Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Втъврдяване педала на спирачките

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Втъврдяване педала на спирачките

    Здравейте,от известно време имам следния проблем - от време на време при натискане на педала на спирачките, той е твърд и трябва голям натиск за да работят... в следващия момент ако съм го задържал натиснал се случва да потъне и отново да е нормален... Имам чувството че е нещо със сервото или помпата, но нямам представа и как да разбера. Не са малко пари да сменям части докато уцеля къде е проблема. В повечето случай всичко си е ОК, но не дай си боже да ми потрябва рязко спиране и педала да е твърд не знам какво може да стане. Някой имал ли е подобен проблем или идея как да направя проверка на отделните компоненти така че да ги изключа като потенциално проблемни?
    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

    #2
    Re: Втъврдяване педала на спирачките

    lapd87 написа:
    Здравейте,от известно време имам следния проблем - от време на време при натискане на педала на спирачките, той е твърд и трябва голям натиск за да работят... в следващия момент ако съм го задържал натиснал се случва да потъне и отново да е нормален... Имам чувството че е нещо със сервото или помпата, но нямам представа и как да разбера. Не са малко пари да сменям части докато уцеля къде е проблема. В повечето случай всичко си е ОК, но не дай си боже да ми потрябва рязко спиране и педала да е твърд не знам какво може да стане. Някой имал ли е подобен проблем или идея как да направя проверка на отделните компоненти така че да ги изключа като потенциално проблемни?
    Първо провери връзките на и след вакуум помпата, всички връзки, маркучи и шлаухи. Серво-усилвателят и помпата са по-нататък.
    FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

    Коментар


      #3
      На дизела в такива случаи обичайно заподозряна е вакуум помпата. Там трябва да се измери какъв вакуум създава и колко задържа.

      Коментар


        #4
        Майстора ми провери маркучетата последния път. Следва да няма проблеми там. Как да измеря вакуума с подръчни инструменти?? И колко трябва да задържа?
        Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

        Коментар


          #5
          lapd87 написа:
          Майстора ми провери маркучетата последния път. Следва да няма проблеми там. Как да измеря вакуума с подръчни инструменти?? И колко трябва да задържа?
          Мерил съм вакуума и на двете помпи на двете коли. Вакумът трябва да бъде колкото пише в документацията на колата. При мен беше по спомен (-) 0,95 bar, нещо мн. близо до -1 bar. Вързваш манометър, най-добре с обхват от 0 до (-)1 bar за да се отчете по-точно, директно към помпата. Понеже така системата е много малка, вакумът се установява веднага. Помпата си има регулатор, така че няма страшно да и стане нещо. Относно това колко трябва да се задържа - вакуумът е по страшен от налягането и мн. трудно се задържа, затова всички маркучи, шлаухи и връзки, възвратни клапани, клапаните на серво-усилвателя трябва да са ОК. Трябва след като оставиш колата вечерта, сутринта като натиснеш педала (без да си запалил мотора) трябва да го чувстваш мек.
          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

          Коментар


            #6
            Flow написа:
            Мерил съм вакуума и на двете помпи на двете коли. Вакумът трябва да бъде колкото пише в документацията на колата. При мен беше по спомен (-) 0,95 bar, нещо мн. близо до -1 bar. Вързваш манометър, най-добре с обхват от 0 до (-)1 bar за да се отчете по-точно, директно към помпата. Понеже така системата е много малка, вакумът се установява веднага. Помпата си има регулатор, така че няма страшно да и стане нещо. Относно това колко трябва да се задържа - вакуумът е по страшен от налягането и мн. трудно се задържа, затова всички маркучи, шлаухи и връзки, възвратни клапани, клапаните на серво-усилвателя трябва да са ОК. Трябва след като оставиш колата вечерта, сутринта като натиснеш педала (без да си запалил мотора) трябва да го чувстваш мек.
            Педала си е нормален като паля Това означава че маркучите са си наред нали? Ще видя колко е като стойност при първа възможност. Но ме притеснява това че реално се втърдява педала 1 на 100 примерно.... Рядко става и не знам дали ще се покаже при замерването.
            Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

            Коментар


              #7
              при нормална експлоатация на мотора вероятноста помпата да е износена е нулева.това е вакуум помпа лопатков тип,като лопатките са текстолитени.пробвай дали на място като натиснеш педала след второто ,третото настъпване се втвърдява.

              Коментар


                #8
                ivel написа:
                при нормална експлоатация на мотора вероятноста помпата да е износена е нулева.това е вакуум помпа лопатков тип,като лопатките са текстолитени.пробвай дали на място като натиснеш педала след второто ,третото настъпване се втвърдява.
                втъврдява и задържа твърдостта. При запален мотор и напомпване не задържа, а пада постепенно педала.
                Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                Коментар


                  #9
                  lapd87 написа:
                  ivel написа:
                  при нормална експлоатация на мотора вероятноста помпата да е износена е нулева.това е вакуум помпа лопатков тип,като лопатките са текстолитени.пробвай дали на място като натиснеш педала след второто ,третото настъпване се втвърдява.
                  втъврдява и задържа твърдостта. При запален мотор и напомпване не задържа, а пада постепенно педала.
                  От така написаното, изглежда нещата да са ОК. Точно така трябва да се държи педала, при 2-3 напомпвания започва да се втвърдява, защото вакуума се движи към атмосферното налягане. Помпата трябва да вакумира отново, да задълбочи вакуума във вакумната камера на серво-усилвателя, така че отново педала да започне да се усеща мек. И на мен не ми се вярва да има проблем във вакуум помпата, но за да я отхвърлиш и кажеш - не е тя я провери, поне аз така действам. Пак казвам, според мен нещата се въртят около вакуума в системата. Някъде нещо в един момент не работи как трябва. Трябва да проследиш добре как при какви обстоятелства се случва. Не искам да те хвърлям към серво-усилвателя, но там има два клапана, като е възможно някой да създава проблема. Аз имах проблем и доста време се въртях и наблюдавах, докато се насоча. При мен при градско каране при леко натискане на педала няколко последователни пъти педала се втвърдяваше, но предните спирачки задържаха, сиреч имах много добри спирачки :D, на колата чак не и се тръгваше. Като изритам педала, всичко си идваше на място, до следващия път - проблем --> сервоусилвател.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    Flow написа:
                    От така написаното, изглежда нещата да са ОК. Точно така трябва да се държи педала, при 2-3 напомпвания започва да се втвърдява, защото вакуума се движи към атмосферното налягане. Помпата трябва да вакумира отново, да задълбочи вакуума във вакумната камера на серво-усилвателя, така че отново педала да започне да се усеща мек. И на мен не ми се вярва да има проблем във вакуум помпата, но за да я отхвърлиш и кажеш - не е тя я провери, поне аз така действам. Пак казвам, според мен нещата се въртят около вакуума в системата. Някъде нещо в един момент не работи как трябва. Трябва да проследиш добре как при какви обстоятелства се случва. Не искам да те хвърлям към серво-усилвателя, но там има два клапана, като е възможно някой да създава проблема. Аз имах проблем и доста време се въртях и наблюдавах, докато се насоча. При мен при градско каране при леко натискане на педала няколко последователни пъти педала се втвърдяваше, но предните спирачки задържаха, сиреч имах много добри спирачки :D, на колата чак не и се тръгваше. Като изритам педала, всичко си идваше на място, до следващия път - проблем --> сервоусилвател.
                    случайно сервоусилвателя да има общо с това на волана? Че преди известно време усетих за няколко дена втърдяване и на волана, който попринцип е много лек. Но беше само за ден-два...
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                    Коментар


                      #11
                      При марея ТД100 вакуум системата обхваща - спирачна с-ма, управление на EGR, управление на ниски обороти при палене - студен мотор и пускане на климатика. Не знам как стоят нещата при JTD - дали EGR e с вакуумно управление? Управлението на кормилната с-ма е с хидравлика.
                      FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                      Коментар


                        #12
                        Flow написа:
                        При марея ТД100 вакуум системата обхваща - спирачна с-ма, управление на EGR, управление на ниски обороти при палене - студен мотор и пускане на климатика. Не знам как стоят нещата при JTD - дали EGR e с вакуумно управление? Управлението на кормилната с-ма е с хидравлика.
                        EGR ми е запушен/затапен/изолиран... не виждам връзка но все пак? Нямам проблеми с ниски обороти при палене и с климатика не съм усетил някакъв проблем освен че след като смених изпарителя и вече не прави студеното което правеше преди
                        Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                        Коментар


                          #13
                          lapd87 написа:
                          Flow написа:
                          При марея ТД100 вакуум системата обхваща - спирачна с-ма, управление на EGR, управление на ниски обороти при палене - студен мотор и пускане на климатика. Не знам как стоят нещата при JTD - дали EGR e с вакуумно управление? Управлението на кормилната с-ма е с хидравлика.
                          EGR ми е запушен/затапен/изолиран... не виждам връзка но все пак? Нямам проблеми с ниски обороти при палене и с климатика не съм усетил някакъв проблем освен че след като смених изпарителя и вече не прави студеното което правеше преди
                          Ниските обороти при JTD "99 год. няма да е с вакуум.Споменах EGR, защото не знам дали се управлява с вакуум или електрически както при MJet. Ako e с вакуумно у-е връзката е в управлението. Ти си изолирал механично, затапил си входа на изгорели газове към въздушния колектор - а управлението на EGR, пак споменавам ако е с вакуум , изолирано ли е добре? Ако не, от там е възможно да се губи вакуум. Това е връзката при вакуум-системата. Другата, кормилната с-ма я остави, тя е съвсем отделна.
                          FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                          Коментар


                            #14
                            EGR е изолирано с ламаринена планка, но маркучето което го управлява си е на мястото вкарано (т.е. не съм го изкарвал) и освен допълнителната планка няма никаква друга разлика. По мое мнение би трябвало там да нямам загуба на вакуум след като просто маркуча стига до изолирано място...
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 1999 105hp

                            Коментар


                              #15
                              lapd87 написа:
                              EGR е изолирано с ламаринена планка, но маркучето което го управлява си е на мястото вкарано (т.е. не съм го изкарвал) и освен допълнителната планка няма никаква друга разлика. По мое мнение би трябвало там да нямам загуба на вакуум след като просто маркуча стига до изолирано място...
                              То това отклонение за EGR-а e подсигурено и с клапанче, така че и да имаш лоша връзка, да не губи вакуум. Така че няма смисъл повече да ровим този възел.
                              FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                              Коментар

                              Working...
                              X