Здравейте, намислил съм да сложа охлювче на мойто марийче. Целта не ми е чак толкова мощност, отколкото свиствщия звук..Мисля да ползвам турбо от 1.4 гтНужните неща, като кулер, маркучи и клапани мога да ги набавя... но въпроса ми е има ли такъв изпускателен колектор за тая кола илитрябва да се прави.2. До какъв напън могат да ми издържат карантиите?3. Къде се тъпче нагнетения въздух? Преди или след дросела? Няма ли да го губи през въздушния филтър?3. Че ще ми трябват по големи дюзи е ясно, мога ли да използвам нейното еку или и то трябва да се смени?4. Помпата, която си е на нея ще смогне ли?5. Предполагам ще иска по-сериозни воден радиатор и съединител.Не съм правил това упражнение до сега, но не ме е страх че ще съсипя мотора...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Турбиниране на мария 1.6 16в
Collapse
X
-
Събираш 2500-3000 лева и отиваш при колегата ICI и ще имаш турбинирано 1.6 16в. Иначе ще си съсипеш мотора1. До 160-тина коня (предполагам)2. Седни да прочетеш и да видиш диаграми и сам ще си отговориш3. По големи дюзи и минаваш на гъвкава електроника (мегаскуирт - 500 лева с настройката отиваш на повече)4. Не5. Това не знам Поне от обща култура което знам е това, не съм разбирач и не съм турбнирал кола, но най-добре иди якой да ти го направи. А най-добре си купи 2.0 16в турбо и го насади в твоето купе, ще излезе същте пари и ще можеш да надграждаш, тук ще имаш 150-160 коня а там 190+Ланчия Делта 1.8 8в 101кс => 1.8 16в ++++++
Fiat Marea 1.8 16V 113кс++++ ГИ Агис М210
Рено Лагуна 2 1.9дци 107кс++
-
Прекалено лесно е да дам парите и само да карам. Кеф ми е да се занимавам сам. Казах, че няма значение дали ще съсипя мотора.Твоето мнение единствено по точки 3 и 4 го бива, всичко друго е излишно.Каклулацията на парите и сам мога да си я направя
Благодаря все пак, че си обърнал внимание на темата
Коментар
-
Братле ти май се чудиш къде да си дянеш парите... Както и да е парите са си твои, ти си знаеш.Първо помислил ли си като и сложиш турбината, как ще я накараш да вкарва много гориво в цилиндрите, как ще управляваш турбото? Карантиите на двигатела не ми се вярва да издържат... И в крайна сметка ще налееш една торба с пари и пак няма да имаш бърза кола. Няма да ти е приятно един дизел като моя да те опуши, да те е срам да кажеш че си турбо бензин.Както ти казаха колегите набий му едно 2.0 16 турбо от купе, пък като искаш пак му набий голямо турбо и да ти е кеф да караш. Получаваш здрав мотор, практически вечен, а не утре да се разлети от голямото налягане.Имай предвид че на този турбо бензин стрелката на горивото върви като обортомер, само че надолу към резервата. Много повече смисъл има да му сложиш 2.4 ЖТД и да си пушлявиш с бързо дизелче. Един дизел около и над 200к.с ще ти гори максимум 10/100 в града и то при яко каране. Да не говорим че бензина никога не може да изкара нютоните на дизела.Дизела си е яката работа братле. Помисли си какво искаш да постигнеш като мощности, а вече дизел или бензин сам ще решиш. Но при всички случаи си вземи готов турбо двигател.Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
мм, това е масово твърдение, което определено не е вярноValiosport написа:Да не говорим че бензина никога не може да изкара нютоните на дизела.Дизела си е яката работа братле. Помисли си какво искаш да постигнеш като мощности, а вече дизел или бензин сам ще решиш. Но при всички случаи си вземи готов турбо двигател.
2.0 16вт мотор, примерно на Купе при 1.5 бара със сток турбото вади около 430 Нм С голямо турбо пак на 1.5 бара вади над 500 Нм, на 2 бара вади над 600 Нм
Коментар
-
Ее, сега разбра ме какво искам да кажа.Купето с турбо има доста повече конски сили и съотношението конски сили/нютон метри е доста повече. Купето в случая е 190к.с и 280НМ, аз съм 150к.с и 320НМ. При малко над 190к.с изкарах 420НМ. Не съм ти казал буквално че не може бензина да се направи повече нютони, а че при същите конски сили винаги дизела ще е с повече Нютони, да не говорим че при бензина въртящия момент е изместен в доста по-горна граница. Аз при 1700 оборота тегля доста добре а при 2200 имам фул бууст. За кола която се кара всеки ден е важно да тегли на ниски обороти. Всеки си има предпочитания, едни харесват повече бензина, други дизела и така...ici написа:мм, това е масово твърдение, което определено не е вярно
2.0 16вт мотор, примерно на Купе при 1.5 бара със сток турбото вади около 430 Нм С голямо турбо пак на 1.5 бара вади над 500 Нм, на 2 бара вади над 600 Нм
Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
И защо са ти големи обороти не мога да разбера, имаш други скорости, втора, трета, пета, шеста?Аз пък не ми харесва като вида някой "истребител" да се чува от 2км. че идва...Аз лично не ми харесва как бучи бензина, дизела мърка много по-приятно.Дизела също може да засили с голяма турбина и се върти до 5000 оборота без проблеми. Вече зависи какви са предпочитанията на собственика, но за мощности от 200-250конски сили дизела е идеален.Все пак да уточним че говорим за кола която ще се кара всеки ден а не само в неделя и няма да се ползва за съзтезания.Важното е да се намери златната среда, хем да е бърза, но да не е лагава.ici написа:Просто дизела не може да се върти на много обороти, а и не може да диша толкова ефективно във високите заради малкото турбо, глава и валове съобразени с него. Конете са му малко поради тези рестрикции, въртящият момент си му е нормален но пада стръмно, другата причина за малкото коне.Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Оборотите са за да се вадят много коне и да е бърза колата
Голямата турбина при дизела е ГТ22, и дори да изкарва макс. мощност на 5000 об, това става при стръмно падащ въртящ момент, при тия 5000 об е примерно 380 Нм за 260 коня.При бензина голяма турбина е ГТ35, преди нея са ГТ32, ГТ30, ГТ28, ГТ25, и чак тогава е голямата за дизелите ГТ22.В това е предимството на бензина, че с голямо турбо като ГТ35 може да има 500 Нм и 500 коня при 7000 об.Лагава е относителна дума, в никакъв случай незначеща бавна
Лага се усеща когато примерно си караш на 3000 об, даваш пълна газ, тогава имаш 100 коня да речем и като спулне турбото на 4000 и се ускоряваш с взривен скок от няколко стотин коня в +
Иначе да, до 200 коня си струва дизел, над тези коне бензина скача много нагоре като резултат на вложените средства срещу извадените коне.
Коментар
-
Приятел, я кажи колко дена в месеца си караш колата, щото моята се кара всеки ден и имам 2000км. този месец?И колко са тези които са си тунинговали моторите на 500+ коня, сигурно ти си единствения... Не ме разбирай погрешно, но е безмислено толкова силен мотор, освен ако няма да се ползва за състезания. Имам един приятел тука с 1.9 тди, с GTB2260vk напомпено около 300к.с. Бегачка си е, спор няма, но лага за мен е проблем...Аз се чуда какъв хибрид да си сглоба за да е по-бърза и да е приятна за каране, а ти говориш за над 3000-4000 оборота...ici написа:Оборотите са за да се вадят много коне и да е бърза колата
Голямата турбина при дизела е ГТ22, и дори да изкарва макс. мощност на 5000 об, това става при стръмно падащ въртящ момент, при тия 5000 об е примерно 380 Нм за 260 коня.При бензина голяма турбина е ГТ35, преди нея са ГТ32, ГТ30, ГТ28, ГТ25, и чак тогава е голямата за дизелите ГТ22.В това е предимството на бензина, че с голямо турбо като ГТ35 може да има 500 Нм и 500 коня при 7000 об.Лагава е относителна дума, в никакъв случай незначеща бавна
Лага се усеща когато примерно си караш на 3000 об, даваш пълна газ, тогава имаш 100 коня да речем и като спулне турбото на 4000 и се ускоряваш с взривен скок от няколко стотин коня в +
Иначе да, до 200 коня си струва дизел, над тези коне бензина скача много нагоре като резултат на вложените средства срещу извадените коне.Теоритиците си лаят, голфа си върви!
