Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хлопащи спирачни апарати на Типо. На ДжиТипо.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Хлопащи спирачни апарати на Типо. На ДжиТипо.

    Колеги, нормално ли е спирачните апарати да имат луфт 3-4 мм в посоките указани със синьо? Какво е това маркирано със зелена точка, прилича на някаква контра гайка? Може ли от там нещо да се натегне?Червеното е само маншон, нали ?Проблемът е че спирачният апарат има недопустим луфт, а като удариш гумата с юмрук, се чува тропане на метал в метал. Луфтът изглежда е от болтовете , които държат спирачният апарат за фланеца, или там както се казва. Все едно самият болт е навит в по-голяма дупка и не може да се ъплутни. Тези болтове износват ли се, или отворите в които се навиват ? Накладките са нови, на по-малко от 2000 км. Всичко останало по предницата е здраво, и стегнато. Но спирачните апарати тропат, а при натискане на спирачките - изчезва. Колата е ФИАТ Типо. Джи-Типо.
    Прикачени файлове

    #2
    Mдаааааааа! Този въпрос и друг път сме го разисквали! Това, на което викаш "контрагайка", всъщност е щифт/водач, който се плъзга в отвора на конзолата! Ето нагледно моите апарати, за да видиш за какво става въпрос!
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Това е нормално износване - болест при всички типо/темпра/дедра/155! Естесвено - не е опасно за функционирането на спирачките, но е дразнещо потракването! Купуването на други от морга изобщо не е решение, тъй като и там са на същия хал! Сега ще потърся темата и ще пратя линк!http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%F0%E0%F2%E8

      Коментар


        #4
        Ще взема да пробвам решението от другата тема, защото не смея да взимам нови апарати, представете си че взема нещо не оригинално и ли дефектно.Оригиналните апарати са си супер, спират страхотно. Особено в комбинация с феродо накладките.Ще пиша ккаво е станало, мерси за инфото
        Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
        Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

        Коментар


          #5
          Жоро, аз година и половина вече карам с варианта с тефлоновата лента! Трябва да ти кажа, че не са ми мръднали водачите! Не тропа, спира чудесно и не задържат апаратите! Не случайно и жилата вече ги произвеждат с тефлоново покритие, за да се намали триенето и респективно износването с бронята! Така че - нищо ново под слънцето - те хората си го произвеждат фабрично, но Емо-феникса се сети как да го приложи за нашия конкретен случай!

          Коментар


            #6
            Хъм, има резултат. Единия го направих, и вече не тропа, но другия, все още леко се чува. Не е като преди, но се чува. Сложих една по-скъпичка лента, но може би не съм сложил достатъчно. Апарата на ръка не се движеше де. До края на седмицата ще пробвам пак. Ще сложа още лента, дано да стане. Не направих снимки, щото се омазах до уши. Един приятел мина, и пита дали не са ме били...аз се бях избърсал през лицето Всъщност, чудех се кое точно се износв, не си го представях. Кат го разглобих се оказа, че тези ... шишове, върху които лежи по-голямата част от апарата, не са се износили, както си мислех първоначално, а се е износила самата дупка...там втулки всъщност не видях. Търкане се получава единствено при стискането, а то е доста ограничено. Според мен ще издържи години. Предполагам износването е станало от тежестта на апарата. И от разликата в металите, самите шишчета са закалена стомана, а апарата е по-мек метал.
            Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
            Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

            Коментар


              #7
              Отворите се износват! Материала там е чугун! Но сега с тефлоновата лента значително се намалява триенето и на практика износването трябва да спре!

              Коментар


                #8
                Втулките са бронзови и са топло набити - нагрят е чугуна и втулката е набита. Водачите са високо въглеродна стомана - закалена! Предполагам идеята е дори да няма смазка между водача и втулката, да не блокира апарата, защото месинга ще действа като смазка, със своята ниска устойчивост на износване, което износване е спомогнато в коляма степен от абразивната смес, която се получава от грес и фин пясък, попаднал под маншона. Интересното обаче е, че нарочно съм свалял апарати, които не тракат на паваж и самия водач също имаше луфт като моя с тази разлика, че апарата не тракаше! Баща ми ми направи нови водачи, но без райбероване не става номера, но нямах време да търса някой да ги райберова. Тъй като имам 2 комплекта спирачни апарати, съм решил да пробвам с хубава ръчна бормашина и нов свредел. Това с тефлоновата лента съм го пробвал, но явно има значение как е изяден месинга - при мен ефекта беше за около 3-4 дни и после пак джангър!Успех на всички в начинанието! Това с О-пръстенчета на водача много менакефи!Поздрави!
                Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

                Коментар


                  #9
                  С тефлонова лента направо на водачите и малко грес?Ок счте пробвам.
                  Fiat Brava 1.9D '97
                  5.1l/100km

                  Коментар


                    #10
                    Re: Хлопащи спирачни апарати на Типо. На ДжиТипо.

                    ogi28b написа:
                    Колеги, нормално ли е спирачните апарати да имат луфт 3-4 мм в посоките указани със синьо? Какво е това маркирано със зелена точка, прилича на някаква контра гайка? Може ли от там нещо да се натегне?Червеното е само маншон, нали ?Проблемът е че спирачният апарат има недопустим луфт, а като удариш гумата с юмрук, се чува тропане на метал в метал. Луфтът изглежда е от болтовете , които държат спирачният апарат за фланеца, или там както се казва. Все едно самият болт е навит в по-голяма дупка и не може да се ъплутни. Тези болтове износват ли се, или отворите в които се навиват ? Накладките са нови, на по-малко от 2000 км. Всичко останало по предницата е здраво, и стегнато. Но спирачните апарати тропат, а при натискане на спирачките - изчезва. Колата е ФИАТ Типо. Джи-Типо.

                    Коментар


                      #11
                      ///// написа:
                      Жоро, аз година и половина вече карам с варианта с тефлоновата лента! Трябва да ти кажа, че не са ми мръднали водачите! Не тропа, спира чудесно и не задържат апаратите! Не случайно и жилата вече ги произвеждат с тефлоново покритие, за да се намали триенето и респективно износването с бронята! Така че - нищо ново под слънцето - те хората си го произвеждат фабрично, но Емо-феникса се сети как да го приложи за нашия конкретен случай!

                      Коментар


                        #12
                        Имам въпрос - още ли действа това с тефлоновата лепенка и трябва ли целия водач да се умотае с нея!

                        Коментар

                        Working...
                        X