Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Метална кора под двигател за Фиат Седичи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Метална кора под двигател за Фиат Седичи

    Здр,
    някой да си е поставял Метална кора под двигателя за Фиат Седичи
    Наскоро купих такава но с монтажа не успях да се справя добре,
    В смисъл отпред има някакви S - образни планки които не знам как да прихвана към купето,
    Търсих в нета клипове В Тубата но уви не намерих подходящ,

    Отзад монтажа стана Ок, но отпред не знам как да се справя, може би ще пусна снимки,
    Иначе кората е Ок, яка стоманизирана дебела тенекия 2,5 мм , хареса ми,
    Обаче отпред пред бронята се заформи процеп около 10 см , а и странично също се появиха отвори като махнах старата пластмасова кора,
    Може би трябва да сложа някакви странични изрезки/Щитове, от старата кора, че да не влиза прах кал, пясък към ремъка и скоростната кутия,

    Някой имал ли е тия проблеми и как ги е решил,
    Отпред съм я захванал с два 6 мм болта, при което единия ми отвор е с повредена резба, което не ме устройва,
    Тия S планки са яки и ще държат здраво, но не виждам как и къде да се захванат за купето, и това ми е сега проблема,

    Иначе кората е отлична, от Авто Бим я взех, с намаление от 200 на 150, а сега вече ги гледам на 161 кинта

    https://www.avto.bim.bg/Metalna-kora...3640m1273.html

    Много полезна вещ, особенно ако някой кара на село или по разбити пътища,
    Като знам колко разходи и проблеми ще ми спести , веднага я взех, но може би трябваше да търся и друг производител с по-добро окомплектоване на кората.
    Поздрави на всички,

    #2
    Чисто любопитство.Колко разходи и проблеми ще спестиш с тази метална кора.При смяна на маслото ще я сваляш.
    Fiat Sedici 1.9 MultiJet 120 Hp

    Коментар


      #3
      Здр Милен, има отвор за източване на маслото и то огромен 10х10 см, Но не мисля да го ползвам, Защото Масления филтър когато ще трябва да се смени, и заради него вече ще се сваля кората.
      ---

      И след два дни ядове и яко ровене в нета, И като нищо не намерих, което да ме устройва, я измислих значи схемата на монтажа.
      Значи тия S-планки за моя модел 2006г не стават, може би са за друга година/серия/ но при моя дзвер не паснаха.
      И след като се нагледах в Тубата на различни видове монтажи, И никъде на видях такива планки, а само болтчета 6х35 мм и шайби, Ми присветна че ѝ при мене трябва така да стане, Обаче няма достатъчно отвори по Кората.

      Тогава се включи на помощ моя Бг изобретателен Гений, че и аз трябва да пробивам на поразия, докле я прихвана тая пущина яко, здраво и кораво,
      И така като намерих необходимите отвори на предната греда Два броя подходящи намерих с резба 6 мм., Освен тия за които вече имаше дупки по Кората,
      Те са отстрани ляво /дясно по един отвор пак на 6 мм . И Вече изчислението на отворите по Кората си беше работа за инженер конструктор,
      Но и с това се справих чудесно, още от първия път, ги уцелих, Добре че бяха по права линия всичките отвори на предната греда иначе ако беше нещо със сложен профил, щях да се измъча...

      И така, първо ударих един як център, че да не ми бяга бургията,
      После една 3,5 мм бургия забих, после 6 мм, и накрая я довърших с 8 мм бургия,
      Че да има леко луфтче за нагласяна на болтчето в резбата,И така вече станаха 4 отвора на предната греда, това вече ме устройва доста добре

      При монтажа Кората я лепнах за задните болтове бързо, дупката им е тип Уши, и се нанизва мн бързо и лесно,
      С винтоверта е работа за 2 мин, Отпред камък но 10, две мин и съм готов, Задните болтове са на камък17, и за тях 2 мин,

      Отдолу под кората съм сложил една кофа от сирене 8 кг , пластмасова, и кората добре се отпуска на кофата, После я изтеглям тая ми ти кора, между другото Кората е голяма и тежичка поне 10 кила си има,
      Кората после я прихванах вече с 4-тя болтчета, добре притегнах всичко, да няма никакъв луфт при мереното, и после се заех да изчисля стратегическите странични отвори.

      Тия странични отвори са на задната греда, а тя е със сложен профил, така че на нея да се закрепва освен скоростна кутия и раздатката, дори ѝ Пласмасовата кора в задната си част, се закрепва за задната греда,
      Вземам значи една тънка дълга бургия и през страничния отвор на задната греда, драскам вертикално, ама точно вертикално драскам по Кората че да отбележа къде е отвора,

      И така надрасках от двете страни Кората, където ще правя страничните отвори в нея, и я свалям значи.
      И значи подлагам едно парче талашит, дето го измислих от някъде си, и отново пробивам по същата бургийна схеме 3,5 мм/6мм/8 мм ,
      Пак я слагам значи Кората на кофата и се моля: Дай Боже да съм ги уцелил тия проклети дупки,
      Монтирам Кората и отново я вкарвам на задните Уши, Кората влиза в болтовете, те са 10х35мм тия задни болтове, Главата им е на камък 17, попритягам ги ама леко и хлабово, че да мърда ляво/дясно, Щото после трябва да наглася и предните дупки да паснат.

      Най-мъчно в цялата работа ми беше да закрепя първото болтче на предната греда, то ми беше най-трудното в цялата дандания, после се сетих че мога да използвам крика, /малко коркодилче/ , Обаче то на българина акъла му идва винаги от после,

      И така закрепвам всичките предни 4 броя болтчета значи на предната греда, После проверявам как съм се справил със страничните дупки, Вземам един болт 6х80 мм и правя проба, Почти отлично, обаче нямам подходящи болтове, тия мойте са с глава на фрезинг, пък ми трябва болтове на шистограмн, но сега събота 19,30 ч няма да стане мойта,
      Но важното е че пасват, всичко си пасва направо отлично, /Ей де е моя даскал от ВМЕИ-то, да ме види сега как героично се търкалям под колата/


      Да спомена също че трябва да се сложат гумени уплътнения между Кората и предната греда и между Кората и самите болтчета, то си слагам шайби по широчки, обаче трябва и гумена гарнитура да се сложи, че да не скърца Кората в гредата, Ще ме подлуди ако ще скърца,
      И така вземам една нова велосипедна гума, дето ми беше резервна, жално я режа парчета по 5 см с макетния нож, Пробивам дупки със замбата, за задните 9 мм замба, за предните 5 мм замба, че да стоят стегнато тия гумени уплътнения

      Добре че имам и едни метални големи шайби с гумен уплътнител, Бях ги взел навремето от Крепежните, те се ползват често при монтажа на тенекиени покривни конструкции, и те ми свършиха добра работа,

      Нахлузването на кората става бързо и лесно, дори и с тия гумени уплътнения, щото те плътно влизат в болта стоят си там, не мърдат и не се изхлузват, Обаче първото болтче докато го завия за предната греда, ми прилоша, трябваше да ползвам крика, ама кой да се сети бе, Кой, Нищо следващия път.
      А странични болтове не съм сложил още щото не съм купил , 2 бр болта 6х80 мм ще ми трябват, на шестограм, ама друг път ще се подвизавам под колата..
      После отново винтоверта , и за 5 мин съм я поставил, притегнал, и си мисля за студена биричка вече.
      Това е момчета, който иска да опита, лесно става, знаете схемата вече, Най-притеснителното е да се уцелят дупките при разпробиване, Самия монтаж е работа за 5 мин.

      Да, и да кажа че когато сваляте старата пласмасова кора, ако имате такава изобщо, Пазете я . Внимателно я сваляйте, щото после ще ви трябва, да затворите отворите които се получават отстрани, ляво/дясно и Отпред, - Предна броня/Метална кора

      Да, получават се едни такива отвори, при тая кора, на тоя производител, не го знам кой е , Обаче кората му е много Ок, само че можеше да я подгъне тая Кора отстрани, поне малко да беше я подгънал, и да беше с 10 см по дълга отпреде, щях да го, почерпя още една бира..

      Да ви кажа, тая Кора, веднага я харесах, още като я видях на сайта АвтоБим, Веднага прежалих 150 кинта, без да мисля, Ако ми бяха казали 200 кинта, щях мн да се замисля и сигурно нямаше да я купя, Добре че ми я намалиха, Абе добра Промоция правят момчетата..

      Та тия странични отвори после, ще трябва да ги затворите чрез припасване на пласмасовите кори,
      Като махнах старата пласмасова кора, не мислех че ще ми трябва и как съм я клъцнал, от едната страна, и къде е това парче, сега не мога го намери, никъде, Добре че не изхвърлих всичкия боклук..

      Дано успешно се справите с тия странични отвори после, трябва да ги затворите после, да не влиза кал и боклук към двигателя, Трябва доста да помислите как да стане тая работа, щото веднъж отрязано не се връща,

      Но това е вече за домашно, Направи си сам, и вие като як Бг Баш-МайсторенСпец, ще я решите Отлично..
      Поздрави на всички и успех !

      Последна редакция от мишкин; 17.09.2023, 22:22.

      Коментар


        #4
        Една снимка ще кача с отворите,

        Отворите 1, и 2 са заводските отвори на предна греда те са елипсовидни дълги около 4 см,
        Отворите 3, и 4, са допълнителни отвори на предната греда, ф -8мм
        Отворите 1,2,3,4, са разположени на една линия, минаваща през центъра на отворите 1, и 2.

        Разстоянието между центъра на отвори 1, и 4, е 20,1см. /20см и един милиметър/
        Разстоянието между центъра на отвори 2, и 3 е 20,1см. /20см и един милиметър/
        Отбележете мн точно хоризонталния и вертикалния център на отворите 1, и 2.
        Това е залог за точност и съвпадение при последващата ви работа, За точно центриране на отвори 3, и 4.

        Отворите 5, и 6, са страничните отвори, които също допълнително съм пробивал чрез надраскване по Кората.

        Тия S-образни планки 7, 8, 9, не са за моя модел, не ги ползвах.

        Планките 10, са за закрепване на двата задни болта, Тия планки странично се вкарват във задната греда, и през широкичък отвор се навива болта 10х35мм,
        Малко трудничко се уцелва резбата, но чрез напипване с показалец се фиксира точно и се навива лесно и бързо болта
        Поздрави и успех на всички!
        Прикачени файлове
        Последна редакция от мишкин; 17.09.2023, 22:20.

        Коментар

        Working...
        X