До мене достигнаха слухове за една конструкция, която осигурява примерно 0.2бар на 2500...3000об/мин и 0.4бар 6000об/мин. - това на двигател 1.5лКонструкцията е наистина любителска, но въпреки всичко най-вероятно ще работи. Идеята е да се използва турбина от мощна прахосмукачка, задвижвана от ремъка на генератора чрез ускорителна предавка 1:2.При толкова нисък надув, не е нужен интеркулер, а увеличаването на мощността ще е най-много 20..30к.с. - колкото толкова.Проучвам внимателно въпроса.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Леко надуване с подръчни материали...
Collapse
X
-
Ако сложиш турбина от прахосмукачка на ритмото те признавам
Между другото от чисто любопитство се сетих са следния въпрос-тази турбина трябва да се смазва(с масло де), а тази от прахосмукачката не е предвидена за такива неща...какво е обяснението тук?И още нещо, при истинското турбо налягането е около 0.8-1 бар, как мислиш, че с 0.2 ще вдигнеш 30 коня?Възможно ли е?Степента на сгъстяване как ще я промениш?С по-дебела гарнитура ли?И колко точно?Абе все интересни въпроси
N.Y. State of Mind
-
Ами в прахосмукачката, турбината си работи със съчмени лагери и нищо и няма, при това условията на работа са къде по-лоши. В турбото, маслото служи и за охлаждане, а и там оборотите са по-големи (50..60000), за сметка на по-малкият размер на колелото. При прахосмукачите оборотите на турбината са най-много 15000, но пък колелото е голямо.При надуване 0.2 .. 0.4 бара може да се мине и без намаляване на степента на сгъстяване - с по-високооктаново гориво - примерно пропан-бутан или метанол. Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 А пък ако чак толкова се налага, може да се сложи и по-дебела гарнитура - няма да е нужно чак до 8 да се сваля, а само малко.При истинското турбо налягането е 1 бар, но там мощността се вдига с повече от 20к.с. Освен това, въздуха на изхода на турбото е горещ, дори и да се прекара през интеркулер, което намалява пълненето. При налягане 0.2 .. 0.3 бара загряването на въздуха е минимално. Вярно е, че част от получената мощност ще се губи за задвижване на турбината, но все пак 20% трябва да е в плюс, което при ритмото е точно 20 кончета.Разбира се най-важното в случая е да се избере прахосмукачката донор, така че турбината и да може да осигури нужните цена, дебит и налягане.sachma написа:Ако сложиш турбина от прахосмукачка на ритмото те признавам
Между другото от чисто любопитство се сетих са следния въпрос-тази турбина трябва да се смазва(с масло де), а тази от прахосмукачката не е предвидена за такива неща...какво е обяснението тук?И още нещо, при истинското турбо налягането е около 0.8-1 бар, как мислиш, че с 0.2 ще вдигнеш 30 коня?Възможно ли е?Степента на сгъстяване как ще я промениш?С по-дебела гарнитура ли?И колко точно?Абе все интересни въпроси
Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
deadairplane -
а въобще каква е целта на занятието, да се спести цената на турбината? ако е така мисля, че намирането на прахосмукачка и въобще всички проблеми свързани с това ще се равняват на купуването на една малка турбинка, след като няма да се променя степента на сгъстяване и пак да се пусне на същото налягане, но с много по-малко проблеми. греша ли някъде?Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Ами в няколко точки. Първо, слагането на малка турбинка при всички случаи ще е по-скъпо, заради преработването на изпускателните колектори и маслената система. Прахосмукачката, дори и промишлена може да се намери и без пари, ако е тотално повредена, и свързването и е много по-лесно - само тръбите за въздух ще се променят.deadairplane, прахосмукачката може да работи кратко заради двигателят, а не заради турбината. Турбината си е със съчмени лагери и спокойно може да си върти неограничено време. Тези прахосмукачки, които аз съм разглабял си бяха с 2-степенен центробежна турбина от алуминий, а не пластмаса. Доста стабилна конструкция. То при 15000 оборота няма как да не е стабилна, ако искаш въобще да работи и 5 минути.pakumba написа:греша ли някъде?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ето и конкретна реализация: http://v-auto.net.ru/forum/57-444-1А ето тука по-подробно: http://www.autosaratov.ru/phorum/sho...hp?t=18976За съжаление не виждам снимките от работата, довечера ще коментирам.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Ето и конкретни параметри на руски турбини: http://www.avtomash.ru/pred/miela/ap10002k.htm има данни за дебита и налягането, но не и за оборотите...Цената на най-мощната турбина е около 20 долара (нова с двигател).Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Малко допълнителна информация мисля че няма да ви е излишна.Преди време ми се наложи да меря оборотите на една турбина от прахосмукачка.И в интерес на истината останах шашнат.В режим на празен ход това измислено чудо на техниката защото беше някаква куча марка развиваше 27 000 оборота.А и само турбинки по специално за старите руски прахосмукачки все още се намират по магазините за резервни части и то на символична цена.
Коментар
-
Е, аз не съм тръгнал да го правя все още. В момента двигателят ми е полу сглобен в кухнята след почти основен ремонт. Живот и здраве, като го пусна ще мисля за подобни трикове.В момента смятам само да спра отоплението на всмукателният колектор. При работа на газ, трябва да има вдигане на мощността.sachma написа:Нещо позагърби темата май...някакво разавитие?Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
ако искаш да направиш наистина нещо живо а не тази измислица коятмо може и да не заработи никога ти трябва :една турбина ( малка за 1.6 ) модела ще си го избери ти сложи я на изпускателния колектор с отворен геит ще ти надува около 0.2 0.4 в зависимост от оборотите , хем ще се смазва с маслото хем ще работи прерфектно трябва ти и блоуоф олапан за да изпуска налягането когато си върнал гаста и все пак е желателно да имаш малак кулер но не е задължително за тези налягания .Имаш ли тези неща след това можеш да преминаваш лесно а горе по етапите на туннинга а и за инфо турбините на колите се въртят с 150000 до 250000 оборота в зависимост от моделаPower Under Pressure
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар