Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с абс

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с абс

    колеги, преди 1 години точно по това време ми светна абс-а за около 5-6км изгасна сам и оттогава до април месец нямаше проблеми, април месец пак светна така за ден-два изгасна и до преди 3-4 дни нямах проблеми, сега обаче вече свети по-продължително; примерно днес: качвам се, давам на контакт, лампите изгасват минавам 100 метра до едно кръстовище и АБС-а светва.. след това стигам до където съм тръгнал стоя там 5 минути давам на контакт абс-а не изгасва тръгвам, минавам няколко километра изасва сам, прибирам се, след час два, давам контакт изгасва абс-а, паля, тръгвам и пак след 100 метра на същото кръстовище светва абс-а, и така всеки ден едно и също от около 1 седмица, та мисълта ми е къде да търся проблема някъде слаба връзка може би ? и как да замеря датчиците с обикновен мултицет

    #2
    Пробвай да понапръскаш буксите с някакъв спрей за почистване.

    Коментар


      #3
      Възможно е и някой датчик да е пътник. А може да е и от мръсотия на съмоя датчик. Има едно такова странно (като зъбно колело ) по което датчика отчита. Ако каналите са му пълни може да не отчита вярно.
      Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp

      Коментар


        #4
        зъбните колелата по който отчита датчика ги видях, отпред и отзад, а тия букси на датчиците вадят ли се ? че като са мръсни не ги доогледах и неисках да напъвам да не се скъса някой кабелче

        Коментар


          #5
          Ако имаш предвид буксите който са горе на бомбетата(макферсоните (обикновенно са там и са бели)) да вадят се и несе чупят тилкоз лесно.
          Fiat Bravo GT 1.9 JTD 105hp

          Коментар


            #6
            а не можеш ли да го закачиш на някой компютър и той ще си каже къде е проблема? при мен преди 8 месеца беше дал някаква безумна грешка (low voltage или нещо подобно) в преден десен датчик и аз го свалих, изтрих го от мръсотията и пак го сложих - оттогава не се е обаждал. това с меренето на съпротивленията на датчиците е пълен т*шак. досега веднъж не съм чул някой да е успял да измери табличната стойност.а какъв модел е АБС-а?
            браво 1,6/90 - 09 г.

            Коментар


              #7
              за модел на абс-а нищо немога да кажа, единсвено че е от стария тип който взима сигнал от тия "зъбчета", а новия тип е с магнит в лагера на главината нещо такова беше

              Коментар


                #8
                а датчиците доколото видях аз, са на самата главина, държат се на по един шестограмен болт, а отзад влизат в барабана

                Коментар


                  #9
                  май нещо такова беше и при мен. във всеки случай, ако не можеш да им направиш диагностика, няма лошо да ги развиеш и четирите и да ги почистиш. имам предвид датчиците, зъбните колела никога не съм ги чистил. а само лампата на абс ли ти светва или и тази за ръчната спирачка.
                  браво 1,6/90 - 09 г.

                  Коментар


                    #10
                    Не знам колко са табличните стойности за които говори колегата по-горе, но наскоро измерих съпротивленията на всички датчици и стойностите са следните: ПЛ - 1034 ом, ПД - 1055 ом, ЗЛ - 1074 ом, ЗД - 1072 ом. ABS е с магнитен елемент в лагера.И при мен на няколко месеца ABS светва, грешката която дава е ПЛ датчик. Една сутрин случайно открих. че лампата изгасва ако веднага след запалване тръгна и форсирам двигателя над 2000 об/мин. Ако се забавя 10 сек. или тръгна плавно, лампата остава да свети. И така 5-6 пъти и после няколко месеца пауза. Така и не можах да си обясня какво се случва.
                    Brava 1.9 JTD 100, 2001

                    Коментар


                      #11
                      само лампата на абс-а светва, незнам дали може да е от накладките понеже им предстои смяна ?

                      Коментар


                        #12
                        А как, подяволите се сваля датчика?На мен също ми дава грешка в преден ляв датчик, на таблото светят и АБС и ръчна.Това не е постоянно, а от време на време, което ми навява идеята за почистване.Та, как по дяволите се сваля датчика?
                        I don't always blow black smoke with my JTD ... but when I do, it's directly into your cooler!

                        Коментар


                          #13
                          колеги, напишете, моля, какви са ви АБС-ите. Имам сериозен опит само с моя, който е ТЕВЕС МК20 и не бих искал да объркам някого с погрешен съвет. всичко надолу се отнася за системата ТЕВЕС МК20, може да важи и за другите, но не гарантирам.@ zim - табличните стойности са 1000-1300 за абс ТЕВЕС МК20, твоя не знам какъв е. бих те посъветвал да си напръскаш контактите на датчика с контактен спрей, щото така както го описваш, не достига ток при празен ход, точно когато ЕКУ-то прави първата си проверка, при следващите - на 5 и на 30 км/ч. почти няма как да си на празен ход, така че няма проблем. може и да има някакво мизерно замасяване някъде, т.е. протрит кабел, събрана мръсотия около датчика и пр. @ nedialk00 - не може да е от накладките - абс системата няма връзка, а и съм карал две седмици почти без накладки - и никакви проблеми с АБС, даже напротив - постоянно сработваше. според мен - почисти си датчика.@ avvasilev - как се сваля датчика го пише в упътването за твоята кола. при мен просто проследих кабела до датчика, и го развих, избърсах го и го завих обратно (сваля се гумата на колата). но почти сигурно не е от него, щом ти светват и двете лампи. та, колега, а някаква друга грешка, кръстена "generic" не ти ли дава? едновременното светване на двете лампи означава грешка в систематана ЕКУ-то и може да е всичко свързано със захранването й. изобщо, хлабав бушон, прецакан кабел за захранване или маса (едни дебели), прецакан кабел от ключа за запалване (в моя случай, слава Богу), разни релета вътре в ЕКУ-то (най-гадният вариант). ако ти се занимава, можеш да отвориш куплунга на ЕКУ-то и да измериш какво захранване постъпва, добра ли е масата, както и съпротивленията на кабелите, които захранват еку-то, по специално този от захранващия ключ. ако не, изчакай го да се прецака напълно и тогава със сигурност ще го хванеш при меренето. ако всичко е наред, най-вероятно са релетата вътре в еку-то.
                          браво 1,6/90 - 09 г.

                          Коментар


                            #14
                            а по самата централа на абс-а ли пише какъв точно е модела.. утре ще се занимавам с датчиците, убеден съм че проблема е някъде в датчиците

                            Коментар


                              #15
                              slonikon написа:
                              @ zim - табличните стойности са 1000-1300 за абс ТЕВЕС МК20, твоя не знам какъв е. бих те посъветвал да си напръскаш контактите на датчика с контактен спрей, щото така както го описваш, не достига ток при празен ход, точно когато ЕКУ-то прави първата си проверка, при следващите - на 5 и на 30 км/ч. почти няма как да си на празен ход, така че няма проблем. може и да има някакво мизерно замасяване някъде, т.е. протрит кабел, събрана мръсотия около датчика и пр.
                              Точно Тевес МК20 е. Датчика съм го свалял 2-3 пъти да го чистя, но след това лампата пак си свети. Няколко дена ме тормози и изчезва от само себи си. Забравих да спомена, че понякога макар и много рядко светва в движение. Ще напръскам куплунга на датчика и времето ще покаже, т.к. към момента нямам този проблем.
                              Brava 1.9 JTD 100, 2001

                              Коментар

                              Working...
                              X