Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свети ръчната и не спират задните?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свети ръчната и не спират задните?

    Здравейте. По принцип кабелите към феродото са откъснати, а като се загледаш има още малко в тях да търка. А преди година смених течността с една на делфи 3 или 4, не помня, и я обезвъздуших... и от няколко дни сега ми свети почти постоянно ръчната. Колата като я засиля и ударя спирачка, спират само предните. Задните ги няма никакви. Барабан е отзад. Фиат браво 1.8 96г. Дали да не купя друга течност на бош примерно дот 4 и да я обезвъздуша отново като сменя и накладките? Имам едни евтини за 35 лева в гаража.
    Fiat Bravo 1.8 16V 96'

    #2
    Няма спирачна течност, индикацията е точно през символа на ръчната спирачка.
    Fiat Brava 1,2 16V SX и колело

    Коментар


      #3
      Хубаво де, но като погледна в казанчето като махна капачката, се вижда течността... А дори да долея, не помня какъв дот сипах за последно... 3 или 4 ;/
      Fiat Bravo 1.8 16V 96'

      Коментар


        #4
        Индикацията на ръчната може да свети от ниско ниво на течност в резервоара и си мисля, че имаше датчик под лоста на ръчната спирачка, който те предупреждава че е задействана - трябва да се проверят.
        Спирачките се проверяват на стенд. Ако наистина задните не държат, трябва да се търси проблема в обезвъздушаване, във феродото на накладките, евентуално в проблем на регулатора на задните спирачки, както му казват - "магарето".
        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

        Коментар


          #5
          Вчера си играх да обезвъздушавам. Е, нямаше въздух като цяло, та досипах малко повече течност и засега мисля, че лампата не свети. Но задните точила не спират. Понеже не разбирам повече, възможно ли е в задните барабани, накладките вътре в тях да за износени? Какви пари ще струва и мога ли сам да ги сменя или да отида на майстор? Като вдигна точилото в с крик и го завъртя на ръчна държи, и на спирачка държи, но съвсем леко и на ръце го превърташ.
          Fiat Bravo 1.8 16V 96'

          Коментар


            #6
            Трябва да се отворят задните барабани, много е възможно да имаш протекло цилиндърче. В казанчето виждаш течност,но то е на 2 части за да има някаква независимост на 2-та кръга ако единият протече.В случай че е протекло цилиндърче е въпрос на време да ти изтече отново спирачната течност, а и дори да си обезвъздушил малко, част от въздуха е в горната част на системата- влязъл откъм казанчето като е нямало течност там. Не е лошо да отидеш при човек който разбира за да се свърши работата като хората, ремонти по спирачки и окачване от хора които нямат опит не е препоръчителен.
            Фиат Крома 1.9 16v+
            Фиат Браво 1.6 16v
            Фиат Мареа 1.6 16v

            Коментар


              #7
              Ако му изтича от цилиндърче, много е вероятно да е омазано при задното колело. А след като има още "малко в тях да търка", това деяние принципно намалява течността в казанчето. Като ги смени с нови, нивото ще се вдигне и след като е долял ще прелее. Ако ти се занимава - отвори барабаните (на канал е много лесно, иначе е малко тегаво) и прегледай в какво състояние са. Има ли нещо (феродо например ) на челюстите, няма ли, течове от цилиндърчетата, голям ръб на барабана... Ако си внимателен, няма какво да сгрешиш. А и ще се научиш на нещо ново. Ако те е шубе или не ти се занимава - на майстор, той си знае работата.
              "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
              Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
              Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

              Коментар


                #8
                Е, днеска отворих барабаните. Не питайте, като не знам как... та чак главата разглобих... та оправих се. Смених накладките (надявам се, че правилно), всичко беше почерняло, не видях нещо видимо и мазно, но всичко бе черно и онова цилиндърче вътре. Имаше още живот в старите накладки, но ги смених. Работата е там че от регулиращия зъб, за да наместя барабана ,трябваше да прибера накладките, та почти напълно ги прибрах от регулатора. Крайния резултат е същия, задните точила не се влачат в пясъка. На повдигнато точило, то запира при натискане на спирачка - що-годе добре. Дали сега пък не трябва да разхлабя накладките (от малката дупка отпред на барбана ли става? С една малка отверка мърдам зъбчето?), та да отидат повече към барабана? Или да изчакам, да покарам повече време, та вземе да се оправи от само себе си? Не знам дали се саморегулирват?
                Последна редакция от qnkov; 10.09.2016, 20:21.
                Fiat Bravo 1.8 16V 96'

                Коментар


                  #9
                  Саморегулиращи са.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    Не чакай да се саморегулират отвий единия болт на джанта и с фенер нагласи дупката до зъбчатката и с отверка развивай.
                    FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                    Коментар


                      #11
                      Ако течността вече е ОК (т.е. достатъчно и ламБата не свети), а спирачките отново не държат, най-вероятно кантарчето ти е заминало (което вече е нормално за тези коли).
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар

                      Working...
                      X