Ето и снимките, цъкайте върху тях за по-голям размер.  
  
  Това е от горе. Вътре се вижда една пръстеновидна изпъкнатина (не се сещам в момента за друго име), която заедно с болта държи шарнира като се стегне. Болта стяга, шенкела захапва здраво конуса на шарнира и това е. Без помоща на този ръб, болта сам трудно ще задържи конуса. Иначе трябва много дупки и хиляди километри преди цялата система да се предаде. По скоро ябълката ще излезе от леглото. Този ръб както се вижда е износен, или поне заоблен. Трудно се хващаше с нокът. На останалите две снимки ще видите че края на отвора също е износен от триенето. Забелязва се и на първата снимка.
Това е от горе. Вътре се вижда една пръстеновидна изпъкнатина (не се сещам в момента за друго име), която заедно с болта държи шарнира като се стегне. Болта стяга, шенкела захапва здраво конуса на шарнира и това е. Без помоща на този ръб, болта сам трудно ще задържи конуса. Иначе трябва много дупки и хиляди километри преди цялата система да се предаде. По скоро ябълката ще излезе от леглото. Този ръб както се вижда е износен, или поне заоблен. Трудно се хващаше с нокът. На останалите две снимки ще видите че края на отвора също е износен от триенето. Забелязва се и на първата снимка.  
  Това са снимки от долната страна. Ръба вътре почти го няма. С нокът едвам едвам се усеща. Майсторите казаха че се получава от прекомерно сваляне и качване (не знам дали е така). Имаше вариянт да изпилим леко отвора по средата за да може да прибере още малко шенкела, ама всички единодушно се съгласихме че не е добра идея.Поне научих нещо днес.РЕД:tipo33 писали сме заедно, добре те разбрах и първия път, затова казах че ще покажа снимки да се види, как точно се е износило. Според мен, при сваляне на шарнира от шенкела, задължително този процеп по средата да се разшири, да може да се освободи шарнира. Обаче по сервизите явно си знаят чука, винкело и майката, затова така е станало. На това бях и свидетел днес в сервиза, една щанга, напън, дръннн, излезе, как няма да се износи??Аз последно (и един единствен път) ги свалях като сменях маншончетата, като предварително разширих с една отверка. Иначе не искаше и да чуе. Нито щанга имах, нито подемник, а и го правих пред блока, с един приятел.
Това са снимки от долната страна. Ръба вътре почти го няма. С нокът едвам едвам се усеща. Майсторите казаха че се получава от прекомерно сваляне и качване (не знам дали е така). Имаше вариянт да изпилим леко отвора по средата за да може да прибере още малко шенкела, ама всички единодушно се съгласихме че не е добра идея.Поне научих нещо днес.РЕД:tipo33 писали сме заедно, добре те разбрах и първия път, затова казах че ще покажа снимки да се види, как точно се е износило. Според мен, при сваляне на шарнира от шенкела, задължително този процеп по средата да се разшири, да може да се освободи шарнира. Обаче по сервизите явно си знаят чука, винкело и майката, затова така е станало. На това бях и свидетел днес в сервиза, една щанга, напън, дръннн, излезе, как няма да се износи??Аз последно (и един единствен път) ги свалях като сменях маншончетата, като предварително разширих с една отверка. Иначе не искаше и да чуе. Нито щанга имах, нито подемник, а и го правих пред блока, с един приятел.
							
						
					Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	Съобщение
				
					Collapse
				
			
		
	
		
			
				No announcement yet.
				
