Понеже нашите носачи се чупят бързо и лесно ,та въпроса ми е как качествено да ги рециклираме да издържат повече .Ако някой е правил тая операция моля да сподели.И един въпрос ако се сменят пласмасовите втулки вътре с нещо друго например алуминий дали ще стане .Ще помоля колеги които са наясно с операцията да пишат и ако може и да постнат снимки ще е супер.Благодаря .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да си рециклираме носача сами?
Collapse
X
-
nedialk00 -
И така за хората който не разбират за какво говоря мога да обясня ,че шенкелния болт лагерува в едни пласмаси които се износват .Аз не съм рециклирал такъв болт на фиата си и незнам с какво е по различен .Искам ако някой е правил рециклаж да даде някоя сника и да каже какво е направил .Искам да имам някаква база за разсъждения например с какво ако се смени тая пласмаса ще е по здрава тоест ще изкарва повече.Се пак това е носач и трябва да е много здрав ,а не като на ладите ако помните как падаше гумата .Мерси
Коментар
-
Оги има много пласмаси ,даже ми предложиха такава пласмаса дето е по износоустоичива от метал , но всичко си има цена .Готов съм да експериментирам понеже няма за какво да мисля напоследъкogi28b написа:Е зависи каква пластмаса си представяш. То е вид полимер, издържлив на това-онова, да речем тефлон, сигурно не е пластмаса като шише от минерална вода. Аз имам 2 десни носача, единият е с развален шарнир, другият - с развален тампон, чудя се дали да не жертвам единия в името на науката...
Коментар
-
Първата ми любов беше Фиат Ритмо. Хубава кола беше. Само че след смяната на носачите, новите които купувах не издържаха повече от 5 000 км. Тогава с шлайфа отворих оригиналния и един от ментерлъците. В шарнира на оригиналния имаше две полусфери от полиамид, като под долната имаше пружина, вероятно за да компенсира износването. В ментето полусферите бяха от някаква пластмаса и пружина липсваше. На сегашната ми любов все още няма признаци за износване и не искам да мисля какво ще правя когато това се наложи.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
Явно не си ме разбрал. Естествено че идеята е износването да е в полиамидната полусфера, а не в болта. Както и да е, написах по-горното в случай че на някой му е интересно какво има вътре.eh4ev07 написа:Сещаш ли се че ако не се износят втулките ще се износи самия болт! Аз ми се въртят едни идеи да се направи с капачка с резба и да се натяга като се износи малко .... ама за сега са само идеи.Brava 1.9 JTD 100, 2001
Коментар
-
На фиат типо един приятел си ги направи точно така, развива се отдолу капачка и сменя само полиамида. Материала който се ползва при тези неща е полиамид + разни добавки........ От шише за минерална вода няма да стане, там материала е ПЕТ :D Лично аз имам друга идея, но също нямам време да я осъществя. Намира се шарнир на който да му отговори конуса и дължината, след това носача се обработва така, че шарнира да става сменяем.
Коментар
-
Това много трудно може да се получи, защото е свързано с рязане на изковката на носача и последващо заваряване. И двете операции са много рискови за този детайл.Според мен подмяната на вложките е достатъчна за ремонта на шарнира и е напълно икономически обоснована.Да определим какъв материал се ползва и как може да се изработят полусферите в него.chaveto написа:На фиат типо един приятел си ги направи точно така, развива се отдолу капачка и сменя само полиамида. Материала който се ползва при тези неща е полиамид + разни добавки........ От шише за минерална вода няма да стане, там материала е ПЕТ :D Лично аз имам друга идея, но също нямам време да я осъществя. Намира се шарнир на който да му отговори конуса и дължината, след това носача се обработва така, че шарнира да става сменяем.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Кое е рискованото, тези който ги рециклират отново ги отварят и после ги затварят. Правят се нужните неща на струг, заварява се и е готово.Това обаче е решение докато не се изяде метала. Затова според мен е по добре да се помисли за цялостна смяна на шарнира. Онзи ден гледах шарнири на една мазда и там шарнира се вкарваше на преса. Ако отговори от всякъде такъв шарнир е достатъчно да се разстърже оригиналният шарнир, като на негово място да се получи отвор. На отвора се прави накатка и само се набива :D П.С материала който се ползва е полиамид, вече какъв ще е точно си е въпрос на избор. Има много варианти на този материал.
Коментар
-
Позиционирането на работните повърхнини при тези процеси няма да може да се направи в работилница при липса на необходимата екипировка. Създаването на нови работни повърхнини в този детайл не е лесна работа. Заварката също отслабва детайла в местата около шева. Те затова тези детайли се коват, а не се заваряват.chaveto написа:Кое е рискованото, тези който ги рециклират отново ги отварят и после ги затварят. Правят се нужните неща на струг, заварява се и е готово.Това обаче е решение докато не се изяде метала. Затова според мен е по добре да се помисли за цялостна смяна на шарнира. Онзи ден гледах шарнири на една мазда и там шарнира се вкарваше на преса. Ако отговори от всякъде такъв шарнир е достатъчно да се разстърже оригиналният шарнир, като на негово място да се получи отвор. На отвора се прави накатка и само се набива :D П.С материала който се ползва е полиамид, вече какъв ще е точно си е въпрос на избор. Има много варианти на този материал.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
Реклама
Collapse




Коментар