Търся съвети за тунинг на моя Grande Punto Starjet. Колата е 4 врати 1.4 16V двигател, 95 коня и скоро навършва 1 година. След още 1 година ще и изтече гаранцията и ми се ще да и сложа турбо и каквито и да е там други подобрения по двигателя. Целта е нещо от порядъка на 160-180 коня(200? hopefully
) и над 200nm въртящ момент. Искам ускорението до 100 да падне под 8 секунди. Това е една от основните цели. В момента колата върви сравнително добре, като за 95 коня. Но просто усещам, че има голям потенциал да наказва много повече. Не съм кой знае колко навътре с колите, но разбирам основните неща. Предполагам ще ми трябват и по-широки гуми, ако ще става по-мощна. Мисля си да и търся 17-ки или 18-ки, според зависи кое ми хареса и пасне най-добре на концепцията в главата ми.Разни концепции се въртят из главата ми за колата, но преди да се започне с визуалната и част трябва да се поработи над performance. Каква полза от красива и пипната Бавна кола? Имам и друг въпрос. Понеже когато купувахме колата ни казаха, че ако искаме с ESP ще трябва да чакаме 1-2 месеца да минат празници и прочее взехме без ESP. Та се чудя, ако колата стане доста по-мощна ще е нужно ли да има ESP и ако да, възможно ли е да се сложи някъде в България?Ще бъда благодарен за всякакви съвети! Къде, какво, как. Кажете си мнението.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Съвети за тунинг на Grande Punto
Collapse
X
-
хора турбото е най малкия проблем електрониката е драмата наче се слага сешуара и надува въпроса ече сигурно има системи за квото се сетисх и като се почне да се прай ще светнат малко червени лампи по таблото и не е ясен резултата иначе със едно APEXi може да си управлява горивната катра на турбинатаPower Under Pressure
Коментар
-
Вижте сега, парите се набавят. Сега естествено, ако излезне прекалено много пари ще се замисля, но защо пък да не стане? И защо да давам 30 бона за друга кола? Тази си я харесвам. Изглежда адски агресивно и с някой докосвания тук и там ще стане уникална, но няма да я пипам, ако не стане по-бърза. Така, като гледам Abarth моделите на Grande Punto са точно с този двигател с турбина и са 160-200 коня.До колкото се опитвам да разбера от сайта на Abarth, те май предлагат разни тунинг пакети за колата ми, но половината е на италиански, половината на английски и не мога да разбера нищичко. Първо си мислех да им пиша някакъв Mail с въпрос, но нещо не мога да се оправя с сайта. Хич не ми е ясно тия тунинг пакети за кои модели на колата са.Пък и затова пиша една година преди да се задвижат работите(ако изобщо се задвижат). Смятах, че щом това е форума на Фиат, ще знаете някой добър тунер, който да ми препоръчате. Или някакви базови насоки. Не знам защо смятате, че не може да стане... Отпреде при двигателя има една камара свободно място. Аз никога не съм смятал да си го правя сам. Все си мислех, че ще има някоя добра тунинг фирма в наща държава. Под добра разбирайте такава, която може да се оправи с тоя страшен софтуер.
Коментар
-
Съжалявам, че ще съм следващият който ще ти каже че си объркал рейса, но наистина е така. Добра българска фирма за тунинг има и то не една, можеш да опиташ късмета си във Prospeed, HEED Auto, Extreme Tuning и тн., но сериозните числа които обявяваш и гониш от този комар който караш ще ти струват достатъчно пари, за да те замислят за нова кола. Грубо при направата имаш задължителни елементи спирачки, окачване, генерация, турбо, двигател, електроника, инжектори ... като за всеки компонент смятай в четирицифрени левови суми като минимум. Тук не говориме за труд и за сервиз който може да прави колата ти с месеци дори. И все пак да не те притеснявам, но при подобен род гавра с труп винаги го има момента с показалото се бутало през блока и тогава голяма част от тези пари наляти трябва да бъдат дадени или пак или просто да ги загубиш безвъзвратно. Това което гониш ще е кола отседяваща бая по сервизи ако тръгне да става реалност. Мястото което споменаваш под капака на колата е последния ти проблем. Просто ако грандето ти е харесвало толко много е трябвало да купиш 1.4 Tjet с база за доразвитие и да го мислиш след година, другото е неоснователно. Можеш да провериш колко би ти струвал Abarth купешки кит, но той първо едва ли ще те доближи до желаните коне, второ трябва да видиш дали този мотор изобщо фигурира при тях. Те правят доработки (на стойност поне 4к паунда) на вече по-скъпото гранде спортинг с 1.4 Tjet.Amikae написа:Вижте сега, парите се набавят. Сега естествено, ако излезне прекалено много пари ще се замисля, но защо пък да не стане? И защо да давам 30 бона за друга кола? Тази си я харесвам. Изглежда адски агресивно и с някой докосвания тук и там ще стане уникална, но няма да я пипам, ако не стане по-бърза. Така, като гледам Abarth моделите на Grande Punto са точно с този двигател с турбина и са 160-200 коня.До колкото се опитвам да разбера от сайта на Abarth, те май предлагат разни тунинг пакети за колата ми, но половината е на италиански, половината на английски и не мога да разбера нищичко. Първо си мислех да им пиша някакъв Mail с въпрос, но нещо не мога да се оправя с сайта. Хич не ми е ясно тия тунинг пакети за кои модели на колата са.Пък и затова пиша една година преди да се задвижат работите(ако изобщо се задвижат). Смятах, че щом това е форума на Фиат, ще знаете някой добър тунер, който да ми препоръчате. Или някакви базови насоки. Не знам защо смятате, че не може да стане... Отпреде при двигателя има една камара свободно място. Аз никога не съм смятал да си го правя сам. Все си мислех, че ще има някоя добра тунинг фирма в наща държава. Под добра разбирайте такава, която може да се оправи с тоя страшен софтуер.
'08 Alfa Romeo 147 Q2
ex. Modified '02 FIAT Stilo 1.9 JTD powered by Garrett GT2256V
Коментар
-
това единсвен автомобил и ли е ???ако да си представи 1 месец без него и после около 1 месец финни настройки иначе няма никакъв проблем това да стане и да и се сложи турбината , даже не е толкова много скъпо и колелктори и генерации и масла и води ...само електрониката е проблемна там за грандето не ми е асно но смятам че ще се оправиAmikae написа:Благодаря за инфото. Пак казвам, че не разбирам особено много. Щом ще ми излезе наистина чак толкова много пари, то по-добре направо да си търся друга кола за екстремните ми нагони, а тази да ползвам, както си я ползвам и сега. Благодаря на всички.
Power Under Pressure
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар