Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Демонтаж на вътрешен накрайник на Типо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Демонтаж на вътрешен накрайник на Типо

    Здравейте,Сблъсках се с гаден проблем при опит за демонтаж на вътрешен накрайник на кормилната рейка. По книгите пише, че трябва да има законтрящ венец, който пречи на саморазвиването. Аз такъв венец не мога да открия. От най-невъзможния ъгъл на самата рейка има един жлеб, в който може да влезе такъв венец, но нищо такова не намирам. Гледах с огледалце, търсих нишани по новия найрайник - нищо.Всичко щеше да е много хубаво, ако накрайникът поддаваше и се развиваше. Ама той не ще. Аз и не мога да напъна достатъчно силно, защото нямам с какво да законтря рейката и рискувам да счупя нещо. А и не съм сигурен дали не напъвам срещу някоя контричка, която не виждам.Та някой ще даде ли акъл как се демонтира пустият му накрайник?А, да. По същите книги пише, че маншоните са хванати за кутията на рейката и за накрайника със скоби, а при мен няма. Това значи ли, че вече е пипано или просто някои имат, а други - не?Колата е Типо 1.4 i.e. 1994, без хидравлика.

    #2
    Здравей колега,Накрайника се сваля, като махнеш маншона от корпуса (предполага се, че външния накрайник вече го няма), навиеш волана за да излезе докрай накрайника и на самия шарнир - "дебелата ябълка" има два нареза, където може да се хване с тръбен ключ. Развиваш и готово. Ето ти рейка разглобена на части. Няма как оста да превърти вътре в корпуса. И на тази снимка не виждам онези контра шайби за които питаш.Дано съм бил полезен. Успех!Малко уточнение - на снимката е хидравлична рейка. Ако не се лъжа, съм виждал 2 вида накрайници с външна резба, както в случая, и с вътрешна! Но принципа е един и същ!
    Прикачени файлове
    Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

    Коментар


      #3
      Благодаря!Моята е без хидравлика, но не виждам принципни разлики. На самата рейка има жлеб за законтрящ венец, но явно идеята за него е умряла преди много години. Няма такъв венец нито на снимката, нито на новия накрайник, нито на този дето се опитвам да го махна. Аз и с други хора се консултирах и всички се обединяват около идеята за груба и неподправена сила. В събота ще приложа колкото мога сила.

      Коментар


        #4
        Има един прорез и там се "зачуква" против самоотвиване, като правих ревизията на моята рейка го видях Само да доуточня, че са щанги не са накрайници ...
        '93 Tipo 1.8 16V 138hp++?
        '97 Coupe 16VT 262WHP+

        Коментар


          #5
          S.W.A.T. написа:
          Само да доуточня, че са щанги не са накрайници ...
          Въпрос на термини! На нещо, дето има шарнир как да му кажа щанга? :DЗа колегата с проблема - по принцип накрайника (щангата) се сменя без да се сваля рейката. С "френски" или с тръбен ключ ще се справиш! Тези нарези са точно за това!
          Прикачени файлове
          Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

          Коментар


            #6
            а аз да кажа, че не всичкинакрайници имат жлеба за ключ- в такъв случай се сваля баш с тръбен ключ. Контра има ама тя е откъм вънпния накрайник, с цел да не се върти в него вътрешния накрайник ид а променя реглажа на предницата, както и да обира луфра от резбата/иначе тропа/
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар

            Working...
            X