Колеги, тази вечер прелетях през огромна дупка по път за вкъщи и спуках преден десен амортисьор. Та въпроса ми е, дали ще мога от някъде да си взема само един амортисьор или ще трябва да купувам комплект? Колата е Fiat punto 2 и моля някой, ако е купувал да каже някаква ориентировъчна цена!Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
спукан амортисьор
Collapse
X
-
Re: спукан амортисьор
как така спуках:изхвърли цялото масло от амортисьора и колата от дясно се клатушка или се е скъсал прахоуловителя и снощи си забелязал?fpunto2 написа:Колеги, тази вечер прелетях през огромна дупка по път за вкъщи и спуках преден десен амортисьор. Та въпроса ми е, дали ще мога от някъде да си взема само един амортисьор или ще трябва да купувам комплект? Колата е Fiat punto 2 и моля някой, ако е купувал да каже някаква ориентировъчна цена!Благодаря предварително!
Bravo 1.9d 97г
Коментар
-
Re: спукан амортисьор
изхвърли маслото и сега от дясната страна е като лодкаnsn написа:как така спуках:изхвърли цялото масло от амортисьора и колата от дясно се клатушка или се е скъсал прахоуловителя и снощи си забелязал?fpunto2 написа:Колеги, тази вечер прелетях през огромна дупка по път за вкъщи и спуках преден десен амортисьор. Та въпроса ми е, дали ще мога от някъде да си взема само един амортисьор или ще трябва да купувам комплект? Колата е Fiat punto 2 и моля някой, ако е купувал да каже някаква ориентировъчна цена!Благодаря предварително!
Punto 1.2 8v
Коментар
-
Моля да внесете малко разяснение, защо да не се кара с два различни? Винаги бих предпочел да сменя и двата с нови, но защо да не се смени само единия с втора употреба? Тези новите амортисьори след година две вече като не са нови, дали ще са равномерно износени, аз не мисля че е възможно? В такъв случай са все едно два различни. :D1990 TEMPRA SX 1.4 Carb

Коментар
-
Колега ами то по тази логика и накладките да не сменяме на 2-те колела понеже не се износват съвсем равномерноTempras написа:Моля да внесете малко разяснение, защо да не се кара с два различни? Винаги бих предпочел да сменя и двата с нови, но защо да не се смени само единия с втора употреба? Тези новите амортисьори след година две вече като не са нови, дали ще са равномерно износени, аз не мисля че е възможно? В такъв случай са все едно два различни. :D
Относно Пунтото- ако имаш финансова възможност сменяй с 2 нови. Ако не- 2 амортисьора 2-ра употреба. За втората употреба нямам идея колко струват- зависи от продавача. Най-евтините нови и що годе прилични са Magnum Technology по около 65лв за 1 бр.
ex. Fiat Marea 1.6 16V
ex. Lancia Dedra SW 2.0 16V
Lancia Kappa 2.0 VIS
Коментар
-
Както знаем, предназначението на амортисьора, е да разсейва кинетичната енергия от колелото, когато то се движи нагоре или надолу. По-този начин стабилизира автомобила, иначе пружините го разлюляват и в зависимост от ситуацията може да се стигне и до преобръщане. Амортисьора, преобразува кинетичната енергия от колелото в топлина основно. Не е просто хидравличната течност да премине от един обем в друг през малко отворче. При това преминаване има налягане и съпротивление и много топлина. Който кара често оффроод знае как загряват амортисьорите. И сега на въпроса. Не е толкова фатално да се кара с два различни по износване но крие риск, за нестабилност в критична ситуация. Когато поставиш заедно два нови амортисьора, каквото и да правиш горе долу се износват еднакво. Автомобила се държи еднакво в ляв и десен завой и т.н. Два различни, вече променят нещата. Освен това в цялата игра е замесена и стабилизиращата щанга, която на практика свързва двата амортисьора и ги подпомага в еднаквостта на държането им на пътя. С два различни и достатъчно дълго време на каране, щангата я отпиши. В мига в който поставиш два нови и еднакви като реакции амортисьори, първият признак, който може да се появи е нейното изместване в някаква посока - ляво или дясно. Извод: Ако искаме максимално добър контакт с пътя амортисьорите трябва да са изправни и до колкото е възможно еднакви.Tempras написа:Моля да внесете малко разяснение, защо да не се кара с два различни? Винаги бих предпочел да сменя и двата с нови, но защо да не се смени само единия с втора употреба? Тези новите амортисьори след година две вече като не са нови, дали ще са равномерно износени, аз не мисля че е възможно? В такъв случай са все едно два различни. :DPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар