В събота бях на преглед и се оказа, че ако на предните спирачки спирачното усилие е да речем грубо 2000N, то на задните е едва на половина
Човека, който правеше измерванията каза, че не е нормално това нещо, но пък ръчната ми държи добре. От тук следва, че накладките ми не са изтрити. Може да се породи съмнение за "кантарчето" но това няма как да го установя. Въпроса ми е колко е нормалното усилие на задните колелета? Става въпрос за колата от подписа. По принцип знам, че задните държат по-слабо, но това на половина ....
Предполагам, че е писано в книгата колко трябва да е, но мен ме интересува какво се получава на практика!!! И ако това е проблем какво може да се направи. Държа да кажа, че съм чел темата за "кантарчето" и не ми допада идеята с елеминирането му ако там е проблема.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Задни спирачки на Типо на половина на предните???
Collapse
X
-
Преди спираше бавно, по-дълъг спирачен път. Предните спирачки загряваха и тасовете ми бяха черни отвътре. Сега спирачката кове на място като я пипнеш както трябва. Пробвах на полигон. Засилвам до около 60-80 и рязка спирачка. Добре че бях с колан. Не се носи нито наляво, нито надясно. Сега като сложих и нови гуми отпред, спира и на мокро супер. Не е нестабилна, даже по-рано беше доста по-зле. Абе доволен съм.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
не забравяйте, че отношението на спирачното усилие преден/заден мост е ~ 70/30, ако не и повече, така че не е толкова фатално ако отношението ти е 2/1 както са ти казали, дори напротив - предните би трябвало да държат още повече..."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
-
според мен спирачките са идеални нали все пак това е ролята на кантарчето когато е празна колата да хващат по малко когато се натовари да хващат повече сложи 50-60 кг в багажника и виж дали има промяна ако хващат по добре мисля че нямаш проблем, но не казвай на майстора че е натоваренаПС това че ръчната ти държи не значи че задните накладки са наред и аз така си мислех докато не реших да видя как е феродото и
беше останало 1 мм а ръчната перфектна така че провери го за твое успокоение
TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
UNO 1.0 FIRE
Коментар
-
Там където ходих на преглед (Мотоексперт - представителят на Фулда) имаха добър стенд. Най-напред колата стъпва с двете гуми на кантар, теглят я и след това стъпва на валяците. Самата процедура на мерене не е както обикновено - "ай ся настъпи здраво" ами най-напред има загряване на спирачките и след това настъпване. Процедурата се води от компютър и в колата влиза човека, който прави прегледа, а аз гледах от страни. По същият начин се прави прегледа на задните колела и ръчната. Тъй като това е вече трети преглед, който минавам с Типото, горе-долу знам как се държи, но преглеждащия каза, че и други Фиати (включително и Типо) минават, но резултатите са по-различни.Та затова ми беше и питането - някой знае ли колко трябва да бъде, "по книга" както се казва, спирачното усилие на задните колелета? Има ли някъде посочено и какво трябва да бъде съотношението на спирачното усилие между предни и задни колела?Vladim написа:И според мен са ОК, но за да си сигурен просто иди и на друго място, където имат стенд.FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар