Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нови задни накладки и барабани - за какво да следим?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нови задни накладки и барабани - за какво да следим?

    Вчера смених барабаните и накладките на задните колела на Пунтото (понеже на ГТП-то ме пуснаха след бая кандърми). Реших да не издребнявам и сложих накладки Феродо.В интерес на истината - колата си ковеше желязно със старите накладки и сега даже малко ме е яд, понеже никоя от накладките не е по-тънка от 3 мм в най-износената си част, пък и двата барабана (според мен са оригиналните, вътре е гравирано фиатското лого) са с вътрешен диаметър от 180мм, мерих много внимателно. Имат съвсем леко ръбче в периферията, но според можеше да мина само с накладки. В упътването на Haynes ясно си пише - мин. 2 мм накладки и макс. 181.3 мм вътрешен диаметър на барабана (даже на барабана е гравирано 181.35).Както и да е...Сега колата спира доста по-трудно и педалът е някак си по-мек, има съществена разлика с преди - трябва ли да се притеснявам или да изчакам 200-300 км?Освен това - ръчната спирачка я няма никаква - дръпната в най-горна точка въобще не държи (според майсторите трябвало да се натегне след известно време за да не подпали накладките). Всичко това на някакво покритие на накладките ли се дължи и нещо трябва ли да предприемам?
    _________________________
    FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

    #2
    Всичко това се дължи на саморегулиращите механизми на накладките. Майсторите ти не четат явно не им е ясно.Имаш два варианта - сваляш пак накладките, оглеждате механизмите, почиствате ги и ги смазвате ако няма нищо счупено по тях. Ако им са счупени пружините ги слагаш без тях и си регулираш ръчно накладките през 10 000 примерно. Не пипайте жилото на ръчната!!!Заради тези механизми ти е мак педала на спирачката и в момента спираш почти само с предните колела!!!
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #3
      ilko-gd написа:
      Всичко това се дължи на саморегулиращите механизми на накладките. Майсторите ти не четат явно не им е ясно.Имаш два варианта - сваляш пак накладките, оглеждате механизмите, почиствате ги и ги смазвате ако няма нищо счупено по тях. Ако им са счупени пружините ги слагаш без тях и си регулираш ръчно накладките през 10 000 примерно. Не пипайте жилото на ръчната!!!Заради тези механизми ти е мак педала на спирачката и в момента спираш почти само с предните колела!!!
      Специално за жилото - то се натяга от купето зад лоста на ръчната и там въобще не са пипали, ето защо и аз мисля че не трябва да се закача...Но все пак - да изчакам ли да посработят малко новите накладки, в Haynes ръководството също пише че в началото не са ефективни и "първите стотина мили избягвайте рязко спиране" - или да ходя да се разправям още сега?
      _________________________
      FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

      Коментар


        #4
        Ако ти работят механизмите още при първите натискания на спирачката или дърпания на ръчната накладките се преместват към барабана. Така хода на педала намалява и спирачките са ефективни. Съответно като са близко накладките до барабана хода на жилото на ръчната е достатъчен за да задържи колелата. Проблема ти е от "майсторите" определено, ако не знаят по-добре да не пипат нищо повече и да отидеш в сервиз където знаят и могат. Да беше по-близко да дойдеш да ти оправя колата, пък ти ще почерпиш
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #5
          ilko-gd написа:
          Ако ти работят механизмите още при първите натискания на спирачката или дърпания на ръчната накладките се преместват към барабана. Така хода на педала намалява и спирачките са ефективни. Съответно като са близко накладките до барабана хода на жилото на ръчната е достатъчен за да задържи колелата. Проблема ти е от "майсторите" определено, ако не знаят по-добре да не пипат нищо повече и да отидеш в сервиз където знаят и могат. Да беше по-близко да дойдеш да ти оправя колата, пък ти ще почерпиш
          Напълно възможно да е майсторски проблема Снощи в тъмницата не видях много добре, но по старите накладки има едни метални планки с много зъбчета - това ли е механизма за саморегулиране?И възможно ли е всъщност накладките да са на коректно разстояния и да се притискат в барабана, но просто да трябва да мине малко време докато почнат да държат, в смисъл - някакво покритие да няма по горния им слой, който да се използва за съхранение и да трябва да се изчака да падне?
          _________________________
          FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

          Коментар


            #6
            Не ми се вярва съдейки по моята кола. Там докато разбера кое и как работи няколко пъти разглобявах. Оказа се че някой умен италиански майстор е сложил единият механизъм на обратно и той не работи. На другият му са изядени зъбчетата и не може пружинката да ги мести и си го регулирах ръчно, защото нов е скъп.Ако можеш пусни снимка на "...по старите накладки има едни метални планки с много зъбчета...", защото с новите накладки не вървят и механизмите, да не се окаже че въобще не са ги сложили и от там и проблемите ти
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #7
              ilko-gd написа:
              Не ми се вярва съдейки по моята кола. Там докато разбера кое и как работи няколко пъти разглобявах. Оказа се че някой умен италиански майстор е сложил единият механизъм на обратно и той не работи. На другият му са изядени зъбчетата и не може пружинката да ги мести и си го регулирах ръчно, защото нов е скъп.Ако можеш пусни снимка на "...по старите накладки има едни метални планки с много зъбчета...", защото с новите накладки не вървят и механизмите, да не се окаже че въобще не са ги сложили и от там и проблемите ти
              А стига бе! Да са ги сложили без механизми, хмм... Ще ги снимам довечера.
              _________________________
              FIAT Punto MK2, 1.2 / 8V / 2000 г.

              Коментар


                #8
                На пунто задните спирачни системи са два вида на бендикс и лукас, на бендикс са със кръгли само регулиращи механизми /самият механизъм е със кръгло сечение/, а на лукас са със тези планки описани по нагореТе са занитени за самите наклатки и няма начин да не са монтирани, след смяна на наклатките е нужно само придърпане на ръчната и се чува как се задейства този механизъм, в тих гараж се чува идеално!Проблемът е по скоро в монтажа, има доста пружинки които ако не се наредят както трябва правят проблем!
                ...хладилник, карам хладилник...

                Коментар


                  #9
                  Дайте снимки на заден спирачен механизъм на Мареа!
                  Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                  Коментар


                    #10
                    alvanovo написа:
                    Дайте снимки на заден спирачен механизъм на Мареа!
                    Воалаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=13302 , това е система Бендикс
                    ...хладилник, карам хладилник...

                    Коментар

                    Working...
                    X