, и по-точнокакво се прави като се увеличи тя, за да не се счупи двг-то. Валовете се подменят, щото ИЦИ така каза
                        Ако гониш повечко коне като за състезателна кола, тогава слагаш по-големи валове.При ежедневна кола може да се сгъсти малко, я с отнемане на глава или блок, но малко за да не се наложи да се търси бензин с повече от 100 октана .Има и опасност аванса да е вече в повечко и да трябва ремап за да изчезнат детонациите и да върви добре.Нещата може да се компенсират и със леко закъснение на всм. вал, но това вече се вижда "на място" как ще е.
                        sigpic
                        Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
                        475HP 11,5/1,9/191
                        YouTube

                        Коментар


                          #13
                          ici написа:
                          Ако гониш повечко коне като за състезателна кола, тогава слагаш по-големи валове.При ежедневна кола може да се сгъсти малко, я с отнемане на глава или блок, но малко за да не се наложи да се търси бензин с повече от 100 октана .Има и опасност аванса да е вече в повечко и да трябва ремап за да изчезнат детонациите и да върви добре.Нещата може да се компенсират и със леко закъснение на всм. вал, но това вече се вижда "на място" как ще е.
                          Ици, не мислиш ли че тия коне като на състезателна кола само с валове и барникане в ЕКУ-то ще ги види през крив макарон само :D Не измисли ли как (примерно с дросели) в тоз мотор да влезе доста повече въздух (гориво е ясно, че винаги има как да се докара отгоре), не се ли сгъсти мотора с бутала (както се прави ако иска човек нещата да са като хората, а не с шлайфане на блок и глава), не се ли доработи хубаво главата (портване, по-големи клапани и т.н.), няма ли хубаво сметнат за нуждите изпускател и наистина подходящи валове за целта и не се ли направи и всичко необходимо тия сичките мании да се завъртят на по-високо обороти, смислени коне отгоре от атмосферка според мен нема как да се изкарат :D Инак ако ще и всичките октан буустери на света да изсипе в резервоара ефекта нема да е кой знае къф. Да не говорим, че ако се предобрят нещата с отнемаме от глава и блок, нищо чудно да се окаже, че детонациите ще са му най-малкия проблем, щот примерно с ’рошавите’ валове при малко по-високи обороти ще има близка среща на бутала и клапани :D

                          Коментар


                            #14
                            Мда... в момента главата е шлайфана с 0.4мм, Трябваше още, но фрезистите не го направиха точно за да не се появят детонации и да търся някакъв спешъл бензин. Обаче ми се иска да работи само на газ (не уважавам бензина, по лични причини), а там както знаем октановото число е 105-110 (в зависимост от настроенитео на бензинджията ). В момента на бензин работи 1 минута като е по-студено и веднага обръщам на газ. При по-висока компресия ще трябва само на газ, което.. не е особен проблем. Зимата няма да има ядове. Но се отплеснах в друга насока.Значи ако още се отнеме от главата, ще се наложи да се ходи на дино предполагам и да се настрои вала там. С аванса няма да имам ядое, щото имам аванс процесор. Хъм...
                            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                            Коментар


                              #15
                              Оооо.......мма то и газифициране имало :D Ебаси маняшкия тунинг ше стаа начи :D А тоя аванс процесор дет го имаш дали си наясно (поне доколкото аз съм запознат), че немое го ползваш ако требва да се връща аванса Успех и късмет от мен в тунинга мое ти пожелаем само :D :D

                              Коментар

                              Working...
                              X