?? Аз лично го свалих с кози крак, много напъване и съответно унищожаване на челюстите. Има ли някакъв по-смислен начин, без да се налага употребата на груба сила и думата "майка" ?П.С.говорим за италиански коли, ама предполагам че и при другите положението е същото.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се сваля износен барабан
Collapse
X
-
На барабана имаш 2 като оси където попринцип пасват на двете малки дупки на железните джанти . Отвиваш ги те са болтове , и в резбите навиваш по дълъг болт мисля че беше 8ца .Когато навиваш болтовете в дупките на барабана те ше го избутат навънка . Аз когато го правих това , падна голямо навиване :D . Само трябва да ходиш да си купиш 2 болта. Кое може да се нарече по-цивилизовано от това да използваш 1 ключе за отвиване .Fiat Bravo 103 1996
-
Да де, ама аз казах износен барабан, т.е. има ръб, в който са влезнали накладките/челюстите и доста силно запъват. Има ли начин челюстите да се свият, преди да се махне барабана? Аз лично не видях място, през което мога да бръкна за да навия машинката."За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
има начин- първо се отхлабва ръчната от болта в купето, после на самия барабан имаш дупка около 5-6 мм е, бъркаш с една отверка и завърташ барабана така, че да можеш да набараш накладките. Свиваш малко отгоре, после отдолу и навиваш болта от съответната страна да изкара малко, да прехвърли ръба. После от другатс страна. Ако има много голям ръб и така не става, чупят се не само челюсти, а и цилиндърчета и се кривят вътре железаLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
кола
На задната страна има един отвор като се върти барабана се вижда на накладките има едно вдлъбнато и така може малко да свиеш накладките Не напъват толкова накладките колкото оста където е хванат барабана ръждясва С един чук се слага на задната страна на барабана при ръба и с дук се чука на вън 3-4 пъти ама рязко
Коментар
-
Болтовете са ф10 и се завиват на мястото на шишовете служещи за водачи на джантите, самите шишове са ф8.dimitrof9009 написа:На барабана имаш 2 като оси където попринцип пасват на двете малки дупки на железните джанти . Отвиваш ги те са болтове , и в резбите навиваш по дълъг болт мисля че беше 8ца .Когато навиваш болтовете в дупките на барабана те ше го избутат навънка . Аз когато го правих това , падна голямо навиване :D . Само трябва да ходиш да си купиш 2 болта. Кое може да се нарече по-цивилизовано от това да използваш 1 ключе за отвиване .FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
Това с чука го отработих като сменях накладки, проблема ми беше, че не бяха свити челюстите, и извадих барабана с чупене на феродото, огъване на челюстите, и за една бройка да счупя вътре машинката. Записвам си инструкциите за следващият път (трябва да сменя и другото цилиндърче). А колко дълги болтове да взема? 15см. си мисля че са напълно достатъчни, нали
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
-
Да допълня колегата.Освен описаното по горе може през отвора отзад който е с гумена тапа да въртиш механизма за саморегулиране докато се свият челюстите.Може да въртиш и през един от отворите отпред за билтовете ,но там е по-трудно и трябва усет.pakumba написа:има начин- първо се отхлабва ръчната от болта в купето, после на самия барабан имаш дупка около 5-6 мм е, бъркаш с една отверка и завърташ барабана така, че да можеш да набараш накладките. Свиваш малко отгоре, после отдолу и навиваш болта от съответната страна да изкара малко, да прехвърли ръба. После от другатс страна. Ако има много голям ръб и така не става, чупят се не само челюсти, а и цилиндърчета и се кривят вътре железаFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Абе то веднъж да видиш как се прави и ще знаеш какво точно вършиш, аз два пъти свалях колелото и подкован теоретически нищо не успях да направя, та ходих на "майстор", и макар и след смяна на спирачни цилиндърчета и накладки пак нямам задни спирачки, имам само ръчна... Ако някой на снимка посочи при свален барабан какво се търси да се бъзика, човек ще знае и какво да търси с отвертката, макар, че май и на снимка го гледах и пак не стана нищо, момента с чука май е най-важенTornado написа:Да допълня колегата.Освен описаното по горе може през отвора отзад който е с гумена тапа да въртиш механизма за саморегулиране докато се свият челюстите.Може да въртиш и през един от отворите отпред за билтовете ,но там е по-трудно и трябва усет.pakumba написа:има начин- първо се отхлабва ръчната от болта в купето, после на самия барабан имаш дупка около 5-6 мм е, бъркаш с една отверка и завърташ барабана така, че да можеш да набараш накладките. Свиваш малко отгоре, после отдолу и навиваш болта от съответната страна да изкара малко, да прехвърли ръба. После от другатс страна. Ако има много голям ръб и така не става, чупят се не само челюсти, а и цилиндърчета и се кривят вътре железа
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum
Коментар
-
Ето за такова място питах дали има някъде по барабана. БлагодаряTornado написа:Освен описаното по горе може през отвора отзад който е с гумена тапа да въртиш механизма за саморегулиране докато се свият челюстите.
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар