Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с ABS Браво 1,6 16V '96

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с ABS Браво 1,6 16V '96

    Здравейте, Бравото ми явно го тресе пубертета, в такава възраст е просто, и всеки ден решава да ме изненада с нещо ново. След като не искаще да пали, нямаше светлини, "ядеше" акумулатори, вентилатора не се включваше, изгърмя радиатора на парното, някак се оправих. Вчера обаче, след като не беше пален около седмица, го припалих, така, профилактично и ми светна за пръв път контролната лапма на ABS-а. Тази сутрин го пробвах, действително не работи. Сигурен съм, че преди работеше, наложи се да ме спасява в една ситуация след моя лоша преценка на обстоятелствата. И така, кратко резюме с това, което правих и забелязах до момента:1. След четене на доста теми по въпроса, виждам, че често се говори за грешки, свързани с датчиците и натрупани в паметта. Възможно ли е това да е проблема при положение, че лампата не светеше, когато последно карах колата, а след това светна, докато беше спряла? Също така искам да поясня, защото оставам с впечатление, че е важно като информация - лампата за ръчната спирачка си работи абсолютно независимо от тази за ABS, светва и изгасва когато трябва. 2. Спирачната течност е наред. Педалът е твърд точно колкото винаги е бил. Нямам представа кога предния собственик е сменял накладки, но спирачките си работят прекрасно и ръчната държи толкова добре, че граничи с невъзможното да тръгнеш, ако я забравиш вдигната (от опит казвам, млад шофьор-олигофрен съм, все още правя много глупости, пречкам се и много ме псуват :D). Откачане да датчика за ниво на течността не помага.3. Четох за някакъв 60А бушон, който, доколкото разбрах е именно за ABS. Тъй като все още не съм научил кое къде се намира по колата, а информацията в аутодата до момента се разминава доста с реалността (позициите на бушоните нямат нищо общо с даденото в програмата, или не е вярна информацията, или, по-вероятно, някой е вилнял и размествал яко), проверих всички "малки" бушони - както под таблото до шоф. врата, така и в кутията точно под акумулатора (не знам дали има такива и на друго място), здрави са. В кутията, която пък се пада точно над акумулатора, видях 60А предпазител, доста по-голям, дали него търся, и може ли да е в него проблема?4. Четох за възможно "залепнало" реле, което би трябвало да е зад жабката (там са две, не знам кое от двете е за ABS-а). Ако е такъв проблема, възможно ли е системата да се усети и да се изключи заради него? Колега беше писал, че тогава работел постоянно мотора на ABS-а и имало опасност от пожар.5. Доста колеги говорят за диагностика в сервиз. Дали моята кола има възможност за такава интервенция, или е прекалено стара? Къде точно се свързват майсторите, за да прочетат необходимите данни?
    Bravo 1.6 16V 1996

    #2
    Релето не е зад жабката в кутията на АБС-а, не го търси трбява да се реже кутията, бушона е под големия черен капак за АБС-а, провери първо него. Можеш да провериш и датчиците много лесно, откачаш им куплонзите и мериш съпротивление по спомен беше 35 ома, ама ако и на 4-те е еднакво си ок. Ако имаш книжка за колата в нея има възможните проблеми при светванетона контролните лампи. Не разбрах годината на колата, почвам да си мисля дали не е за смяна на главина.
    Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
    (\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
    Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.

    Коментар


      #3
      Ъпдейт:Очевидно Бравото ми е женско. С тези постоянни промени в настроението и излизане от строя за по седмица на равни интервали, няма друго обяснение.По същество - махнах бушона, здрав е. Почистих контактните повърхности, въпреки, че изглеждаха като нови, сложих го - няма лампа, ABS работи, лято е, пеят птички, грее слънце и има световно по футбол.Трети пореден проблем решавам с почистване на привидно чисти елементи, защо така се случва, не знам. Предполагам, че при някакви специфични условия е държана колата при предишен собственик, влага ли е било или някакво специфично замърсяване на въздуха, мога само да хвърлям боб по въпроса. Колкото до възрастта - набор ’96, пълнолетно е Бравото. При следващ проблем ще чистя клеми преди всичко останало.
      Bravo 1.6 16V 1996

      Коментар

      Working...
      X