Днес ми остана време и се позанимавах с ABS - от няколко месеца свети на таблото и съответно не функционира.Проверих датчиците на колелата - и 4 те са по 1 к - мерено на куплунзите под задната седалка и отпред под капака. 60 амперовия препазител здрав и почистен.Мерих сензора за ниво на спирачна течност - работи, т.е. ако е ниско нивото ключето му дава късо иначе течността е с нормално ниво и при затворена капачка няма верига. Обаче - двата проводника от инсталацията са накъсо при измерване - 2 ома, а при запален двигател няма напрежение /т.е. не се комутират от реле и явно са накъсо/. Вероятно някъде са притиснати и имитират ниско ниво /мое допускане/ и затова ABS не работи. Това неработене е от няколко месеца, а версията за притиснати кабели някъде ми дойде от ситуация при която возих хора- пълна кола в София и след едно от тръгванията видях че ABS си работеше /лампата си угасна нормално при палене и усетих причукването на педала при едно по-рязко спиране/ - тази работоспособност се задържа 2 дена след което пак изключи.Въпросът ми е - някой следил ли е откъде минават тези два проводника, бял и черен /виждам ги до шлауха/ и къде отиват?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ABS - сензор ниво на спирачната течност
Collapse
X
-
Re: ABS - сензор ниво на спирачната течност
Я разкажи малко по-подробно за това измерване? Какво точно мериш, как? Откъде получи 2 Ома? Там се мери за всичко друго, но не и за съпротвление, ако си мерил съпротивление между двата кабела на буксата на капачето. В таблото на колата, лампата за ниско ниво на спирачната течност е постоянно захранена след контакт. От таблото - един кабел отива към казанчето (вероятно белият), където поплавъкът играе ролята на ключе, когато потъне - прави верига и прави връзка към маса (по черния кабел). Така лампата на таблото получава маса и светва. ABS е съвсем отделна инсталация и няма нищо общо с изброените неща.D-rA написа:Обаче - двата проводника от инсталацията са накъсо при измерване - 2 ома, а при запален двигател няма напрежение /т.е. не се комутират от реле и явно са накъсо/. Вероятно някъде са притиснати и имитират ниско ниво /мое допускане/ и затова ABS не работи.
Коментар
-
Re: ABS - сензор ниво на спирачната течност
При откачен куплунг между двата проводника - 2 ома. При включен контакт на запалването - между двата провоника има 0,1 V.Поплавъка е високо и между клемите на сензора няма верига. Т.е. с тези измервания - дали го има или не сензора - късото си стои по кабелите.На таблото свети само лампата за ABS.ogi28b написа:Я разкажи малко по-подробно за това измерване? Какво точно мериш, как? Откъде получи 2 Ома? Там се мери за всичко друго, но не и за съпротвление, ако си мерил съпротивление между двата кабела на буксата на капачето. В таблото на колата, лампата за ниско ниво на спирачната течност е постоянно захранена след контакт. От таблото - един кабел отива към казанчето (вероятно белият), където поплавъкът играе ролята на ключе, когато потъне - прави верига и прави връзка към маса (по черния кабел). Така лампата на таблото получава маса и светва. ABS е съвсем отделна инсталация и няма нищо общо с изброените неща.Bravo 2.0/20V 1996 г.
Коментар
-
Това дето мериш, е все едно да бръкнеш в контакта на стената и да мериш за съпротивление между фазата и нулата. Безсмислено е и нищо не ти показва. Само че на 220 волта ще е доста зрелищно. Пусни камера да снима, ако го правиш, и го прави на тъмно. Та сериозно да ти кажа - хвърли го тоя уред настрана и не се занимавай да мериш нищо около поплавъка, а се съсредоточи над проблема с ABS-a. Сглоби си всичко - поплавък, капачето го завий и стегни хубаво, закачи буксата и в този момент, като си на контакт и натиснеш капачето в средата - симулираш потъване на поплавъка и трябва да светне това: ( ! ), като удивителното е в кръгче, ама не мога да ти го нарисувам. Това е същата лампа, която свети при изтеглена ръчна спирачка. Това е проверка, че известяването за ниско ниво работи както трябва. Но то няма общо с ABS-а. Той трябва да се провери с диагностична апаратура.Ред.: Ето ти и една картинка, от която да ти стане ясно, че това мерене нищо не ти показва.
Коментар
-
Ако е свързано по посочената схема - да, прав си. Веднага въпрос - защо на двата проводника при изключен към сензора куплунг, не се мери никакво напрежение - а би следвало да е 12 волта по тази схема - /крушката е изправна, защото на ръчна спирачка свети/. Мерих на съпротивление след като се убедих че няма напрежение. При изключен ключ за запалване - напрежението е точно 0. При включен ключ - напрежението което се появява е 0.1 волта, т.е. чак тогава през окъсяването, което меря че има в тези два проводника протича ток - и спада върху измерените 2 ома е 0,1 волта.Склонен съм да ти вярвам че няма общо с ABS - но след като нямам никаква друга индикация освен лампата на ABS - това окъсяване на кабелчетата ме съмнява. А и ако схемата по която са свързани е тази която посочи, то лампата с удивителна следва да свети постоянно /или поне с включен контакт на ключа/ - а тя не свети.ogi28b написа:Това дето мериш, е все едно да бръкнеш в контакта на стената и да мериш за съпротивление между фазата и нулата. Безсмислено е и нищо не ти показва.Bravo 2.0/20V 1996 г.
Коментар
-
Гледаш схема, на която веригата очевадно е отворена (поплавъкът е високо, защото течността е в норма) и смяташ, че лампата все пак трябва да свети. Интересно! Както и да е, остави я тая лампа. Провери я само дали изобщо работи тази верига като свържеш накъсо буксата. Лампата на таблото трябва да светне.
Коментар
-
Съжалявам, но явно не ме четеш. При отворена верига следва на клемите да се измери захранващото напрежение - е няма го. Защо да давам накъсо куплунга, който всъщност си е накъсо и лампата с удивителна не свети. За твое успокоение му заврях мост - пак не свети. Ако имаш друга идея по моите въпроси, а не по твоята схема - ще се радвам да ги изчета.ogi28b написа:Гледаш схема, на която веригата очевадно е отворена (поплавъкът е високо, защото течността е в норма) и смяташ, че лампата все пак трябва да свети. Интересно! Както и да е, остави я тая лампа. Провери я само дали изобщо работи тази верига като свържеш накъсо буксата. Лампата на таблото трябва да светне.Bravo 2.0/20V 1996 г.
Коментар
-
това ,че има проблем с казанчето и поплавъка няма НИЩО ОБЩО със светещата лампа на абс-а.имаш си куплунг за диагностика,закачи я и всичко ще си покаже,какво се занимаваш да търсиш и да се вкарваш във приключения.може някой датчик на колело да е повреден,зацапан и т.н,това всичко се вижда на диагностика
Коментар
Реклама
Collapse


Коментар