Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как работи ръчната при дискови спирачки?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как работи ръчната при дискови спирачки?

    Проблема е , че жилата се дърпат до край и лостчетата на главините също. На ръка ако завъртя гумата няма мърдане, но ако ми потрябва да спра на по-голям баир - резултатът е много незадоволителен. В движение същата работа почти не усещам че дъпам ръчна. Сещам се само за накладки, обаче има поне по 3-4мм всяка. Някой има ли опит с въчна при дискови спирачки отзад?
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    #2
    Аз скоро сложих задни дискови и нямам проблем - дърпам и започва да сурка гумите! Да не би да не си натегнал достатъно ръчната? Или жилата ти идват дълги? Аз ги подмених с нови при монтажа, но ги чаках 2 седмици докато дойдат с правилната дължина! Другият вариант е да имаш гадости в спирчното цилиндърче и от там по-слабо налягане в апарата.
    Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

    Коментар


      #3
      Лостчетата опират докрай - т.е. с жилата е наред работата. Само, че тия лостчета механично ли натискат буталата или създават налягане - защото каза че можело да не правят досатъчно налягане?
      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
      FIAT UNO 1.5

      Коментар


        #4
        Механично, грешката е моя. Вътре има един винт, подобен на червяк и след дърпне на ръчната винта механично изтласква буталото и притиска накладките. Вчера с един колега го обсъждахме и той заяви, че на нови накладки трябва да мине доста време за да започнат да хващат, но пък твоите са стари! Колко зъба минават, докато стигне крайно положение? При мен са 4. Жилата нови ли ти са? Да не би ако са нови да са някакво менте, дето поддава на опън? Предполагам сам си си ги слагал задните дискове, защото нашите коли не са с такива!
        Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

        Коментар


          #5
          Не, дисковите спирачки са ми фабрично. Но пък нямам климатик Иначе май се оказа, че накладките не са достатъчно дебели за ръчната. Защото направих следното: лостчетата, както казах си стигат до край, и опират в едни болтчета, чиято друга задача е и да държат контра на пружинките, дето връщат жилата при пусната ръчна. Тези са по-специални едни по-дебелички. Сложих обикновени и така хода на лостчетата стана поне с 2мм по-голям. Ефекта беше доооста голям - вече много трудно мога да тръгна със дръпната ръчна. Кляка цялата задница. Вече ръчната може да си върши работата като "спирачка за паркиране" Но все пак има още какво да се желае и затова смята че като сменя накладки всичко ще си дойде на мястото.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #6
            А дисковете ти как са,да не са много износени?

            Коментар


              #7
              Да, наистина въпроса ти е съвсем на място, но според мен са добре дисковете, имат съвсем малко ръбче. Може би е добре да ги измеря, за мое успокоение.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                Re: Как работи ръчната при дискови спирачки?

                stanleyhacker написа:
                Проблема е , че жилата се дърпат до край и лостчетата на главините също. На ръка ако завъртя гумата няма мърдане, но ако ми потрябва да спра на по-голям баир - резултатът е много незадоволителен. В движение същата работа почти не усещам че дъпам ръчна. Сещам се само за накладки, обаче има поне по 3-4мм всяка. Някой има ли опит с въчна при дискови спирачки отзад?
                незнам как точно става но май трябва да се регулират задните ти спирачки ..
                Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                Коментар


                  #9
                  ?

                  Колеги, можете ли да ми помогнете.Имам следния проблем: при движение постоянно нещо свири отзад все едно изхабени накладки, но в движение.Като натисна спирачката или вдигна много малко ръчната спирачка спира свиренето.Все едно имам накладки за смяна, но не свирят като спирам а ако се движа.Много странно.Някой има ли идея от какво може да е?

                  Коментар


                    #10
                    Най-лесно ще разбереш какво свири,като ги разглобиш и прегледаш дали има някъде следи нещо да е опирало във въртяща се част (така казвам понеже не си споменал с дискове или с барабани си отзад).Също да видиш дали всичко си е на мястото.С две думи разглобяваш и преглеждаш,но все пак кажи за каква кола и с какви спирачки си.п.п.Според ника ти,явно си с Bravo HGT

                    Коментар


                      #11
                      ?

                      Да с ХГТ съм.Отзад съм с дискове.Спирачките са Bendix.Утре ще ходя в сервиза да се ровим да видим какво може да е.

                      Коментар


                        #12
                        Най-вероятно е да се е чупила пружината на накладката и ако е малко по-износена да опира свободно на диска и от там да се чува! При натискане на спирачка, буталото я изправя и уплътнява - затова изчезва шума!Колега stanleyhacker, случайно да ти дрънчат спирачните парати отпред? За отзад се съмнявам, но за отпред ме интересува.
                        Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

                        Коментар


                          #13
                          Много се раздрънча десния последния месец - два, чак ме плаши. трябва да видя какво става. Аз пък имам търкане отпред КАТО натисна спирачките, докато са студени още.
                          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                          FIAT UNO 1.5

                          Коментар


                            #14
                            между другото, при спирачни дискове отзад, имаме само-регулиране. Единственото регулиране е от лоста в купето, по точно от болта под лоста. При силно износени дискове, счупени пружини и силно износени накладки, както и ръждясали и блокирали жила, все едно нямате ръчна... така че би следвало да се проверят всички тези елементи. И да се елиминират един по един. Друг скрит дефект, ако всичко това е ок, са остарели маркучи при което спирачната течност не се връща свободно и при натискане на педала на спирачките те остават леко натиснати, което се разбира след като слезете и пипнете джантата, ако е много гореща, проблема може да ви погоди много скъп проблем, като спичане на греста в лагерите на главината и доста скъпото сменяне. Това последното не е свързано с ръчната, но е проблем, който не се открива лесно. Относно разтропването на спирачните апарати, има тема, няколко теми по-надолу.
                            СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
                            бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
                            сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
                            ИТАЛФЕСТ 2007

                            Коментар

                            Working...
                            X