Коментар
-
Вали, това е малко като спора Левски или ЦСКА, всеки е направил избор кое му е по приятно да кара, бензина за да ти достави удоволствие нема как да стане на 3000-4000 оборота, той от там почва да набира, докато дизела там вече иска по горна скорост, сам ги знаеш нещата спора е безмислен.п.п. защо правиш хибрид, с по голяма турбина няма ли да е по добре, примерно от 3,0-ка дизел или ще стане по лагава. За да не съмValiosport написа:Аз се чуда какъв хибрид да си сглоба за да е по-бърза и да е приятна за каране, а ти говориш за над 3000-4000 оборота...
Колега krachoff, пишеш, че целта е не толко мощност колкото приятния звук, при това положение ако се надуе на 0,3-0,4 бара предполагам няма да има нужда да сменяш нищо, освен да се намери начин как да се управлява всичко, сиреч ЕКУ. Повечето компоненти по един мотор не са сметнати да работят на своята граница, а ми имат известен резерв, тоест при лек надув би следвало всичко да е ок, евентуално някоя част да бъде сменена с нова, ако вече е амортизирана, примерно ако съединителя ти е на 100К километра и вече е на края едва ли ще удържи едни +20-30 к.с. и едни + 40-50Нм. казвам го съвсем ориентировъчно.Отделно има хора, които турбинират и слагат газови уредби, там по лесно се гласят нещата и няма нужда да се пипа ЕКУ-то на колата, но ще можеш да я караш само на газ, на бензин е ясно, че няма как да стане без пипане на ЕКУ.Ето ти пример с един нискобюджетен проект за турбо на клио 1,6 16V на газ
http://www.performance-bg.org/forum/...hp?f=10&t=6570
punto HGT
Коментар
-
Колата 500 коньовата ще си я карам всеки ден като станеValiosport написа:Приятел, я кажи колко дена в месеца си караш колата, щото моята се кара всеки ден и имам 2000км. този месец?И колко са тези които са си тунинговали моторите на 500+ коня, сигурно ти си единствения... Не ме разбирай погрешно, но е безмислено толкова силен мотор, освен ако няма да се ползва за състезания. Имам един приятел тука с 1.9 тди, с GTB2260vk напомпено около 300к.с. Бегачка си е, спор няма, но лага за мен е проблем...Аз се чуда какъв хибрид да си сглоба за да е по-бърза и да е приятна за каране, а ти говориш за над 3000-4000 оборота...ici написа:Оборотите са за да се вадят много коне и да е бърза колата
Голямата турбина при дизела е ГТ22, и дори да изкарва макс. мощност на 5000 об, това става при стръмно падащ въртящ момент, при тия 5000 об е примерно 380 Нм за 260 коня.При бензина голяма турбина е ГТ35, преди нея са ГТ32, ГТ30, ГТ28, ГТ25, и чак тогава е голямата за дизелите ГТ22.В това е предимството на бензина, че с голямо турбо като ГТ35 може да има 500 Нм и 500 коня при 7000 об.Лагава е относителна дума, в никакъв случай незначеща бавна
Лага се усеща когато примерно си караш на 3000 об, даваш пълна газ, тогава имаш 100 коня да речем и като спулне турбото на 4000 и се ускоряваш с взривен скок от няколко стотин коня в +
Иначе да, до 200 коня си струва дизел, над тези коне бензина скача много нагоре като резултат на вложените средства срещу извадените коне.
Както много други хора си карат дори много над 500 коня ежедневно тунингованите 2-3 литрови бензинови мотори , и в България и навън по света. Разхода е както на стандартна кола, дори забележимо по-малък когато не се правят необичайни ускорения. Та няма нищо странно в такива коне за ежедневно ползване, 200 коня кола ще ти се стори че дори не ускорява спрямо такава, та това му се вика усещане за вървеж, няма нищо безсмислено, за това се правят тия коли
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар