Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Историята на един Б®авок в картинки

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Историята на един Б®авок в картинки

    Вдъхновен от темата на колегата BEX---GT реших и аз да си направя такава.Историята започна Октомври миналата година.След няколко месечно обикаляне из автокъщи в търсене на JTD(трудно се намираха), се сдобих с Браво GT JTD105.Естествено имаше няколко забележки, но нищо сериозно.През един от уикендите направих n-тата подред обиколка в Пловдив.Уви без резултат.В понеделник гледам обява в мобилето, в една от автокъщите, в които проверявах.Пратих един агент да я види и като ми звънна каза:Аз ако съм я взимам.Отпраших за Майна Таун.Огледах я, закарах я в Динекспрес.Прегледаха и електрониката и окачването.ОК беше.Бегом в КАТ ПЛД за транзитни номера, после през ОМВ и директно към Стара Загора.Всичко хубаво ама на 30км от СТЗ колата угасна в движение.Добре, че карах по АМ Тракия, понеже изпреварвах един ТИР и се припотих набързо.Както и да е.Паника от всякъде.Колегата Наскобг вече се беше снабдил с JTD и ми даваше насоки по телефона.След 20 мин., като поизстинеше колата палеше.И така за няколко часа се прибрах.Започна използването на:http://forum.fiat-bg.org/search.php?mode=results - това нещо било революционно, жалко че почти никой не го ползва.След 20 мин. ровене се оказа, че имало датчик запалване/датчик колянов вал и как ли не още наричан.Абе имало датчик.Тоз датчик бил като консуматив при JTD.Eстествено, тогава аз не знаех нищо за диагностика, абсолютен лаик си бях.На следващия ден отидох във Фиат сервиз СТЗ и им казах, сменете ми този датчик.Смениха го, от тогава проблеми с гасенето не съм имал.Ето го виновника:Датчик запалванеПодробности тук - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...дващото посещение в сервиз беше за пълно обслужване - ремъци, ролки, масла, антифриз, филтри.Абе квото кажеха сменях :mrgeen:Последваха няколко месеца -един-два в доста четене тук и по чуждите форуми.Не бях доволен от разхода.Гореше ми много.Вярно СТЗ е малък град, но все пак ми гореше много.Започнах с термостата.Ето снимки на старияА ето и новия:Разхода падна малко, но пренебрижимо малко.Разпитването по форумите продължи.Ей така между другото колата стана с твърд съединител, при всяко потегляне тресеше.Трябваше да потеглям с 1500рпм, че да не тресе.Един слънчев зимен ден я оставих в сервиз за смяна на комплект, като силно се притеснявах за състоянието на маховика.Ето част от снимките на стария:Майстора ми ззвънна и каза:Дишай спокойно съединителя ти е зле, маховика е наред.Зарадва ме, да си приготвя 500лв и ми поръча нов съединител от Тех-Ко:Е кой ти беше чувал тогава за отстъпки пък и доволен, че маховика е ок, клъвнах на високата цена като шаран.За капак и 2 шарнира имах за смяна(разбирай носачи).Еми съдба, платих си и тях Няколко часа по-късно 8 или 9 отидох да си взема Бравока, все едно се качих в друга кола, педала беше мек, нямаше тресене.Абе кеф.На момента изтичах във Фиат сервиз за смяна на трансмисионното масло.Ефекта беше и все още е мазно превключване на предавките.С една дума - кеф.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    #2
    И

    Да, но разхода продължаваше да е висок.Последва задълбаване в дебрите на диагностиката.За целта - допотопна техника с ДОС и Виса.Започнах да сравнявам параметрите:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...%E5%F2%F0%E8и някак си се оказа, че стойностите на дебитомера ми не са наред.Колегата ВО ме светна откъде да си взема дебитомер и взех, че го послушах:Лошо няма, с нов дебитомер бях, но разхода си остана висок.Добре, че беше само 120лв.А докато се борех с разхода, малко се заиграх с обезшумяването и не само:Имаше един период от няколко топли дни и си пограх, но стана идеално:Подробности тук - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=35120
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Понеже от автокъщата ми я дадоха със зееща дупка, се снабдих с ОРИ радио:В последствие и чейнджърче:И пак в тези няколко топли дни, за да не остана по-назад от колегата Наскобг, взех че си боядисах спир. апарати и барабани в класическото червено.Всъщност Наскобг ми ги боядиса, аз само гледах умно Също така, направихме профилактика и проверка на EGR-то.Оказа се, че е идеално работещо.Минаха няколко месеца, в които се ядосвах защо имам по 10-11/100 градски разход.След коментари тук, се наканих да сменя датчика на термостата.Оказа се, че той подава информация към таблото и към ЕКУто:Ето го и новия датчик:Смяната му е елементарна.Последва зареждане до горе и засичане на разхода.И най-накрая разхода падна от 11/100 на 7,5/100 (градско) Намерих стойностите на датчика в Аутодата и го замерих, бяха далеч над нормите.Един глупав датчик за 20-30лв, но ....... с толкова важна цел.Сега между другото на едно 99% съм убеден, че оригиналния термостат си е абсолютно здрав, но как да е .Единия проблем се реши, но остана другия - не особено приятното придърпване в диапазона 1200-1400рпм.Вече напреднал в материала преминах с диагностиката от ДОС към Windows:http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44072
      F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

