Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо има неравномерно износване на накладките?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо има неравномерно износване на накладките?

    Да, аз имах предвид, че като я има и си работи, няма никакъв смисъл да си пипа. (бел. мод.: системата за известяване за износени накладки), А защо да се износват неравномерно, това не значи ли, че има проблем със спирачките и някъде задържа? При мен системата си работи доста добре между друготоТемата е отделена от друга тема, в която се коментират датчиците за износени накладки.
    Fiat Bravo 1.6 16V '99
    Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
    Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
    ------------------------------------------------------------
    Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!

    #2
    Flaidas написа:
    При мен системата си работи доста добре между другото
    Да, и Да, приятелю Flaidas на първите ти две изречения-въпроси.Ако имаш предвид спирачната система, че работи доста добре - радвам се за теб.Ако имаш предвид системата за сигнализация на износени накладки - НЕ.Това предвид подписа ти. Съжалявам за тъпия пост, но, според мен, спирачната система е най-важната система в автомобила.
    Стило-1,6-16v - 103 Hp 2003 (ГАЗ-БЕНЗИН)
    Типо 1,4 mono 1993 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX
    Уно 1,4 карбуратор 1984 (ГАЗ-БЕНЗИН) - EX

    Коментар


      #3
      "Приятелю" Христов, аз пък се радвам, че знаеш по-добре от мен, как ми функционират системите по колата. За твое сведение системата за сигнализация на моята кола работи доста точно, а между другото и спирачките също! Не знам на теб какви са ти впечатленията, но Бравото има доста добри спирачки, в сравнение с колите от същия клас, произвеждани по това време и това го казвам от опит, не си чешам езика. А относно подписа ми, няма да коментирам, явно не ти е съвсем ясен
      Fiat Bravo 1.6 16V '99
      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm Q-Tronic '09
      Alfa Romeo 146 1.6 TS '97
      ------------------------------------------------------------
      Безсмъртен съм до доказване на противното, а след това няма да ме засяга!

      Коментар


        #4
        Flaidas написа:
        А защо да се износват неравномерно, това не значи ли, че има проблем със спирачките и някъде задържа?
        Ами да, точно това значи. Например - пътят от помпата до лявото колело е по-къс, отколкото от помпата до дясното колело. Въпреки че налягането се предава еднакво във всички посоки, все пак по-дългият път внася допълнително съпротивление, което спирачната течност трябва да преодолее. От друга страна - спирачните маркучи може да имат различни пукнатини отвътре, което създава различна турболенция за течността. Също така - раздуването на маркучите е различно, в зависимост от това кой какви повреди има, натрупани с времето. Става въпрос за някакви нищожни разлики, като цяло, но за дълъг период от време, се натрупва. Това донякъде отговаря на въпроса защо е различно износването на леви и десни.Отделно от това - вътрешната накладка бива натискана от буталото, което трябва да преодолее само съпротивлението на спирачния апарат, защото се движат едно в друго. Външната накладка, от своя страна, пък бива натисната от спирачния апарат, а той - също трябва да преодолее съпротивлението на буталото. Ако приемем че двете съпротивления са една и съща сила, можем да ги пренебрегнем и така - остава самият апарат да преодолее съпротивлението, което водачите оказват върху апарата при движението му. Като комбнираш факторите, стигаш до извода, че може би лявата вътрешна накладка е най-лесна за натискане, следователно при леко натискане на спирачния педал - тя ще поеме най-голямо натоварване, ще е притисната най-силно към диска, ще изгуби най-много материал от триенето. Затова се счита, че ако всичко останало е наред - то тя ще се износи най-бързо. Защото е най-близо до помпата.Това мнение въобще не е за тоя раздел. Разделям го от основната тема и ще го преместя в правилния раздел, заедно с въпроса.

        Коментар


          #5
          Когато са клеасали водачите на апарата външната накладка отпуска по бавно и трие по дълго време в диска и с течение на времето тя изтънява повече от вътрешната на буталото.
          Fiat Stilo 1,9 jtd 115.Audi A4 AFN 110.Astra GTC 19 DTH 150 HP

          Коментар

          Working...
          X