			
				
	
Чуденка относно шарнир/шенкел
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	 nedialk00 nedialk00
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	 nedialk00 nedialk00
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Щото ще остане без масло като се вдигне колата.Няма нужда от максимална скорост, и с 30 ще се чуе отчетливо как самолета излита По колата има доста ламарини служещи за топлинни щитове, огледай тях а също и генерацията
							
						Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС По колата има доста ламарини служещи за топлинни щитове, огледай тях а също и генерацията
							
						Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
 (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
 Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Защото осите на планетните колела нямат лагери и по принцип не им е год с такива обороти като работи дифа. Там по принцип има бавни движения - в осите. По същата причина не е разумно и да се буксува много. Така в един момент блокират и някои колела излитат през корпуса. Този тест аз го прява на 3-та предавка с не много висока скорост и резултата е мигновен.pakumba написа:Защо да не му хареса?nedialk00 написа:на диф-а няма да му хареса това упражнение, ама е вариант за проверка Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 nikolce - ти си първият случай с износен шенкел в моята скромна практика. Аз лично не оспорвам фактите, но логиката е друга. Значи постави ли се болта в шенкела, като се стегне, край. Там няма въртене, няма износване. Все едно да кажем че болтовете с които се държат носачите се износват. От сваляне и качване според мен пак няма как да стане. За мен причината да се износи леглото в шенкела е: - мърляво отношение на предишният собственик. Или шарнира е бил без маншон вече, кородирал и блокирал, в резултат силово се е въртял в шенкела. Или просто си е бил незатегнат в шенкела, но дори така при изправен шарнир, там няма да се върти. А ако е прецакан отвора от удари, още по-голяма безотговорност от водача. С две думи, шенкела е детайл, който при правилна експлоатация е вечен. Радвам се че си намерил решение. Просто искам да наблегна, че там няма нормално износване както при други детайли. Само при немърливост.Успех.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Този надпис 19 на шенкела, да не е случайно диаметъра? За Фиатите не помня, но за други коли има шарнири на 17 и 19 мм, премери отвора на шенкела.Колкото до този пояс вътре в отвора, даже и да го няма, шарнира не може да излезе. Държи го стопорния болт.Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 Това е истината и според мен. Иначе знам за 4-ри сваляния на шарнирите на тази кола, като един път аз съм ги разкачал. Ама разширих леко тогава с една отверка, и излезе лесно, без кози крак даже. В сервизите знаеш как процедират (голям процент от тях). И винаги ме гонят! Ходи пий кафе, ще ти звъннем, излез навън, забранено е и т.н. Разбирам ги, ама мен никой не ме разбира, и естествено аз плащам музиката, без значение от резултата.Яд ме е, че вкъщи при баща ми си имам гараж с канал, а ми е далече, и нямам никакво време.Danchojn написа:Само при немърливост.
 Коментар
- 
	
	
	
		
	
	
		
		
		
		
		
		
		
	
	
 мерсиDanchojn написа:Защото осите на планетните колела нямат лагери и по принцип не им е год с такива обороти като работи дифа. Там по принцип има бавни движения - в осите. По същата причина не е разумно и да се буксува много. Така в един момент блокират и някои колела излитат през корпуса. Този тест аз го прява на 3-та предавка с не много висока скорост и резултата е мигновен.pakumba написа:Защо да не му хареса?nedialk00 написа:на диф-а няма да му хареса това упражнение, ама е вариант за проверка Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
 Fiat Bravo'97 1,6 16v
 Fiat Tempra'91 1,6 mono
 Коментар
Реклама
				
					Collapse
				
			
		
	


 . Като карам по павета, вдигна ли над 40, от дясно нещо влиза в резонанс, и почва едно ръмжене, мелене, дззззззз. Мисля че е тази ламарината около спирачния диск, или таза евентуално. Само ме е страх да не е от лагера на "новият" шенкел, че ще си #@$@#%$#
  . Като карам по павета, вдигна ли над 40, от дясно нещо влиза в резонанс, и почва едно ръмжене, мелене, дззззззз. Мисля че е тази ламарината около спирачния диск, или таза евентуално. Само ме е страх да не е от лагера на "новият" шенкел, че ще си #@$@#%$#   .
  .
							
						 
							
						
Коментар