Tzarevo написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Разпънка на "Макферсона"
Collapse
X
-
Аз ще споделя моето наблюдение купих едно Пунто ГТ с разпънка , то си беше с ОМР окачване и така един ден я свалихме за да се направи копие колта стана по мека и започна предницата да поднася малко по лесно в завойте после я върнахме и се оправи Просто наблюдения , няма нищо общо с неравниостите и ударите на пътя
)просто говоря от опит
Power Under Pressure
Коментар
-
Поднася ти предницата в завоите? На кола с предно предаване??? Ти сериозно ли? Щото на моята задницата поднася, но пък моята е и 2 пъти по-дълга от Путно ГТ... Хайде стига с тези градски митове. Конкретната разпънка я слагат точно както каза Торнадо - да не се разчекне от твърдите пружини.WhitePower написа:Аз ще споделя моето наблюдение купих едно Пунто ГТ с разпънка , то си беше с ОМР окачване и така един ден я свалихме за да се направи копие колта стана по мека и започна предницата да поднася малко по лесно в завойте после я върнахме и се оправи Просто наблюдения , няма нищо общо с неравниостите и ударите на пътя
)просто говоря от опитSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
"Градски митове" ?? Колега не те разбрах нещо. Искаш да кажеш, че на завой ако дам много газ и предницата няма да се поднесе? Ела да ти покажа :P Казва се недозавиване :Djenshen73 написа:Поднася ти предницата в завоите? На кола с предно предаване??? Ти сериозно ли? Щото на моята задницата поднася, но пък моята е и 2 пъти по-дълга от Путно ГТ... Хайде стига с тези градски митове. Конкретната разпънка я слагат точно както каза Торнадо - да не се разчекне от твърдите пружини.WhitePower написа:Аз ще споделя моето наблюдение купих едно Пунто ГТ с разпънка , то си беше с ОМР окачване и така един ден я свалихме за да се направи копие колта стана по мека и започна предницата да поднася малко по лесно в завойте после я върнахме и се оправи Просто наблюдения , няма нищо общо с неравниостите и ударите на пътя
)просто говоря от опит
Коментар
-
u_bo
колега, АКО не си си въобразил, значи си изкривил предницата.що не минеш на стенд ?п.с. торнадо е правWhitePower написа:Аз ще споделя моето наблюдение купих едно Пунто ГТ с разпънка , то си беше с ОМР окачване и така един ден я свалихме за да се направи копие колта стана по мека и започна предницата да поднася малко по лесно в завойте после я върнахме и се оправи Просто наблюдения , няма нищо общо с неравниостите и ударите на пътя
)просто говоря от опит
Коментар
-
Коша на Пунто е съвсем различен от този на Типо-платформата, така че не говорете на изуст.При Пунто ще се усети едно по точно реагиране при завиване с такава разпънка.Като я няма, ботуша се измества навън-коша се разпъва при голямо странично натоварване в завой.Така се изправя страничният наклон на колелото, също и сходимостта се променя, което влошава сцеплението на предницата и увеличава недозавиването забележимо.
Коментар
-
u_bo
от тези ти думи следва, че колегата си е позкривил предницата... е ако не е гумена деici написа:Коша на Пунто е съвсем различен от този на Типо-платформата, така че не говорете на изуст.При Пунто ще се усети едно по точно реагиране при завиване с такава разпънка.Като я няма, ботуша се измества навън-коша се разпъва при голямо странично натоварване в завой.Така се изправя страничният наклон на колелото, също и сходимостта се променя, което влошава сцеплението на предницата и увеличава недозавиването забележимо.
Коментар
-
Tц, това са еластични деформации от порядъка на няколко мм само в момента на натоварването.След това всичко се връща в нормалните си размери.Нещо за да е еластично, не е задължително да е от гумаu_bo написа:от тези ти думи следва, че колегата си е позкривил предницата... е ако не е гумена деici написа:Коша на Пунто е съвсем различен от този на Типо-платформата, така че не говорете на изуст.При Пунто ще се усети едно по точно реагиране при завиване с такава разпънка.Като я няма, ботуша се измества навън-коша се разпъва при голямо странично натоварване в завой.Така се изправя страничният наклон на колелото, също и сходимостта се променя, което влошава сцеплението на предницата и увеличава недозавиването забележимо.

Коментар
-
u_bo
да, разбрах че това имаш предвид.Но определено не съм съгласен че са деформации, които не оставят последствия.с времето се натрупват и стават постоянни деформации
Коментар
-
Нека да ви разкажа нещо:Колата не е идеално твърда конструкция, особено в предната си част- все нещо се накланя, извива, поема усуквания- например пружини, стабилизиращи щанги и т.н. и всичките тези гасения на трептения се предават на носовата носеща част- роговете и предната греда- та тези елементи при движение по неравен път се движат в еластична деформация по неравностите една спрямо друга и се завръщат на нормалното си положение след това- все едно е някакъв гумен механизъм, представете си, но колебанията са само 2-3 мм. и гасят всички трептения- и динамични и затихващи.Всяка една интервенция за ограничаване на тези трептения е в противоречие с концепцията за проектиране на рама с гасене на вибрацийте,още по- пряко казано- вибрацийте с разни разпънки ще ги усетите на пломбите, а който няма пломби- ще му падат очилата на носа или ще му дрънкат стотинките в джоба.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Нищо не му става на купето когато е без такава разпънка, просто при спортно каране се губи заради промяната в геометрията на предницата.Като цяло идеята за перфектно работещо спортно окачване се постига чрез максимално вкоравяване на купето с цялостен ролбар плюс тази разпънка за бомбетата.Усилва се и моста, за да няма такива еластични деформации.Сменят се и всички гумени тампони с твърди полиуретанови, или направо с напълно неподдаващи полиамидни или унибал-съединения. При Типо платформата такава разпънка не е особено нужна понеже купето е произведено с укрепване в тази си част.Вече ако говорим за каране със сликове, може и там да се подсили.Но при Пунто ще върши работа определено.
Коментар
Реклама
Collapse



Коментар