      Коментар


        #4
        Разход идеален.Придърпване налично.Започнах да се съмнявам в механичен проблем или по-конкретно в тампоните на ДВГ т.к. проблема беше при ускоряване.Подозирах прецакани тампони и прекалено разклащане на ДВГ при ускорение.Последва посещение в сервиз, където лично се убедих, че тампоните на ДВГ (1 и 2 на снимката)са в перфектно състояние.Купих си тампона на ск. кутия(номер 3 ) и стабилизиращата щангичка(4) и ги смених.Надявайки се да е от тях потеглих и останах крайно разочарован, когато придърпването беше все още налично.Здраве да е, поне тампоните са ОК. Повече инфо тук - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...5%F8%E5%EDЕй така докато се борех с придърпването се оказа, че имам тръгнал заден амортисьор.Естествено и с тях се захванах:Новите:Повече подробности тук - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44072Накрая се наканих и направих тест на дюзите:Подробности тук - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=46422Оказа се, че една от дюзите връща доста повече.Впоследствие си купих дюза втора употреба с уговорката да я пробвам.Бингооооооо ! От дюзата се оказа.Нямаше вече придърпване.Кеф.А докато се радвах, рекох да направя ръководство.Все на някого ще му е от полза:Подробности тук - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=46623
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #5
          Последва разпитване насам, натам, четене на всякакво инфо свързано с дюзите.Оказа се, че в Хюндай се ползват същите дюзи и помпи.Имам приятел там, който ми даде доста литература да чета и доста полезна информация.И така, докато един ден се снабдих с нови разпръсквачи:Последва смяна, ето малко снимки на разфасована дюза:Нямаше кой да снима, ръцете ми бяха в нафта и .... ми такива станаха снимките.Вече имам 3 зареждания на 100, 200 и 300км градско и разхода ми е още надолу.Т.е. рано или късно разпръсквачите ще се изплатят сами.И така остана само един проблем за оправяне - подгревните свещи.Хванах мултимера и ги замерих оказа се, че само 1 е изгоряла.Снабдих се с Искра, отзивите от тях във форума са повече от добри.Някак си ми се струваше сложна операция, но като се захванах се оказа, че няма нищо сложно.Дюзите не ме спряха, та свещите ли ? Също така смених един изключително важен въздуховод - този на входа на турбината:С това към днешна дата Бравото ми е без проблеми - error free.
          F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

          Коментар


            #6
            Ако нещо съм пропуснал ще добавям
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #7
              ФИАТ ФОРУМ БЪЛГАРИЯ

              Коментар


                #8
                Колега, да те попитам - преди смяната на coolant temperature sensor-а, колата ти как загряваше(показателя на таблото)? По-бавно? По-бързо?
                3.0CRD

                Коментар


                  #9
                  Еднакво, датчика не може да промени времето.Само лъже или таблото или ЕКУто.
                  F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                  Коментар


                    #10
                    радвам се, че съм вдъхновил някого да си напише историята... това с обезшумяването и аз трябва да го направя, но покрай този теч не ми се захваща с нищо... дано го отстраня в скоро време има ли ефект от него, някаква разлика усеща ли се (от обезшумяването)?Поздрави
                    A big fan of 'Top Gear' and 'Foose design'
                    e30 forever!

                    Коментар


                      #11
                      emzo написа:
                      Еднакво, датчика не може да промени времето.Само лъже или таблото или ЕКУто.
                      При мен е следното - термостата отваря при това положение на стрелката(прикачен файл)При каране по задръствания, може да чукне средата, но през повечето време, си кисне на това положение, най-много да вдигне още едно деление. Не знам, как е при другите HGT-та, но аз не го намирам за нормално. Смених 2 термостата(Behr), смених и датчик за температурата...
                      Прикачени файлове
                      3.0CRD

                      Коментар


                        #12
                        @BEX---GT - най-малкото спират да дрънчат вратите, което не е малко.@Trojaneca - щом си с нова термостат и датчик, значи е от друго, не знам как е при HGT, но не ми се струва нормално.Стрелката играе ли ти ? При почукване по таблото променя ли си мястото ?
                        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                        Коментар


                          #13
                          Не, стабилна е. Или попадам на 2 дефектирали бройки термостати...или датчика не е този, който трябва на моя мотор. Друго обяснение си нямам. Системата е идеално-обезвъздушена.
                          3.0CRD

                          Коментар


                            #14
                            Браво колега !
                            FIAT Bravo Club Plovdiv
                            Con Asistencia di Veloce

                            Коментар


                              #15
                              "Също така смених един изключително важен въздуховод - този на входа на турбината" . колега emzo от каде закупи този въздуховод и колко струва ,защото аз от 2 години търся ,но без успех

                              Коментар

                              Working...
                              X